abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 april 2020 @ 12:27:49 #251
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192476352
quote:
9s.gif Op maandag 6 april 2020 12:24 schreef Momo het volgende:
apjvalk twitterde op zondag 05-04-2020 om 19:33:01 Bladeren door mijn eigen krant. Elf (!) pagina’s met rouwadvertenties. https://t.co/FhCIEOhSjr reageer retweet
"Het is maar een griepje"
"Deze mensen zouden anders ook dood zijn gegaan"

etc.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_192476356
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Oh in absolute zin zou het een prima begin zijn, maar bij lange na niet voldoende om beperkingen op te heffen natuurlijk. Daar doelde ik op, het is een enorm traag proces die groepsimmuniteit.
Het zal ook een heel traag proces zijn, maar ik denk dat iedere land er uiteindelijk aan moet geloven en denk dat wij uiteindelijk beter af zijn dat we nu al een hele grote piek hebben. Andere landen die weinig besmettingen hebben en dus nog geen immuniteit zullen toch een keel met de billen bloot moeten. Het is te hopen dat ze voor die tijd een vaccin hebben maar dat is erg onwaarschijnlijk want dat duurt nog wel minstens een jaar.
  maandag 6 april 2020 @ 12:28:44 #253
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192476365
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:27 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

etc.

:D _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 6 april 2020 @ 12:28:54 #254
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_192476368
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 10:45 schreef Pumpalov het volgende:
Turks minister van tourisme juist aangegeven dat nationale vakanties volgens prognose eind mei weer langzaam opgestart kunnen worden. Buitenlands tourisme pas eind juni.
Tawarietsj!
Privjet!
Blaguju den.

Denk je dat het in de zomervakantie mogelijk is Nederland te verlaten (of Fryslan te verlaten) en af te reizen naar dus bijvoorbeeld Turkije, Bulgarije, Oekraine, Tsjechie en zo?
De hele zomer opgescheept te zitten met Nederlandse tokkies trekt mij niet zo. Dus kampeervakantie in eigen land toch liever niet. Teveel tokkies in dit land.

Spasiba.
:P
pi_192476370
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:24 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Zo werkt exponentiële groei niet. Als je gecontroleerd versoepelt en je zorgt dat de R(0) niet boven de 1,0 komt, dan kan het aantal besmettingen alleen dalen.

Je zou bij een R(0) van 0,8 iedere week Guus Meeuwis is het PSV-stadion kunnen hebben. Dat zou dom zijn en voor onnodige besmettingen zorgen, maar de R(0) waarschijnlijk hoogstens naar de 0,81-0,85 kunnen brengen.

Het aantal besmettingen zou dan gewoon blijven dalen. Dat klinkt niet intuïtief, maar is een wiskundig feit. Je hebt dan te weinig beweging om die nieuwe besmettingen heen om voor een echte uitbraak te zorgen.
Alsof er een wiskundige formule is waarmee je maximale groei kunt bepalen. Dat is afhankelijk van zoveel verschillende factoren, waaronder menselijk gedrag.
blablablabla
pi_192476375
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:18 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Ja, dat is de bicycle helmet paradox: fietshelm verplichting leidt tot méér doden onder fietsers.
Daarom is het ook belangrijk niet alléén op mondkapjes te vertrouwen, maar niemand pleit daar dan ook voor.
Het valt me alleen op dat mensen die graag alles weer opengooien, ook TEGEN mondkapjes zijn. Vraag me af waarom dat is.
Je geeft in je eerste zin al antwoord op je eigen verbazing.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 6 april 2020 @ 12:29:28 #257
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192476379
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:28 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Het zal ook een heel traag proces zijn, maar ik denk dat iedere land er uiteindelijk aan moet geloven en denk dat wij uiteindelijk beter af zijn dat we nu al een hele grote piek hebben. Andere landen die weinig besmettingen hebben en dus nog geen immuniteit zullen toch een keel met de billen bloot moeten. Het is te hopen dat ze voor die tijd een vaccin hebben maar dat is erg onwaarschijnlijk want dat duurt nog wel minstens een jaar.
Welke hele grote piek? :? Er is alles aan gedaan om een piek te voorkomen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 6 april 2020 @ 12:30:20 #258
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192476393
quote:
14s.gif Op maandag 6 april 2020 12:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Tawarietsj!
Privjet!
Blaguju den.

Denk je dat het in de zomervakantie mogelijk is Nederland te verlaten (of Fryslan te verlaten) en af te reizen naar dus bijvoorbeeld Turkije, Bulgarije, Oekraine, Tsjechie en zo?
De hele zomer opgescheept te zitten met Nederlandse tokkies trekt mij niet zo. Dus kampeervakantie in eigen land toch liever niet. Teveel tokkies in dit land.

Spasiba.
:P
Ik neem aan val wel. Zal in vergelijking met normaal waarschijnlijk ook wel lekker rustig zijn :+
pi_192476397
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Alsof er een wiskundige formule is waarmee je maximale groei kunt bepalen. Dat is afhankelijk van zoveel verschillende factoren, waaronder menselijk gedrag.
Menselijk gedrag kun je ook modelleren.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192476398
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 12:29 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Is toch best een aardige piek als we de IC capaciteit hebben moeten verdubbelen? Hopelijk gaan we er niet over, maar het is alsnog een piek.
pi_192476401
quote:

[..]

Wat hij bedoeld is dat andere landen er toch een keer doorheen moeten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 6 april 2020 @ 12:31:02 #262
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192476402
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je geeft in je eerste zin al antwoord op je eigen verbazing.
Leg uit.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_192476404
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:27 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

etc.
"Er staan disproportioneel veel overlijdensadvertenties in de krant deze tijd".
  maandag 6 april 2020 @ 12:31:37 #264
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192476413
quote:

[..]

Ik snap dat ook echt niet. Weet je wat, we hebben de boel nu onder controle dus YOLO! Ga lekker weer boodschappen doen met de kids en daarna naar het strand, kan ons het verrotte dit heb lang genoeg geduurd.
blablablabla
pi_192476419
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:31 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Leg uit.
Dat, wanneer je deels blokkades gaat opheffen, mensen nog steeds roekelozer kunnen worden vanwege die mondkapjes. Net zoals je fietshelmparadox dus.
pi_192476439
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 12:31 schreef kwiwi het volgende:
Gaat wel goedkomen in China denk ik... die foto's! :o
https://edition.cnn.com/2(...)7-6JPwbkEPa-xCVzLGx8
Potentiële tweede golf in het najaar: https://www.scimex.org/ne(...)d-19,-study-suggests
quote:
The study, published in The Lancet Public Health journal, indicates that maintaining these restrictions until April could delay a second peak of cases until October, whereas lifting the restrictions earlier may result in a second peak by August.
  maandag 6 april 2020 @ 12:33:29 #268
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192476440
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat, wanneer je deels blokkades gaat opheffen, mensen nog steeds roekelozer kunnen worden vanwege die mondkapjes. Net zoals je fietshelmparadox dus.
Ja, maar mijn verbazing is dat mensen die ALLES willen opengooien, tegen het gebruik van mondkapjes zijn.
pi_192476444
Er word heel veel gespeculeerd, maar we hebben nog steeds geen flauw benul van dit virus.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192476450
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:33 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Ja, maar mijn verbazing is dat mensen die ALLES willen opengooien, tegen het gebruik van mondkapjes zijn.
Waarom zou de paradox dan niet eveneens opgaan?
pi_192476459
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Menselijk gedrag kun je ook modelleren.
Sure.
Ik geloof niks van dat rekenmodel.

Je weet niet eens hoeveel mensen er besmet(telijk) zijn op dit moment. Dat is toch wel een absolute kernwaarde als je x met y tegen elkaar af wilt zetten in een berekening.
blablablabla
pi_192476469
Oostenrijk gaat de boel ook weer rustig opengooien:

maandag 6 april 2020 @ 12:35:29 #273
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192476471
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik snap dat ook echt niet. Weet je wat, we hebben de boel nu onder controle dus YOLO! Ga lekker weer boodschappen doen met de kids en daarna naar het strand, kan ons het verrotte dit heb lang genoeg geduurd.
Sommigen gaan het nooit begrijpen helaas
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 12:35:41 #274
8781 crew  Frutsel
pi_192476476
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 12:27 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Afgaande op deze cijfers lijkt het erop dat ze in Oostenrijk hun besmettingspiek hadden rondom 26 maart. Aantal actieve geregistreerde besmettingen neemt er de laatste dagen zelfs af.
Ah... de economie moet weer op gang komen, diezelfde economie die ze wat langer op peil hielden en mogelijk de uitbraak stil hielden...

https://www.hartvannederl(...)uitbraak-oostenrijk/
pi_192476480
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Sure.
Ik geloof niks van dat rekenmodel.

Je weet niet eens hoeveel mensen er besmet(telijk) zijn op dit moment. Dat is toch wel een absolute kernwaarde als je x met y tegen elkaar af wilt zetten in een berekening.
Wellicht zit ik mis, maar volgens mij heb jij geen uitgebreide kennis van epidemiologische wiskunde, of wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')