abonnement Unibet Coolblue
pi_192446915
Hallo autokenners,

Mijn ouwe Volvo hangt nu aan een acculader. Is het de bedoeling om, nadat ie geladen is, ook nog een eind te gaan rijden, of kan dat achterwege blijven?
Alvast bedankt voor het meedenken!
pi_192446973
Nee
pi_192447003
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:15 schreef hoechst het volgende:
Nee
Okee, thx. Op zich wel logisch ook
pi_192447028
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:10 schreef Kanaroe het volgende:
Hallo autokenners,

Mijn ouwe Volvo hangt nu aan een acculader. Is het de bedoeling om, nadat ie geladen is, ook nog een eind te gaan rijden, of kan dat achterwege blijven?
Alvast bedankt voor het meedenken!
- hoe oud is oud? (ofwel: model, bouwjaar, welke motor)
- waarom is de accu leeg? (lang stilgestaan, oude accu, defecte dynamo)
pi_192447064
Als hij de laatste keer een flink lange rit heeft gemaakt en alles goed is drooggestookt, dan hoeft het niet.
.
pi_192447092
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

- hoe oud is oud? (ofwel: model, bouwjaar, welke motor)
- waarom is de accu leeg? (lang stilgestaan, oude accu, defecte dynamo)
27 jaar oud, accu is leeg omdat er te weinig lange afstanden mee gereden worden denk ik. Ga er ook niet meer intensief aan laten sleutelen.
Was bezig met de aankoop van een andere auto maar de coronacrisis gooide roet in het eten.
Dus hij moet nog een paar weekjes op & neer naar de supermarkt.
P.s. het is een 240 polar
pi_192447104
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:21 schreef Fer het volgende:
Als hij de laatste keer een flink lange rit heeft gemaakt en alles goed is drooggestookt, dan hoeft het niet.
Nee dus, geen lange ritten meer gemaakt, want hij is onbetrouwbaar geworden op de snelweg bijvoorbeeld
pi_192447129
Tja het is vooral het vocht wat je eruit wil hebben als je hem opslaat.

Dus droge uitlaat, schone olie en (rem)vloeistoffen. En een schone bodemplaat.

Het is vooral het vocht wat de auto sloopt.
.
pi_192447148
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:26 schreef Fer het volgende:
Tja het is vooral het vocht wat je eruit wil hebben als je hem opslaat.

Dus droge uitlaat, schone olie en (rem)vloeistoffen. En een schone bodemplaat.

Het is vooral het vocht wat de auto sloopt.
Ja, dat is ook echt een probleem. Ik heb zelfs een bison vochtvreter in het interieur gezet :) , serieus.
Maar ik sta op het punt om, helaas, afscheid te nemen van mijn trouwe vierwieler..
pi_192447353
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:27 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Ja, dat is ook echt een probleem. Ik heb zelfs een bison vochtvreter in het interieur gezet :) , serieus.
Maar ik sta op het punt om, helaas, afscheid te nemen van mijn trouwe vierwieler..
Je vindt nooit meer een betere auto...

Maar onderhoud is uiteraard wel nodig.
pi_192447387
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je vindt nooit meer een betere auto...
Dat denk ik ook, ik huil van binnen. Was mijn bankrekening gevulder geweest had ik hem compleet laten reviseren. Thx!
pi_192447406
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:50 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, ik huil van binnen. Was mijn bankrekening gevulder geweest had ik hem compleet laten reviseren. Thx!
Wat zijn eigenlijk de punten die direct aangepakt moeten worden? Wat kost dat? Wat kost de auto die je hiervoor in de plek wil hebben? Wat kost een grote beurt aan zo'n auto?

Want in feite is het een soort grote meccano met heel veel ruimte om te sleutelen...
De blokken gaan eigenlijk nooit stuk, of je moet op gas rijden en geen kleppen stellen.

Uitgaande van een 2.3 liter benzineblok heb je zelfs geen problemen als je distributieriem knapt (behalve dat je moet lopen).
pi_192447618
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Wat zijn eigenlijk de punten die direct aangepakt moeten worden? Wat kost dat? Wat kost de auto die je hiervoor in de plek wil hebben? Wat kost een grote beurt aan zo'n auto?

Want in feite is het een soort grote meccano met heel veel ruimte om te sleutelen...
De blokken gaan eigenlijk nooit stuk, of je moet op gas rijden en geen kleppen stellen.

Uitgaande van een 2.3 liter benzineblok heb je zelfs geen problemen als je distributieriem knapt (behalve dat je moet lopen).
Er is zoveel aan te sleutelen momenteel, en ik ben zelf niet handig. De kosten gaan de pan uitrijzen volgens mijn garageman. Zowel onder de motorkap is er ellende met brandstoftoevoer e.d. en de Volvo is op essentiele plaatsen aan het roesten geslagen. En hij zuipt ook als een idioot!

Bovendien is de reden om zo'n grote bak te rijden voor mij komen te vervallen, kids de deur uit enzo. Ik zit er meestal alleen in, voor korte ritjes. Ik ga nu voor een Japannertje :D
pi_192449887
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:07 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Er is zoveel aan te sleutelen momenteel, en ik ben zelf niet handig. De kosten gaan de pan uitrijzen volgens mijn garageman. Zowel onder de motorkap is er ellende met brandstoftoevoer e.d. en de Volvo is op essentiele plaatsen aan het roesten geslagen. En hij zuipt ook als een idioot!

Bovendien is de reden om zo'n grote bak te rijden voor mij komen te vervallen, kids de deur uit enzo. Ik zit er meestal alleen in, voor korte ritjes. Ik ga nu voor een Japannertje :D
Als het niet te zwaar mag zijn en je wil niet het kleinste koekblik dan zou ik voor een Yaris gaan, oerdegelijk.
pi_192450735
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als het niet te zwaar mag zijn en je wil niet het kleinste koekblik dan zou ik voor een Yaris gaan, oerdegelijk.
Mijn ouders hebben een Yaris, die is me net iets te klein eigenlijk. Ik ben nu bezig met een Suzuki SX4. Niet te groot, niet te klein en een beetje apart met z'n 4 wheel drive.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')