abonnement Unibet Coolblue
pi_192461417
Het blijkt dat vooral dikke mensen op de IC terechtkomen. "Dikke buik is een risico". Dit heeft denk ik met evolutie te maken. Op de een of ander manier kiest de natuur dat dit niet het beste lichaamstype is.

Nederlandse ic-artsen in Brabant, Rotterdam en Groningen zien al langer dat zwaarlijvige patiënten oververtegenwoordigd zijn op de intensive cares. De cijfers schommelen tussen de 65 tot 80 procent, tot zelfs 90 procent op de ic van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG).

Hieronder staat zelfs dat buikvet ontstekingen zijn. Deze ontstekingen zijn gevaarlijk voor het lichaam en het immuunsysteem negeert hierdoor ziektes eerder.

Buikvet
Liesbeth van Rossum, hoogleraar obesitas in het Erasmus MC.
Liesbeth van Rossum, hoogleraar obesitas in het Erasmus MC. © Anneke Lantink
Veel buikvet is een belangrijke risicofactor, weet Liesbeth van Rossum, internist en hoogleraar obesitas in het Erasmus MC. ,,In dat buikvet worden continu hormonen en ontstekingstofjes aangemaakt, waar het immuunsysteem op reageert. Het immuunsysteem is hierdoor actiever dan normaal en reageert minder goed op indringers. Hierdoor kan het coronavirus zich snel vermenigvuldigen, waardoor de patiënt zieker wordt.”




En nog veel andere ziektes zijn ze vatbaar voor, en kunnen wij de conclusie trekken dat de schoonecto lichaamstype het lichaamstype is waar de natuur voor gekozen heeft:

Obesitaspatiënten kampen bovendien vaak met hart- en vaatziekten en diabetes type 2 waardoor ze minder goed opgewassen zijn tegen een venijnig virus als dit.

Het is zeer belangrijk om niet dik te zijn, het is slecht voor de gezondheid en je neemt dan immers plek in op de IC wat niet nodig is. Mijn oproep dus om te gaan sporten!

https://www.ad.nl/gezond/(...)een-risico~a0ce07c0/
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 5 april 2020 @ 13:51:36 #2
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_192461522
Volgens mij heeft 80 procent overgewicht in Nederland dus tja.
pi_192461540
Hangt er maar net vanaf over welke ziekte we het hebben. De Builenpest bijvoorbeeld was vele malen dodelijker dan Corona en maakte de meeste slachtoffers bij kinderen onder de 18 jaar en vrouwen. Zwaarlijvige oude mannen bleven opvallend genoeg wel leven.
One man's trash, another man's treasure.
  zondag 5 april 2020 @ 14:00:41 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_192461607
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:51 schreef RickoKun het volgende:
Volgens mij heeft 80 procent overgewicht in Nederland dus tja.
52.2%, alhoewel het volgens mij bij 60+ wel harder omhoog gaat. Daarentegen schijnt het buiten dit virus juist weer een beetje gezond te zijn als je boven de 70 wat licht overgewicht hebt (meer reserves om bij ziekte op in te teren).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192461656
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:51 schreef RickoKun het volgende:
Volgens mij heeft 80 procent overgewicht in Nederland dus tja.
Zo'n gevoel heb ik ook als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Aziatische landen. Daar zijn ze allemaal schoonecto en leven zij veel gezonder. Dik zijn is niet ok en gevaarlijk.

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_192467431
Nee je, alweer een @firefly3 topic waar het uiteindelijk op zijn fobie voor overgewicht uitkomt :r
pi_192477435
Dik zijn is heel normaal geworden; al een tijdje gaan wereldwijd meer mensen dood aan welvaart ziektes dan aan honger.

Zelfs in Afrika worden mensen steeds dikker en dikker, maar dan als gevolge van gezonde dingen niet kunnen kopen door armoede.

Sinds de industrialisatie zijn mensen wereldwijd steeds dikker en dikker geworden. M.a.w. is normaal.
pi_192477530
Dik zijn is natuurlijk niet gezond maar er zijn ook genoeg dunnen mensen op de IC. En china zit vol met dunne mensen omdat ze het allemaal niet kunnen betalen en daar zitten miljoenen mensen met het virus.

De maan heeft geen dikke mensen en ook geen corona patienten. Coincidence? I think not.
nah
pi_192486066
En hoe moet dat dan met mensen die er voor kiezen om zichzelf niet te kunnen onderhouden, maar er voor kiezen om te blijven parasiteren op het sociale vangnet (waar deze niet voor bedoeld is) ?
pi_192487015
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 13:40 schreef Yiwei het volgende:
Dik zijn is heel normaal geworden; al een tijdje gaan wereldwijd meer mensen dood aan welvaart ziektes dan aan honger.

Zelfs in Afrika worden mensen steeds dikker en dikker, maar dan als gevolge van gezonde dingen niet kunnen kopen door armoede.

Sinds de industrialisatie zijn mensen wereldwijd steeds dikker en dikker geworden. M.a.w. is normaal.
Erg he, en dat maakt de mensheid stuk als zoveel mensen gezondheidsproblemen hebben. Veel vullen nu al de IC ten koste van mensen die wel gezond hebben geleefd. Ook het geld op.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_192487057
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:45 schreef aaradorn het volgende:
Dik zijn is natuurlijk niet gezond maar er zijn ook genoeg dunnen mensen op de IC. En china zit vol met dunne mensen omdat ze het allemaal niet kunnen betalen en daar zitten miljoenen mensen met het virus.

De maan heeft geen dikke mensen en ook geen corona patienten. Coincidence? I think not.
Wel 80% tot 90% van de coronapatiënten op de Nederlandse IC zijn dik.

https://www.telegraaf.nl/(...)t-overgewicht-wat-nu
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_192487313
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 14:04 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Zo'n gevoel heb ik ook als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Aziatische landen. Daar zijn ze allemaal schoonecto en leven zij veel gezonder. Dik zijn is niet ok en gevaarlijk.

[ afbeelding ]
Máár, daar aanbidden ze budha en die is dik dus doen we toch iets goed hè? Ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192487907
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 22:51 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Erg he, en dat maakt de mensheid stuk als zoveel mensen gezondheidsproblemen hebben. Veel vullen nu al de IC ten koste van mensen die wel gezond hebben geleefd. Ook het geld op.
Een deel kan er niks aan doen; ziekte, weten niet beter, armoede, laag inkomen baan, zittende baan met lange reistijden, andere prioriteiten (veel ballen continue in de lucht houden is nou eenmaal lastig), enz.

Het ander deel met een hedonistisch leefstijl, tja. Zolang er geen noodzaak gezien wordt voor gezond voedingsstoffen inname en/of belang eraan wordt gehecht. Tja, dan houdt het op. Daarom ben ik ook geen voorstander van preventie wat de laatste tijd zo hip is om daar geld aan uit te geven. Weggegooid geld; mensen bepalen zelf wat ze doen: ''het is mijn leven, bemoei met je eigen leven''. Zelfs diëtisten zelf zijn dik, hoe geloofwaardig is het nog.

Mensen weten intuïtief heus wel wat gezond is en wat niet. Daarnaast heeft NL een drank en drugs cultuur. NL heeft veel maatschappelijke problemen; overgewicht is daar een symptoom van.
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:40:03 #14
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192491105
Weer zo'n aftrektopic van iemand die hoopt dat alle dikke mensen dood gaan nu :')
Spoiler: je zal ze nog steeds zien in het straatbeeld.
pi_192499188
quote:
16s.gif Op maandag 6 april 2020 23:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Máár, daar aanbidden ze budha en die is dik dus doen we toch iets goed hè? Ja.
Buddha ui China is dik, maar die van Thailand schoonecto.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_192499426
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 18:27 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Buddha ui China is dik, maar die van Thailand schoonecto.
Ja maar er zijn meer chinezen dus schaakmat!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197521036
Ik vind dat wie als nieuwetijdskind
geboren is vrijstelling van de corona maatregelen moeten krijgen
En zich met voorrang mogen laten inenten tegen corona
pi_197526214
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 02:15 schreef NTK het volgende:
Ik vind dat wie als nieuwetijdskind
geboren is vrijstelling van de corona maatregelen moeten krijgen
En zich met voorrang mogen laten inenten tegen corona
Goeien kick, but not sure if...
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_197526645
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 02:15 schreef NTK het volgende:
Ik vind dat wie als nieuwetijdskind
geboren is vrijstelling van de corona maatregelen moeten krijgen
En zich met voorrang mogen laten inenten tegen corona
Matige troll ligt er veel te dik bovenop neem een voorbeeld aan mikey.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197659996
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:40 schreef herverwijderd het volgende:
Weer zo'n aftrektopic van iemand die hoopt dat alle dikke mensen dood gaan nu :')
Spoiler: je zal ze nog steeds zien in het straatbeeld.
Het leven als Fokker is zwaar met al die imperfecte mensen in het straatbeeld. :'(

Overgewicht is ongezond. Het gejank over mensen met overgewicht is net zo dieptreurig.
pi_197660078
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:53 schreef Arkai het volgende:
Hangt er maar net vanaf over welke ziekte we het hebben. De Builenpest bijvoorbeeld was vele malen dodelijker dan Corona en maakte de meeste slachtoffers bij kinderen onder de 18 jaar en vrouwen. Zwaarlijvige oude mannen bleven opvallend genoeg wel leven.
Tja toen was niemand te dik, dan pakt de natuur andere groepen, misschien was het toen wel de slechte voeding.
Vakman pur sang
pi_197660145
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:45 schreef aaradorn het volgende:
Dik zijn is natuurlijk niet gezond maar er zijn ook genoeg dunnen mensen op de IC. En china zit vol met dunne mensen omdat ze het allemaal niet kunnen betalen en daar zitten miljoenen mensen met het virus.

De maan heeft geen dikke mensen en ook geen corona patienten. Coincidence? I think not.
China vol met dunne mensen? :D

https://www.hln.be/medisc(...)-jaar-tijd~a3cd3b21/
Vakman pur sang
pi_197661431
Dikke mensen üntermenschen :7
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_197661892
quote:
Op dinsdag 26 januari 2021 23:05 schreef Aiciu het volgende:
Dikke mensen üntermenschen :7
- Die umlaut hoort daar niet.
- Die 'u' hoort een hoofdletter te zijn.

Met vriendelijke groet, uw taalnazi van dienst.
pi_197661939
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:53 schreef Arkai het volgende:
Hangt er maar net vanaf over welke ziekte we het hebben. De Builenpest bijvoorbeeld was vele malen dodelijker dan Corona en maakte de meeste slachtoffers bij kinderen onder de 18 jaar en vrouwen. Zwaarlijvige oude mannen bleven opvallend genoeg wel leven.
Zelfde bij de Spaanse griep. Voornamelijk de jongeren stierven. Ouderen niet. De natuur is dan niet erg selectief.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')