abonnement Unibet Coolblue
  zondag 5 april 2020 @ 09:41:42 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_192458547
Wat is jouw motivatie?

Welke emotie motiveert jou om jouw dag doorheen te komen? Wat zijn de dromen en wensen die jou energie geeft om vooruit te komen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 09:42:39 #2
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_192458561
Ik heb geen motivatie nodig om 'de dag door te komen'.
F.K.A. SuperwormJim
  zondag 5 april 2020 @ 09:51:23 #3
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_192458667
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2020 09:42 schreef SuperwormJim het volgende:
Ik heb geen motivatie nodig om 'de dag door te komen'.
Ik wel helaas. Woede bijvoorbeeld.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_192458686
Tsja, ik sta daar niet dagelijks bij stil wat mij motiveert want ik laat het meestal allemaal een beetje z'n gangetje gaan haha. Vooral nu in deze tijd.

Maar als ik echt zou moeten stilstaan bij wat me motiveert, dan zou ik toch zeggen: het beste er van maken, roeien met de riemen die je hebt, je hebt dit leven gekregen als een gift, het is een proces, en geniet van elke dag. Als ik dat als emotie zou moeten omschrijven dan zou ik voor dankbaarheid/geluk gaan. Want hoe kut je dag ook is, er is altijd wel iets wat mooi of goed is, ook al zie je het niet altijd.

Dingen die mij op lange termijn motiveren (dromen en wensen): ik wil het goede doen, niet perse voor mezelf wel voor de ander, en dat ik met mijn beroep veel anderen ook kan helpen. Dat geeft mij een gevoel van voldoening.
Daarnaast ook wel dat ik het graag goed voor elkaar heb voor mezelf en dat ik daar ook hard voor werk, en dat ik daar ook van kan genieten, van zowel het harde werken als van de leuke dingen die er bij komen kijken.

En gewoon fantaseren over hoe ik dan mijn leven in zou richten, huisje boompje beesje. Dat klinkt cliché maar ik heb daar wel echt veel zin in voor de toekomst. Ik weet niet eens of het wel komt, maar vind dat een fijne gedachte en dat motiveert mij ook om door te gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2020 09:53:42 ]
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 09:58:03 #5
138438 crew  Pizzakoppo
pi_192458740
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2020 09:51 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik wel helaas. Woede bijvoorbeeld.
Je hebt woede nodig als motivatie om de dag door te komen en jouw wensen en dromen na te jagen? Klinkt bijzonder ongezond.
pi_192458770
Gen idee.
Kans op goede seks i guess
  zondag 5 april 2020 @ 10:03:57 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_192458812
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:58 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Je hebt woede nodig als motivatie om de dag door te komen en jouw wensen en dromen na te jagen? Klinkt bijzonder ongezond.
Niet meer hoor. Maar als ik ernstig depressief was, maakte ik er boosheid van, waardoor ik alsnog functioneerde.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_192458825
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:58 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Je hebt woede nodig als motivatie om de dag door te komen en jouw wensen en dromen na te jagen? Klinkt bijzonder ongezond.
Nahh weet ik zo net nog niet. Het ongezonde aspect zit hem in hoe TS de woede kanaliseert. Oftewel wat hij ermee doet.
Ik ben bijvoorbeeld ook een aantal jaren ontzettend kwaad geweest op bepaalde omstandigheden in mijn leven en dingen die mij overkomen zijn. Door deze woede om te zetten in een motivatie om het beter te doen, ben ik een aardig eind gekomen. Heb ik dingen bereikt die ik misschien zonder deze woede niet bereikt zou hebben.
  zondag 5 april 2020 @ 10:10:50 #9
474953 EspressoCoffee
Latte Machiatto
pi_192458870
Discipline bedoel je
  zondag 5 april 2020 @ 10:11:05 #10
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_192458872
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:05 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Nahh weet ik zo net nog niet. Het ongezonde aspect zit hem in hoe TS de woede kanaliseert. Oftewel wat hij ermee doet.
Ik ben bijvoorbeeld ook een aantal jaren ontzettend kwaad geweest op bepaalde omstandigheden in mijn leven en dingen die mij overkomen zijn. Door deze woede om te zetten in een motivatie om het beter te doen, ben ik een aardig eind gekomen. Heb ik dingen bereikt die ik misschien zonder deze woede niet bereikt zou hebben.
Het is voor mij precies zo, hoor.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_192458885
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:11 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Het is voor mij precies zo, hoor.
Nou dat vind ik knap. Niet iedereen kan/lukt dat.
Enige risico is dat je soms te ver erin doorgaat/jezelf door de woede op laat vreten. Dat heb ik wel gehad moet ik toegeven. Dan verliest het zijn functie. Op een gegeven moment moet je het ook weer los kunnen laten als het zijn functie heeft volbracht.
pi_192459260
komediefilms en series kijken motiveert om de dag door te komen
koffie drinken
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_192459282
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:41 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat is jouw motivatie?

Welke emotie motiveert jou om jouw dag doorheen te komen? Wat zijn de dromen en wensen die jou energie geeft om vooruit te komen?
Beantwoord deze vragen voor ons eens. Beetje karig topic zonder input zo.
  zondag 5 april 2020 @ 11:39:56 #14
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_192459783
Ik heb geen motivatie, ik zie wel wat de dag me brengt.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 5 april 2020 @ 11:47:29 #15
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_192459927
Dat ik mezelf over 5 jaar officieel miljonair kan noemen als alles een beetje meezit.
pindazakje
pi_192460402
Vooral mijn fouten uit het verleden, dan denk ik kom op bewijs nou een keer aan jezelf en anderen dat je het wel kan. Verder vooral de gemiste kansen van anderen, als ik ze wel heb moet ik daar zoveel mogelijk gebruik van maken.
Het lukt me helaas vaker niet dan wel om mijn motivatie echt om te zetten in actie om gericht met het behalen van mijn doelen bezig te zijn. Daarom neem ik daarvoor dingen als koffie/energydrinks en sam-e om mezelf de dag door te slepen die helpen de laatste tijd wel heb ik het idee, al heeft alles bijwerkingen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zondag 5 april 2020 @ 12:56:10 #17
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_192460869
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 12:21 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Vooral mijn fouten uit het verleden, dan denk ik kom op bewijs nou een keer aan jezelf en anderen dat je het wel kan. Verder vooral de gemiste kansen van anderen, als ik ze wel heb moet ik daar zoveel mogelijk gebruik van maken.
Het lukt me helaas vaker niet dan wel om mijn motivatie echt om te zetten in actie om gericht met het behalen van mijn doelen bezig te zijn. Daarom neem ik daarvoor dingen als koffie/energydrinks en sam-e om mezelf de dag door te slepen die helpen de laatste tijd wel heb ik het idee, al heeft alles bijwerkingen.
Hm herken je de triggers waardoor sommige dingen niet lukken?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 5 april 2020 @ 13:00:27 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_192460912
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 10:59 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Beantwoord deze vragen voor ons eens. Beetje karig topic zonder input zo.
Alles wat mij tot nu toe is gelukt, is vanwege een hele lieve moeder. Maar zelfs die moeder heeft veel fouten gemaakt en heeft eigenschappen waar ik niet tegen kan.

Ik heb een hele sterke wilskracht, als ik zeg dat ik iets ga doen, dan doe ik het ook. Een bekende gezegd die ik van een oudere broer heb, is “death before dishonor”.

Het verschil tussen mij en de meesten is niet genen of bloed, maar wilskracht.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 13:18:25 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192461114
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Alles wat mij tot nu toe is gelukt, is vanwege een hele lieve moeder. Maar zelfs die moeder heeft veel fouten gemaakt en heeft eigenschappen waar ik niet tegen kan.

Ik heb een hele sterke wilskracht, als ik zeg dat ik iets ga doen, dan doe ik het ook. Een bekende gezegd die ik van een oudere broer heb, is “death before dishonor”.

Het verschil tussen mij en de meesten is niet genen of bloed, maar wilskracht.
Iedereen heeft wilskracht.

Maar dat is nog steeds geen antwoord op welke emotie jou motiveert, waarom dat is, en welke dromen en wensen die jou energie geven om vooruit te komen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192461207
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2020 09:51 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik wel helaas. Woede bijvoorbeeld.
Is dit weer zo'n topic waarbij je het eigenlijk verkapt over je kennelijke boosheid/wraakzucht jegens een specifiek persoon wilt hebben?

Anyway, ik word niet echt gemotiveerd door een specifieke emotie. Het leven is geen film waarbij iemand maar voldoende woede moet opbouwen om de bad guys te verslaan, of zelfvertrouwen om te kunnen bobsleeen, of dat soort dingen...
pi_192461226
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Hm herken je de triggers waardoor sommige dingen niet lukken?
Ja, vooral dat ik moe ben en afgeleid. Want dat is voor mij wel een klein probleem, als ik niks neem dan ben ik te moe om actie te ondernemen (ook kleine dingen als douchen of eten klaarmaken heb ik dan amper motivatie voor) maar als ik bijv energy drink neem en een voedingssupplement (naast beweging wat ik op zich ook wel regelmatig doe half uur tot een uur meestal per dag) dan ben ik weliswaar niet meer moe en heb ik meer enthousiasme, maar dan word ik ineens weer meer afgeleid en moet ik dat weer zien te vermijden. Maargoed, soms lukt dat ook wel en kan ik me onafgebroken focussen. Ook kan ik vaak moeilijk nee zeggen, dus anderen hielden me ook vaak af van mijn eigen doelen. Nu is dat verminderd omdat ik voor mezelf op kom en het aangeef wanneer ik geen tijd heb. Niet leuk maar het moet helaas, want een ander gaat dat niet doen voor me.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zondag 5 april 2020 @ 18:31:48 #22
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_192465523
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Iedereen heeft wilskracht.

Maar dat is nog steeds geen antwoord op welke emotie jou motiveert, waarom dat is, en welke dromen en wensen die jou energie geven om vooruit te komen?
Allerlei emoties. Positieve emoties, positieve energie. Ik heb grote dromen en ambities, ik ga ze hier niet zetten omdat het tegen mij gewerkt kan worden. Min of meer de taboe over psychiatrie te doorbreken, vooral in mijn cultuur, maar overal.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_192466430
Elke dag een doel stellen die niet kan mislukken.
Zoals vandaag maximaal op de bank liggen en dan lig ik vanavond tevreden in bed.

Morgen moet ik nog bepaalde dingen doen. Die lukken vast wel, ook weer geregeld dan.

Hele kleine dingen van jezelf verwachten en alles wat je extra doet is bonus.

En bier drinken
pi_192469206
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2020 09:51 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik wel helaas. Woede bijvoorbeeld.
Jij hebt duidelijk een probleem. Doe daar wat mee.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 5 april 2020 @ 22:31:39 #25
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_192469426
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:19 schreef HSG het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk een probleem. Doe daar wat mee.
Ik doe al alles wat ik kan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')