abonnement Unibet Coolblue
pi_192447134
Jort Kelder: "We zijn 80-plussers die te dik zijn en gerookt hebben aan het redden"
quote:
Presentator en journalist Jort Kelder is blij dat de Waddeneilanden vooralsnog niet op slot gaan. Kelder woont momenteel in zijn tweede huis op Terschelling. Hij vindt dat de maatregelen rond het coronavirus vooral één kleine groep beschermen.

quote:
"Ik ben eigenlijk al weken lang op Terschelling. Ik zit alleen in mijn huis in de duinen. Ik geniet daarvan. Ik ben aan het werk en doe van alles. En ik zie niemand", zegt Kelder.

Voor zijn werk gaat de presentator nog wel één keer per week naar Amsterdam. "Ik pendel één keer per week naar Amsterdam, omdat ik voor Radio1 een programma maak en dat moet ik live doen daar. Eigenlijk woon ik op Terschelling en doe ik één klusje in Amsterdam iedere week. Ik kan hooguit mijn eigen katten aansteken, verder zie ik niemand", zegt de presentator.

Geen toerist
Kelder zou het dan ook niet terecht vinden als hij niet meer welkom is op het eiland. "Ik ben geen toerist. Ik betaal meer belasting voor mijn huis dan de Terschellingers, ongeveer 50 procent. Ik vind dat ik daarom hier ook zeker mijn rechten heb. Dit is gewoon mijn huis, ook al ben ik hier niet 365 dagen per jaar", zegt hij.

Als het aan Kelder ligt moet er dus geen lockdown komen. "Sowieso vind ik dat Nederland een beetje moet blijven nadenken in plaats van de hysterische stuip waar politici, bestuurders en eerlijk gezegd ook medici nu in schieten. Alles moet nu verboden worden en alles moet op slot", aldus Kelder. "Nederland volledig afsluiten levert op de lange duur niks op. Want ga je dan immuniteit opbouwen, helemaal niks natuurlijk.

'We redden mensen die over twee jaar dood waren gegaan'
Kelder maakt zich zorgen voer wat de economische schade van de coronacrisis zal zijn. "Je moet een keer los, en wanneer dan, in september, oktober, volgend jaar, als de hele economie naar de bliksem is?"

Volgens Kelder beschermen de maatregelen vooral een kleine groep: "We zijn 80-plussers die te dik zijn en gerookt hebben aan het redden. Dat is statistisch dus wel wat er gaande is. Op een gegeven moment moet er gewoon een belangenafweging komen: hoeveel economische schade is ons het redden van mensen die waarschijnlijk daarna binnen twee jaar waren doodgegaan waard?"
Bron: OmropFryslan
============================================================
Heeft ome Jort daar nu een punt of niet?
pi_192447165
Wat een ordinaire bosmongool is het toch ook hè.

Bah bah, vriend van Rutte toch?
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:39:26 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_192447277
Hij heeft wel gelijk, maar het triageren ligt uiteraard gewoon bij de artsen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:39:38 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192447279
Ik denk dat de huidige remmende werking goed was dus dat ben ik met hem oneens. Maar ik denk ook dat we uiteindelijk (binnen een paar maanden) weer naar business as usual moeten. Met mondkapjes.

De wereld heeft 3 economische motoren. de VS, de EU en China. En die liggen straks alle drie stil. En hoe langer dat stil ligt hoe dichter we naar Mad Max toe gaan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:41:46 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192447309
-foutje-
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:44:53 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_192447333
Heeft Jort nog zijn ouders?

Je kunt wel lekker rationeel doen, maar als het zo dicht bij komt dat het om hen gaat, dan reageer je misschien heel anders.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 14:47:39 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192447363
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:39 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat de huidige remmende werking goed was dus dat ben ik met hem oneens. Maar ik denk ook dat we uiteindelijk (binnen een paar maanden) weer naar business as usual moeten. Met mondkapjes.

De wereld heeft 3 economische motoren. de VS, de EU en China. En die liggen straks alle drie stil. En hoe langer dat stil ligt hoe dichter we naar Mad Max toe gaan.
Ja, maar zo ver gaat het niet komen, want uiteindelijk draait alles om geld, dus het is leuk dat we nu alles dicht gooien, maar als het 'te lang' duurt dan vermoed ik dat er besloten gaat worden om alles weer open te gooien, want er moet wel geld in het laatje komen.

Rutte heeft dat zelf ook al gezegd dacht ik, dat je niet een land een jaar lang op slot kunt gooien. Waarom niet? Omdat ergens op financieel gebied de schoen gaat wringen, dus dat gaan we niet doen. Vroeg of laat denk ik dat alles weer (langzaamaan) open gaat, corona of niet.

Overigens, een hoop mensen die nu werkloos thuis zitten, die gaan dan ook weer aan de bak komen want het is leuk dat een hoop bedrijven nu mensen op straat zetten, maar zodra die bedrijven weer los kunnen hebben ze geen mensen, dus die moeten dan weer aangenomen worden.

Dat geldt natuurlijk niet voor bedrijven die over de kop zijn gegaan.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:50:43 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192447388
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, maar zo ver gaat het niet komen, want uiteindelijk draait alles om geld, dus het is leuk dat we nu alles dicht gooien, maar als het 'te lang' duurt dan vermoed ik dat er besloten gaat worden om alles weer open te gooien, want er moet wel geld in het laatje komen.

Rutte heeft dat zelf ook al gezegd dacht ik, dat je niet een land een jaar lang op slot kunt gooien. Waarom niet? Omdat ergens op financieel gebied de schoen gaat wringen, dus dat gaan we niet doen. Vroeg of laat denk ik dat alles weer (langzaamaan) open gaat, corona of niet.

Overigens, een hoop mensen die nu werkloos thuis zitten, die gaan dan ook weer aan de bak komen want het is leuk dat een hoop bedrijven nu mensen op straat zetten, maar zodra die bedrijven weer los kunnen hebben ze geen mensen, dus die moeten dan weer aangenomen worden.

Dat geldt natuurlijk niet voor bedrijven die over de kop zijn gegaan.
En dat is het probleem. Contracten lopen door. Dus steeds meer bedrijven kunnen maand na maand hun verplichtingen niet nakomen. Als te veel bedrijven over de kop gaan heeft dat een cascade-effect op werkloosheid en investeringsvertrouwen etc... minder investeringen = minder nieuwe bedrijven.

Een recessie dus. En als dit nog 2 a 3 maanden door gaan een crash.. en als de overheid dit een jaar volhoudt om mensen dwingen binnen te blijven... denk ik een crash zoals we die nog nooit hebben gezien. Sterker nog.. ik denk rond maand 6 of 7 al diepe maatschappelijke onrust.

Het zal je verbazen wat mensen doen als ze honger krijgen en ze merken dat hun 20% salaris niet dekt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 14:54:04 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192447430
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En dat is het probleem. Contracten lopen door. Dus steeds meer bedrijven kunnen maand na maand hun verplichtingen niet nakomen. Als te veel bedrijven over de kop gaan heeft dat een cascade-effect op werkloosheid en investeringsvertrouwen etc... minder investeringen = minder nieuwe bedrijven.

Een recessie dus. En als dit nog 2 a 3 maanden door gaan een crash.. en als de overheid dit een jaar volhoudt om mensen dwingen binnen te blijven... denk ik een crash zoals we die nog nooit hebben gezien. Sterker nog.. ik denk rond maand 6 of 7 al diepe maatschappelijke onrust.

Het zal je verbazen wat mensen doen als ze honger krijgen en ze merken dat hun 20% salaris niet dekt.
Wat ook de reden is dat dat voorkomen zal worden (denk ik, weten doe ik het ook niet natuurlijk), want uiteindelijk telt 'de economie' zwaarder als mensenlevens. Dat is altijd al zo geweest, en dat zal nu ook weer zo zijn.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:56:38 #10
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_192447465
China draait inmiddels weer en denk dat we in mei/juni weer open gaan maar met de verplichting dat iedereen mondkapjes op doet (ook binnen in de kantoren) totdat de vaccins over 18 maanden arriveren.
pi_192447510
Wat is toch dat vertrouwen in vaccins?
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 15:02:08 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192447543
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:59 schreef potjecreme het volgende:
Wat is toch dat vertrouwen in vaccins?
Ah, jij zou je kinderen ook niet laten vaccineren?
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 4 april 2020 @ 15:02:40 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192447547
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:56 schreef slashdotter3 het volgende:
China draait inmiddels weer en denk dat we in mei/juni weer open gaan maar met de verplichting dat iedereen mondkapjes op doet (ook binnen in de kantoren) totdat de vaccins over 18 maanden arriveren.
Dat is dan ook de way to go.

Maar volgens de overheid: werkEn MoNdKapJeS Niet oMDAt nEDerLANDers tE DOM ZIjN OM DAt tE leREn
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_192447559
helaas heeft jort het niet helemaal begrepen.
De maatregelen zijn er niet om corona-doden te voorkomen of te verminderen maar om de zorg te ontlasten, zodat bijvoorbeeld mensen niet mank blijven lopen als ze een botbreuk hebben, of mensen dood gaan aan een hart-aanval of een blinde darm ontsteking.
Daarnaast doen overvolle ziekenhuizen met dode in de gang het niet zo goed in een ontwikkelend land.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 4 april 2020 @ 15:04:07 #15
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192447564
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:56 schreef slashdotter3 het volgende:
China draait inmiddels weer en denk dat we in mei/juni weer open gaan maar met de verplichting dat iedereen mondkapjes op doet (ook binnen in de kantoren) totdat de vaccins over 18 maanden arriveren.
Die mondkapjes is misschien wel een mooi streven maar ik denk niet dat het zin heeft...
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 15:04:44 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192447575
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
helaas heeft jort het niet helemaal begrepen.
De maatregelen zijn er niet om corona-doden te voorkomen of te verminderen maar om de zorg te ontlasten, zodat bijvoorbeeld mensen niet mank blijven lopen als ze een botbreuk hebben.
Ja, en zodra dat moment bereikt is (of dat we denken dat we dat bereikt hebben), dus dat de piek niet meer boven de capaciteit ligt, vermoed ik dat alles weer open gaat. Of dat een goed idee is weet ik niet, maar in deze tijd is niets zeker.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 4 april 2020 @ 15:05:01 #17
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192447581
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat is dan ook de way to go.

Maar volgens de overheid: werkEn MoNdKapJeS Niet oMDAt nEDerLANDers tE DOM ZIjN OM DAt tE leREn
Is ook wat overdreven!
pi_192447588
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, en zodra dat moment bereikt is (of dat we denken dat we dat bereikt hebben), dus dat de piek niet meer boven de capaciteit ligt, vermoed ik dat alles weer open gaat. Of dat een goed idee is weet ik niet, maar in deze tijd is niets zeker.
het is ook populistisch gebral vvan iemand die de plank totaal mis slaat. Je kan het eigenlijk onder fake news zetten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192447589
Ome Jort trapt daar een open deur in en verdraait het een een ander om maar een lekker edgy punt te kunnen maken, want in Nederland gaan we hier al behoorlijk pragmatisch mee om en het voorkomen van doden in de griepprikdoelgroep is het doel helemaal niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2020 15:06:35 ]
pi_192447651
Waarom is Jorts mening over dit onderwerp relevant? We gaat Patricia Paaij toch ook niet vragen wat zij vindt van de huidige maatregelen?
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 15:11:37 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192447671
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:10 schreef probeer het volgende:
Waarom is Jorts mening over dit onderwerp relevant? We gaat Patricia Paaij toch ook niet vragen wat zij vindt van de huidige maatregelen?
Nee maar die maak je de pis niet lauw dus die zal het allemaal niet zo'n issue vinden,.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192447679
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee maar die maak je de pis niet lauw dus die zal het allemaal niet zo'n issue vinden,.
Ik zie Jort er ook wel voor aan dat hij er van houdt om even over een vies wijf te zeiken.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 4 april 2020 @ 15:12:35 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192447683
Ik hoop dat Arjen Lubach hem even in zijn programma te grazen gaat nemen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 4 april 2020 @ 15:14:33 #24
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192447705
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:12 schreef golfer het volgende:
Ik hoop dat Arjen Lubach hem even in zijn programma te grazen gaat nemen.
_O- Alsof Lubach het moraal van Nederland is! _O-
pi_192447801
En naast wat men dan ook van Jort en zijn ikke-ikke-ikke-persoonlijkheid lijkt te vinden, lult hij natuurlijk simpelweg compleet poep met zijn "We zijn 80-plussers die te dik zijn en gerookt hebben aan het redden".

Nee Jort, we zijn IC-plaatsen vrij aan het houden. Zodat de enige mensen die hier dood aan hoeven te gaan, de door jou zogenoemde dikke rokende 80-plussers zijn. Maar hej, fijn dat je alle mensen met verminderde gezondheid even probeert te stigmatiseren. Smerig kapitalistisch zwijn dat je bent.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192447896
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:24 schreef probeer het volgende:
En naast wat men dan ook van Jort en zijn ikke-ikke-ikke-persoonlijkheid lijkt te vinden, lult hij natuurlijk simpelweg compleet poep met zijn "We zijn 80-plussers die te dik zijn en gerookt hebben aan het redden".

Nee Jort, we zijn IC-plaatsen vrij aan het houden. Zodat de enige mensen die hier dood aan hoeven te gaan, de door jou zogenoemde dikke rokende 80-plussers zijn. Maar hej, fijn dat je alle mensen met verminderde gezondheid even probeert te stigmatiseren. Smerig kapitalistisch zwijn dat je bent.
Ja, we zorgen er simpelweg voor dat de zorg niet overbelast raakt. Zodat niet alleen mensen met corona goed geholpen worden, maar ook mensen met een hartinfarct of kanker nog behandeld kunnen worden.

Ik vraag me ook af wat Jort dan wil, tachtigers een behandeling weigeren zodat hij vrolijk z'n zakken kan blijven vullen?
pi_192447900
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah, jij zou je kinderen ook niet laten vaccineren?
Ik bedoelde het vertrouwen dat er snel een corona vaccin zal zijn.
pi_192447910
quote:
4s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:26 schreef Bocaj het volgende:
Jort Kelder: "We zijn 80-plussers die te dik zijn en gerookt hebben aan het redden"
[..]

[ afbeelding ]
[..]

Bron: OmropFryslan
============================================================
Heeft ome Jort daar nu een punt of niet?
Neen, hij heeft geen punt, als iedereen sociaal was geweest, dan was er niemand te dik. Maar het zijn de asociale mensen die eeuwig willen spelen, die dus geen tijd wilden verspillen aan het zorgen voor warmte voor ieder medemens.
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 15:33:57 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192447928
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:32 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik bedoelde het vertrouwen dat er snel een corona vaccin zal zijn.
Dat hangt af van je definitie van snel, maar dat vaccin gaat komen, dat lijkt me duidelijk. Tot die tijd is het pappen en nathouden. Een vaccin is de enige échte oplossing denk ik.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192447969
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, we zorgen er simpelweg voor dat de zorg niet overbelast raakt. Zodat niet alleen mensen met corona goed geholpen worden, maar ook mensen met een hartinfarct of kanker nog behandeld kunnen worden.
Niet alleen de mensen met andere ziekten. Ook zodat die medische behandelingen beschikbaar blijven voor jongere/gezondere mensen die corona oplopen. En ze er dus niet dood aan hoeven gaan.

Maar goed, je zou van iemand van het opleidingsniveau van Jort toch wel verwachten dat hij in staat is om dat te begrijpen. Dat hij wel slim genoeg is om de redenatie achter het plan van zijn makker Mark in ieder geval te begrijpen. En als hij dat dus doet, dan maakt dat dit soort uitspraken dus niets meer dan bewust en smerig angst zaaien.

quote:
Ik vraag me ook af wat Jort dan wil, tachtigers een behandeling weigeren zodat hij vrolijk z'n zakken kan blijven vullen?
Het lijkt er sterk op dat Jort inderdaad alleen maar om zijn eigen portemonnee denkt, en zich daarbij ook niet schroomt om die zoveel mogelijk te vullen met publieke gelden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192448007
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat hangt af van je definitie van snel, maar dat vaccin gaat komen, dat lijkt me duidelijk. Tot die tijd is het pappen en nathouden. Een vaccin is de enige échte oplossing denk ik.
Maar ik bedoel is het misplaatst vertrouwen dat het er snel zou zijn. Kan nog jaren duren. Voor aids hebben we nog steeds geen vaccin of voor herpes.
  zaterdag 4 april 2020 @ 15:39:51 #32
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192448017
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, en zodra dat moment bereikt is (of dat we denken dat we dat bereikt hebben), dus dat de piek niet meer boven de capaciteit ligt, vermoed ik dat alles weer open gaat. Of dat een goed idee is weet ik niet, maar in deze tijd is niets zeker.
Zeker. Waar ik me zorgen om maak is echter dat het zo lang duurt voor je heftige symptomen ziet. Stel we gooien de horeca open, en een week of 2 later zien we weer een aantal mensen met klachten. Op dat moment ben je alweer te laat.

We kunnen pas alles weer goed open gooien als we veel en makkelijk kunnen testen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 15:40:09 #33
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192448020
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:38 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Maar ik bedoel is het misplaatst vertrouwen dat het er snel zou zijn. Kan nog jaren duren. Voor aids hebben we nog steeds geen vaccin of voor herpes.
Ja, nog ongeveer 18 maanden is wat zo ongeveer wordt gezegd.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 15:41:13 #34
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192448038
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zeker. Waar ik me zorgen om maak is echter dat het zo lang duurt voor je heftige symptomen ziet. Stel we gooien de horeca open, en een week of 2 later zien we weer een aantal mensen met klachten. Op dat moment ben je alweer te laat.

We kunnen pas alles weer goed open gooien als we veel en makkelijk kunnen testen.
Ja, dat klopt, ik zie die situatie ook wel gebeuren. Ik hoop het niet natuurlijk, maar dat er een 2e golf komt, dat denk ik wel, zolang de ziekte niet is uitgeroeid/we een vaccin/medicijn hebben.

Daarom zeg ik, het doel is om te zorgen dat TOT er een vaccin is, dat de zorg niet overvraagt raakt, maar zodra het onder dat kritieke punt blijft, dan gaat alles weer open, en dat er dan nog steeds mensen aan overlijden, dat is collateral damage, want dat accepteren we bij andere ziektes ook.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192448083
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, nog ongeveer 18 maanden is wat zo ongeveer wordt gezegd.
Waar heb je dat gehoord?
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 15:44:43 #36
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192448089
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:44 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Waar heb je dat gehoord?
Ik ga even zoeken of ik dat terug kan vinden.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192448126
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat is dan ook de way to go.

Maar volgens de overheid: werkEn MoNdKapJeS Niet oMDAt nEDerLANDers tE DOM ZIjN OM DAt tE leREn
Mondkapjes zorgen vooral voor schijnveiligheid. Mensen die met een mondkapje denken gewoon 'business as usual' door kunnen gaan met werken, zelfs als ze ziekerig zijn. Ondertussen komt men dus wel samen en kan het virus zich verspreiden.

Daarbij wordt het virus niet alleen via adem verspreid. Via contact van de vingers naar de ogen/mond kun je ook besmet raken. Aangezien veel mensen niet weten hoe ze een mondkapje moeten gebruiken, ik heb al meerdere mensen de kapjes bij het mondstuk omlaag zien trekken, blijft het besmettingsgevaar bestaan.
  zaterdag 4 april 2020 @ 15:49:54 #38
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192448170
Vies smerig VVD kakkertje is het.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 15:50:05 #39
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192448175
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:44 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Waar heb je dat gehoord?
Ik kan dat bericht niet terug vinden, waar iets stond van een jaar tot 18 maanden.

Hier wordt wel gesproken over een jaar: https://www.nu.nl/coronav(...)het-nog-op-tijd.html

En hier wordt gesproken over begin 2021, wat ook grofweg nog een jaar is:

https://www.nu.nl/coronav(...)n-echt-positief.html
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192448196
Of Jort gelijk heeft kan je alleen bepalen met cijfers....en betrouwbare cijfers zijn er nog niet.

Ben trouwens wel benieuwd naar de type/categorie mensen die door corona op de IC liggen.
pi_192448273
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:14 schreef Bocaj het volgende:

[..]

_O- Alsof Lubach het moraal van Nederland is! _O-
Nee dat is natuurlijk jouw grote idool Robert Jensen. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192448433
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik kan dat bericht niet terug vinden, waar iets stond van een jaar tot 18 maanden.

Hier wordt wel gesproken over een jaar: https://www.nu.nl/coronav(...)het-nog-op-tijd.html

En hier wordt gesproken over begin 2021, wat ook grofweg nog een jaar is:

https://www.nu.nl/coronav(...)n-echt-positief.html
Thanks
  zaterdag 4 april 2020 @ 16:10:54 #43
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192448512
Jort en Peter zijn mijn twee minst favoriete tv-persoonlijkheden. Ik gebruik het woordje walgelijk niet vaak, maar bij die twee is dat het eerste wat naar boven komt als ik ze weer eens zie.
  zaterdag 4 april 2020 @ 16:27:31 #44
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192448713
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mondkapjes zorgen vooral voor schijnveiligheid. Mensen die met een mondkapje denken gewoon 'business as usual' door kunnen gaan met werken, zelfs als ze ziekerig zijn. Ondertussen komt men dus wel samen en kan het virus zich verspreiden.

Daarbij wordt het virus niet alleen via adem verspreid. Via contact van de vingers naar de ogen/mond kun je ook besmet raken. Aangezien veel mensen niet weten hoe ze een mondkapje moeten gebruiken, ik heb al meerdere mensen de kapjes bij het mondstuk omlaag zien trekken, blijft het besmettingsgevaar bestaan.
Ja ik heb nu al 4x vandaag dit argument neer moeten knallen in verschillende topics. Begint een beetje vermoeiend te worden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_192448751
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja ik heb nu al 4x vandaag dit argument neer moeten knallen in verschillende topics. Begint een beetje vermoeiend te worden.
Nou, je kunt ook knippen en plakken.
  zaterdag 4 april 2020 @ 16:35:54 #46
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192448802
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nou, je kunt ook knippen en plakken.
Kijk even dit filmpje waarin peer-reviewed wetenschappelijke literatuur wordt uitgediept.

There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_192448818
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:36 schreef probeer het volgende:

[..]

Niet alleen de mensen met andere ziekten. Ook zodat die medische behandelingen beschikbaar blijven voor jongere/gezondere mensen die corona oplopen. En ze er dus niet dood aan hoeven gaan.
Ja. Breder gezien gewoon voorkomen dat de zorg overbelast raakt/instort.

quote:
Maar goed, je zou van iemand van het opleidingsniveau van Jort toch wel verwachten dat hij in staat is om dat te begrijpen. Dat hij wel slim genoeg is om de redenatie achter het plan van zijn makker Mark in ieder geval te begrijpen. En als hij dat dus doet, dan maakt dat dit soort uitspraken dus niets meer dan bewust en smerig angst zaaien.
[..]

Het lijkt er sterk op dat Jort inderdaad alleen maar om zijn eigen portemonnee denkt, en zich daarbij ook niet schroomt om die zoveel mogelijk te vullen met publieke gelden.
Jort is er alleen voor de BV Jort.
pi_192448849
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Kijk even dit filmpje waarin peer-reviewed wetenschappelijke literatuur wordt uitgediept.

Geef gewoon de punten die je wil delen. Dan discussiëren we verder.
  zaterdag 4 april 2020 @ 16:42:06 #49
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192448885
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Geef gewoon de punten die je wil delen. Dan discussiëren we verder.
Nee. Ga maar kijken. Ik beloof je dat dit je tijd waard is. Ik snap dat veel youtube filmpjes conspiratoriale nonsens is maar deze gast is gewoon een wetenschapper.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_192449056
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee. Ga maar kijken. Ik beloof je dat dit je tijd waard is. Ik snap dat veel youtube filmpjes conspiratoriale nonsens is maar deze gast is gewoon een wetenschapper.
Als je aan het discussiëren bent op internet, is het uitermate zwak om er een filmpje van 20 minuten in te gooien als argument.

Je kunt het als extra bron toevoegen, maar je zult toch vooral zelf moeten uitleggen waarom je positief over mondkapjes bent.

Zelf ben ik er niet tegen. Het kan helpen, als ik bijvoorbeeld in de supermarkt ben, en iemand hoest in mijn nek, dan was dat met een mondkapje natuurlijk nauwelijks een probleem geweest.

Maar ik zie zoveel dom gedrag, mensen die hun kapje omlaag trekken om te eten bijvoorbeeld, dat ik er absoluut niet de hoofdoplossing in zie.

Vooral niet als je het in gaat zetten om de samenleving weer draaiende te houden (wat jij zou willen doen). Want dan gaan mensen weer bij elkaar komen, ook verkouden en ziekerige mensen, en denkt men veilig te zijn dankzij het kapje.
  zaterdag 4 april 2020 @ 17:03:41 #51
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192449160
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je aan het discussiëren bent op internet, is het uitermate zwak om er een filmpje van 20 minuten in te gooien als argument.
Zet 'em lekker op 1.5x speed oid.

In het filmpje worden 10+ wetenschappelijke papers over mondkapjesgebruik tijdens de eerdere SARS uitbraken en andere vergelijkbare virussen vergeleken qua uitkomsten en effectiviteit.

De conclusie is dat de effectiviteit groter is dan zelfs handen wassen. Dit gaat over mondkapjesgebruik in de gemeenschap van niet-zieke mensen met varierende hoeveelheden. Daar zitten dus vooral niet-experts tussen die met minimale instructie een zware reductie in overdraagbaarheid teweegbrengen.

Dus dit hele argument van je is... zwaar achterhaald.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_192449193
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:03 schreef SpecialK het volgende:
Dus dit hele argument van je is
Welk argument?
  zaterdag 4 april 2020 @ 17:09:52 #53
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192449219
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Welk argument?
Dat mondkapjes te moeilijk zijn voor Nederlanders of dat Nederlanders niet te leren zijn met mondkapjes overweg te gaan. Of dat de drempel voor mondkapjes uberhaupt zo hoog ligt dat de gemiddelde chinese boer het wel kan tot op het punt dat ze gemeenschappelijk de overdraagbaarheid daar kunnen terugdringen maar een Nederlander dit niet kan of zou kunnen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 4 april 2020 @ 17:20:48 #54
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_192449362
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dat klopt, ik zie die situatie ook wel gebeuren. Ik hoop het niet natuurlijk, maar dat er een 2e golf komt, dat denk ik wel, zolang de ziekte niet is uitgeroeid/we een vaccin/medicijn hebben.

Daarom zeg ik, het doel is om te zorgen dat TOT er een vaccin is, dat de zorg niet overvraagt raakt, maar zodra het onder dat kritieke punt blijft, dan gaat alles weer open, en dat er dan nog steeds mensen aan overlijden, dat is collateral damage, want dat accepteren we bij andere ziektes ook.
Wat "niet overvraagt raakt" is een rekkelijk begrip, bedoel je dan zodat we geen of nauwelijks hogere bezetting nodig hebben, of bedoel je zolang we het nog kunnen managen op de hoogste kwaliteit door het tijdelijk verhogen van inzet van personeel en het versneld aankopen van materiaal enzo, of je zou ook nog kunnen denken om tijdelijk de maatstaven iets te versoepelen zodat we met de beperkte middelen die we hebben toch nog mensen zo goed mogelijk kunnen helpen, totaan we versoepelen de maatstaven in die mate dat we toch nog onze samenleving aan de gang kunnen houden?
  zaterdag 4 april 2020 @ 17:35:04 #55
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_192449519
Wat een non-discussie. We krijgen sowieso een recessie. Die word flink dieper vanwege de huidige maatregelen tegen Corona. En zonder maatregelen worden er zo veel mensen tegelijk ziek dat we ook een diepe recessie krijgen. De maatregelen zijn er alleen maar om de gezondheidszorg niet te laten crashen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 4 april 2020 @ 17:41:15 #56
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192449597
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:44 schreef thedeedster het volgende:
Heeft Jort nog zijn ouders?

Je kunt wel lekker rationeel doen, maar als het zo dicht bij komt dat het om hen gaat, dan reageer je misschien heel anders.
Dat soort figuren niet hoor. Die zien daar eerder een erfenis, die hun kant op komt, in.
pi_192449620
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:24 schreef probeer het volgende:
En naast wat men dan ook van Jort en zijn ikke-ikke-ikke-persoonlijkheid lijkt te vinden, lult hij natuurlijk simpelweg compleet poep met zijn "We zijn 80-plussers die te dik zijn en gerookt hebben aan het redden".

Nee Jort, we zijn IC-plaatsen vrij aan het houden. Zodat de enige mensen die hier dood aan hoeven te gaan, de door jou zogenoemde dikke rokende 80-plussers zijn. Maar hej, fijn dat je alle mensen met verminderde gezondheid even probeert te stigmatiseren. Smerig kapitalistisch zwijn dat je bent.
Triggered
pi_192449676
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat mondkapjes te moeilijk zijn voor Nederlanders of dat Nederlanders niet te leren zijn met mondkapjes overweg te gaan. Of dat de drempel voor mondkapjes uberhaupt zo hoog ligt dat de gemiddelde chinese boer het wel kan tot op het punt dat ze gemeenschappelijk de overdraagbaarheid daar kunnen terugdringen maar een Nederlander dit niet kan of zou kunnen.
Als je het breder bekijkt zitten er nogal wat haken en ogen aan.

- Corona lijkt zich vooral via oppervlakten te verspreiden.
- Maskers houden niet alle corona-deeltjes tegen, daarbij sluit het ook niet perfect op de huid aan, waardoor er luchtcirculatie vanuit de zijkant komt.
- Kapjes zijn oncomfortabel, men gaat er daardoor aanzitten, iets dat het virus kan helpen verspreiden.

Het is overigens niet zo dat kapjes alleen maar negatief zijn, als besmette mensen kapjes gaan dragen zal dat in ieder geval wel helpen. Het kapje houdt dan sowieso wel wat tegen bij niezen of hoesten.

Lees dit maar:
https://www.theatlantic.c(...)utside-masks/609235/
  zaterdag 4 april 2020 @ 17:53:53 #59
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192449766
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je het breder bekijkt zitten er nogal wat haken en ogen aan.

- Corona lijkt zich vooral via oppervlakten te verspreiden.

- Maskers houden niet alle corona-deeltjes tegen, daarbij sluit het ook niet perfect op de huid aan, waardoor er luchtcirculatie vanuit de zijkant komt.
- Kapjes zijn oncomfortabel, men gaat er daardoor aanzitten, iets dat het virus kan helpen verspreiden.

Het is overigens niet zo dat kapjes alleen maar negatief zijn, als besmette mensen kapjes gaan dragen zal dat in ieder geval wel helpen. Het kapje houdt dan sowieso wel wat tegen bij niezen of hoesten.

Lees dit maar:
https://www.theatlantic.c(...)utside-masks/609235/
Alles wat ik in je post hier lees zijn argumenten die achterhaald zijn door de research die in mijn filmpje wordt aangedragen.

Kijk eerst het filmpje maar.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_192449803
Als we dit niet hadden gedaan waren we mischien ook jonge slanke mensen aan het redden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192449950
-doe normaal-

[ Bericht 55% gewijzigd door capricia op 04-04-2020 19:41:19 ]
No matter what your name is.
pi_192450016
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:42 schreef soeverein het volgende:

[..]

Triggered
Ja, wel een beetje ja. Mijn 84-jarige oom is afgelopen dinsdag begraven, na de donderdag ervoor ziekteverschijnselen te vertonen. Geen overgewicht, rookte niet. Opmerkingen als dit raken me dan toch wel ergens een beetje persoonlijk ja.

Als er dan zo'n zelfingenomen debiel als Jort dan dit soort dingen gaat lopen roepen, dan had ik graag in een samenleving geleefd waarin we dit soort mensen dan gewoon meteen boycotten.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 04-04-2020 18:20:55 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_192450080
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Alles wat ik in je post hier lees zijn argumenten die achterhaald zijn door de research die in mijn filmpje wordt aangedragen.

Kijk eerst het filmpje maar.
Te makkelijk dit.
pi_192450156
quote:
Tja, als er geen rokers meer zijn, moet jij wel zelf gaan werken in de koude, zonder vooruitzichten op warmte. Dan helpen jou de gebeden tot allah niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door capricia op 04-04-2020 19:42:09 ]
  zaterdag 4 april 2020 @ 18:23:47 #65
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192450188
ja en mensen van 80 die dik zijn en gerokt hebben mogen die wel dood dan??


weet je wel hoeveel belasting die mensen betaald hebben in hun leven >:) :Y :Y ^) w/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 4 april 2020 @ 18:25:32 #66
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192450221
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Te makkelijk dit.
Nah had ondertussen makkelijker geweest als je gewoon het filmpje had gekeken.

Je hebt ooit wat argumenten gehoord waarvan je dacht "hmm ja misschien dat mensen wel vaker hun gezicht aanraken als ze zo'n kapje op hebben oid"... maar wat er uiteindelijk toe doet is de wetenschappelijke bevindingen in de echte wereld.. niet dat typisch Nederlandse "ik heb een halfbakken argument gevonden waar ik me op vast ga bijten omdat het ergens wel logisch klinkt".
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_192450240
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:39 schreef Mikeytt het volgende:
Hij heeft wel gelijk, maar het triageren ligt uiteraard gewoon bij de artsen.
Hij heeft geen gelijk, ja het zijn veel mensen met overgewicht, maar waar hij spaak op loopt is de suggestie dat zij ook degene zijn die veelal er aan sterven.

Dat is namelijk onzin.

Daarbij liggen er genoeg op de IC, jong, fit en toch doodziek en ook daarvan sterven er een aantal toch aan dit virus en de gevolgen ervan.

Het idee dat we het dus beter zoveel mogelijk op de beloop hadden moeten laten, dan was Nederland inmiddels als NYC, totaal overrompeld, geen plekken in het ziekenhuis, geen bedden, geen verpleegkundigen etc.

Zou totaal uit de hand gelopen zijn en daarbij maakt het geen hol uit of je dik, dun, rookt of niet rookt etc.
pi_192450270
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat mondkapjes te moeilijk zijn voor Nederlanders of dat Nederlanders niet te leren zijn met mondkapjes overweg te gaan. Of dat de drempel voor mondkapjes uberhaupt zo hoog ligt dat de gemiddelde chinese boer het wel kan tot op het punt dat ze gemeenschappelijk de overdraagbaarheid daar kunnen terugdringen maar een Nederlander dit niet kan of zou kunnen.
Heel onderontwikkeld Azië lukt het, Nederlanders niet? Laat me niet lachen.

Dat fabeltje dat mondmaskers niet zouden helpen want onkunde, beter voor verpleegkundige etc, pure onzin, dodelijke onzin zelfs.

pi_192450313
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:25 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nah had ondertussen makkelijker geweest als je gewoon het filmpje had gekeken.

Je hebt ooit wat argumenten gehoord waarvan je dacht "hmm ja misschien dat mensen wel vaker hun gezicht aanraken als ze zo'n kapje op hebben oid"... maar wat er uiteindelijk toe doet is de wetenschappelijke bevindingen in de echte wereld.. niet dat typisch Nederlandse "ik heb een halfbakken argument gevonden waar ik me op vast ga bijten omdat het ergens wel logisch klinkt".
Niet ooit gehoord. Zelf gezien. Mensen zitten te friemelen aan die maskers of trekken het zelfs aan het mondstukje omlaag.

The Atlantic had het er ook over. Maar jij hebt het artikel dat ik plaatste helemaal niet gelezen.

quote:
Joshua Santarpia and his colleagues at the University of Nebraska Medical Center (...). Whenever Santarpia sees someone wearing a mask in public, that person is constantly touching it, futzing with it, and pulling it down to wipe their mouth. “Masks are really uncomfortable, and no one wears them correctly,” he said. “Rather than being protective, you’ve put something on your face that makes you want to touch your face more, or to touch the outside of the mask, which is infectious. You’ve created a hazard for yourself that’s right on your face.”
pi_192450334
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Heel onderontwikkeld Azië lukt het, Nederlanders niet? Laat me niet lachen.

Dat fabeltje dat mondmaskers niet zouden helpen want onkunde, beter voor verpleegkundige etc, pure onzin, dodelijke onzin zelfs.

Eric Weinstein. Expert in beleggen.
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:04:26 #71
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192450740
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Niet ooit gehoord. Zelf gezien. Mensen zitten te friemelen aan die maskers of trekken het zelfs aan het mondstukje omlaag.

The Atlantic had het er ook over. Maar jij hebt het artikel dat ik plaatste helemaal niet gelezen.
[..]

"Ik heb iets gezien, daarom is x de waarheid"

Sorry maar wetenschap is wetenschap. Exact om observation bias weg te halen. In het echte leven zorgen mondkapjes voor reductie bij normale burgers. Ondanks welke observaties jij ook hebt gedaan.

Zou namelijk gewoon kunnen dat jouw persoonlijke observaties mbt onhandig gehannes met mondkapjes:
1. Een kleiner verhogend effect hebben op je kansen om besmet te raken dan het verlagende effect van de bescherming
2. Een probleem is wat bij een kleinere groep mensen een verhoging op besmetting veroorzaakt maar over het algemeen bij de meeste mensen verlagend werkt.

Wat het ook is... de cijfers liegen niet. Wat jij ook persoonlijk voelt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_192450857
edit
pi_192450975
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:09 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, wel een beetje ja. Mijn 84-jarige oom is afgelopen dinsdag begraven, na de donderdag ervoor ziekteverschijnselen te vertonen. Geen overgewicht, rookte niet. Opmerkingen als dit raken me dan toch wel ergens een beetje persoonlijk ja.

Als er dan zo'n zelfingenomen debiel als Jort dan dit soort dingen gaat lopen roepen, dan had ik graag in een samenleving geleefd waarin we dit soort mensen dan gewoon meteen boycotten.
Met 84 heeft hij een mooi lang leven gehad kan ik me zo voorstellen :)

Mensen sterven niet aan ouderdom, als je ouder wordt dan neemt je weerstand af en ga je dus eerder dood aan ziektes die normaal niet dodelijk zijn.

Corona/griep/longontsteking etc allemaal ziektes waar mensen normaal niet aan sterven. Mensen met een lagere weerstand wel.

Jort noemt 2 groepen op die een lagere weerstand hebben. Jou oom behoorde tot een andere groep, ouderen zijn ook een kwetsbare groep om dezelfde onderliggende reden als de 2 groepen die Jort noemt.

De groepen die Jort noemt kun je verwijten dat ze het zichzelf aandoen. De groep ouderen niet want ouder worden is inherent aan leven.

Neem Jort zijn commentaar dus vooral niet persoonlijk.
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:18:27 #74
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_192450987
Jort heeft ergens natuurlijk wel gelijk. Even een cross-post van mijzelf uit een andere topic:

quote:
Mensen snappen echt niet hoeveel slachtoffer de economie stilleggen geeft, Reuters heeft er vandaag ook wat over geschreven:

https://www.reuters.com/i(...)oronavirus-usa-cost/

Dit weegt gewoon niet op tegenover het aantal corona-doden. Maar met veel mensen valt die discussie niet te voeren. Die kijken enkel naar beelden van een IC en niet naar statistiek en het lange termijnplaatje.
'

Daarnaast heeft het economische effect nog veel meer negatieve effecten zoals: uitstel van gezinsvorming, mensen van wie de medische behandeling nu wordt uitgesteld, verdere verschraling van het basispakket om de boel betaalbaar te houden, pensioenkortingen, toename van criminaliteit, etc....

In de VS zijn nu al prognoses dat de economisch neergang door het stilleggen van de economie in de aankomende vijf jaar een veelvoud van het aantal directe Corona doden zal zijn (uitgaande van 200.000 directe Corona doden). Laat staan dat in de VS tientallen miljoenen gedurende jaren van hun leven slechtere levensomstandigheden hebben door dit effect.
The more debt, the better
pi_192451008
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

"Ik heb iets gezien, daarom is x de waarheid"

Sorry maar wetenschap is wetenschap. Exact om observation bias weg te halen. In het echte leven zorgen mondkapjes voor reductie bij normale burgers. Ondanks welke observaties jij ook hebt gedaan.

Zou namelijk gewoon kunnen dat jouw persoonlijke observaties mbt onhandig gehannes met mondkapjes:
1. Een kleiner verhogend effect hebben op je kansen om besmet te raken dan het verlagende effect van de bescherming
2. Een probleem is wat bij een kleinere groep mensen een verhoging op besmetting veroorzaakt maar over het algemeen bij de meeste mensen verlagend werkt.

Wat het ook is... de cijfers liegen niet. Wat jij ook persoonlijk voelt.
Cijfers die jij niet laat zien. In tegenstelling tot een youtubefilmpje van een wazige afzender.

Studies laten zien dat het positieve effect van mondkapjes voor normale mensen klein is. En bij foutief gebruik maak je de situatie ook alleen maar erger.

Maar juist gebruikt, en in de juiste situatie, kan het zinvol zijn. Dus het is niet zo dat ik er een tegenstander van ben.

quote:
(...) studies have been more equivocal, finding that masks provide no benefit, small benefits, or benefits only in conjunction with measures like hand-washing. “Airflow follows the path of least resistance, and if it won’t enter through the mesh, it can come in from the side,” Bourouiba said. “There’s no evidence whatsoever to suggest that [surgical masks] are protective against the smallest droplets.” https://www.theatlantic.c(...)utside-masks/609235/
pi_192451250
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:56 schreef slashdotter3 het volgende:
China draait inmiddels weer en denk dat we in mei/juni weer open gaan maar met de verplichting dat iedereen mondkapjes op doet (ook binnen in de kantoren) totdat de vaccins over 18 maanden arriveren.
Dan is het openen van horeca nogal zinloos. Men komt daar om te eten en drinken en dat gaat nogal lastig met een mondkapje op.
Winkels kunnen wel openblijven, maar er zijn nog genoeg winkels open.
Kantoorwerk kan gewoon thuis gedaan worden. Dat lijkt me geen prioriteit.
Het is dus vooral voor beroepen zoals kappers handig om mondkapjes te hebben. Die kunnen dan doorgaan met werk.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:35:44 #77
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192451319
Ik denk dat in Afrkca en Azie er gewoon over de pandemie heen gelopen wordt , daar ia geen tijd voor en er gaan altijd wel oude mensen dood daar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:37:40 #78
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192451364
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:38 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Maar ik bedoel is het misplaatst vertrouwen dat het er snel zou zijn. Kan nog jaren duren. Voor aids hebben we nog steeds geen vaccin of voor herpes.
Het HIV- en herpes virus werken anders dan het coronavirus. Deze virussen zijn retrovirussen waarbij hun RNA wordt omgezet in DNA en vervolgens in jouw DNA wordt geinjecteerd. Wanneer je cellen delen zal het virusDNA worden gekopieerd. Een vaccin hiervoor ontwikkelen heeft geen zin, want het virus heeft zijn genetische code al in jou geinjecteerd.
pi_192451753
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:37 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Het HIV- en herpes virus werken anders dan het coronavirus. Deze virussen zijn retrovirussen waarbij hun RNA wordt omgezet in DNA en vervolgens in jouw DNA wordt geinjecteerd. Wanneer je cellen delen zal het virusDNA worden gekopieerd. Een vaccin hiervoor ontwikkelen heeft geen zin, want het virus heeft zijn genetische code al in jou geinjecteerd.
En er is ook nooit een vaccin tegen SARS gevonden...
pi_192452086
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:23 schreef michaelmoore het volgende:
ja en mensen van 80 die dik zijn en gerokt hebben mogen die wel dood dan??

weet je wel hoeveel belasting die mensen betaald hebben in hun leven >:) :Y :Y ^) w/
Precies, er zijn velen die denken dat zij veel kunnen zonder dikke mensen en zonder rokers, terwijl zij zonder medewerking van die twee groepen nergens warmte krijgen.
  zaterdag 4 april 2020 @ 20:24:45 #81
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192452124
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 20:21 schreef torentje het volgende:

[..]

Precies, er zijn velen die denken dat zij veel kunnen zonder dikke mensen en zonder rokers, terwijl zij zonder medewerking van die twee groepen nergens warmte krijgen.
Ik hoef van rokers of dikke mensen geen warmte, hou die stinkasem aub bij je bedankt.
pi_192452639
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 20:24 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik hoef van rokers of dikke mensen geen warmte, hou die stinkasem aub bij je bedankt.
Dan maak dan maar eens warmte voor jezelf zonder dikke mensen of rokers. Zal jou nooit lukken aangezien de fanatieke niet-rokers te lui zijn en hun handen niet willen laten wapperen en/of smerig willen maken en jou dus gewoon in de koude zullen laten zitten.
  zaterdag 4 april 2020 @ 21:00:17 #83
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192452640
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:09 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, wel een beetje ja. Mijn 84-jarige oom is afgelopen dinsdag begraven, na de donderdag ervoor ziekteverschijnselen te vertonen. Geen overgewicht, rookte niet. Opmerkingen als dit raken me dan toch wel ergens een beetje persoonlijk ja.
Tja, Gecondoleerd enzo. Vandaag bericht dat een tante van mij op 86 jaar is overleden. Het menske had in die 86 jaar eigenlijk alles overleefd wat er maar op haar pad kwam. De laatste jaren een beroerte, kanker, gebroken been en ze was zwaar dement aan het worden zodat ze in een verpleeghuis op bed lag, waar ze gisteren nota bene is uitgevallen... Mensen van die leeftijd zijn echt een keer "op". En dan gaan ze dood. Spijtig, maar het is zo. Ik weet niet of ze "corona" had de laatste tijd, maar zelfs al zou ze dat hebben gehad, was ze toch vandaag of morgen dood wakker geworden.
quote:
Als er dan zo'n zelfingenomen debiel als Jort dan dit soort dingen gaat lopen roepen, dan had ik graag in een samenleving geleefd waarin we dit soort mensen dan gewoon meteen boycotten.
Al zouden ze met veel kunst- en vliegwerk een hoogbejaarde demente dame haar leven nog een week of drie kunnen rekken, terwijl ze zelf niet eens meer weer waar of wat ze is... Zeg me dan eens: is het het dan nog allemaal waard?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 4 april 2020 @ 21:05:00 #84
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192452728
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En er is ook nooit een vaccin tegen SARS gevonden...
SARS had ook 'maar' 8098 geinfecteerden. Het virus was vrij dodelijk en verspreidde langzaam. Er wordt al langer gezegd dat wanneer er toen een vaccin was ontwikkeld, de huidige uitbraak lang niet zo erg geweest zou zijn.
pi_192452760
Jort heeft zijn huiswerk niet zo goed gedaan er liggen maar weinig 80-plussers op de IC.
  zaterdag 4 april 2020 @ 21:11:09 #86
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192452835
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 20:21 schreef torentje het volgende:

[..]

Precies, er zijn velen die denken dat zij veel kunnen zonder dikke mensen en zonder rokers, terwijl zij zonder medewerking van die twee groepen nergens warmte krijgen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 20:24 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik hoef van rokers of dikke mensen geen warmte, hou die stinkasem aub bij je bedankt.
_O- _O- _O_ :W
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 4 april 2020 @ 21:15:39 #87
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192452917
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2020 21:06 schreef PP_Sound het volgende:
Jort heeft zijn huiswerk niet zo goed gedaan er liggen maar weinig 80-plussers op de IC.
Zij overlijden relatief het vaakst. Wellicht dat er daardoor relatief weinig 80+ op de IC ligt. (bron). Van alle gemeten coronadoden zijn 77.1% 75 jaar of ouder.
pi_192452941
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 21:15 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Zij overlijden relatief het vaakst. Wellicht dat er daardoor relatief weinig 80+ op de IC ligt. (bron). Van alle gemeten coronadoden zijn 77.1% 75 jaar of ouder.
Overgrote deel van die doden is nooit op IC geweest.
  zaterdag 4 april 2020 @ 21:37:11 #89
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192453216
Jort wilde weer ff zijn 15 minutes of fame aangezien hij als corona vluchteling op Terschelling zit... :')

Maar goed, ome Jort is exact van hetzelfde laken een pak als die Emel... Animal Farm in het kwadraat.
  zaterdag 4 april 2020 @ 21:39:51 #90
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192453257
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 21:37 schreef AchJa het volgende:
Jort wilde weer ff zijn 15 minutes of fame aangezien hij als corona vluchteling op Terschelling zit... :')
en er ging geen prive vliegtuig meer terug voor jort

Want een man van zijn statuur die gaat niet met een burger vliegtuig
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 4 april 2020 @ 21:41:47 #91
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192453284
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 april 2020 21:17 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Overgrote deel van die doden is nooit op IC geweest.
Stichting NICE toont geen exacte cijfers maar voor 80+ (3%) heb je gelijk. 70+ daarentegen is al 39% van alle IC corona patienten.
pi_192453311
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 21:41 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Stichting NICE toont geen exacte cijfers maar voor 80+ (3%) heb je gelijk. 70+ daarentegen is al 39% van alle IC corona patienten.
Uit die cijfers blijkt dus duidelijk dat Jort zijn huiswerk niet gedaan heeft.
  zaterdag 4 april 2020 @ 21:47:37 #93
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192453358
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 april 2020 21:43 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Uit die cijfers blijkt dus duidelijk dat Jort zijn huiswerk niet gedaan heeft.
Voor IC heb je gelijk, voor doden niet. Wel mooi dat nu net de eerste melding van corona op terschelling is gemeld :D
pi_192453368
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:18 schreef flyguy het volgende:
Jort heeft ergens natuurlijk wel gelijk. Even een cross-post van mijzelf uit een andere topic:
[..]

'

Daarnaast heeft het economische effect nog veel meer negatieve effecten zoals: uitstel van gezinsvorming, mensen van wie de medische behandeling nu wordt uitgesteld, verdere verschraling van het basispakket om de boel betaalbaar te houden, pensioenkortingen, toename van criminaliteit, etc....

In de VS zijn nu al prognoses dat de economisch neergang door het stilleggen van de economie in de aankomende vijf jaar een veelvoud van het aantal directe Corona doden zal zijn (uitgaande van 200.000 directe Corona doden). Laat staan dat in de VS tientallen miljoenen gedurende jaren van hun leven slechtere levensomstandigheden hebben door dit effect.
Maar dan moet hij dát gewoon zeggen. Dat het oplopen van zulke immense schade aan de economie, uiteindelijk ook erg veel schade aan de levens van mensen toe kan brengen. Maar dat die schade veelal een stuk indirecter en moeilijker te meten is. En dat het belangrijk is dat in ogenschouw te nemen.

Maar hij moet er niet zo'n valse tegenstelling van gaan maken, door te roepen dat we dit nu doen om één kleine groep te beschermen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192453517
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
helaas heeft jort het niet helemaal begrepen.
De maatregelen zijn er niet om corona-doden te voorkomen of te verminderen maar om de zorg te ontlasten, zodat bijvoorbeeld mensen niet mank blijven lopen als ze een botbreuk hebben, of mensen dood gaan aan een hart-aanval of een blinde darm ontsteking.
Daarnaast doen overvolle ziekenhuizen met dode in de gang het niet zo goed in een ontwikkelend land.
De zorg is momenteel buiten corona en bloedspoed op nihil gezet.

En dat voor een IC waar 80% moederziel alleen sterft en de andere 20% met ernstige longschade uit komt. En 80% van die mensen is obees!
pi_192453539
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 21:00 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Tja, Gecondoleerd enzo. Vandaag bericht dat een tante van mij op 86 jaar is overleden. Het menske had in die 86 jaar eigenlijk alles overleefd wat er maar op haar pad kwam. De laatste jaren een beroerte, kanker, gebroken been en ze was zwaar dement aan het worden zodat ze in een verpleeghuis op bed lag, waar ze gisteren nota bene is uitgevallen... Mensen van die leeftijd zijn echt een keer "op". En dan gaan ze dood. Spijtig, maar het is zo. Ik weet niet of ze "corona" had de laatste tijd, maar zelfs al zou ze dat hebben gehad, was ze toch vandaag of morgen dood wakker geworden.
[..]

Al zouden ze met veel kunst- en vliegwerk een hoogbejaarde demente dame haar leven nog een week of drie kunnen rekken, terwijl ze zelf niet eens meer weer waar of wat ze is... Zeg me dan eens: is het het dan nog allemaal waard?
Waarom ga je mee in zijn valse tegenstelling? Het gaat er niet om dat we 'de levens van een stel ouderen nog een paar weken verlengen', het gaat er om dat we ons zorgstelsel niet overbelasten, zodat mensen (en niet alleen die ouderen, of andere zwakkeren) niet komen te overlijden door een gebrek aan medische zorg.

En ja, schade aan de economie brengt ook schade aan de welvaart en mogelijk ook het welzijn van diens deelnemers, daar heeft Jort helemaal gelijk in. Maar hoe die economische schade zich verhoudt tot de schade voor de volksgezondheid die corona brengt, is iets waar Jort geen enkel, maar dan ook echt he-le-maal nada, zicht op heeft. Jort is namelijk geen gelauwerde econoom of knappe kop op het ministerie van economische zaken.

Maar goed, ons beleid zal uiteindelijk een afweging worden tussen enerzijds het zoveel mogelijk beperken van ernstige economische schade, en anderzijds het zoveel mogelijk beperken van overbelasting van ons zorgstelsel. Al beseft heel Nederland dat zich volgens mij nu ook al wel enkele weken, dus ook daar vertelt Jort niets nieuws.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192453560
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 21:37 schreef AchJa het volgende:
Jort wilde weer ff zijn 15 minutes of fame aangezien hij als corona vluchteling op Terschelling zit... :')

Maar goed, ome Jort is exact van hetzelfde laken een pak als die Emel... Animal Farm in het kwadraat.
Dit dus ja.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192453634
Laten we dan ook alle depressieve mensen niet meer gaan redden. Want die hebben toch een hogere kans om zelfmoord te plegen ooit.
En dan ook niet de mensen boven de 70. Die hebben vaak nog 10 jaar te gaan als ze pech hebben.
En laten we dan ook niet de mensen redden wiens partner of ouders zijn overleden, daar wordt je immers depressief van, en dus zelfmoord.
En laten we ook alle mensen met een handicap over slaan. Moet ik nog zeggen waarom?


Als we allemaal zo denken als Jort wordt het snel een kille koude wereld.

Jort, een mooiere wereld begint bij jezelf
Twiddel
pi_192453810
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:08 schreef summer2bird het volgende:
Laten we dan ook alle depressieve mensen niet meer gaan redden. Want die hebben toch een hogere kans om zelfmoord te plegen ooit.
En dan ook niet de mensen boven de 70. Die hebben vaak nog 10 jaar te gaan als ze pech hebben.
En laten we dan ook niet de mensen redden wiens partner of ouders zijn overleden, daar wordt je immers depressief van, en dus zelfmoord.
En laten we ook alle mensen met een handicap over slaan. Moet ik nog zeggen waarom?


Als we allemaal zo denken als Jort wordt het snel een kille koude wereld.

Jort, een mooiere wereld begint bij jezelf
Deze post ^O^
  zaterdag 4 april 2020 @ 22:26:22 #100
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192453934
TheodorHolman twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 18:04:33 Drie tachtigjarige uit de ic ontsnapte corona-patiënten hebben uit obesitas-bevrediging Jort Kelder opgepeuzeld. Zijn magere botten hebben ze aan z’n bretels opgehangen. Toevallig aan de hoogste boom. reageer retweet
:D
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 5 april 2020 @ 07:40:49 #101
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_192457791
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:26 schreef golfer het volgende:
TheodorHolman twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 18:04:33 Drie tachtigjarige uit de ic ontsnapte corona-patiënten hebben uit obesitas-bevrediging Jort Kelder opgepeuzeld. Zijn magere botten hebben ze aan z’n bretels opgehangen. Toevallig aan de hoogste boom. reageer retweet
:D
Is dit een poging tot humor?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_192459355
Als het alleen 80+ betrof, dan zou er echt niet zo hysterisch gedaan worden.
De kans dat het slecht afloopt voor een jonger iemand is misschien vele malen groter, maar zou jij corona willen oplopen met de huidige onbekende of je het wel of niet redt.....
Overigens, overleven wil niet zeggen dat je gezondheid niet blijvend aangetast is.
Je zou maar longpatient worden na deze ziekte.
pi_192460189
Kees de Kort van BNR radio zegt dat 80% van de ouderen, die op de IC door Corona komen, het niet overleven. Eigenlijk vindt hij het niet sociaal om deze personen te laten sterven zonden hun dierbaren om hen heen. Hij bedoelt 'moet je alles zetten om de IC-capaciteit voor deze personen te gebruiken, en daardoor het hele land plat te gaan leggen.

quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2020 21:06 schreef PP_Sound het volgende:
Jort heeft zijn huiswerk niet zo goed gedaan er liggen maar weinig 80-plussers op de IC.
pi_192460203
dubbel
pi_192460400
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
helaas heeft jort het niet helemaal begrepen.
De maatregelen zijn er niet om corona-doden te voorkomen of te verminderen maar om de zorg te ontlasten, zodat bijvoorbeeld mensen niet mank blijven lopen als ze een botbreuk hebben, of mensen dood gaan aan een hart-aanval of een blinde darm ontsteking.
Daarnaast doen overvolle ziekenhuizen met dode in de gang het niet zo goed in een ontwikkelend land.
Juist !
Maar helaas is Jort niet slim genoeg om dat te begrijpen.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_192460416
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:21 schreef quo_ het volgende:

[..]

Juist !
Maar helaas is Jort niet slim genoeg om dat te begrijpen.
dat weet ik niet, wat ik wel weet is dat hetgeen hij heeft gezegd lekker scoort bij de populisten en wellicht heeft hij dit daarom gedaan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 5 april 2020 @ 12:29:44 #107
208890 June.
Seriously?
pi_192460513
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 21:15 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Zij overlijden relatief het vaakst. Wellicht dat er daardoor relatief weinig 80+ op de IC ligt. (bron). Van alle gemeten coronadoden zijn 77.1% 75 jaar of ouder.
Nee, omdat 80 plussers veelal comorbiditeit hebben. Dan wordt vaak op medische gronden al afgezien van IC opname, tenzij neusje van de zalm. Vergeet niet dat na 3-4 weken IC opname nog een jaar revalideren aan vastzit. Dat moeten mensen wel aankunnen. Als je vooraf al niet eens een kilometer kon lopen dan is een IC opname dus geen goede keus.
Shine bright like a diamond.
pi_192460712
Ik vond het waanzin dat Bush jr. destijds de Amerikaanse staatsschuld onredlijk uit de klauw liet lopen vanwege zijn avonturen in Afghanistan en vooral Irak.

Wij doen op dit ogenblik hetzelfde.
pi_192460920
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
helaas heeft jort het niet helemaal begrepen.
De maatregelen zijn er niet om corona-doden te voorkomen of te verminderen maar om de zorg te ontlasten, zodat bijvoorbeeld mensen niet mank blijven lopen als ze een botbreuk hebben, of mensen dood gaan aan een hart-aanval of een blinde darm ontsteking.
Daarnaast doen overvolle ziekenhuizen met dode in de gang het niet zo goed in een ontwikkelend land.
Dit dus.

En zijn nog veel mensen die dit simpele feit niet (willen) begrijpen.

Volop kankeren op het beleid, directe oplossingen eisen en als beste stuurlui op de wal de zaak bekritiseren.

(Maar mocht het zover komen natuurlijk wel graag vooraan gaan staan om voor henzelf of geliefden (de beste) zorg te vragen /eisen)

[ Bericht 0% gewijzigd door DrMabuse op 05-04-2020 13:08:47 ]
  zondag 5 april 2020 @ 13:16:37 #110
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192461092
Ik ben het eens met wat deze man zegt.

De mensen die we aan het redden zijn gaan binnen enkele maanden toch al dood.
pi_192461221
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:16 schreef Ixnay het volgende:
Ik ben het eens met wat deze man zegt.

De mensen die we aan het redden zijn gaan binnen enkele maanden toch al dood.
De lockdown is er niet om het leven van tachtigplussers die roken en overgewicht hebben te redden. De lockdown is er om de zorg overeind te houden, zodat de problemen niet nog veel groter worden.
  zondag 5 april 2020 @ 13:33:54 #112
8369 speknek
Another day another slay
pi_192461313
WE ZIJN DIKKE ROKENDE 80+ERS AAN HET REDDEN OP DE IC WAT EEN ONZIN

Feiten:



3% is 80+, vermoedelijk niet de dikke rokenden, maar alleen degene die überhaupt een kans maken. Er liggen zelfs net zoveel mensen onder de veertig als boven de tachtig op de IC.

Ohja maar de gemiddelde 60+er zal een paar maanden later toch overleden zijn.

Misschien kan Jort voortaan zijn bek houden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192461366
Wat Jort vindt, vind ik weinig interessant. Jort ziet zijn eigen moeder nog als een lopende erfenis.

Overigens is de discussie op zich wel interessant. Zo'n lockdown brengt natuurlijk wel gigantische economische schade met zich mee. Dat is niet lang vol te houden.

Dus inderdaad, wannneer en hoe breng je de economie weer op gang?
  zondag 5 april 2020 @ 15:37:50 #114
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192462931
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:16 schreef Ixnay het volgende:
Ik ben het eens met wat deze man zegt.

De mensen die we aan het redden zijn gaan binnen enkele maanden toch al dood.
Dan hadden we morgen gewoon open gekund! :Y
  zondag 5 april 2020 @ 15:40:03 #115
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192462967
Zal Rutte naar Jort gaan luisteren?.... Tot 28-4 gebeurt er waarschijnlijk toch helemaal niets.... :N
  zondag 5 april 2020 @ 15:49:25 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192463103
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 13:33 schreef speknek het volgende:
WE ZIJN DIKKE ROKENDE 80+ERS AAN HET REDDEN OP DE IC WAT EEN ONZIN

Feiten:

[ afbeelding ]

3% is 80+, vermoedelijk niet de dikke rokenden, maar alleen degene die überhaupt een kans maken. Er liggen zelfs net zoveel mensen onder de veertig als boven de tachtig op de IC.

Ohja maar de gemiddelde 60+er zal een paar maanden later toch overleden zijn.

Misschien kan Jort voortaan zijn bek houden.
Als we 80+ ers niet meer naar de ic sturen, waar genoeg redenen voor zijn, is er capaciteit genoeg. Te lang in de lockdown gaat op termijn ook levens kosten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 5 april 2020 @ 15:51:50 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_192463152
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 15:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als we 80+ ers niet meer naar de ic sturen, waar genoeg redenen voor zijn, is er capaciteit genoeg. Te lang in de lockdown gaat op termijn ook levens kosten.
We sturen nauwelijks 80+ers naar de IC, nu al.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 5 april 2020 @ 15:59:34 #118
487764 kippieknaus
kippieknaus
pi_192463287
De meeste die nu 80-plussers zouden zijn die écht veel gerookt hebben in mijn omgeving zijn allang de pijp uit.

Rookt Jort zelf ook niet? Sigaren volgens mij...
kippieknaus
  zondag 5 april 2020 @ 16:10:35 #119
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192463447
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De lockdown is er niet om het leven van tachtigplussers die roken en overgewicht hebben te redden. De lockdown is er om de zorg overeind te houden, zodat de problemen niet nog veel groter worden.
Die mensen op de IC zijn ook allemaal dik en ongezond. Op een enkele uitzondering na, die je ook bij de griep hebt en die geen media aandacht krijgt tijdens een regulier griepseizoen.
pi_192463448
Grappig dat iedereen hier in de hoogste boom springt om een deel van een interview.

Enige wat Jort Kelder wil is een discussie aanzwengelen, om alvast een strategie te bedenken, hoe we straks weer verder gaan, bepaalde zaken weer te openen en tegelijkertijd die risicogroep het beste beschermen/behandelen.

Maar wellicht is dat iets voor over een maand pas.
.
  zondag 5 april 2020 @ 16:12:35 #121
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192463467
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 15:37 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Dan hadden we morgen gewoon open gekund! :Y
Wie zijn "we" en wat had er open gekund?

Van mij mag per direct alles open. Kom maar op met dat griepje ik ben kerngezond en zal niet zieker zijn dan bij een andere griep.

Stelletje zielepoten.
  zondag 5 april 2020 @ 16:16:08 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192463505
Het beste zou zijn wanneer de zwakkeren geïsoleerd werden en de rest zsm zorgde voor groepsimmuniteit.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192463820
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 13:33 schreef speknek het volgende:
WE ZIJN DIKKE ROKENDE 80+ERS AAN HET REDDEN OP DE IC WAT EEN ONZIN

Feiten:

[ afbeelding ]

3% is 80+, vermoedelijk niet de dikke rokenden, maar alleen degene die überhaupt een kans maken. Er liggen zelfs net zoveel mensen onder de veertig als boven de tachtig op de IC.

Ohja maar de gemiddelde 60+er zal een paar maanden later toch overleden zijn.

Misschien kan Jort voortaan zijn bek houden.
En met Jort graag dan ook wat andere betweterige stuurlui op de wal.

Ook hier.
pi_192466054
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:21 schreef quo_ het volgende:

[..]

Juist !
Maar helaas is Jort niet slim genoeg om dat te begrijpen.
Het lijkt me ook dat deze zelfverklaarde geniën leven in een bubbel waar niemand ze tegen spreekt. Men durft dat niet. Het ontstaat dan vanzelf dat ze gaan denken dat ze de messias zelf zijn wegens gebrek aan tegengeluid. Best triest als je erover nadenkt.

Ik moet dan denken aan Ceausescu, Marcos van de Filipijnen en diverse Afrikaanse dictators. Die kregen ook geen enkel tegengeluid. Waardoor ze al snel zullen denken dat ze gelijk hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bart2002 op 05-04-2020 19:14:36 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_192468109
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:44 schreef thedeedster het volgende:
Heeft Jort nog zijn ouders?

Je kunt wel lekker rationeel doen, maar als het zo dicht bij komt dat het om hen gaat, dan reageer je misschien heel anders.
Klopt, Jort heeft onnodig olie op 't vuur gegooid voor eigen PR.

Er is buiten Corona om altijd de vraag of je bepaalde mensen onnodig laat lijden of niet. Dat zal voor 'exact' dezelfde gevallen ook met Corona niet anders zijn. Voor die discussie heb je de huidige tijd niet nodig want die is er al heel lang.

Dan heb ik het niet over mensen die gezond zijn of veel complicaties hebben die zelf nog willen en daar gewoon naar handelen. Maar over mensen waarvan verzorgers én familie twijfelen of doorgaan pijnigen en pesten is. Die gevallen kunnen degenen die het hebben of die er bij betrokken zijn dan ook t beste beoordelen.

Daarbij.. de economie. Niet zoals Jort het schetst vanuit zijn toren als BN'er. In landen als Nederland waar je voor steun kunt aankloppen is het moeilijk. In landen waar een lockdown is en waar je zonder inkomen en compensatie je vaste en variabele kosten mag doorbetalen bungel je boven leven op straat met je gezin. Dan mag je hopen dat je familie jouw klappen kan opvangen. 'Your family is your insurance' is niet voor niets een spreuk in de 2e en 3e wereld. Die klappen zullen hard zijn in een lockdown zonder uitzicht. Ik heb ook geen alternatief maar de persoonlijke situatie van iemand staat imho wel boven de vraag of iets het nationale potje tankt of niet.

Ook vind ik dat je stugge rokers die al lang bij de specialist aankloppen met longklachten best een ultimatum mag stellen. Niet aan hun leven.. maar wel onder de conditie -of stoppen en met hulp de opgedane schade beperken, -of doorgaan met roken en het dweilen met de kraan doorzetten met weinig kans op een lichtpunt. Maar ook dat is geen nieuwe discussie

Jort propt de economie, oud zijn, dik zijn en roken in ėėn karikatuur en koppelt dat aan Corona. En zoals in de opening al genoemd, is het niets meer dan reclame voor zichzelf. Dat vind ik bijzonder zwak.
  zondag 5 april 2020 @ 21:11:07 #126
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192468242
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 16:10 schreef Fer het volgende:
Grappig dat iedereen hier in de hoogste boom springt om een deel van een interview.

Enige wat Jort Kelder wil is een discussie aanzwengelen, om alvast een strategie te bedenken, hoe we straks weer verder gaan, bepaalde zaken weer te openen en tegelijkertijd die risicogroep het beste beschermen/behandelen.

Maar wellicht is dat iets voor over een maand pas.
Je kan goed zien dat dit bij de dikke fokkers in het verkeerde keelgat schiet. Terwijl nu pijnlijk duidelijk wordt dat door hun overgewicht en leefstijl men in een risicogroep beland waar men altijd schouderophalend probleem heeft genegeerd.
pi_192468666
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 21:00 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Tja, Gecondoleerd enzo. Vandaag bericht dat een tante van mij op 86 jaar is overleden. Het menske had in die 86 jaar eigenlijk alles overleefd wat er maar op haar pad kwam. De laatste jaren een beroerte, kanker, gebroken been en ze was zwaar dement aan het worden zodat ze in een verpleeghuis op bed lag, waar ze gisteren nota bene is uitgevallen... Mensen van die leeftijd zijn echt een keer "op". En dan gaan ze dood. Spijtig, maar het is zo. Ik weet niet of ze "corona" had de laatste tijd, maar zelfs al zou ze dat hebben gehad, was ze toch vandaag of morgen dood wakker geworden.
[..]

Al zouden ze met veel kunst- en vliegwerk een hoogbejaarde demente dame haar leven nog een week of drie kunnen rekken, terwijl ze zelf niet eens meer weer waar of wat ze is... Zeg me dan eens: is het het dan nog allemaal waard?
Gecondoleerd ook met je tante

Dit zijn precies de discussies over waarde van leven die alleen voor betrokkenen zichtbaar zijn. Je moet sommige mensen die zichtbaar op zijn niet willen pesten, dan voel je je als behandelaar ook schuldig.

Helaas gooit Jort het over de verkeerde boeg, had hier gewoon z'n mening voor zich moeten houden. In mijn vriendenkring zijn er mensen met complicaties buiten dik zijn en roken om en zoals Jort het te simpel brengt geeft hij deze groep ook de middelvinger van 'als voor jullie corona komt dan ruimt het lekker op' Geen wonder dat hij nu als nazi wordt gezien. Hier moet je niet even over willen scoren.

Met dit soort onderwerpen mbt leven en dood moet men voorzichtig en zorgvuldig met woorden blijven, en geen marketing gerelateerde one-liners erin willen gooien.
  zondag 5 april 2020 @ 21:42:55 #128
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192468745
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 21:35 schreef Beathoven het volgende:
en zoals Jort het te simpel brengt geeft hij deze groep ook de middelvinger van 'als voor jullie corona komt dan ruimt het lekker op'
Dat heeft hij dus helemaal niet gezegd, dat is wat jij ervan maakt. Waarom eigenlijk?
pi_192469098
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:42 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat heeft hij dus helemaal niet gezegd, dat is wat jij ervan maakt. Waarom eigenlijk?
Dat is wat een heleboel er van maken zoals ik omschreef. Een goeroe uit de zakenwereld bekommert zich normaal gesproken ook niet over het leven van de gemiddelde NL'er en zou dat hier ook moeten laten. Een arts kan zoiets veel genuanceerder brengen en tig keer beter verwoorden.
pi_192469173
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 april 2020 21:17 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Overgrote deel van die doden is nooit op IC geweest.
Ik geloof je hoor. Maar ik dacht dat juist de zieksten naar de ic gingen en een deel daar dan ook overlijdt. Blijkbaar zijn er dus ook veel die er erg slecht aan toe zijn, maar niet naar de ic gaan.
Waarom? Omdat artsen al de shifting maken wegens weinig kans op overleven wegens andere onderliggende ziektes? Of geven sommige oude patiënten aan dat het van hun niet hoeft?
Wat dat laatste betreft: na een verblijf op een ic zijn mensen er vaak nog lang, geestelijk en lichamelijk slecht aan toe. Ik kan me voorstellen dat iemand van 80 dan denkt dat die laatste levensjaren dan te zwaar worden, mocht men genezen.
pi_192469363
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 13:33 schreef speknek het volgende:
WE ZIJN DIKKE ROKENDE 80+ERS AAN HET REDDEN OP DE IC WAT EEN ONZIN

Feiten:

[ afbeelding ]

3% is 80+, vermoedelijk niet de dikke rokenden, maar alleen degene die überhaupt een kans maken. Er liggen zelfs net zoveel mensen onder de veertig als boven de tachtig op de IC.

Ohja maar de gemiddelde 60+er zal een paar maanden later toch overleden zijn.

Misschien kan Jort voortaan zijn bek houden.
Deels, want ik neem aan dat de niet officieel bevestigden die overleden zijn, hier niet meegeteld zijn. In verzorgingstehuizen overlijden er relatief ook veel aan, maar niet iedereen wordt getest. Ze krijgen dat als doodsoorzaak "waarschijnlijk corona" maar tellen niet mee in de statistieken.
Nu zegt verblijf in een verzorgingstehuis natuurlijk niet alles over de leeftijd.
  zondag 5 april 2020 @ 22:44:17 #132
8369 speknek
Another day another slay
pi_192469676
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:27 schreef nomina het volgende:

[..]

Deels, want ik neem aan dat de niet officieel bevestigden die overleden zijn, hier niet meegeteld zijn. In verzorgingstehuizen overlijden er relatief ook veel aan, maar niet iedereen wordt getest. Ze krijgen dat als doodsoorzaak "waarschijnlijk corona" maar tellen niet mee in de statistieken.
Nu zegt verblijf in een verzorgingstehuis natuurlijk niet alles over de leeftijd.
Er gaan veel meer 80+ers dood inderdaad, maar de opmerking van Kelder was alsof we onze economie aan het vernietigen waren zodat 80 jarigen op de IC konden liggen. Maar die liggen niet op de IC, die gaan inderdaad dood voordat ze naar het ziekenhuis gerold worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192469749
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:17 schreef nomina het volgende:

[..]

Ik geloof je hoor. Maar ik dacht dat juist de zieksten naar de ic gingen en een deel daar dan ook overlijdt. Blijkbaar zijn er dus ook veel die er erg slecht aan toe zijn, maar niet naar de ic gaan.
Waarom? Omdat artsen al de shifting maken wegens weinig kans op overleven wegens andere onderliggende ziektes? Of geven sommige oude patiënten aan dat het van hun niet hoeft?
Wat dat laatste betreft: na een verblijf op een ic zijn mensen er vaak nog lang, geestelijk en lichamelijk slecht aan toe. Ik kan me voorstellen dat iemand van 80 dan denkt dat die laatste levensjaren dan te zwaar worden, mocht men genezen.
Een grote groep 80+ wil niet meer op een IC omdat het mooie leeftijd is.
pi_192469950
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2020 22:48 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Een grote groep 80+ wil niet meer op een IC omdat het mooie leeftijd is.
Vermoedelijk is dat een beetje uit de duim gezogen

Hoe dan ook is deze discussie er eentje die ook gewoon voor het coronatijdperk gevoerd had kunnen worden. Dat hele coronagebeuren is de saus voor mensen als Jort om de spotlights te krijgen.
pi_192469992
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Er gaan veel meer 80+ers dood inderdaad, maar de opmerking van Kelder was alsof we onze economie aan het vernietigen waren zodat 80 jarigen op de IC konden liggen. Maar die liggen niet op de IC, die gaan inderdaad dood voordat ze naar het ziekenhuis gerold worden.
Hij had beter 70+ kunnen zeggen inderdaad.
pi_192470295
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, nog ongeveer 18 maanden is wat zo ongeveer wordt gezegd.
COR / Corona vaccines gaat minstens 2 jaar duren
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 23:19:50 #137
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192470313
quote:
Ja, en?

Heb je überhaupt het artikel gelezen waarnaar gelinkt wordt? Zo nee, wat is je doel van deze post dan. Zo ja, dan moet je toch iets zijn opgevallen.

[ Bericht 12% gewijzigd door CoolGuy op 05-04-2020 23:28:35 ]
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 5 april 2020 @ 23:51:33 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192470768
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:27 schreef nomina het volgende:

[..]

Deels, want ik neem aan dat de niet officieel bevestigden die overleden zijn, hier niet meegeteld zijn. In verzorgingstehuizen overlijden er relatief ook veel aan, maar niet iedereen wordt getest. Ze krijgen dat als doodsoorzaak "waarschijnlijk corona" maar tellen niet mee in de statistieken.
Nu zegt verblijf in een verzorgingstehuis natuurlijk niet alles over de leeftijd.
Dat zijn dan ook niet degenen die we op de IC aan het redden zijn.
Jort doet net alsof de IC-capaciteit opgeslokt wordt door dikke, rokende 80-plussers, terwijl de gemiddelde 80-plusser met Corona helemaal niet op de IC komt, en de gemiddelde te dikke rokende 80-plusser is sowieso een een uitzondering want als je zo ongezond leeft haal je de 80 meestal niet en de IC helemaal niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192470957
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 23:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook niet degenen die we op de IC aan het redden zijn.
Jort doet net alsof de IC-capaciteit opgeslokt wordt door dikke, rokende 80-plussers, terwijl de gemiddelde 80-plusser met Corona helemaal niet op de IC komt, en de gemiddelde te dikke rokende 80-plusser is sowieso een een uitzondering want als je zo ongezond leeft haal je de 80 meestal niet en de IC helemaal niet.
Het probleem dat Jort heeft is dat hij iets dat hier iets dat vrij complex ligt voor de spotlights simpel probeert te vermarkten in een volkse discussie.

Laat het volk aub buiten discussies over dit soort zaken. Zieken, familie en kundig personeel kunnen daar over oordelen. Verder niemand die wat aan de zijlijn meepraat.
  Moderator / Miss SHO maandag 6 april 2020 @ 00:43:40 #140
22592 crew  Ole
pi_192471243
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 23:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Vermoedelijk is dat een beetje uit de duim gezogen

Hoe dan ook is deze discussie er eentje die ook gewoon voor het coronatijdperk gevoerd had kunnen worden. Dat hele coronagebeuren is de saus voor mensen als Jort om de spotlights te krijgen.
Nee. Mijn ouders zij 78 en die hebben al jaren geleden laten vastleggen dat ze niet behandeld willen worden als de kans op een aanvaardbaar leven na behandeling nihil is. Gelukkig gaat het nu goed met ze. Maar mijn pa is zwaar hartpatiënt en het zou kunnen zijn dat hij mocht het zover komen - aangeeft dat hij niet geintubeerd wil worden.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 7 april 2020 @ 03:18:51 #141
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_192488846
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah, jij zou je kinderen ook niet laten vaccineren?
Er is nog geen vaccin. Ze zijn van alles aan het proberen maar het is helemaal niet zeker dat ze snel iets vinden.
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:12:40 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192490047
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 00:43 schreef Ole het volgende:

[..]

Nee. Mijn ouders zij 78 en die hebben al jaren geleden laten vastleggen dat ze niet behandeld willen worden als de kans op een aanvaardbaar leven na behandeling nihil is. Gelukkig gaat het nu goed met ze. Maar mijn pa is zwaar hartpatiënt en het zou kunnen zijn dat hij mocht het zover komen - aangeeft dat hij niet geintubeerd wil worden.
Mijn moeder van 78 idem, mijn vader is daarentegen ondanks zijn diabetes (type 1) veel kansrijker, want superfit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:19:42 #143
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192492609
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:12 schreef golfer het volgende:
Ik hoop dat Arjen Lubach hem even in zijn programma te grazen gaat nemen.
Nou dat zal hem leren inderdaad.
  woensdag 8 april 2020 @ 13:22:42 #144
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_192513312
Mijn vader valt ook in de risicogroep want hij is hartpatient en ook nog eens te dik.
Toch vind ik dat Jort Kelder gewoon gelijk heeft.
Waarom zetten we kwetsbare groepen niet binnen zoals we dat bij verpleeghuizen ook al doen zodat de jonge sterke mensen de economie draaiende kunnen houden?

Op de lange termijn is het ons meer aan gelegen de economie draaiende te houden in plaats van deze in een afgrond te storten waardoor het weer minstens 10 jaar duurt voordat we erbovenop zijn.

Millenials zijn hier na de crisis van 2008 hier dan wederom weer de dupe van terwijl de meesten van ons simpelweg niet ziek worden of amper klachten hebben.
Laat ons gewoon werken, geld verdienen, geld uitgeven en de economie enigzinds levende houden.

[ Bericht 24% gewijzigd door Eiwitshake op 08-04-2020 13:29:45 ]
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  woensdag 8 april 2020 @ 13:23:38 #145
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_192513322
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:19 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Nou dat zal hem leren inderdaad.
_O-
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')