Waar heb je het over? Heb jij er zoveel last van als andere lekker hun huis opknappen?quote:Op zondag 5 april 2020 21:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wanneer en wat geeft iemand dan wel het eigen recht om "overlast" te geven ?
De wet is meer een uiterste grens die je niet moet willen opzoeken omdat het kan.
Zelfde als op de weg. Je neemt geen voorrang, je krijgt dat of geeft dat indien mogelijk.
We spreken over hetzelfde, alleen de oriëntatie is anders.
Doe zelf wat je een ander, graag ziet doen; ook wanneer je dat niet uitkomt.
Dat geldt ook wanneer die ander jou de ruimte niet gunt.
Welwillendheid moet niet verward worden met onderdanigheid.
Dat "we" nu Covid19 stress hebben of tegen de consequenties willen aan schoppen maakt dat allemaal niet anders.
Buren hier waren afgelopen week midden op de dag met z'n allen buiten en de muziek vol open. Dan ben je best asociaal als je niet een beetje rekening houdt met anderen. Dat je dat op vrijdagmiddag doet is nog tot daar aan toe.quote:Op zondag 5 april 2020 21:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een gezeik dat je ineens rekening met Jan en en alleman moet gaan houden en toestemming moet vragen. Ik werk thuis en hoor ook overdag overal kinderen janken en schreeuwen, maar je weet dat die niet naar school mogen dus daar kun je dan toch begrip voor opbrengen?
Kinderen wijzen op hun stemgeluid, vroeger zeker niet in een volkswijk gewoon, please
Vraag me wel af waar al die thuiswerkers de tijd vandaan halen om het huis te gaan opknappen?quote:Op zondag 5 april 2020 21:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Heb jij er zoveel last van als andere lekker hun huis opknappen?
En dan nog, dat heeft dus helemaal niks te maken met mensen die zichzelf willen bewijzen, maar met mensen die gewoon lekker bezig willen zijn met hun huis.
Geen reistijd doordeweeks.quote:Op zondag 5 april 2020 21:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vraag me wel af waar al die thuiswerkers de tijd vandaan halen om het huis te gaan opknappen?
Je hebt klussen en klussen he? Om 12 uur een lampje ophangen is van een andere orde dan zondagochtend om 6 uur met je zaagmachine aan de gang gaan.quote:Op zondag 5 april 2020 21:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klussen is geen overlast. Dat jij dat als overlast ervaart is jouw probleem.
[..]
Jij verwacht onderdanigheid van anderen aangezien ze zich maar hebben te schikken naar jouw persoonlijke set aan regels.
Harde muziek is evengoed asociaal, ongeacht het tijdstip. Er zijn altijd wel baby's die even moeten slapen of mensen die nachtdienst hebben. Zet lekker je koptelefoon op als je per se 120 decibel wilt rocken.quote:Op zondag 5 april 2020 21:31 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Buren hier waren afgelopen week midden op de dag met z'n allen buiten en de muziek vol open. Dan ben je best asociaal als je niet een beetje rekening houdt met anderen. Dat je dat op vrijdagmiddag doet is nog tot daar aan toe.
Krijg eerder het idee dat in een willekeurig bedrijf er een aantal echt thuiswerken, de mensen die zich ergens verantwoordelijk voor voelen, en de rest het gewoon als vrij zien.quote:
Ik ben ook een aantal dagen per week op "thuiswerken" gezet omdat we zo weinig mogelijk mensen bijelkaar willen hebben op de werkplek vanwege "cruciaal beroep". Maar vertel mij even hoe ik fysiek hands-on werk aan systemen thuis moet gaan uitvoeren...quote:Op zondag 5 april 2020 21:36 schreef Smack10 het volgende:
Krijg eerder het idee dat in een willekeurig bedrijf er een aantal echt thuiswerken, de mensen die zich ergens verantwoordelijk voor voelen, en de rest het gewoon als vrij zien.
Verhouding van 30 en 70 procent?
Projectie heet dat.quote:Op zondag 5 april 2020 21:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Krijg eerder het idee dat in een willekeurig bedrijf er een aantal echt thuiswerken, de mensen die zich ergens verantwoordelijk voor voelen, en de rest het gewoon als vrij zien.
Dit bedoel ik met aso gedrag.quote:Op zondag 5 april 2020 21:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klussen is geen overlast. Dat jij dat als overlast ervaart is jouw probleem.
[..]
quote:Op zondag 5 april 2020 21:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Heb jij er zoveel last van als andere lekker hun huis opknappen?
En dan nog, dat heeft dus helemaal niks te maken met mensen die zichzelf willen bewijzen, maar met mensen die gewoon lekker bezig willen zijn met hun huis.
Een deel van de inefficiëntie van het werken tussen collega's is weg. Tijdens dat gedoe met citrix moest ik plotseling naar kantoor om te werken. En toen gingen dingetjes als koffie drinken, praten met collega's etcetera plots van mijn werktijd af. Ik was daardoor plotseling veel minder productief. En ik moest ook nog elke dag twee uur forenzen.quote:Op zondag 5 april 2020 21:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Een ander sommeren om te kappen met het gras maaien is natuurlijk het toobeeld van sociaal gedrag...quote:
Is ook een van de doelen bij een documentaire.quote:
Wellicht kunnen ze afhankelijk van de klant kiezen?quote:Op zondag 5 april 2020 21:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
I know, maar vond het wel een grappig beeld
Goed argumentquote:Op zondag 5 april 2020 21:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een ander sommeren om te kappen met het gras maaien is natuurlijk het toobeeld van sociaal gedrag...
Daar begint het wel op te lijken ja...quote:Op zondag 5 april 2020 21:28 schreef Elan het volgende:
Volgens mij brengt Corona naast stress ook een stukje betutteling met zich mee waardoor mensen menen zich opeens met hun buren te mogen gaan bemoeien?
meidquote:Op zondag 5 april 2020 21:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Welke "last"?quote:Op zondag 5 april 2020 21:48 schreef Gehrman het volgende:
Goed argumentMaar goed, ik merk alweer dat de ijverige klussers die alle thuiswerkers tot last zijn toch niet voor rede vatbaar zijn.
Precies.quote:Op zondag 5 april 2020 21:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hebt klussen en klussen he? Om 12 uur een lampje ophangen is van een andere orde dan zondagochtend om 6 uur met je zaagmachine aan de gang gaan.
Maar dat lijkt me een kwestie van gezond verstand en vooral leven en laten leven.
34:14quote:Eventually what we’ll have to have is certificates of who’s a recovered person, who’s a vaccinated person...
...Because you don’t want people moving around the world where you’ll have some countries that won’t have it under control, sadly.
You don’t want to completely block off the ability for people to go there and come back and move around.
So eventually there will be this digital immunity proof that will help facilitate the global reopening up.”
Sinds wanneer is Bill viroloog? Heb ik iets gemist?quote:Op zondag 5 april 2020 22:03 schreef Arkai het volgende:
Bill Gates verwacht dat we géén groepsimmuniteit gaan opbouwen tegen COVID-19 en dat we via testkits en digitale certificaten weer internationaal mogen reizen.
[..]
34:14
Ik bedoel meer dat door het ontbreken van directe aansturing veel werknemers het wel prima vinden..quote:Op zondag 5 april 2020 21:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Een deel van de inefficiëntie van het werken tussen collega's is weg. Tijdens dat gedoe met citrix moest ik plotseling naar kantoor om te werken. En toen gingen dingetjes als koffie drinken, praten met collega's etcetera plots van mijn werktijd af. Ik was daardoor plotseling veel minder productief. En ik moest ook nog elke dag twee uur forenzen.
twitter:BNODesk twitterde op zondag 05-04-2020 om 22:14:06BREAKING: British Prime Minister Boris Johnson, who is suffering from coronavirus, has been taken to hospital as a precaution reageer retweet
Zou opmerkelijk zijn. Is er al een onderbouwde bron....quote:Op zondag 5 april 2020 22:14 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 05-04-2020 om 22:14:06BREAKING: British Prime Minister Boris Johnson, who is suffering from coronavirus, has been taken to hospital as a precaution reageer retweet
quote:https://www.bbc.com/news/uk-52177125
UK Prime Minister Boris Johnson admitted to hospital for tests, 10 days after testing positive for coronavirus
He "continues to have persistent symptoms of coronavirus", a spokeswoman said - including a high temperature.
It was described as a "precautionary step" taken on the advice of his doctor.
The prime minister remains in charge of the government and urged people to follow its social distancing advice.
"On the advice of his doctor, the prime minister has tonight been admitted to hospital for tests," the spokeswoman said.
"This is a precautionary step, as the prime minister continues to have persistent symptoms of coronavirus ten days after testing positive for the virus."
She added: "The prime minister thanks NHS staff for all of their incredible hard work and urges the public to continue to follow the government's advice to stay at home, protect the NHS and save lives."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |