Dit overkomt mij werkelijk nooit.quote:Op maandag 27 april 2020 15:43 schreef krijtlijk het volgende:
Vandaag ging het weer mis. Ik fietste op een fietspad en er kwam een fietser van rechts met haaientanden aan zijn kant. Ik maakte oogcontact, hij zag mij maar fietste toch door. Dus ik moest vol in de ankers en ben raar terecht gekomen en heb nu een scheurtje in mijn kuitspier.
Nee een jochie van 12 ofzo, zijn moeder riep nog dat hij moest stoppen maar het was al te laat.quote:
Dat kind was ongeveer 12...die heeft 2 jaar geleden ofzo nog fietsexamen gedaan. Moet ik dan bij elke afslag of kruispunt van mijn fiets stappen en zo voor verwarring zorgen?quote:Op maandag 27 april 2020 16:00 schreef Fer het volgende:
Een kind, je had er misschien een beetje rekening mee kunnen houden, dat zo’n kind wellicht niet gaat stoppen.
Je moet leren om snel te kunnen stoppen, als dit nodig is. Als ik richting een kruising of druk punt fiets, gaan mijn handen al vanzelf naar de remhendels en bereid ik mij voor op dat ik eventueel moet remmen. Ongeacht of ik nu voorrang heb of niet.quote:Op maandag 27 april 2020 16:15 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Dat kind was ongeveer 12...die heeft 2 jaar geleden ofzo nog fietsexamen gedaan. Moet ik dan bij elke afslag of kruispunt van mijn fiets stappen en zo voor verwarring zorgen?
Ik had mijn handen aan de remmen en hij zag mij waardoor je er vanuit gaat dat iemand stopt. En doordat ik zo snel stopte wist ik erger te voorkomen. Als ik niet zo snel had gereageerd had ik hem omver gefietst. Belachelijk om te denken dat ik hier schuldig in ben.quote:Op maandag 27 april 2020 16:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Je moet leren om snel te kunnen stoppen, als dit nodig is. Als ik richting een kruising of druk punt fiets, gaan mijn handen al vanzelf naar de remhendels en bereid ik mij voor op dat ik eventueel moet remmen. Ongeacht of ik nu voorrang heb of niet.
In dit geval zag het kind al aankomen, dan zou je je eigenlijk niet moeten laten verassen, door zo’n fout.
Voorrang krijg je, dat neem je niet. Verder is dit de basis van gevaarherkenning op je theorie examen. De vorige situatie vond ik dat jij gelijk had. Bij deze had je kunnen anticiperen en dat heb je niet gedaan...quote:Op maandag 27 april 2020 16:25 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Ik had mijn handen aan de remmen en hij zag mij waardoor je er vanuit gaat dat iemand stopt. En doordat ik zo snel stopte wist ik erger te voorkomen. Als ik niet zo snel had gereageerd had ik hem omver gefietst. Belachelijk om te denken dat ik hier schuldig in ben.
Niet schuldig, wel aansprakelijk. Jij moet oppassen voor kinderen in het verkeer. Ook als ze fouten maken.quote:Op maandag 27 april 2020 16:25 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Ik had mijn handen aan de remmen en hij zag mij waardoor je er vanuit gaat dat iemand stopt. En doordat ik zo snel stopte wist ik erger te voorkomen. Als ik niet zo snel had gereageerd had ik hem omver gefietst. Belachelijk om te denken dat ik hier schuldig in ben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |