NOSquote:Horen we straks alleen nog nummers van Nederlandse artiesten op de radio? Wel als het aan auteursrechtenorganisaties Buma Cultuur en Sena ligt. Zij roepen radiostations op om de komende tijd zo veel mogelijk muziek van eigen bodem te draaien, om Nederlandse muzikanten tegemoet te komen in de coronacrisis.
Veel artiesten zien momenteel een groot deel van hun inkomsten wegvallen, doordat hun optredens niet doorgaan. Buma en Sena hopen dat het salaris van de zangers en componisten op een andere manier kan worden aangevuld: via de afdracht die zenders aan beide organisaties betalen voor gedraaide nummers. Buma en Sena betalen het geïnde geld "tegen zo laag mogelijke kosten" door aan de artiesten, staat op hun website.
"Probeer eens te kijken naar dat enorme aanbod aan Nederlandse muziek", zegt Frank Helmink, directeur van Buma Cultuur. "Daar zit heel veel goeds en leuks tussen, waarmee je je zenderkwaliteit echt totaal niet aanvalt."
Singer-songwriter Tim Knol is blij met de oproep. "Alles staat stil hè."
Nederlandse muziek is (gelukkig) niet alleen maar Nederlandstalige muziek.quote:Op maandag 6 april 2020 11:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je kan wel 100% Nederlandse muziek uitzenden maar dan ga je als zender natuurlijk wel 80% van je luisteraars verliezen (zelfs zender 100% NL zendt geen 100% Nederlandse muziek uit).
Als je in een restaurant alleen nog maar spruitjes serveert komt een groot deel van de gasten ook niet meer terug.
Die kunnen toch grotendeels doorwerken?quote:Op maandag 6 april 2020 11:12 schreef EspressoCoffee het volgende:
Je hoort timmermannen, loodgieters, elektriciens niet klagen dat ze het moeilijk hebben toch?
zingen als vak kan je ook in de avonduren en weekend doen als sidejob!
Ben er wel een beetje laat mee maja.
Je hebt gelijk, geen idee hoe ik dit in mijn hoofd heb weten te creëren...quote:Op maandag 6 april 2020 11:13 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Nederlandse muziek is (gelukkig) niet alleen maar Nederlandstalige muziek.
Op KINK hadden ze twee weken geleden al een dag waarop ze alleen muziek van Nederlandse bands draaiden. Was best uit te houden.quote:Op maandag 6 april 2020 11:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, geen idee hoe ik dit in mijn hoofd heb weten te creëren...
Maar dan nog zou ik niet de hele dag Kensington willen horen.
Zijn er eigenlijk nog veel mensen die radio luisteren?quote:Op maandag 6 april 2020 11:19 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Op KINK hadden ze twee weken geleden al een dag waarop ze alleen muziek van Nederlandse bands draaiden. Was best uit te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |