abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 4 april 2020 @ 16:39:37 #1
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192448848
58 procent van de Nederlanders verwacht dat de coronabeperkingen nog zeker een half jaar van kracht blijven, blijkt zaterdag uit enquête van I&O Research onder ruim 2300 Nederlanders.

Een klein deel van de ondervraagden (10 procent) houdt er zelfs rekening mee dat de maatregelen nog zeker een jaar van kracht blijven.

Uit de steekproef bleek vrijdag al dat Nederlanders de maatregelen zeer serieus nemen, al is dit niet door I&O Research gecontroleerd. Vrijwel iedereen (99 procent) zegt 1,5 meter afstand te houden. Ook wassen bijna alle respondenten (97 procent) naar eigen zeggen vaker hun handen en blijven zij zoveel mogelijk thuis (93 procent).

Het onderzoek wijst verder uit dat 90 procent van de ondervraagden rekening houdt met een economische krimp als gevolg van de maatregelen in de strijd tegen de COVID-19-uitbraak, zoals het sluiten van de horeca en zoveel mogelijk thuiswerken. De helft van de ondervraagden verwacht dat de economische situatie bovendien nog zal verslechteren.

'Vertrouwen is broos'
Hierdoor is het vertrouwen in de economische aanpak van de Nederlandse overheid iets kleiner dan in de gezondheidsaanpak: 74 procent van de ondervraagden steunt de economische maatregelen.

Daarover zegt onderzoeker Jasper de Jong tegen het AD: "Het vertrouwen is wel broos. Er wordt nu veel beloofd door het kabinet, maar op een gegeven moment is die pot leeg. Dan moet blijken of het vertrouwen standhoudt."

Vooral zzp'ers en freelancers maken zich zorgen over hun financiën. 64 procent van hen zag hun inkomen in de afgelopen maand dalen door de maatregelen. Inmiddels heeft 40 procent van alle zzp'ers en freelancers beroep gedaan op een van de economische noodmaatregelen van de overheid.

Bron: Nu.nl

Er zijn heel veel diverse verschillende meningen van onze medelanders over hoe ze tegen coronamaatregelen aankijken. Ene wil sneller opgeheven zien worden en andere denkt dat het minstens 6 maanden lang kan duren voor dat het alles weer normaal wordt na het coronacrisis. Het is ook niet anders dat we nog moeten volhouden en maatregelen respecteren. Ik begrijp hoe dan ook erg moeilijk is voor mensen die kwetsbaar zijn om maandenlang geen bezoek meer te krijgen van bekenden, vrienden en familie.

Hoe zie je dat voor je als maatregelen zo lang aanhoudt?
Humor, serieus en vrolijk!
  zaterdag 4 april 2020 @ 16:40:41 #2
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192448862
Hoezo? Het is nu eigenlijk al niet meer nodig, dus als dit nog langer dan een maand duurt gaat echt niemand zich meer eraan houden hoor.
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 4 april 2020 @ 16:41:29 #3
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192448876
Het ligt er een beetje aan welke maatregelen gehandhaafd blijven. Thuiswerken kan ik prima nog een paar maandjes volhouden en de meeste restaurants bezorgen inmiddels thuis.

Tegen niemand anders meer kunnen praten dan je hont kan wellicht wel op den duur gaan vervelen tho.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192448904
Wat een positieve mensen zijn dat. Ik ga uit van een een jaar nadat er een vaccin is.
  zaterdag 4 april 2020 @ 16:44:45 #5
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192448927
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:40 schreef Durmada het volgende:
Hoezo? Het is nu eigenlijk al niet meer nodig, dus als dit nog langer dan een maand duurt gaat echt niemand zich meer eraan houden hoor.
Waarom? Maar het is nu nog onverstandig en te vroeg om maatregelen versoepelen... het is met elke virus die besmettelijk altijd een risico dat het altijd terug kan komen in welke golf dan ook. Welke besmettelijke virus is altijd onvoorspelbaar en muteert ook wel eens van in een andere gevaarlijkere vorm van waar je ook er aan kunt sterven. Dus risico's blijven altijd in het leven zoals we nu leven.
Humor, serieus en vrolijk!
  zaterdag 4 april 2020 @ 16:48:25 #6
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192448975
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:44 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Waarom? Maar het is nu nog onverstandig en te vroeg om maatregelen versoepelen... het is met elke virus die besmettelijk altijd een risico dat het altijd terug kan komen in welke golf dan ook. Welke besmettelijke virus is altijd onvoorspelbaar en muteert ook wel eens van in een andere gevaarlijkere vorm van waar je ook er aan kunt sterven. Dus risico's blijven altijd in het leven zoals we nu leven.
Kijk maar naar Zweden
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 4 april 2020 @ 16:48:51 #7
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192448980
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:48 schreef Durmada het volgende:

[..]

Kijk maar naar Zweden
Ja Zweden is wel anders dan in Nederland eigenlijk!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192448989
Straks in oktober staat het reguliere griepvirus ons alweer op te wachten. Ouderen massaal aan de griepprik. Na de Australische winter komt COVID-19 misschien wel weer terug naar Europa. Zullen we allemaal maar thuis blijven en onze ramen en deuren sluiten? Een heel enge samenleving krijgen we dan. :')
pi_192449012
Kan het echt nog half jaar duren , heftig hoor
pi_192449015
Waarom niet gelijk volledig naar een dictatuur? het is veel te gevaarlijk buiten.
  zaterdag 4 april 2020 @ 16:51:41 #11
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192449029
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:48 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja Zweden is wel anders dan in Nederland eigenlijk!
Tuurlijk is Zweden anders, maar het is wel een voorbeeld. Want na 28 april moet het normale leven weer beginnen, we hebben simpelweg geen keuze.
AZ
ALKMAAR
pi_192449043
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:48 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja Zweden is wel anders dan in Nederland eigenlijk!
En hoe anders is Zweden dan volgens jou? Er lopen daar gewoon mensen rond zoals jij en ik. Jongeren en ouderen door elkaar. De Zweed gaat net als de Nederlander naar buiten als de zon zich laat zien. Heerlijk aan het water zitten, op een bankje in het park zitten en een terrasje pakken.
  zaterdag 4 april 2020 @ 16:53:51 #13
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192449054
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:52 schreef Nia het volgende:

[..]

En hoe anders is Zweden dan volgens jou? Er lopen daar gewoon mensen rond zoals jij en ik. Jongeren en ouderen door elkaar. De Zweed gaat net als de Nederlander naar buiten als de zon zich laat zien. Heerlijk aan het water zitten, op een bankje in het park zitten en een terrasje pakken.
Je hebt wel gelijk in, maar het moet ook kunnen met social distancing-beleid waar we aan houden. Dus is geen probleem.
Humor, serieus en vrolijk!
  zaterdag 4 april 2020 @ 16:55:29 #14
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192449070
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:52 schreef Nia het volgende:

[..]

En hoe anders is Zweden dan volgens jou? Er lopen daar gewoon mensen rond zoals jij en ik. Jongeren en ouderen door elkaar. De Zweed gaat net als de Nederlander naar buiten als de zon zich laat zien. Heerlijk aan het water zitten, op een bankje in het park zitten en een terrasje pakken.
Zweden is wel wat dunner bevolkt natuurlijk
AZ
ALKMAAR
pi_192449104
Bekijk Nederland maar eens boven Zwolle. Hier in de provincie Groningen is nog veel ruimte hoor. Kleine dorpjes waar gelukkig het virus weinig impact heeft.
  zaterdag 4 april 2020 @ 17:04:29 #16
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192449171
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:58 schreef Nia het volgende:
Bekijk Nederland maar eens boven Zwolle. Hier in de provincie Groningen is nog veel ruimte hoor. Kleine dorpjes waar gelukkig het virus weinig impact heeft.
Zal best, maar waar Nederland een van de dunstbevolkte landen is, behoort Nederland tot de top 30 van dichtstbevolkte landen. Je kan mij niet wijs maken, dat dat niet uitmaakt. Zelfs niet als ik ga kijken naar Nederland boven Zwolle lol.
AZ
ALKMAAR
pi_192449190
Dit duurt nog tot er een vaccin beschikbaar is.
pi_192449194
In China en Zkorea neemt het al af, ik denk hoogstens 4 maanden hier
pi_192449200
Als je het aantal doden per 1 miljoen inwoners bekijkt, stond Nederland gisteren op de 8ste positie, nog onder België.
pi_192449245
Ik realiseerde me al snel dat het waarschijnlijk wel een paar maanden zou duren en probeerde dus ook al snel mijn leven erop aan te passen. Dat betekent vooral videobellen en online platformen zoeken voor m'n hobbies die normaal gesproken fysiek zijn. Ik denk ook dat er genoeg mensen zijn die creatief met de situatie zullen proberen om te gaan, niet iedereen zal lijdzaam toekijken hoe zijn of haar spaarpot leeg raakt.

Ik ben inmiddels ver genoeg met de "ombouw" van m'n leven dat ik denk dat ik dit maanden kan uithouden. Natuurlijk is de situatie vervelend, maar waarom lijdzaam toekijken als je ook met oplossingen kan komen?
  zaterdag 4 april 2020 @ 17:16:14 #21
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192449292
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:06 schreef Jaeger85 het volgende:
Dit duurt nog tot er een vaccin beschikbaar is.
Je denkt dat ze deze situatie anderhalf jaar handhaven?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192449327
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:16 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Je denkt dat ze deze situatie anderhalf jaar handhaven?
In periodes wel. Sommige periodes de maatregelen wat versoepelen en in andere weer wat strenger maken.
  zaterdag 4 april 2020 @ 17:19:09 #23
194233 Friday12
Originele kloon
pi_192449345
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:40 schreef Durmada het volgende:
Hoezo? Het is nu eigenlijk al niet meer nodig, dus als dit nog langer dan een maand duurt gaat echt niemand zich meer eraan houden hoor.
Hoezo is het nu niet meer nodig? Denk je dit serieus of ben je aan het trollen?
pi_192449364
We moeten gewoon doorgaan met ons normale leven als vitale burgers. De Nederlander is wel wat gewend in een land met 4 seizoenen. We kunnen best goed omgaan met extreme kou maar ook in een zomer met extreme warmte van rond 40 graden hebben we ons staande weten te houden.
pi_192449435
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:19 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Hoezo is het nu niet meer nodig? Denk je dit serieus of ben je aan het trollen?
Er zijn mensen die dit oprecht geloven helaas, dus het zou me niets verbazen als dit geen trollen betreft :).
  zaterdag 4 april 2020 @ 17:28:53 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192449455
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:20 schreef Nia het volgende:
We moeten gewoon doorgaan met ons normale leven als vitale burgers. De Nederlander is wel wat gewend in een land met 4 seizoenen. We kunnen best goed omgaan met extreme kou maar ook in een zomer met extreme warmte van rond 40 graden hebben we ons staande weten te houden.
Wat is dit voor quatsch :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192449476
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

In periodes wel. Sommige periodes de maatregelen wat versoepelen en in andere weer wat strenger maken.
Dit zie ik inderdaad ook nog wel gebeuren, dat de teugels wat losser worden, dan weer strenger, en dan weer losser, eigenlijk dat het dus in golven gaat. En dat totdat er een vaccin is.
  zaterdag 4 april 2020 @ 17:36:50 #28
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192449547
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:19 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Hoezo is het nu niet meer nodig? Denk je dit serieus of ben je aan het trollen?
Omdat het al afneemt, de situatie lijkt onder controle. Ik zeg niet dat we gelijk alles open moeten gooien, maar we kunnen wel geleidelijk weer beginnen. Dat is ook beter om het onder controle te houden.
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 4 april 2020 @ 17:44:52 #29
194233 Friday12
Originele kloon
pi_192449653
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:26 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Er zijn mensen die dit oprecht geloven helaas, dus het zou me niets verbazen als dit geen trollen betreft :).
Daar ben ik ook bang voor :'(


quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:36 schreef Durmada het volgende:

[..]

Omdat het al afneemt, de situatie lijkt onder controle. Ik zeg niet dat we gelijk alles open moeten gooien, maar we kunnen wel geleidelijk weer beginnen. Dat is ook beter om het onder controle te houden.
De enige reden dat het afneemt is door de maatregelen :')

Volk zoals jij verneuken straks iedere vorm van vrijheid :N
pi_192449662
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:31 schreef Daboman het volgende:

[..]

Dit zie ik inderdaad ook nog wel gebeuren, dat de teugels wat losser worden, dan weer strenger, en dan weer losser, eigenlijk dat het dus in golven gaat. En dat totdat er een vaccin is.
Zaken als festivals, concerten, sportevenementen met massa's publiek zie ik tot er een vaccin is niet gebeuren.
  zaterdag 4 april 2020 @ 17:46:45 #31
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192449675
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:44 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Daar ben ik ook bang voor :'(
[..]

De enige reden dat het afneemt is door de maatregelen :')

Volk zoals jij verneuken straks iedere vorm van vrijheid :N
Dat snap ik ook wel, vriend. Alleen moeten we wel langzaam weer terug naar het oude, geleidelijk is beter dan alles plots. Daarnaast is het nog maar de vraag of we economisch gezien na 28 april de maatregelen nog maar eens verlengen
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 4 april 2020 @ 17:57:51 #32
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_192449821
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:46 schreef Durmada het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel, vriend. Alleen moeten we wel langzaam weer terug naar het oude, geleidelijk is beter dan alles plots. Daarnaast is het nog maar de vraag of we economisch gezien na 28 april de maatregelen nog maar eens verlengen
Wordt het tegen die tijd een afweging mensenlevens/economische belangen.
  zaterdag 4 april 2020 @ 17:58:52 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192449835
Ik verwacht niet dat het volle pakket zo lang nodig blijft. Als de zorgvraag onder controle is kunnen ze de knop van 0,3 besmettingen naar 1 draaien en dan steeds verder opbouwen. Dan kan als het mee zit in mei al. Zal wel een stuk langer duren tot echte massa bijeenkomsten kunnen. Dat kan wel een half jaar zijn.
pi_192449874
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:40 schreef Durmada het volgende:
Hoezo? Het is nu eigenlijk al niet meer nodig, dus als dit nog langer dan een maand duurt gaat echt niemand zich meer eraan houden hoor.
De motivatie is wel aan het wegebben.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 4 april 2020 @ 18:03:54 #35
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192449900
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:02 schreef halfway het volgende:

[..]

De motivatie is wel aan het wegebben.
En je zal vast niet de enige zijn. En dan zal ik nu wel weer aan het trollen zijn ( :') ) maar het is gewoon geen optie om mensen zo lang op te sluiten.
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 4 april 2020 @ 18:05:45 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192449928
Daarom is het de beste strategie om vanaf mei de knop steeds wat losser te draaien. Iedere keer toch een klein feestje dat weer wat mag.
  zaterdag 4 april 2020 @ 18:07:14 #37
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_192449955
Vermoed dat vanaf mei de maatregelen stapsgewijs wel versoepeld worden, maar grote evenementen kunnen het nog wel een paar maanden schudden denk ik.
pi_192449985
Je kan deze maatregelen niet maanden gaan handhaven. Hetgeen wat er bereikt gaat worden hiermee gaat simpelweg niet opwegen tegen de gigantische financiële recessie waar wij in gaan belanden. Met het aantal werklozen en faillisementen waar je u tegen gaat zeggen. Daarbij vergeet ik ook te zeggen dat er gigantische psychische problemen gaan optreden bij mensen en de zelfmoordcijfers gaan ook omhoog. Mensen zijn sociale wezens en hebben de behoefte aan sociaal contact. Ook heeft de mens behoefte om er eens op uit te trekken en een terrasje te pakken in de zomer. Dit kan je simpelweg niet maandenlang gaan handhaven, en mensen zullen dit ook niet gaan accepteren. En ik geef ze geen ongelijk. Het is volstrekt ridicuul om miljoenen banen en duizenden bedrijven op het spel te zetten om dit virus. Ja er gaan mensen dood en ja we moeten deze mensen beschermen. Daarom moeten we de zwakken in lockdown gaan plaatsen zodat de rest weer door kan gaan met hun leven. De mortaliteitscijfers zijn niet eens zo hoog, er zijn al veel meer mensen besmet dan wij daadwerkelijk weten! Duizend doden i.t.t. 300.000 besmetten (zoiets) is peanuts. Wij kunnen simpelweg niet iedereen beschermen, hoe hard de realiteit ook is. Mocht dit nog maanden zo doorgaan voorzie ik een grote opstand onder de bevolking, mensen gaan hier spuugzat van worden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_192450037
Ik geef het nog een week. Dan zijn mensen het wel zat en gaan het niet meer pikken.
  zaterdag 4 april 2020 @ 18:12:08 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192450049
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Je kan deze maatregelen niet maanden gaan handhaven. Hetgeen wat er bereikt gaat worden hiermee gaat simpelweg niet opwegen tegen de gigantische financiële recessie waar wij in gaan belanden. Met het aantal werklozen en faillisementen waar je u tegen gaat zeggen. Daarbij vergeet ik ook te zeggen dat er gigantische psychische problemen gaan optreden bij mensen en de zelfmoordcijfers gaan ook omhoog. Mensen zijn sociale wezens en hebben de behoefte aan sociaal contact. Ook heeft de mens behoefte om er eens op uit te trekken en een terrasje te pakken in de zomer. Dit kan je simpelweg niet maandenlang gaan handhaven, en mensen zullen dit ook niet gaan accepteren. En ik geef ze geen ongelijk. Het is volstrekt ridicuul om miljoenen banen en duizenden bedrijven op het spel te zetten om dit virus. Ja er gaan mensen dood en ja we moeten deze mensen beschermen. Daarom moeten we de zwakken in lockdown gaan plaatsen zodat de rest weer door kan gaan met hun leven. De mortaliteitscijfers zijn niet eens zo hoog, er zijn al veel meer mensen besmet dan wij daadwerkelijk weten! Duizend doden i.t.t. 300.000 besmetten (zoiets) is peanuts. Wij kunnen simpelweg niet iedereen beschermen, hoe hard de realiteit ook is. Mocht dit nog maanden zo doorgaan voorzie ik een grote opstand onder de bevolking, mensen gaan hier spuugzat van worden.
Maar uiteindelijk kom je weer uit op de overvolle IC's. Dat is het hele issue. Geen dokter wil zeggen 'u heeft pech, gaat u maar naar huis om daar dood te gaan'.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192450053
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Je kan deze maatregelen niet maanden gaan handhaven. Hetgeen wat er bereikt gaat worden hiermee gaat simpelweg niet opwegen tegen de gigantische financiële recessie waar wij in gaan belanden. Met het aantal werklozen en faillisementen waar je u tegen gaat zeggen. Daarbij vergeet ik ook te zeggen dat er gigantische psychische problemen gaan optreden bij mensen en de zelfmoordcijfers gaan ook omhoog. Mensen zijn sociale wezens en hebben de behoefte aan sociaal contact. Ook heeft de mens behoefte om er eens op uit te trekken en een terrasje te pakken in de zomer. Dit kan je simpelweg niet maandenlang gaan handhaven, en mensen zullen dit ook niet gaan accepteren. En ik geef ze geen ongelijk. Het is volstrekt ridicuul om miljoenen banen en duizenden bedrijven op het spel te zetten om dit virus. Ja er gaan mensen dood en ja we moeten deze mensen beschermen. Daarom moeten we de zwakken in lockdown gaan plaatsen zodat de rest weer door kan gaan met hun leven. De mortaliteitscijfers zijn niet eens zo hoog, er zijn al veel meer mensen besmet dan wij daadwerkelijk weten! Duizend doden i.t.t. 300.000 besmetten (zoiets) is peanuts. Wij kunnen simpelweg niet iedereen beschermen, hoe hard de realiteit ook is. Mocht dit nog maanden zo doorgaan voorzie ik een grote opstand onder de bevolking, mensen gaan hier spuugzat van worden.
Maar hoe zie je dat dan voor je als je het virus op zijn beloop laat en over een maand letterlijk half Nederland ziek is?
  zaterdag 4 april 2020 @ 18:15:02 #42
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_192450093
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Je kan deze maatregelen niet maanden gaan handhaven. Hetgeen wat er bereikt gaat worden hiermee gaat simpelweg niet opwegen tegen de gigantische financiële recessie waar wij in gaan belanden. Met het aantal werklozen en faillisementen waar je u tegen gaat zeggen. Daarbij vergeet ik ook te zeggen dat er gigantische psychische problemen gaan optreden bij mensen en de zelfmoordcijfers gaan ook omhoog. Mensen zijn sociale wezens en hebben de behoefte aan sociaal contact. Ook heeft de mens behoefte om er eens op uit te trekken en een terrasje te pakken in de zomer. Dit kan je simpelweg niet maandenlang gaan handhaven, en mensen zullen dit ook niet gaan accepteren. En ik geef ze geen ongelijk. Het is volstrekt ridicuul om miljoenen banen en duizenden bedrijven op het spel te zetten om dit virus. Ja er gaan mensen dood en ja we moeten deze mensen beschermen. Daarom moeten we de zwakken in lockdown gaan plaatsen zodat de rest weer door kan gaan met hun leven. De mortaliteitscijfers zijn niet eens zo hoog, er zijn al veel meer mensen besmet dan wij daadwerkelijk weten! Duizend doden i.t.t. 300.000 besmetten (zoiets) is peanuts. Wij kunnen simpelweg niet iedereen beschermen, hoe hard de realiteit ook is. Mocht dit nog maanden zo doorgaan voorzie ik een grote opstand onder de bevolking, mensen gaan hier spuugzat van worden.
Klopt, maar het gaat vooral over de IC's die beschikbaar moeten zijn. Anders gaat het aantal doden weer snel oplopen.
  zaterdag 4 april 2020 @ 18:15:47 #43
194233 Friday12
Originele kloon
pi_192450108
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Je kan deze maatregelen niet maanden gaan handhaven. Hetgeen wat er bereikt gaat worden hiermee gaat simpelweg niet opwegen tegen de gigantische financiële recessie waar wij in gaan belanden. Met het aantal werklozen en faillisementen waar je u tegen gaat zeggen. Daarbij vergeet ik ook te zeggen dat er gigantische psychische problemen gaan optreden bij mensen en de zelfmoordcijfers gaan ook omhoog. Mensen zijn sociale wezens en hebben de behoefte aan sociaal contact. Ook heeft de mens behoefte om er eens op uit te trekken en een terrasje te pakken in de zomer. Dit kan je simpelweg niet maandenlang gaan handhaven, en mensen zullen dit ook niet gaan accepteren. En ik geef ze geen ongelijk. Het is volstrekt ridicuul om miljoenen banen en duizenden bedrijven op het spel te zetten om dit virus. Ja er gaan mensen dood en ja we moeten deze mensen beschermen. Daarom moeten we de zwakken in lockdown gaan plaatsen zodat de rest weer door kan gaan met hun leven. De mortaliteitscijfers zijn niet eens zo hoog, er zijn al veel meer mensen besmet dan wij daadwerkelijk weten! Duizend doden i.t.t. 300.000 besmetten (zoiets) is peanuts. Wij kunnen simpelweg niet iedereen beschermen, hoe hard de realiteit ook is. Mocht dit nog maanden zo doorgaan voorzie ik een grote opstand onder de bevolking, mensen gaan hier spuugzat van worden.
Dan mag van mij het leger ingezet worden. Wat nou als het erger virus was.
pi_192450134
Je kan met de richtlijnen die er nu zijn ook langzaam restaurants/ terras (tot 50% gevuld), museums (met max. aantal bezoekers), open gooien, daarna lokale sportclubs, scholen, hoeft allemaal niet zo zwart/wit.
Laat je de clubs, feestcafés langer dicht, grote evenementen ook wat langer uitstellen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jed1Gam op 04-04-2020 18:28:32 ]
pi_192450192
Ik hoop dat er vooral zo snel mogelijk tests komen die aantonen dat iemand het virus gehad heeft en nu antistoffen heeft. Het lijkt er op dat sommigen nauwelijks iets merken waar anderen erg ziek worden. Als je degenen er uit kunt filteren met antistoffen kunnen die eerder weer aan het werk en de maatschappij draaiend houden maar krijg je ook een gevoel van optimisme in de samenleving. Dat die tests er dus maar zo snel mogelijk kunnen komen.
  zaterdag 4 april 2020 @ 18:25:15 #46
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_192450214
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:15 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Wat nou als het erger virus was.
Dan was het vrij simpel geweest en hadden we het nu niet over ic-capaciteit.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_192450226
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:07 schreef fetX het volgende:
Vermoed dat vanaf mei de maatregelen stapsgewijs wel versoepeld worden, maar grote evenementen kunnen het nog wel een paar maanden schudden denk ik.
Grote evenementen zijn een biologische bom. Zie Atlanta Bergamo - Valencia. Die zullen pas weer kunnen als er een vaccin is.
  zaterdag 4 april 2020 @ 18:26:08 #48
194233 Friday12
Originele kloon
pi_192450231
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:25 schreef Eix het volgende:

[..]

Dan was het vrij simpel geweest en hadden we het nu niet over ic-capaciteit.
Het gaat er gewoon om dat mensen moeten stoppen met zeiken en zielig doen want ze hadden ook in een massagraf kunnen liggen.
pi_192450248
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wordt het tegen die tijd een afweging mensenlevens/economische belangen.
Zo zwart-wit is het niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192450282
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk kom je weer uit op de overvolle IC's. Dat is het hele issue. Geen dokter wil zeggen 'u heeft pech, gaat u maar naar huis om daar dood te gaan'.
Daarom alles op alles zetten om die capaciteit verder op te schroeven. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het moet toch mogelijk zijn. Denk aan het intern opleiden van artsen tot IC arts en misschien studenten klaarstomen voor het echte werk. Ook zullen er in de komende maand meer beademingsapparaten beschikbaar komen. Dit kan niet zomaar van dag tot dag geregeld worden, daarom moeten de huidige maatregelen nog tot minstens Juni gelden, en dan rond de zomervakantie beginnen met afschalen. Dan is het nog te behappen voor veel mensen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')