abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 april 2020 @ 08:31:52 #276
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192746619
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:38 schreef Miezziej het volgende:
Gefeliciteerd en welkom Roos94! *O*

Jammer dat je het hartje niet kon vinden MaJo. Toen ik controle had bij de Vk zei zij tegen mij dat het er aan ligt hoe de baby ligt of het makkelijk te vinden is of niet.

Vanmiddag heb ik een afspraak bij het AMC.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel veel succes straks. Ik hoop dat je straks goed nieuws krijgt!
Resistance is futile.
pi_192746639
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:38 schreef Miezziej het volgende:
Gefeliciteerd en welkom Roos94! *O*

Jammer dat je het hartje niet kon vinden MaJo. Toen ik controle had bij de Vk zei zij tegen mij dat het er aan ligt hoe de baby ligt of het makkelijk te vinden is of niet.

Vanmiddag heb ik een afspraak bij het AMC.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes vanmiddag :*
  woensdag 22 april 2020 @ 08:40:44 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_192746675
quote:
12s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Die angelsounds zijn niet van goede kwaliteit ;) , lompe dingen om te manoeuvreren ook. Ik heb nu een andere die veel beter is in het lokaliseren, veel kleiner en produceert ook een veel beter geluid (echt galopje in plaats van geruis).
Ik krijg ook gewoon een galopje hoor, met een angelsounds. Moet m wel op de goede plek lokaliseren, maar ik zou het geen slecht product noemen. En ze zijn betaalbaar dus laagdrempelig.
disclaimer
pi_192747452
Welkom Roos94!

Ik heb gisteravond voor het eerst gekietel in m’n buik gevoeld, aaaaah O+
  woensdag 22 april 2020 @ 10:38:21 #280
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192748096
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:47 schreef LittleTeaCup het volgende:
Welkom Roos94!

Ik heb gisteravond voor het eerst gekietel in m’n buik gevoeld, aaaaah O+
O+
Resistance is futile.
pi_192748398
Bedankt voor jullie succeswensen allemaal :)

Bij M. had ik de placenta aan mijn buikkant, en nu aan mijn rugkant. Ik had verwacht dat ik dan veel eerder duidelijk zou voelen wanneer het de baby was en wanneer het mijn darmen waren, maar ik weet het pas sinds een week ongeveer zeker :D Toen ik nog twijfelde ervaarde ik soms een irritant gevoel bij mijn blaas. Nu al aan het trollen :')
pi_192748903
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:06 schreef roos94 het volgende:
Ik meld mezelf hier ook als het mag :)

Ongeveer 5 weken zwanger en helemaal in de wolken! Het is mijn eerste zwangerschap dus ik ben heel benieuwd wat de komende maanden gaat brengen *O* morgen even de verloskundige bellen en ik neem aan dat zij mij dan wel vertelt hoe en wat ik nu moet doen haha. Weet het pas een paar uur!
Welkom en gefeliciteerd! O+
Gekke tijd om nu zwanger te zijn, maar niet minder leuk natuurlijk!

quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:38 schreef Miezziej het volgende:
Gefeliciteerd en welkom Roos94! *O*

Jammer dat je het hartje niet kon vinden MaJo. Toen ik controle had bij de Vk zei zij tegen mij dat het er aan ligt hoe de baby ligt of het makkelijk te vinden is of niet.

Vanmiddag heb ik een afspraak bij het AMC.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:*
Succes vanmiddag! Hoop dat je bovenal duidelijkheid krijgt. En goed nieuws is dan het allerbeste. O+
  Miss 200.000.000! woensdag 22 april 2020 @ 15:40:37 #283
367000 roos94
pi_192752208
Bedankt voor de felicitaties!

Ik zou jullie graag om advies willen vragen.

Vanmiddag bij de gynaecoloog geweest; het vruchtzakje gemeten en liet zien 5w6d.

Vruchtzakje is leeg, geen dooier niks.

Die 5w6d kan nooit kloppen. Heb vanaf 12 maart geen seks gehad. Pas 31 maart weer. Dit weet ik 1000% zeker. Hou het bij namelijk.

3 april nog een zwangerschapstest gedaan en die was toen negatief. 3 april ook positieve ovulatietest gehad. Eisprong gevoeld.

Gynaecoloog was zeer pessimistisch. Hij zegt dat er al een dooier te zien moet zijn. En dat ik mezelf wel moet voorbereiden op een blijvend leeg vruchtzakje en miskraam. Volgende week moet ik terug voor een nieuwe inwendige echo.

Mijn cyclussen zijn onregelmatig en laatste menstruatie is al paar maanden terug. Daar kan ik dus ook niets uit halen.

Ik weet dat ik niks anders kan doen dan afwachten, maar jezus wat is dit kut. Volgens mijn berekening (wat absoluut klopt) zou ik maximaal 5w1d zwanger moeten zijn. Maar dat klopt niet met formaat van het zakje.. ik weet niet hoe groot de kans is dat die echo dat formaat verkeerd berekend? Of het zakje groeit absurd snel en neemt de dooier niet mee.
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 15:41:37 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192752224
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:06 schreef roos94 het volgende:
Ik meld mezelf hier ook als het mag :)

Ongeveer 5 weken zwanger en helemaal in de wolken! Het is mijn eerste zwangerschap dus ik ben heel benieuwd wat de komende maanden gaat brengen *O* morgen even de verloskundige bellen en ik neem aan dat zij mij dan wel vertelt hoe en wat ik nu moet doen haha. Weet het pas een paar uur!
Welkom hier! Spannende tijd de eerste weken. Als je je aanmeld bij de verloskundige zullen ze precies uitleggen wat er allemaal gaat gebeuren :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:38 schreef Miezziej het volgende:
Gefeliciteerd en welkom Roos94! *O*

Jammer dat je het hartje niet kon vinden MaJo. Toen ik controle had bij de Vk zei zij tegen mij dat het er aan ligt hoe de baby ligt of het makkelijk te vinden is of niet.

Vanmiddag heb ik een afspraak bij het AMC.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ontzettend spannend! En logisch dat je hier emotioneel van wordt, het is ook ontzettend heftig :* Ik zou proberen niet teveel bezig te zijn met wat anderen vinden, dit is jullie beslissing. Maar laten we eerst nog hopen dat alles gewoon goed is!

quote:
12s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Die angelsounds zijn niet van goede kwaliteit ;) , lompe dingen om te manoeuvreren ook. Ik heb nu een andere die veel beter is in het lokaliseren, veel kleiner en produceert ook een veel beter geluid (echt galopje in plaats van geruis).
Ik wacht het eerst nog even af, de verloskundige kon ook nog geen hartje vinden vrijdag. Hopelijk lukt het binnenkort wel, het lijkt me zo gaaf O+

quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:47 schreef LittleTeaCup het volgende:
Welkom Roos94!

Ik heb gisteravond voor het eerst gekietel in m’n buik gevoeld, aaaaah O+
Wat heerlijk lijkt me dat O+ Ik heb het gevoel dat ik af en toe al wat kan voelen, maar dat had ik al bij 8 weken. Het gevoel blijft wel steeds op dezelfde plek (iets links van mijn schaambot en nu iets hoger dan eerst). Dus wie weet voel ik het al!

Vandaag kregen we al de uitslag van de NIPT (na 5 dagen!) Alles was goed, ook geen nevenbevindingen. Dus dat is weer goed nieuws *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 22 april 2020 @ 15:52:52 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_192752372
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:40 schreef roos94 het volgende:
Bedankt voor de felicitaties!

Ik zou jullie graag om advies willen vragen.

Vanmiddag bij de gynaecoloog geweest; het vruchtzakje gemeten en liet zien 5w6d.

Vruchtzakje is leeg, geen dooier niks.

Die 5w6d kan nooit kloppen. Heb vanaf 12 maart geen seks gehad. Pas 31 maart weer. Dit weet ik 1000% zeker. Hou het bij namelijk.

3 april nog een zwangerschapstest gedaan en die was toen negatief. 3 april ook positieve ovulatietest gehad. Eisprong gevoeld.

Gynaecoloog was zeer pessimistisch. Hij zegt dat er al een dooier te zien moet zijn. En dat ik mezelf wel moet voorbereiden op een blijvend leeg vruchtzakje en miskraam. Volgende week moet ik terug voor een nieuwe inwendige echo.

Mijn cyclussen zijn onregelmatig en laatste menstruatie is al paar maanden terug. Daar kan ik dus ook niets uit halen.

Ik weet dat ik niks anders kan doen dan afwachten, maar jezus wat is dit kut. Volgens mijn berekening (wat absoluut klopt) zou ik maximaal 5w1d zwanger moeten zijn. Maar dat klopt niet met formaat van het zakje.. ik weet niet hoe groot de kans is dat die echo dat formaat verkeerd berekend? Of het zakje groeit absurd snel en neemt de dooier niet mee.

Als je 12 maart voor het laatst seks hebt gehad zou je eerder tegen de 8 weken zwanger moeten zijn. Zwangerschappen worden van oudsher berekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Bij een onregelmatige menstruatie is dat uiteraard lastig, maar grofweg zou de berekening beginnen 2 weken vóór je eisprong.
Als er nu nog niets te zien is dan klinkt dat niet als goed nieuws, eerlijk gezegd. En zeker, er zitten wel marges in die metingen, maar als jij 12 maart voor het laatst seks hebt gehad zou er meer te zien moeten zijn geweest dan alleen een zakje. Dan is een gezond embryo zeker al verder ontwikkeld.

Wat klote -O-
disclaimer
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 15:57:12 #286
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192752424
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:52 schreef SQ het volgende:

[..]

Als je 12 maart voor het laatst seks hebt gehad zou je eerder tegen de 8 weken zwanger moeten zijn. Zwangerschappen worden van oudsher berekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Bij een onregelmatige menstruatie is dat uiteraard lastig, maar grofweg zou de berekening beginnen 2 weken vóór je eisprong.
Als er nu nog niets te zien is dan klinkt dat niet als goed nieuws, eerlijk gezegd. En zeker, er zitten wel marges in die metingen, maar als jij 12 maart voor het laatst seks hebt gehad zou er meer te zien moeten zijn geweest dan alleen een zakje. Dan is een gezond embryo zeker al verder ontwikkeld.

Wat klote -O-
Op 31 maart heeft ze weer seks gehad en op 3 april waarschijnlijk de eisprong. Dan zou ze niet verder zijn dan 4w5. Misschien was het toch nog te vroeg om iets te zien?

Sowieso heel spannend!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192752425
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:52 schreef SQ het volgende:

[..]

Als je 12 maart voor het laatst seks hebt gehad zou je eerder tegen de 8 weken zwanger moeten zijn. Zwangerschappen worden van oudsher berekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Bij een onregelmatige menstruatie is dat uiteraard lastig, maar grofweg zou de berekening beginnen 2 weken vóór je eisprong.
Als er nu nog niets te zien is dan klinkt dat niet als goed nieuws, eerlijk gezegd. En zeker, er zitten wel marges in die metingen, maar als jij 12 maart voor het laatst seks hebt gehad zou er meer te zien moeten zijn geweest dan alleen een zakje. Dan is een gezond embryo zeker al verder ontwikkeld.

Wat klote -O-
Maar, als ze 31 maart ook seks had én 3 april haar eisprong, dan kom je met die 5w2d wel een eind in de goede richting?

Roos, het kan 2 kanten op. Afwachten maar. Waarom had je zo vroeg al een echo?
  woensdag 22 april 2020 @ 15:57:36 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_192752429
Edit - oh wacht, je hebt 3 april een positieve ovulatietest gehad lees ik nu. Oké, dan zou die 5 weken wél kunnen kloppen. Maar waarom dan nu al een echo gehad? Zekerheid kun je sowieso nog niet krijgen bij 5 weken? Nu weet je niks, maar bij elke andere uitslag had je ook nog niks geweten?
disclaimer
pi_192752435
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:52 schreef SQ het volgende:

[..]

Als je 12 maart voor het laatst seks hebt gehad zou je eerder tegen de 8 weken zwanger moeten zijn. Zwangerschappen worden van oudsher berekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Bij een onregelmatige menstruatie is dat uiteraard lastig, maar grofweg zou de berekening beginnen 2 weken vóór je eisprong.
Als er nu nog niets te zien is dan klinkt dat niet als goed nieuws, eerlijk gezegd. En zeker, er zitten wel marges in die metingen, maar als jij 12 maart voor het laatst seks hebt gehad zou er meer te zien moeten zijn geweest dan alleen een zakje. Dan is een gezond embryo zeker al verder ontwikkeld.

Wat klote -O-
Ze heeft vanaf 31 maart weer seks gehad toch? Of lees ik dat verkeerd?
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 15:58:34 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192752447
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:57 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Maar, als ze 31 maart ook seks had én 3 april haar eisprong, dan kom je met die 5w2d wel een eind in de goede richting?

Roos, het kan 2 kanten op. Afwachten maar. Waarom had je zo vroeg al een echo?
Hoe kom je op 5w2d? 3 april plus 2 weken is 17 april NOD + 5 dagen is volgens mij 4w5d?

Edit: sowieso veel te vroeg om nog iets te zien. De vraag is inderdaad, waarom nu al een echo?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 22 april 2020 @ 15:59:12 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_192752461
Ja sorry sorry jongens, ik las inderdaad te snel en was te gefocust op die 12 maart.
disclaimer
  Miss 200.000.000! woensdag 22 april 2020 @ 15:59:27 #292
367000 roos94
pi_192752465
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:52 schreef SQ het volgende:

[..]

Als je 12 maart voor het laatst seks hebt gehad zou je eerder tegen de 8 weken zwanger moeten zijn. Zwangerschappen worden van oudsher berekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Bij een onregelmatige menstruatie is dat uiteraard lastig, maar grofweg zou de berekening beginnen 2 weken vóór je eisprong.
Als er nu nog niets te zien is dan klinkt dat niet als goed nieuws, eerlijk gezegd. En zeker, er zitten wel marges in die metingen, maar als jij 12 maart voor het laatst seks hebt gehad zou er meer te zien moeten zijn geweest dan alleen een zakje. Dan is een gezond embryo zeker al verder ontwikkeld.

Wat klote.
De bevruchting vond ook niet plaats rond 12 maart, maar begin april ergens. Ik heb begin april en eind maart nog een paar zwangerschapstesten gedaan en die waren allemaal negatief. 3 april heel duidelijke positieve ovulatietest en eisprong gevoeld(voel ik altijd sterk). dus toen was ik 100% zeker nog niet zwanger.

Sinds gister een knaller van een positieve zwangerschapstest; wilde al eerder testen maar was wat huiverig. Ook sinds 1 week pas pijnlijke borsten vermoeidheid en kramp.

Vraag mij wel af hoe dat echo apparaat nou erbij komt dat mn vruchtzak 5w6d is. Dat is bijna een week te ver met waar ik nu zit.

Lees wel op internet verhalen van mensen die pas rond de 6e week echo een dooier enz zagen maar ja. Moet afwachten, ontzettend frustrerend en kijk er niet naar uit om mezelf nog een week op te gaan vreten. Tis niet anders..
pi_192752466
hmm als ik het zo lees gaat ze uit van eisprong 3 april en seks op 31 mrt). Dat zou dan toch nog net geen 5 weken zijn? maar geen idee of er dan wat te zien zou moeten zijn..
ok-spuit 11..
  Miss 200.000.000! woensdag 22 april 2020 @ 16:01:57 #294
367000 roos94
pi_192752507
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hoe kom je op 5w2d? 3 april plus 2 weken is 17 april NOD + 5 dagen is volgens mij 4w5d?

Edit: sowieso veel te vroeg om nog iets te zien. De vraag is inderdaad, waarom nu al een echo?
Ik heb sinds een week zoveel buikpijn dat ik graag een echo wilde om te kijken of er iets mis is. Had ik maar beter niet gedaan, nu zoveel spijt van. Had het echt niet moeten doen.

Maar als ik pas rond 4w5d zou zijn, waarom laat dat echo dan mijn vruchtzak zien met 5w6d... daar snap ik niets van. Ik kan online ook niet vinden hoe betrouwbaar die metingen zijn :?
pi_192752518
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hoe kom je op 5w2d? 3 april plus 2 weken is 17 april NOD + 5 dagen is volgens mij 4w5d?

Edit: sowieso veel te vroeg om nog iets te zien. De vraag is inderdaad, waarom nu al een echo?
Ik heb het niet exact geteld omdat meetfouten op deze termijn héél snel gemaakt worden. Ik telde even snel van 3 april naar nu is een week of 3, + de 2 weken die doorgaans tellen voor de eisprong, zit je ongeveer op 5. Ik vond het close enough gezien de kans op meetfouten ;)
  Miss 200.000.000! woensdag 22 april 2020 @ 16:02:42 #296
367000 roos94
pi_192752519
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:59 schreef watmoetikkiezen het volgende:
hmm als ik het zo lees gaat ze uit van eisprong 3 april en seks op 31 mrt). Dat zou dan toch nog net geen 5 weken zijn? maar geen idee of er dan wat te zien zou moeten zijn..
ok-spuit 11..
Begin april was ik nog niet zwanger en nu wel, dus het moet ergens tussen 4 en 5 weken liggen. Maar volgens die echo is mijn vruchtzak al zo goed als 6 weken. Is er een reden waarom die misschien te snel groeit? Ik weet hier echt helemaal niets vanaf en mijn gynaecoloog was ook niet bepaald openhartig.
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 16:03:27 #297
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192752527
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:01 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ik heb sinds een week zoveel buikpijn dat ik graag een echo wilde om te kijken of er iets mis is. Had ik maar beter niet gedaan, nu zoveel spijt van. Had het echt niet moeten doen.

Maar als ik pas rond 4w5d zou zijn, waarom laat dat echo dan mijn vruchtzak zien met 5w6d... daar snap ik niets van. Ik kan online ook niet vinden hoe betrouwbaar die metingen zijn :?
Dat is het nadeel van vroege echo's, je kunt zo weinig zien dat je er alleen maar onzeker van wordt. Ik vind het ook gek dat de verloskundige dit wilde doen, voor de 6 weken doen ze normaal echt niet en als ze het al doen is het een uitzondering. Als het zo ontzettend klein is kunnen ze wel verkeerd meten dus dat is niet zo heel gek.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 22 april 2020 @ 16:06:14 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_192752570
Ik begrijp echt dat onzekerheid niet tof is maar bij 4,5 week zwanger is er vrijwel nooit iets te zien. Zo'n dooierzak is zo minuscuul klein dat een meetfout van een millimeter al een paar dagen op de berekening scheelt. Je zult toch echt nog een week of 2 geduld moeten hebben voor je echt überhaupt iets kunt zien :*
disclaimer
pi_192752571
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:01 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ik heb sinds een week zoveel buikpijn dat ik graag een echo wilde om te kijken of er iets mis is. Had ik maar beter niet gedaan, nu zoveel spijt van. Had het echt niet moeten doen.

Maar als ik pas rond 4w5d zou zijn, waarom laat dat echo dan mijn vruchtzak zien met 5w6d... daar snap ik niets van. Ik kan online ook niet vinden hoe betrouwbaar die metingen zijn :?
Je moet je voorstellen dat een vruchtje/vruchtzakje op deze termijn mm werk is. Dat wordt sterk uitvergroot zichtbaar gemaakt op het echo scherm. De gynaecoloog (die daar doorgaans als minder goed in is dan een echoscopiste) meet dan dat vruchtzakje door van het ene uiteinde naar het andere te slepen. Maar, op deze termijn geeft 0,01 mm zo een aantal dagen verschil. Dat zegt dus nog niks. Ze doen een termijnecho ook niet voor niks pas na een week of 8, hoe groter het vruchtje hoe makkelijker het meten.
  Miss 200.000.000! woensdag 22 april 2020 @ 16:06:35 #300
367000 roos94
pi_192752577
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is het nadeel van vroege echo's, je kunt zo weinig zien dat je er alleen maar onzeker van wordt. Ik vind het ook gek dat de verloskundige dit wilde doen, voor de 6 weken doen ze normaal echt niet en als ze het al doen is het een uitzondering. Als het zo ontzettend klein is kunnen ze wel verkeerd meten dus dat is niet zo heel gek.
Zijn er meer mensen hier die rond 4-5-6 een echo hebben laten doen? Zo ja, wat was er te zien?

Ik vond mijn bezoek aan de gynaecoloog bijzonder beangstigend. Ik vroeg aan hem: is het slecht? En hij bleef heel lang stil ! Maar voordat ik wegging zei hij wel weer dat het nog geen verloren zaak is dus hij spreekt zichzelf ook een beetje tegen. Hij vroeg ook aan mij of ik mij wel nog zwanger voelde. Weet niet waarom hij dat zo vroeg..?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')