Slotenmaker. Je sleutel zou maar afbreken.quote:Op maandag 6 april 2020 11:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Stucadoor dus, maar ook 6 miljoen andere Nederlanders
https://webcache.googleus(...)&hl=en&ct=clnk&gl=nl
En hoeveel van die 65% heeft kinderen én kan niet thuiswerken?quote:Op maandag 6 april 2020 11:08 schreef Fretwork het volgende:
Dus samenvattend; 65% van de werkende bevolking heeft geen vitaal beroep en kan de kinderen niet bij kinderopvang of school dumpen.
Voor die mensen hoop ik dat de scholen snel weer open gaan.
Dat is vooral ingegeven door wensdenken ben ik bang.quote:Op maandag 6 april 2020 11:10 schreef Elan het volgende:
Volgens de adviseur van Trump ligt het aantal a-typische besmettingsgevallen veel hoger dan tot nu toe gedacht (35-40%)
Politie gaf laatst juist aan niet onderbezet te zijn en veel politieagenten beschikbaar te hebben staan.quote:Op maandag 6 april 2020 11:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hoe wordt dit gemeten? Aangezien politie ook aardig onbezet raakt is het ook de vraag hoeveel er überhaupt nu kan worden opgespoord.
In het artikel staat dat van de cruciale beroepen 25% tenminste 1 kind heeft to 12 jaar.quote:Op maandag 6 april 2020 11:12 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
En hoeveel van die 65% heeft kinderen én kan niet thuiswerken?
Wat denk ik een groter probleem is, is dat heel veel kinderopvang door opa's en oma's gedaan word, dat los je ook niet zomaar op.quote:Op maandag 6 april 2020 11:08 schreef Fretwork het volgende:
Dus samenvattend; 65% van de werkende bevolking heeft geen vitaal beroep en kan de kinderen niet bij kinderopvang of school dumpen.
Voor die mensen hoop ik dat de scholen snel weer open gaan.
En waar baseert hij dat op?quote:Op maandag 6 april 2020 11:10 schreef Elan het volgende:
Volgens de adviseur van Trump ligt het aantal a-typische besmettingsgevallen veel hoger dan tot nu toe gedacht (35-40%)
Opschieten met die thuistests!
Zullen er in bepaalde sectoren niet meer of minder kinderen zijn waardoor de "waarschijnlijk vergelijkbaar" vrij dubieus wordt?quote:Op maandag 6 april 2020 11:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
In het artikel staat dat van de cruciale beroepen 25% tenminste 1 kind heeft to 12 jaar.
Lijkt me dat dat vergelijkbaar is. Dus waarschijnlijk 1.5mio Nederlanders met een kind en geen cruciaal beroep
Goed punt, maar dat is geen maatregel die ze even aanpakken.quote:Op maandag 6 april 2020 11:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat denk ik een groter probleem is, is dat heel veel kinderopvang door opa's en oma's gedaan word, dat los je ook niet zomaar op.
Je kan het wel kapot bagataliseren, hopen dat er op een gegeven moment geen cijfers zijn en denken dat je gewonnen hebt.quote:Op maandag 6 april 2020 11:17 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zullen er in bepaalde sectoren niet meer of minder kinderen zijn waardoor de "waarschijnlijk vergelijkbaar" vrij dubieus wordt?
En hoeveel van die anderhalf miljoen kunnen nu niet thuiswerken? En hoeveel hebben een kind in de leeftijd dat niet alleen thuis kan blijven?
Verdikkeme, in Bangladesh hebben de kindertjes al een fulltime baan op achtjarige leeftijd en in Nederland kan een elfjarige niet een paar uur alleen thuis zijn?
Wordt een heel groot drama van gemaakt.
Maar dan kan je kind toch naar de opvang?quote:Op maandag 6 april 2020 11:14 schreef Gia het volgende:
Stel, je vrouw is verpleegkundige en jij bouwvakker. Je kunt die huizen niet thuis bouwen.
En echt een vitaal beroep is het niet, maar het gaat wel door.
Onze opvang (ongeveer 60 kinderen totaal) heeft ook maar 2-3 kindjes waarvan de ouders het niet anders hebben kunnen oplossen.quote:Op maandag 6 april 2020 11:20 schreef raptorix het volgende:
Overigens sprak ik vorige week een eigenaar van een kleine kinderopvang, van de 12 kinderen had maar 1 ouder een cruciaal beroep, ze vangt dat kind nu bij haar thuis op om het wat huiselijker te maken.
Eerder kon dat wel doorgaan ja. Momenteel daarentegen niet. Uiteraard zijn er altijd mensen de dupe, dat ontkent niemand. Het probleem groter maken dan het is daarentegen lijkt ook niet al te nuttig te zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 11:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je kan het wel kapot bagataliseren, hopen dat er op een gegeven moment geen cijfers zijn en denken dat je gewonnen hebt.
Of mensen nou thuis kunnen werken of niet, er zijn er genoeg met banen die extra onder druk staan omdat er een onderwijstaak bijkomt. Dan heb ik het over alleenstaande ouders, ouders met onregelmatige werktijden, etc.
Leraar is nou juist een beroep dat gewoon kan doorgaan, zoals eerder ook gewoon stond in de plannen van het kabinet.
Technisch gezien niet maar in dit soort gevallen zijn er wel mogelijkheden aangezien de bouwvakker inderdaad lastig van huis uit kan werken.quote:Op maandag 6 april 2020 11:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar dan kan je kind toch naar de opvang?
Tuurlijk wel, verpleegster is een vitaal beroepquote:Op maandag 6 april 2020 11:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Technisch gezien niet maar in dit soort gevallen zijn er wel mogelijkheden aangezien de bouwvakker inderdaad lastig van huis uit kan werken.
Mogelijk 16% van de werkende bevolking, maar soit.quote:Op maandag 6 april 2020 11:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Eerder kon dat wel doorgaan ja. Momenteel daarentegen niet. Uiteraard zijn er altijd mensen de dupe, dat ontkent niemand. Het probleem groter maken dan het is daarentegen lijkt ook niet al te nuttig te zijn.
Indien één van de ouders een vitaal beroep heeft wordt in principe verwacht dat de andere ouder instaat voor de kinderopvang.quote:Op maandag 6 april 2020 11:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, verpleegster is een vitaal beroep
Ouders waarvan er maar een een vitaal beroep heeft werden anders gewoon geweigerdquote:Op maandag 6 april 2020 11:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, verpleegster is een vitaal beroep
Ja, ik. Maar dan al wel tweede helft van januari.quote:Op maandag 6 april 2020 11:25 schreef KingRadler het volgende:
Ik heb het idee dat ik Corona heb gehad maar niet echt extreem ziek van ben geworden.
Ben toch wel van plan om me te laten testen ooit of ik Corona heb gehad ja of nee,
Zijn er meerdere die die dit denken.
Absoluut. Half FOK! denkt zelfs al in december of januari besmet te zijn met het desbetreffende virus.quote:Op maandag 6 april 2020 11:25 schreef KingRadler het volgende:
Ik heb het idee dat ik Corona heb gehad maar niet echt extreem ziek van ben geworden.
Ben toch wel van plan om me te laten testen ooit of ik Corona heb gehad ja of nee,
Zijn er meerdere die die dit denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |