dit is niet genoeg voor een gedegen wetenschappelijk conclusiequote:Op zondag 5 april 2020 12:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Daarvoor hoeft niemand meer onderzoek te doen, alleen de cijfers zeggen al voldoende:
[ link | afbeelding ]
47 kinderen besmet, 7 ziekenhuisopnames. 0 overlijdens. En die telling is niet eens correct, basisschoolleerlingen zijn geen 14. Terwijl de kinderen tot en met vrijdag 13 maart op elkaar gepakt in klaslokalen aan elkaars snot zaten te likken.... En ook nu spelen er heel veel kinderen met elkaar buiten. En dat resulteert in een schokkend aantal van 47 besmettingen, 0,28% van het totaal. Echt volledig verwaarloosbaar.
De scholen en kinderopvang moeten zo snel mogelijk weer open wat mij betreft. Dat ontlast de hele maatschappij en voorkomt verdere leerachterstand die met name voor kinderen in groep 7 een probleem kunnen gaan vormen.
Uiteraard moeten ze nu nog niet open, het is goed om tot na de meivakantie te wachten om het virus verder te onderdrukken. Maar daarna moet het wat mij betreft zo snel mogelijk weer open, eventueel met aangepaste maatregelen zoals geen ouders mee naar binnen bij wegbrengen/ophalen en buiten genoeg afstand houden.
Er is geen medicijn. Dat heeft niets met onze superieure gezondheidszorg te maken.quote:Op zondag 5 april 2020 11:49 schreef MakkieR het volgende:
Blijkbaar gaat iedereen op het IC dood. Dat is nou niet een geruststellende gedachte van onze superieure gezondheidszorg.
Nee, dat nietquote:Op zondag 5 april 2020 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de meivakantie wordt dan geschrapt?
En als kinderen besmet raken maar geen symptomen hebben?quote:Op zondag 5 april 2020 12:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Daarvoor hoeft niemand meer onderzoek te doen, alleen de cijfers zeggen al voldoende:
[ link | afbeelding ]
47 kinderen besmet, 7 ziekenhuisopnames. 0 overlijdens. En die telling is niet eens correct, basisschoolleerlingen zijn geen 14. Terwijl de kinderen tot en met vrijdag 13 maart op elkaar gepakt in klaslokalen aan elkaars snot zaten te likken.... En ook nu spelen er heel veel kinderen met elkaar buiten. En dat resulteert in een schokkend aantal van 47 besmettingen, 0,28% van het totaal. Echt volledig verwaarloosbaar.
De scholen en kinderopvang moeten zo snel mogelijk weer open wat mij betreft. Dat ontlast de hele maatschappij en voorkomt verdere leerachterstand die met name voor kinderen in groep 7 een probleem kunnen gaan vormen.
Uiteraard moeten ze nu nog niet open, het is goed om tot na de meivakantie te wachten om het virus verder te onderdrukken. Maar daarna moet het wat mij betreft zo snel mogelijk weer open, eventueel met aangepaste maatregelen zoals geen ouders mee naar binnen bij wegbrengen/ophalen en buiten genoeg afstand houden.
Omdat heel veel mensen graag paniek zaaien. In de Telegraaf komen ook enkel koppen met dat we morgen dood gaan. Daarbij komt dat 1 enkele arts totaal geen inzicht en overzicht over een heel land heeft, laat staan dat hij de situatie van andere landen zou kunnen beoordelen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dan is mijn vraag: waarom liegt de arts op het programma levenslust, als dit betrouwbare cijfers zijn. Het lijkt wel alsof iedereen elkaar tegenspreekt en je hiermee verwarring zaait. In corona tijden lijkt me dit nou niet verstandig.
Daar gaat het niet om. Kap toch eens met onzin reacties waar je opzettelijk de kern van het verhaal mist of negeert. Begint echt irritant te worden.quote:Op zondag 5 april 2020 12:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Kinderen kunnen asymptomatisch zijn of nauwelijks symptomen en het wel volop verspreiden.quote:Op zondag 5 april 2020 12:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
De algemene aanname is dat je zonder symptomen ook geen verspreider bent. Dus doet het niet ter zake en is het zelfs goed voor de groep. Het maakt dan dus niet uit of een kind het wel of niet heeft, het wordt niet ziek en verspreid het verder ook niet.quote:Op zondag 5 april 2020 12:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En als kinderen besmet raken maar geen symptomen hebben?
dat gebeurt ook niet, want dan gaat iedereen zich express besmettenquote:Op zondag 5 april 2020 12:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zo'n immuniteitstest zou ik wel voorstander van zijn, maar niet als ze het gaan gebruiken om immune mensen meer vrijheden te geven
En dat is dus ook nog niet zeker ....zuchtquote:Op zondag 5 april 2020 12:23 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De algemene aanname is dat je zonder symptomen ook geen verspreider bent. Dus doet het niet ter zake en is het zelfs goed voor de groep. Het maakt dan dus niet uit of een kind het wel of niet heeft, het wordt niet ziek en verspreid het verder ook niet.
Ik zat me net te bedenken wanneer de eerste Hollywood-COVID19 film gemaakt zal worden.quote:Op zondag 5 april 2020 12:23 schreef crystal_meth het volgende:
"Teenage Superspreaders", binnenkort in de bioscoop...
Jongeren konden weer erg slecht tegen de Spaanse Griep.quote:Op zondag 5 april 2020 12:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kinderen kunnen asymptomatisch zijn of nauwelijks symptomen en het wel volop verspreiden.
Het is behoorkijk naïef om te denken dat het allemaal kan als kinderen er heel goed tegen kunnen terwijl we alleen testen wanneer het slecht gaat.
klopt, maar het gaat om de waarschijnlijkheid daarvan. In het algemeen is het zo bij virussen dat je dan nauwelijks besmettelijk bent.quote:Op zondag 5 april 2020 12:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
En dat is dus ook nog niet zeker ....zucht
Contagion is al een paar jaar oud.quote:Op zondag 5 april 2020 12:25 schreef asco het volgende:
[..]
Ik zat me net te bedenken wanneer de eerste Hollywood-COVID19 film gemaakt zal worden.
Tegen de tijd dat de wetenschappelijke conclusie door alle lagen heen is zitten we in september 2024.quote:Op zondag 5 april 2020 12:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dit is niet genoeg voor een gedegen wetenschappelijk conclusie
quote:Op zondag 5 april 2020 12:23 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De algemene aanname is dat je zonder symptomen ook geen verspreider bent. Dus doet het niet ter zake en is het zelfs goed voor de groep. Het maakt dan dus niet uit of een kind het wel of niet heeft, het wordt niet ziek en verspreid het verder ook niet.
https://www.sciencealert.(...)ona-without-symptomsquote:"There's significant transmission by people not showing symptoms," Stephen Morse, an epidemiologist at Columbia University, told Business Insider.
According to Robert Redfield, the director of the Centres for Disease Control and Prevention, 25 percent of people infected with the new coronavirus don't present any symptoms or fall ill but can still transmit the illness to others.
Redfield on Tuesday told NPR that "we have pretty much confirmed" that "a significant number of individuals that are infected actually remain asymptomatic."
Ehmz nee. De meeste mensen liggen op dit moment nog op de IC en er zijn er ongeveer net zoveel overleden op de IC als ontslagen vanaf de IC.quote:Op zondag 5 april 2020 12:10 schreef GereDathan het volgende:
Dat betekent dat 14,67% van de mensen die op de IC komen met Corona overleden is (265 van 1807 is 14,67%).
Er liggen nu nog 1260 mensen op de IC (ik neem de verdachte gevallen alvast mee), 265 zijn er overleden. 1807 opnames in totaal.
Dat betekent dat er 1807 (totaal) minus 265 (overlijdens) minus 1260 (nog op de IC) = 282 mensen LEVEND van de IC zijn gekomen. Dat is 15,61%.
Ofwel, de meeste mensen komen op dit moment levend van onze IC afdelingen af.
dat hoeft niet, en cijfers liegen niet, wel conclusies.quote:Op zondag 5 april 2020 12:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat de wetenschappelijke conclusie door alle lagen heen is zitten we in september 2024.
Kijk naar de cijfers, die liegen niet.
Er zijn ook mensen die positief hebben getest op corona die geen symptomen hadden. Dus ze kunnen wel ziek worden, dat overzicht wat jij liet zien is compleet nuttelos want het ging over ziekenhuis opnamen, als een kind ziek is maar geen symptomen hoeft hij/zij natuurlijk niet naar het ziekenhuis. Verder ben ik het wel ermee eens dat de scholen hopelijk zo snel mogelijk weer open gaan.quote:Op zondag 5 april 2020 12:25 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Jongeren konden weer erg slecht tegen de Spaanse Griep.
Zonder symptomen ben je geen verspreider. Verspreiding gebeurd door niezen en hoesten. Als je geen symptomen hebt dan nies en hoest je niet, en verspreid je dus niet.
Ik verdenk hem ervan een RIVM troll te zijn.quote:Op zondag 5 april 2020 12:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die positief hebben getest op corona die geen symptomen hadden. Dus ze kunnen wel ziek worden, dat overzicht wat jij liet zien is compleet nuttelos want het ging over ziekenhuis opnamen, als een kind ziek is maar geen symptomen hoeft hij/zij natuurlijk niet naar het ziekenhuis. Verder ben ik het wel ermee eens dat de scholen hopelijk zo snel mogelijk weer open gaan.
Dat is niet duidelijk zeg je? Er is er maar 1 die constant onzin verkoopt, en dat ben ik niet. Kijk naar de cijfers en kijk naar de maatregelen. Als basisschool leeftijd kinderen zo'n grote verspreider waren, dan waren er veel meer besmettingen en doden in de leeftijd 0 tot 40.quote:Op zondag 5 april 2020 12:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Kap toch eens met onzin reacties waar je opzettelijk de kern van het verhaal mist of negeert. Begint echt irritant te worden.
Over het algemeen worden kinderen niet of minder ziek, daar twijfelt niemand aan.
Probleem is dat het niet duidelijk is wat voor rol ze spelen in het verspreiden van het virus.....
Onjuist. Ook zonder symptomen kun je het virus verspreiden via je ademhaling en door te praten.quote:Op zondag 5 april 2020 12:25 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Jongeren konden weer erg slecht tegen de Spaanse Griep.
Zonder symptomen ben je geen verspreider. Verspreiding gebeurd door niezen en hoesten. Als je geen symptomen hebt dan nies en hoest je niet, en verspreid je dus niet.
een heel topic op fok zit vol met die users.quote:Op zondag 5 april 2020 12:28 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik verdenk hem ervan een RIVM troll te zijn.
Mensen onder de 40 worden minder ziek en dus niet getest, dus wij hebben geeeeeen idee wat voor rol kinderen spelen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is niet duidelijk zeg je? Er is er maar 1 die constant onzin verkoopt, en dat ben ik niet. Kijk naar de cijfers en kijk naar de maatregelen. Als basisschool leeftijd kinderen zo'n grote verspreider waren, dan waren er veel meer besmettingen en doden in de leeftijd 0 tot 40.
Vooralsnog is de algemene aanname dat je enkel bij symptomen het virus verspreid.
ok het is duidelijk, je gebrek aan kennis geeft jouw conclusie op de cijfers.quote:Op zondag 5 april 2020 12:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is niet duidelijk zeg je? Er is er maar 1 die constant onzin verkoopt, en dat ben ik niet. Kijk naar de cijfers en kijk naar de maatregelen. Als basisschool leeftijd kinderen zo'n grote verspreider waren, dan waren er veel meer besmettingen en doden in de leeftijd 0 tot 40.
Vooralsnog is de algemene aanname dat je enkel bij symptomen het virus verspreid.
Er zijn 282 mensen levend van de IC gekomen en 265 dood. De rest ligt er nog, en telt niet mee. 282 is nog steeds meer dan 265.quote:Op zondag 5 april 2020 12:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ehmz nee. De meeste mensen liggen op dit moment nog op de IC en er zijn er ongeveer net zoveel overleden op de IC als ontslagen vanaf de IC.
Dát is wat de cijfers zeggen momenteel en niet dat de meeste mensen levend van de IC af komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |