abonnement Unibet Coolblue
pi_192448632
Ik ben mijn apartment aan het verven en nu valt het mij op dat de deur erg wit is.

Zou iemand mij kunnen adviseren of het haalbaar is om deze mooi te verven?
Verven van een muur kan ik prima, maar is een deur ook zo makkelijk? Moet deze bv. eerst geschuurd worden?

Het is een houtendeur met een witte verf (coating?) die niet helemaal mat is.

Ik zou er een warme bruine kleur van willen maken.

Ik hoor graag jullie advies.



pi_192448661
Google op schilder + woonplaats?
pi_192448680
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:21 schreef KaheemSaid het volgende:
Google op schilder + woonplaats?
ik wil het zelf doen?
pi_192448801
Ontvetten licht schuren ontvetten schilderen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192448877
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:35 schreef halfway het volgende:
Ontvetten licht schuren ontvetten schilderen.
dank je wel, klinkt als iets dat prima haalbaar is.
pi_192449086
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:41 schreef fespo het volgende:

[..]

dank je wel, klinkt als iets dat prima haalbaar is.
Gewoon advies vragen waar je de spullen gaat halen, trek niet zomaar iets uit de bouwmarkt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192449155
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:56 schreef halfway het volgende:

[..]

Gewoon advies vragen waar je de spullen gaat halen, trek niet zomaar iets uit de bouwmarkt.
Beter hier vragen dan in de bouwmarkt. Heb meer vertrouwen in de K&W-ers dan in een bouwmarktmedewerker ;)
pi_192449249
Je kan het schuren maar doe het dan goed anders krijg je spijt, je kan het ook niet doen en vaker lakken..

Wij hebben hier alle deuren opnieuw gedaan, de meeste volledig geschuurd en een paar niet, kan niet echt verschil zien :P
Ik was hier...
pi_192450536
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:13 schreef Nismo91 het volgende:
Je kan het schuren maar doe het dan goed anders krijg je spijt, je kan het ook niet doen en vaker lakken..

Wij hebben hier alle deuren opnieuw gedaan, de meeste volledig geschuurd en een paar niet, kan niet echt verschil zien :P
zoals @halfway zei niet licht opschuren? dat het glimmende eraf is?

en wat vinden jullie van een grondlaag? Op Gamma kwam ik een uitleg tegen waarin ze ook een grondlaag gebruiken.

- ontvetten
- schuren
- grondverf
(- verf)
pi_192451166
Als je de kopse kant ook gaat doen (blank hout) dan zeker gronden. Betere hechting en dekking.

Verder inderdaad ontvetten, licht opschuren etc.

Oja en met een roller doen niet kwasten. Ik gebruik altijd vacht rollers.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 20:19:14 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192452053
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:02 schreef Piles het volgende:

[..]

Beter hier vragen dan in de bouwmarkt. Heb meer vertrouwen in de K&W-ers dan in een bouwmarktmedewerker ;)
Hehehe
"Hebben jullie ook kalkzandsteen"
*Wijst me gasbeton aan
"Dat is gasbeton"
Huh?!

Bij de kassa zelfde verhaal. Gasbeton was duurder, anders had ik niks gezegd.

Toen ik om een latei vroeg werd ik ook afgekeken alsof ze water zagen branden
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_192453202
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:51 schreef fespo het volgende:

[..]

zoals @:halfway zei niet licht opschuren? dat het glimmende eraf is?

en wat vinden jullie van een grondlaag? Op Gamma kwam ik een uitleg tegen waarin ze ook een grondlaag gebruiken.

- ontvetten
- schuren
- grondverf
(- verf)
Nou onze deuren hadden een paars achtige kleur, ik ben lichtelijk kleurenblind dus ik kan mij vergissen :P maar daar hebben wij dus echt al de verf er af moeten schuren... hels karwei, en het zijn nogal wat deuren. Maar goed, de 2 deuren die wit waren hebben wij dus niet geschuurd (heel lichtjes met de hand met schuurpapier) en dat ging top. Zou wel eerst even een grondlaag doen inderdaad.

Zo te zien is jouw deur wit dus heel lichtjes schuren en gaan !

Wij zijn zelf echt totaal niet handig dus het moet jou ook lukken ! Succes *)

Ps. Schuren geeft een hoop rotzooi.
Ik was hier...
pi_192453374
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 21:36 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Nou onze deuren hadden een paars achtige kleur, ik ben lichtelijk kleurenblind dus ik kan mij vergissen :P maar daar hebben wij dus echt al de verf er af moeten schuren... hels karwei, en het zijn nogal wat deuren. Maar goed, de 2 deuren die wit waren hebben wij dus niet geschuurd (heel lichtjes met de hand met schuurpapier) en dat ging top. Zou wel eerst even een grondlaag doen inderdaad.

Zo te zien is jouw deur wit dus heel lichtjes schuren en gaan !

Wij zijn zelf echt totaal niet handig dus het moet jou ook lukken ! Succes *)

Ps. Schuren geeft een hoop rotzooi.
oke, valt die grondlaag niet op?
ik krijg zo'n idee bij 2 lagen verf dat het een rommelig effect geeft, omdat het 2 lagen over elkaar zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door fespo op 04-04-2020 21:55:23 ]
pi_192453658
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 21:48 schreef fespo het volgende:

[..]

oke, valt die grondlaag niet op?
ik krijg zo'n idee bij 2 lagen verf dat het een rommelig effect geeft, omdat het 2 lagen over elkaar zijn.
Dit antwoord doet me vermoeden dat je weinig kluservaring hebt? Meerdere lagen is geen enkel probleem.

Een deur schilderen is niet heel spannend, dus ga ervoor! ;)

Is het oppervlak wel echt een houtstructuur of lijkt het een beetje plastic/kunststof? Soms zit er namelijk een coating op die minder makkelijk te schilderen is.
pi_192454005
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:10 schreef archito het volgende:

[..]

Dit antwoord doet me vermoeden dat je weinig kluservaring hebt? Meerdere lagen is geen enkel probleem.

Een deur schilderen is niet heel spannend, dus ga ervoor! ;)

Is het oppervlak wel echt een houtstructuur of lijkt het een beetje plastic/kunststof? Soms zit er namelijk een coating op die minder makkelijk te schilderen is.
er zit inderdaad en aparte laag op.
het lijkt wel een coating idd.
ik heb de woningbouw al gevraagd of hun weten wat erop zit.

indien het iets is, wat ik wel vermoed, maakt het dan niet raadzaam om te verven of kan het nog prima?
  zaterdag 4 april 2020 @ 22:40:15 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192454221
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:29 schreef fespo het volgende:

[..]

er zit inderdaad en aparte laag op.
het lijkt wel een coating idd.
ik heb de woningbouw al gevraagd of hun weten wat erop zit.

indien het iets is, wat ik wel vermoed, maakt het dan niet raadzaam om te verven of kan het nog prima?
Mogelijk heb je dan een (andere) primer nodig.
KuikenGuppy
pi_192454276
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:40 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mogelijk heb je dan een (andere) primer nodig.
ik wacht even de woningbouw af anders ga ik zelf achterhalen wat erop zit.
pi_192454546
Ik heb net 7 binnendeuren geverfd.

Mijn tips:

- goede verf (dat geldt altijd bij verven trouwens)
- altijd (licht) schuren tussen de lagen (korrel 240 ofzo, niet minder dan 180) om de vezels / stofjes etc er uit te schuren
- gebruik een vachtrollertje (geschikt voor het soort verf dat je gebruikt, binnenshuis kan watergedragen = acryl prima)
- gebruik voldoende verf, dat is meer verf dan je in eerste instantie denkt. Eerst ruim opzetten, het beste resultaat kreeg ik door het verticaal op te zetten, horizontaal uit te rollen, vervolgens nog diagonaal uitrollen (zorg ervoor dat je rollertje steeds nat genoeg blijft, anders trek je de verf er weer af en werk altijd nat in nat) en als laatste nog 1x lange verticale banen maken.

Ik haal altijd het beslag van de deur en het slot er uit, zodat je dat niet mee kunt verven (en makkelijk banen kunt maken).

Succes!
pi_192458267
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:56 schreef kingjotte het volgende:
Ik heb net 7 binnendeuren geverfd.

Mijn tips:

- goede verf (dat geldt altijd bij verven trouwens)
- altijd (licht) schuren tussen de lagen (korrel 240 ofzo, niet minder dan 180) om de vezels / stofjes etc er uit te schuren
- gebruik een vachtrollertje (geschikt voor het soort verf dat je gebruikt, binnenshuis kan watergedragen = acryl prima)
- gebruik voldoende verf, dat is meer verf dan je in eerste instantie denkt. Eerst ruim opzetten, het beste resultaat kreeg ik door het verticaal op te zetten, horizontaal uit te rollen, vervolgens nog diagonaal uitrollen (zorg ervoor dat je rollertje steeds nat genoeg blijft, anders trek je de verf er weer af en werk altijd nat in nat) en als laatste nog 1x lange verticale banen maken.

Ik haal altijd het beslag van de deur en het slot er uit, zodat je dat niet mee kunt verven (en makkelijk banen kunt maken).

Succes!
Dit dus. Verder de beste verf die er is: Sikkens Acryl.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192458311
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 21:48 schreef fespo het volgende:

[..]

oke, valt die grondlaag niet op?
ik krijg zo'n idee bij 2 lagen verf dat het een rommelig effect geeft, omdat het 2 lagen over elkaar zijn.
Het maakt echt niet uit als je meerdere lagen gebruikt, wij hebben alle deuren minimaal 2x gelakt en dat was ook met fatsoenlijke lak (histor)
Ik was hier...
pi_192458340
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:18 schreef Nismo91 het volgende:

wij hebben alle deuren minimaal 2x gelakt en dat was ook met fatsoenlijke lak (histor)
:N
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192458353
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:29 schreef fespo het volgende:

er zit inderdaad en aparte laag op.
het lijkt wel een coating idd.
ik heb de woningbouw al gevraagd of hun weten wat erop zit.

indien het iets is, wat ik wel vermoed, maakt het dan niet raadzaam om te verven of kan het nog prima?
Aan je tweede foto te zien, is het een stompe deur met een kunststof afwerkplaat?

Dan sowieso primeren (ook Sikkens) en acryl afwerklaag.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192459057
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:22 schreef blomke het volgende:

[..]

:N
Mijn muren heb ik er ooit mee verpest maar de lak is best prima :P
Ik ben dan ook totaal geen klusser dus ik ga gewoon voor het merkje haha.
Ik was hier...
pi_192489608
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 21:48 schreef fespo het volgende:

[..]

oke, valt die grondlaag niet op?
ik krijg zo'n idee bij 2 lagen verf dat het een rommelig effect geeft, omdat het 2 lagen over elkaar zijn.
Grondverf en aflakken leidt per definitie tot meerdere lagen. Zo is het bedoeld...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')