"Het is maar een griepje"quote:Op maandag 6 april 2020 12:24 schreef Momo het volgende:
twitter:apjvalk twitterde op zondag 05-04-2020 om 19:33:01Bladeren door mijn eigen krant. Elf (!) pagina’s met rouwadvertenties. https://t.co/FhCIEOhSjr reageer retweet
Het zal ook een heel traag proces zijn, maar ik denk dat iedere land er uiteindelijk aan moet geloven en denk dat wij uiteindelijk beter af zijn dat we nu al een hele grote piek hebben. Andere landen die weinig besmettingen hebben en dus nog geen immuniteit zullen toch een keel met de billen bloot moeten. Het is te hopen dat ze voor die tijd een vaccin hebben maar dat is erg onwaarschijnlijk want dat duurt nog wel minstens een jaar.quote:Op maandag 6 april 2020 12:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh in absolute zin zou het een prima begin zijn, maar bij lange na niet voldoende om beperkingen op te heffen natuurlijk. Daar doelde ik op, het is een enorm traag proces die groepsimmuniteit.
quote:Op maandag 6 april 2020 12:27 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
"Het is maar een griepje"
"Deze mensen zouden anders ook dood zijn gegaan"
etc.
Tawarietsj!quote:Op maandag 6 april 2020 10:45 schreef Pumpalov het volgende:
Turks minister van tourisme juist aangegeven dat nationale vakanties volgens prognose eind mei weer langzaam opgestart kunnen worden. Buitenlands tourisme pas eind juni.
Alsof er een wiskundige formule is waarmee je maximale groei kunt bepalen. Dat is afhankelijk van zoveel verschillende factoren, waaronder menselijk gedrag.quote:Op maandag 6 april 2020 12:24 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Zo werkt exponentiële groei niet. Als je gecontroleerd versoepelt en je zorgt dat de R(0) niet boven de 1,0 komt, dan kan het aantal besmettingen alleen dalen.
Je zou bij een R(0) van 0,8 iedere week Guus Meeuwis is het PSV-stadion kunnen hebben. Dat zou dom zijn en voor onnodige besmettingen zorgen, maar de R(0) waarschijnlijk hoogstens naar de 0,81-0,85 kunnen brengen.
Het aantal besmettingen zou dan gewoon blijven dalen. Dat klinkt niet intuïtief, maar is een wiskundig feit. Je hebt dan te weinig beweging om die nieuwe besmettingen heen om voor een echte uitbraak te zorgen.
Je geeft in je eerste zin al antwoord op je eigen verbazing.quote:Op maandag 6 april 2020 12:18 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ja, dat is de bicycle helmet paradox: fietshelm verplichting leidt tot méér doden onder fietsers.
Daarom is het ook belangrijk niet alléén op mondkapjes te vertrouwen, maar niemand pleit daar dan ook voor.
Het valt me alleen op dat mensen die graag alles weer opengooien, ook TEGEN mondkapjes zijn. Vraag me af waarom dat is.
Welke hele grote piek?quote:Op maandag 6 april 2020 12:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het zal ook een heel traag proces zijn, maar ik denk dat iedere land er uiteindelijk aan moet geloven en denk dat wij uiteindelijk beter af zijn dat we nu al een hele grote piek hebben. Andere landen die weinig besmettingen hebben en dus nog geen immuniteit zullen toch een keel met de billen bloot moeten. Het is te hopen dat ze voor die tijd een vaccin hebben maar dat is erg onwaarschijnlijk want dat duurt nog wel minstens een jaar.
Ik neem aan val wel. Zal in vergelijking met normaal waarschijnlijk ook wel lekker rustig zijnquote:Op maandag 6 april 2020 12:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Tawarietsj!
Privjet!
Blaguju den.
Denk je dat het in de zomervakantie mogelijk is Nederland te verlaten (of Fryslan te verlaten) en af te reizen naar dus bijvoorbeeld Turkije, Bulgarije, Oekraine, Tsjechie en zo?
De hele zomer opgescheept te zitten met Nederlandse tokkies trekt mij niet zo. Dus kampeervakantie in eigen land toch liever niet. Teveel tokkies in dit land.
Spasiba.
Menselijk gedrag kun je ook modelleren.quote:Op maandag 6 april 2020 12:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof er een wiskundige formule is waarmee je maximale groei kunt bepalen. Dat is afhankelijk van zoveel verschillende factoren, waaronder menselijk gedrag.
Is toch best een aardige piek als we de IC capaciteit hebben moeten verdubbelen? Hopelijk gaan we er niet over, maar het is alsnog een piek.quote:Op maandag 6 april 2020 12:29 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Welke hele grote piek?Er is alles aan gedaan om een piek te voorkomen.
Wat hij bedoeld is dat andere landen er toch een keer doorheen moeten.quote:Op maandag 6 april 2020 12:29 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Leg uit.quote:Op maandag 6 april 2020 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je geeft in je eerste zin al antwoord op je eigen verbazing.
"Er staan disproportioneel veel overlijdensadvertenties in de krant deze tijd".quote:Op maandag 6 april 2020 12:27 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
"Het is maar een griepje"
"Deze mensen zouden anders ook dood zijn gegaan"
etc.
Ik snap dat ook echt niet. Weet je wat, we hebben de boel nu onder controle dus YOLO! Ga lekker weer boodschappen doen met de kids en daarna naar het strand, kan ons het verrotte dit heb lang genoeg geduurd.quote:Op maandag 6 april 2020 12:29 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat, wanneer je deels blokkades gaat opheffen, mensen nog steeds roekelozer kunnen worden vanwege die mondkapjes. Net zoals je fietshelmparadox dus.quote:
Potentiële tweede golf in het najaar: https://www.scimex.org/ne(...)d-19,-study-suggestsquote:Op maandag 6 april 2020 12:31 schreef kwiwi het volgende:
Gaat wel goedkomen in China denk ik... die foto's!![]()
https://edition.cnn.com/2(...)7-6JPwbkEPa-xCVzLGx8
quote:The study, published in The Lancet Public Health journal, indicates that maintaining these restrictions until April could delay a second peak of cases until October, whereas lifting the restrictions earlier may result in a second peak by August.
Ja, maar mijn verbazing is dat mensen die ALLES willen opengooien, tegen het gebruik van mondkapjes zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat, wanneer je deels blokkades gaat opheffen, mensen nog steeds roekelozer kunnen worden vanwege die mondkapjes. Net zoals je fietshelmparadox dus.
Waarom zou de paradox dan niet eveneens opgaan?quote:Op maandag 6 april 2020 12:33 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ja, maar mijn verbazing is dat mensen die ALLES willen opengooien, tegen het gebruik van mondkapjes zijn.
Sure.quote:Op maandag 6 april 2020 12:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Menselijk gedrag kun je ook modelleren.
Sommigen gaan het nooit begrijpen helaasquote:Op maandag 6 april 2020 12:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik snap dat ook echt niet. Weet je wat, we hebben de boel nu onder controle dus YOLO! Ga lekker weer boodschappen doen met de kids en daarna naar het strand, kan ons het verrotte dit heb lang genoeg geduurd.
Ah... de economie moet weer op gang komen, diezelfde economie die ze wat langer op peil hielden en mogelijk de uitbraak stil hielden...quote:Op maandag 6 april 2020 12:27 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Afgaande op deze cijfers lijkt het erop dat ze in Oostenrijk hun besmettingspiek hadden rondom 26 maart. Aantal actieve geregistreerde besmettingen neemt er de laatste dagen zelfs af.
Wellicht zit ik mis, maar volgens mij heb jij geen uitgebreide kennis van epidemiologische wiskunde, of wel?quote:Op maandag 6 april 2020 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Sure.
Ik geloof niks van dat rekenmodel.
Je weet niet eens hoeveel mensen er besmet(telijk) zijn op dit moment. Dat is toch wel een absolute kernwaarde als je x met y tegen elkaar af wilt zetten in een berekening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |