abonnement Unibet Coolblue
pi_192443075
Zie dit nieuwsartikel;
https://www.bd.nl/eindhov(...)-1-5-meter~a5c32513/

Dit kan toch niet?
Eerst hutje mutje op elkaar in het vliegtuig en dan de komende weken hutje mutje bij elkaar logeren EN dan na het werken met groepjes de supermarkt bier halen in de supermarkt.
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:47:30 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192443096
Ga jij plukken?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192443103
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:44 schreef hartloper het volgende:
Zie dit nieuwsartikel;
https://www.bd.nl/eindhov(...)-1-5-meter~a5c32513/

Dit kan toch niet?
Eerst hutje mutje op elkaar in het vliegtuig en dan de komende weken hutje mutje bij elkaar logeren EN dan na het werken met groepjes de supermarkt bier halen in de supermarkt.
Betaal jij een 5 sterren hotel voor deze aspergestekers?

Deze mensen zorgen ervoor dat jij straks niet met lege schappen komt te zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jed1Gam op 04-04-2020 09:09:57 ]
pi_192443105
Belachelijk inderdaad.

Sowieso hebben aspergeboeren natuurlijk al een erg slecht reputatie als het aankomt hoe ze met het personeel omgaan.

Als ze de werknemers fatsoenlijk zouden behandelen en betalen, zouden Nederlanders dit werk ook kunnen doen.
pi_192443107
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:44 schreef hartloper het volgende:
Zie dit nieuwsartikel;
https://www.bd.nl/eindhov(...)-1-5-meter~a5c32513/

Dit kan toch niet?
Eerst hutje mutje op elkaar in het vliegtuig en dan de komende weken hutje mutje bij elkaar logeren EN dan na het werken met groepjes de supermarkt bier halen in de supermarkt.
Duitsland doet hetzelfde want het oogsten moet doorgaan en de dagloners hebben het geld ook nodig om hun gezinnen te kunnen financieren. Bij terugkeer moeten ze in quarantaine en dat nemen ze dus voor lief.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192443110
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:47 schreef Pumpalov het volgende:
Ga jij plukken?
Steken, niet plukken.
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:51:10 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192443127
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:49 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Steken, niet plukken.
Las in het artikel over aardbeien, sorry juffrouw :*
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192443130
Rutte zal het wel recht praten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192443137
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:48 schreef Hamzoef het volgende:
Belachelijk inderdaad.

Sowieso hebben aspergeboeren natuurlijk al een erg slecht reputatie als het aankomt hoe ze met het personeel omgaan.

Als ze de werknemers fatsoenlijk zouden behandelen en betalen, zouden Nederlanders dit werk ook kunnen doen.
Nederlanders gaan dat pas in groter getale doen ruim boven de 3000 euro per maand en dan worden die asperges erg kostbaar. De uitkeringen zijn hier hoog vergeleken met het buitenland en de arbeidsmarkt is (nog) krap.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192443145
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:47 schreef Pumpalov het volgende:
Ga jij plukken?
Ik werk nu hard genoeg als verpleegkundige. Ik vind wel dat de nederlanders die nu verplicht thuis zitten en gezond zijn dit idd mogen gaan doen. Is geen vakantietijd.
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:53:48 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192443147
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:48 schreef Hamzoef het volgende:
Belachelijk inderdaad.

Sowieso hebben aspergeboeren natuurlijk al een erg slecht reputatie als het aankomt hoe ze met het personeel omgaan.

Als ze de werknemers fatsoenlijk zouden behandelen en betalen, zouden Nederlanders dit werk ook kunnen doen.
En gaan ze failliet omdat ze het driedubbele voor hun asperges moeten vragen, half Nederland jankt over de prijs en niemand ze uiteindelijk nog koopt. Groot econoom jij _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:54:22 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192443154
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:53 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ik werk nu hard genoeg als verpleegkundige. Ik vind wel dat de nederlanders die nu verplicht thuis zitten en gezond zijn dit idd mogen gaan doen. Is geen vakantietijd.
Ah, strafkampen. Goed bezig jij man!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192443179
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:54 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ah, strafkampen. Goed bezig jij man!
Nee, elkaar helpen in deze tijd.
In plaats van een maand in het zonnetje zitten kunnen de mensen die nu verplicht thuis zitten ook per dag wat uurtjes asperge steken mijn inziens. Op veilige afstand en gewoon naar huis ipv propvolle caravan.
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:57:23 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192443185
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:56 schreef hartloper het volgende:

[..]

Nee, elkaar helpen in deze tijd.
In plaats van een maand in het zonnetje zitten kunnen de mensen die nu verplicht thuis zitten ook per dag wat uurtjes asperge steken mijn inziens. Op veilige afstand en gewoon naar huis ipv propvolle caravan.
Oke Joseph.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192443210
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:56 schreef hartloper het volgende:

[..]

Nee, elkaar helpen in deze tijd.
In plaats van een maand in het zonnetje zitten kunnen de mensen die nu verplicht thuis zitten ook per dag wat uurtjes asperge steken mijn inziens. Op veilige afstand en gewoon naar huis ipv propvolle caravan.
Mogen ze hun kinderen ook meenemen?
pi_192443211
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:52 schreef Digi2 het volgende:

Nederlanders gaan dat pas in groter getale doen ruim boven de 3000 euro per maand en dan worden die asperges erg kostbaar. De uitkeringen zijn hier hoog vergeleken met het buitenland en de arbeidsmarkt is (nog) krap.
Boeien, dan betalen we maar wat meer voor ons eten. Als medemensen daardoor beter behandeld worden, ben je wel een onmens als je dat er niets voor over hebben.

En 3000 lijkt me overdreven. Maar nu wordt er met allerlei dubieuze constructies vaak minder dan minimumloon betaald, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
pi_192443222
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:53 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

En gaan ze failliet omdat ze het driedubbele voor hun asperges moeten vragen, half Nederland jankt over de prijs en niemand ze uiteindelijk nog koopt. Groot econoom jij _O_
Als het driedubbele moeten vragen mag jij je afwerken hoe er met die mensen omgegaan wordt.

Het is een beetje hetzelfde als met goedkoop vlees, daar betalen de dieren de prijs.
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:02:10 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192443229
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Boeien, dan betalen we maar wat meer voor ons eten. Als medemensen daardoor beter behandeld worden, ben je wel een onmens als je dat er niets voor over hebben.

En 3000 lijkt me overdreven. Maar nu wordt er met allerlei dubieuze constructies vaak minder dan minimumloon betaald, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Nou, word aspergeboer en ga voor eerlijke asperges. Niemand die je tegenhoudt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:03:19 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192443240
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als het driedubbele moeten vragen mag jij je afwerken hoe er met die mensen omgegaan wordt.

Het is een beetje hetzelfde als met goedkoop vlees, daar betalen de dieren de prijs.
Nogmaal, word aspergeboer en huur een Hollander in voor 15 euro per uur. Als je ze uberhaupt gaat vinden voor seizoenswerk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192443247
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:02 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Nou, word aspergeboer en ga voor eerlijke asperges. Niemand die je tegenhoudt.
Dat werkt natuurlijk niet. Iedere aspergeboer moet verplicht worden eerlijke asperges op de markt te brengen. Anders krijg je oneerlijk concurrentie. Allerlei volk van laag allooi dat uitsluitend naar de prijs kijkt. Daarom zou de overheid dit moeten reguleren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2020 09:04:19 ]
pi_192443253
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Boeien, dan betalen we maar wat meer voor ons eten. Als medemensen daardoor beter behandeld worden, ben je wel een onmens als je dat er niets voor over hebben.

En 3000 lijkt me overdreven. Maar nu wordt er met allerlei dubieuze constructies vaak minder dan minimumloon betaald, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Het verschil netto tussen minumumloon en een uitkering is erg klein, daar gaan mensen met een nederlands paspoort zeker niet voor aspergesteken. Dit is meermaals geprobeerd en gefaald. Wil je voldoende mensen hebben zal je 3000 of meer pm moeten dokken en dan worden die asperges nogal kostbaar.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192443264
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:04 schreef Digi2 het volgende:
umloon en een uitkering is erg klein, daar gaan mensen met een nederlands paspoort zeker niet voor aspergesteken. Dit is meermaals geprobeerd en gefaald. Wil je voldoende mens
Nogmaals, ik denk dat dat meevalt, en ook daar moet de overheid reguleren.
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:05:48 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192443268
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat werkt natuurlijk niet. Iedere aspergeboer moet verplicht worden eerlijke asperges op de markt te brengen. Anders krijg je oneerlijk concurrentie. Allerlei volk van laag allooi dat uitsluitend naar de prijs kijkt. Daarom zou de overheid dit moeten reguleren.
Asperges voor 20 euro de kilo op de veiling. Faillissement gegarandeerd _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:06:34 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192443275
Ah wacht, aspergesubsidies vanuit de overheid natuurlijk. En aardbeienuitkeringen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192443306
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:05 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Asperges voor 20 euro de kilo op de veiling. Faillissement gegarandeerd _O_
Waar baseer je deze prijs op? Je dikke duim?
Als je wilt discussiëren, kom dan niet met die onzinnige bedragen.
pi_192443319
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het verschil netto tussen minumumloon en een uitkering is erg klein, daar gaan mensen met een nederlands paspoort zeker niet voor aspergesteken. Dit is meermaals geprobeerd en gefaald. Wil je voldoende mensen hebben zal je 3000 of meer pm moeten dokken en dan worden die asperges nogal kostbaar.
Het gaat niet alleen om de armoede val maar ook om het feit dat het seizoenswerk is dus 2 maanden inkomsten en daarna weer terug naar je uitkeringssituatie.

In de volkskrant weer een artikel over werkende armen.
https://www.volkskrant.nl/cs-b4f5a2da
pi_192443328
Het is seizoens-arbeid en dat is ook nogal lastig in te passen want men wil hier vastigheid. Voor een bulgaar is het mogelijk met seizoensarbeid zijn gezin te onderhouden. Niet zo voor mensen die hier leven en wonen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:14:00 #28
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_192443336
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:53 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ik werk nu hard genoeg als verpleegkundige. Ik vind wel dat de nederlanders die nu verplicht thuis zitten en gezond zijn dit idd mogen gaan doen. Is geen vakantietijd.
Ze hebben al staan klappen voor jou, ondankbare.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_192443349
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de armoede val maar ook om het feit dat het minimumloon is dus 2 maanden inkomsten en daarna weer terug naar je uitkeringssituatie.

In de volkskrant weer een artikel over werkende armen.
https://www.volkskrant.nl/cs-b4f5a2da
Yep, seizoensarbeid werkt voor mensen met een Nl paspoort niet tenzij je flink dokt zodat men er echt netto wat aan overhoudt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:17:31 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192443359
Waarom gaat horecapersoneel of kappers nu geen asperges steken?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:20:31 #31
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192443387
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nederlanders gaan dat pas in groter getale doen ruim boven de 3000 euro per maand en dan worden die asperges erg kostbaar. De uitkeringen zijn hier hoog vergeleken met het buitenland en de arbeidsmarkt is (nog) krap.
Lul niet zo dom. Die kutverhaaltjes die ons jarenlang voorgehouden worden gaan er niet meer in. We kennen ondertussen het werkelijke verhaal. Deze mensen zitten straks in Hongarije met ww die opgehoest mag worden door de rest van Nederland. We staan dus met z'n allen mee te betalen aan de arbeidskrachten voor de aspergeteler. Alles om de georganiseerde EU kermis in stand te houden. Zet maar een advertentie waarin je mensen vertelt dat ze een paar maanden zo veel mogelijk uur mogen maken om zo een hoog mogelijke ww bij elkaar te werken voor een half jaar ongestoorde vakantie daarna. Moet je eens zien hoeveel mensen er zich zullen melden.
De realiteit voor de Nederlander is dat het uwv je in je nek hijgt en er alles aan zal doen om je zo snel mogelijk in een kutbaantje te loodsen en als je niet akkoord gaat je op de uitkering te korten of deze te stoppen.

Succes met de mensen met pasen thuis te houden als ze dit zien.
Dit laat wel zien dat ook straks na de corona er niets gaat veranderen.
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:21:43 #32
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192443395
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:17 schreef LXIV het volgende:
Waarom gaat horecapersoneel of kappers nu geen asperges steken?
Ik las dat, binnen een paar dagen tijd, zich al meer dan 1100 mensen hebben gemeld voor de 1700 arbeidsplaatsen dus dat gebeurt ook.
pi_192443396
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:47 schreef Pumpalov het volgende:
Ga jij plukken?
Men wordt niet eens gevraagd of niet eens vacatures open staan.
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:22:26 #34
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_192443399
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:53 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ik werk nu hard genoeg als verpleegkundige. Ik vind wel dat de nederlanders die nu verplicht thuis zitten en gezond zijn dit idd mogen gaan doen. Is geen vakantietijd.
Ben geen Roemeen :')
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:27:17 #35
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192443438
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:21 schreef funnywell het volgende:

[..]

Men wordt niet eens gevraagd of niet eens vacatures open staan.
Er is ook weinig ruchtbaarheid aan gegeven. Nogal wiedus dan blijkt dat de kermis die er al jaren gaande is complete bullshit is want zoals ik al eerder poste; binnen een paar dagen tijd meer dan 1100 man voor de 1700 arbeidsplaatsen waar lto het over had
pi_192443465
Belachelijk, ik weet zeker dat er genoeg "horeca-studenten" nu dolgraag dit soort werk zouden willen doen.
pi_192443522
Dit is de reden dat ik niet meer aan het spelletje mee doe, select groepje is de dupe, rest doet maar wat. Hoe de neuk kan er zo een massale import aan de gang zin wie verzint dit zeg.
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:40:13 #38
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192443574
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:53 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ik werk nu hard genoeg als verpleegkundige. Ik vind wel dat de nederlanders die nu verplicht thuis zitten en gezond zijn dit idd mogen gaan doen. Is geen vakantietijd.
Zit je zelf ook in isolatie buiten je werk al verpleegkundige om? Kom je niet in de supermarkt nu?
Want voor jou geldt precies hetzelfde als de aspergestekers.
Bovendien mogen ze ook alleen maar 1 voor 1 naar binnen met ieder een eigen karretje.
Zouden verpleegkundigen en ander zorgpersoneel niet beter in een legertent op het parkeerterrein kunnen overnachten ipv alle risico mee naar huis nemen waarna de gezinsleden het verder verspreiden?
Wie dit leest is gek
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:41:16 #39
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192443583
quote:
Het open houden van de binnengrenzen van de EU voor onze producten en voor seizoenwerkers. De Europese Commissie heeft hierover op 30 maart advies uitgebracht aan de lidstaten.
https://www.lto.nl/onderwerpen/corona/

Dus dit is afgelopen week besloten maar daar hoor je Rutte niet over in z'n toespraken waarin hij mensen op het hart drukt toch vooral thuis te blijven


Van het geld voor deze vliegreizen zou je Nederlanders een fatsoenlijke reisvergoeding of onderdak kunnen geven zodat ze dit werk zouden kunnen doen. Allemaal EU geld wat de rest van de bevolking op mag gaan hoesten
pi_192443678
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:20 schreef the-eye het volgende:

[..]

Lul niet zo dom. Die kutverhaaltjes die ons jarenlang voorgehouden worden gaan er niet meer in. We kennen ondertussen het werkelijke verhaal. Deze mensen zitten straks in Hongarije met ww die opgehoest mag worden door de rest van Nederland. We staan dus met z'n allen mee te betalen aan de arbeidskrachten voor de aspergeteler. Alles om de georganiseerde EU kermis in stand te houden. Zet maar een advertentie waarin je mensen vertelt dat ze een paar maanden zo veel mogelijk uur mogen maken om zo een hoog mogelijke ww bij elkaar te werken voor een half jaar ongestoorde vakantie daarna. Moet je eens zien hoeveel mensen er zich zullen melden.
De realiteit voor de Nederlander is dat het uwv je in je nek hijgt en er alles aan zal doen om je zo snel mogelijk in een kutbaantje te loodsen en als je niet akkoord gaat je op de uitkering te korten of deze te stoppen.

Succes met de mensen met pasen thuis te houden als ze dit zien.
Dit laat wel zien dat ook straks na de corona er niets gaat veranderen.
Dit.
pi_192443709
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:05 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Asperges voor 20 euro de kilo op de veiling. Faillissement gegarandeerd _O_
Je zit er niet ver naast, daar zitten we nu al bijna aan ;-)

De veilingprijzen van vandaag zijn:
Asperges
AA ¤16,50
AAA ¤11,50
A ¤12,50

(dit was van gisteren overigens)
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:53:53 #42
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192443728
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:20 schreef the-eye het volgende:

[..]

Lul niet zo dom. Die kutverhaaltjes die ons jarenlang voorgehouden worden gaan er niet meer in. We kennen ondertussen het werkelijke verhaal. Deze mensen zitten straks in Hongarije met ww die opgehoest mag worden door de rest van Nederland. We staan dus met z'n allen mee te betalen aan de arbeidskrachten voor de aspergeteler. Alles om de georganiseerde EU kermis in stand te houden. Zet maar een advertentie waarin je mensen vertelt dat ze een paar maanden zo veel mogelijk uur mogen maken om zo een hoog mogelijke ww bij elkaar te werken voor een half jaar ongestoorde vakantie daarna. Moet je eens zien hoeveel mensen er zich zullen melden.
De realiteit voor de Nederlander is dat het uwv je in je nek hijgt en er alles aan zal doen om je zo snel mogelijk in een kutbaantje te loodsen en als je niet akkoord gaat je op de uitkering te korten of deze te stoppen.

Succes met de mensen met pasen thuis te houden als ze dit zien.
Dit laat wel zien dat ook straks na de corona er niets gaat veranderen.
voor 2 maanden werk krijg je geen ww.
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:57:29 #43
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192443771
Verruiming van mogelijkheden voor staatssteun. De Europese Commissie biedt lidstaten sinds kort extra ruimte, met staatsteun tot 100.000 euro per primair bedrijf en tot 800.000 euro voor bedrijven in de handel/verwerking.
https://www.lto.nl/onderwerpen/corona/

Zo dan!
Wat gaan andere bedrijven krijgen die nu op hun gat gaan? Die brengen natuurlijk geen geld naar oost Europa. Er moet met alle geweld geld naar de armere landen in de EU. Dmv miljarden steun en dmv arbeiders die tegen gunstigere voorwaarden hier kunnen werken. Het EU sprookje zou eens floppen :')
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:59:59 #44
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192443802
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:53 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

voor 2 maanden werk krijg je geen ww.
Nee maar wat wil je daarmee zeggen?
Er is genoeg info te vinden hoe het werkt. zoek zelf maar. Ik ga wat anders doen
pi_192443854
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:40 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Zit je zelf ook in isolatie buiten je werk al verpleegkundige om? Kom je niet in de supermarkt nu?
Want voor jou geldt precies hetzelfde als de aspergestekers.
Bovendien mogen ze ook alleen maar 1 voor 1 naar binnen met ieder een eigen karretje.
Zouden verpleegkundigen en ander zorgpersoneel niet beter in een legertent op het parkeerterrein kunnen overnachten ipv alle risico mee naar huis nemen waarna de gezinsleden het verder verspreiden?
Als je goed bent ingepakt ben je prima beschermd en neem je niks mee.

Maar ik leef thuis idd ook wel in soort van isolatie. Ga naar buiten voor werk, maak een ommetje laat op de avond, slaap op de logeerkamer.

Dat ik dit werk doe heb ik voor gekozen. Heb ik geen enkele moeite mee. Waar ik wel moeite mee heb is dat veel mensen doen of het vakante is. Als ik gisteren naar mijn werk ga schrik ik oprecht hoeveel mensen ik op straat zie, ook auto's met gezinnen.

Daarom, het is geen vakantie.
Het is een crisis.
  zaterdag 4 april 2020 @ 10:06:47 #46
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192443874
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:59 schreef the-eye het volgende:

[..]

Nee maar wat wil je daarmee zeggen?
Er is genoeg info te vinden hoe het werkt. zoek zelf maar. Ik ga wat anders doen
Jij stelt dat mensen met 2 maanden aspergesteken vervolgens 6 maanden ww krijgen :') Je praat poep vriend en het maakt je punt erg zwak.

Terwijl je wel degelijk een punt hebt over frauderen rondom uitkeringen door oost-europeanen. Maar dat is een hele andere discussie.

Maar groot gelijk, ik ga ook wat anders doen, dit is een kut onderwerp :D

Fijne dag.
pi_192443892
tja, iemand moet die dingen toch steken zodat de nederlanders ze willen kopen tegen de huidige prijs.
NLers steken niet vanwege het loon en de bijbehorende prijs in de supermarkt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192443901
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:05 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nogmaals, ik denk dat dat meevalt, en ook daar moet de overheid reguleren.
waar baseer je dat op? Op je dikke duim?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192443905
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:56 schreef hartloper het volgende:

[..]

Nee, elkaar helpen in deze tijd.
In plaats van een maand in het zonnetje zitten kunnen de mensen die nu verplicht thuis zitten ook per dag wat uurtjes asperge steken mijn inziens. Op veilige afstand en gewoon naar huis ipv propvolle caravan.
Wat een rare redenatie.

Mensen moeten verplicht thuiszitten of thuiswerken, mogen niet naar het eigen werk, maar wel naar de aspergeteler om daar aan de slag te gaan.
pi_192443940
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 10:09 schreef FYazz het volgende:

[..]

Wat een rare redenatie.

Mensen moeten verplicht thuiszitten of thuiswerken, mogen niet naar het eigen werk, maar wel naar de aspergeteler om daar aan de slag te gaan.
Ik heb het dan nog niet eens zo zeer over de mensen die echt thuis blijven of werken omdat het moet.

Ik heb het over de mensen die iedere dag uitgebreid gaan shoppen her en der etc. Die zich er niet aan houden. En dat zijn er genoeg die denken dat het vakantijd is.
pi_192444007
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:17 schreef LXIV het volgende:
Waarom gaat horecapersoneel of kappers nu geen asperges steken?
Hetzelfde waarom werkelozen het niet doen, voelen zich er te goed voor?
pi_192444045
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:35 schreef funnywell het volgende:
Dit is de reden dat ik niet meer aan het spelletje mee doe, select groepje is de dupe, rest doet maar wat. Hoe de neuk kan er zo een massale import aan de gang zin wie verzint dit zeg.
Ach bekijk het zo.

Deze mensen komen naar dit land om een steentje bij te dragen.

En daarna gaan ze weer terug.

Er zijn ook groepen die hier komen om te profiteren en hele gezin hierheen halen en allemaal een uitkering gaan trekken.
pi_192444056
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 10:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Hetzelfde waarom werkelozen het niet doen, voelen zich er te goed voor?
Of is het fijner om betaald door de baas het huis op te ruimen, lekker te gaan fietsen, in huis te gaan klussen etc?
pi_192444073
Zolang die Bulgaren met wat gegoochel voor een habbekrats kunnen steken. Komt er natuurlijk geen innovatie.

Techniek ontwikkelen en exporteren is op lange termijn de enige manier om onze landbouw te laten voortbestaan.
.
pi_192444099
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 10:20 schreef hartloper het volgende:

[..]

Of is het fijner om betaald door de baas het huis op te ruimen, lekker te gaan fietsen, in huis te gaan klussen etc?
Maar die mensen hebben al een baan.
  zaterdag 4 april 2020 @ 10:27:48 #56
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192444172
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 10:06 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Jij stelt dat mensen met 2 maanden aspergesteken vervolgens 6 maanden ww krijgen :') Je praat poep vriend en het maakt je punt erg zwak.

Terwijl je wel degelijk een punt hebt over frauderen rondom uitkeringen door oost-europeanen. Maar dat is een hele andere discussie.

Maar groot gelijk, ik ga ook wat anders doen, dit is een kut onderwerp :D

Fijne dag.
Deze seizoenswerkers zullen allemaal een niet te checken arbeidsverleden in het eigen land hebben wat meetelt voor hun ww die Nederland gaat betalen
Dat weet jij zelf ook wel dus hou een ander voor de gek
pi_192444220
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 10:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ach bekijk het zo.

Deze mensen komen naar dit land om een steentje bij te dragen.

En daarna gaan ze weer terug.

Er zijn ook groepen die hier komen om te profiteren en hele gezin hierheen halen en allemaal een uitkering gaan trekken.
Maar in de horeca heb je duizenden mensen nu beschikbaar maar die worden niet eens benaderd en de lulkoek dat nederlanders niet hun handen uit de mouwen willen steken is gewoon de grootste onzin. Ze willen ons niet omdat ze aan ons meer kwijt zijn en het wordt bewust gesteund vanuit de EU om al dat spul te importeren.

Maar die houden zich echt niet aan de regels, die zitten vandaag en morgen lekker te bbqen bij een meertje wat ze altijd doen Krat bier dr bij.
pi_192444297
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 10:30 schreef funnywell het volgende:

[..]

Maar in de horeca heb je duizenden mensen nu beschikbaar maar die worden niet eens benaderd en de lulkoek dat nederlanders niet hun handen uit de mouwen willen steken is gewoon de grootste onzin. Ze willen ons niet omdat ze aan ons meer kwijt zijn en het wordt bewust gesteund vanuit de EU om al dat spul te importeren.

Maar die houden zich echt niet aan de regels, die zitten vandaag en morgen lekker te bbqen bij een meertje wat ze altijd doen Krat bier dr bij.
De grootste onzin?

Dat denk ik niet.

Natuurlijk speelt het financiële plaatje mee, maar dat niet alleen.
pi_192444334
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 10:12 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ik heb het dan nog niet eens zo zeer over de mensen die echt thuis blijven of werken omdat het moet.

Ik heb het over de mensen die iedere dag uitgebreid gaan shoppen her en der etc. Die zich er niet aan houden. En dat zijn er genoeg die denken dat het vakantijd is.
Dan nog blijft het een vreemde redenatie. Je vindt immers dat deze mensen gewoon thuis horen te zijn ivm de veiligheid en gezondheid van de samenleving (maar dat doen ze niet), dan is het niet logisch om ze dan maar verplicht aan uit huis te halen met alsnog de risico's voor de samenleving.

Ik snap je gevoel trouwens wel hoor :Y
Is niet fatsoenlijk dat jij en alle andere werkenden die nu wel moeten, zien dat sommigen er gewoon een vakantie van maken en de regels niet zo nauw nemen.
pi_192444474
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:00 schreef hartloper het volgende:
Nee, elkaar helpen in deze tijd.In plaats van een maand in het zonnetje zitten kunnen de mensen die nu verplicht thuis zitten ook per dag wat uurtjes asperge steken mijn inziens. Op veilige afstand en gewoon naar huis ipv propvolle caravan.
quote:
blonde trien 'nemen ze hun kinderen mee dan'
Nee, arbeidsmigranten worden dicht bijelkaar gepropt.

Goed punt hardloper !

[ Bericht 8% gewijzigd door SjefkeMirakel op 04-04-2020 10:46:29 (nood reparatie verkeerd quoten) ]
pi_192445275
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 10:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

waar baseer je dat op? Op je dikke duim?
Arbeidsmarkt.

Als we gewoon echt een eigen arbeidsmarkt zouden hebben. Vraag en aanbod, dat zou prijs moeten bepalen. O.a. daardoor krijg je in bepaalde beroepen meer betaald dan in anderen.
En ja, product zou daardoor iets duurder worden, maar so be it. Dat geldt ook voor andere producten/diensten.

Maar i.p.v. de Nederlandse arbeidsmarkt zelf de juiste prijs te laten bepalen, laat men de arbeidsmarkt overstromen met mensen uit de vreemde, om de prijs te drukken.
Ja, dan is het wel makkelijk en te roepen dat Nederlanders het werk niet willen doen.
  zaterdag 4 april 2020 @ 11:59:35 #62
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192445414
Ik vind dit wel een erg bevreemdend verhaal om te lezen.

De grens voor Nederlanders zit pot- en potdicht momenteel in Polen, Tsjechie, Slowakije en Hongarije. Zelfs ten tijde van het Warschaupact was het eenvoudiger deze ex-communistische landen binnen te geraken.

Lukt het je toch een dezer landen binnen te komen en de politie ziet je - er zijn nu genoeg mensen in die landen die west-Europeanen die illegaal in een dezer landen verblijven verklikken aan de lokale autoriteiten - dan staan hier forse geldboetes op, die ook naar west-europese begrippen fors zijn.

Ik vind het prima dat mensen ten oosten van het ijzeren gordijn (nu weer heropgericht dus) hier naartoe komen, maar beetje wrang dat de autoriteiten van de landen achter het ijzeren gordijn ons niet toelaten. Dat steekt een beetje. Een beetje erg.

En ja, maakt de maatregelen in eigen land er niet veel geloofwaardiger op. Beetje heel erg ongeloofwaardig dus. :{
pi_192445568
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 april 2020 11:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik vind dit wel een erg bevreemdend verhaal om te lezen.

De grens voor Nederlanders zit pot- en potdicht momenteel in Polen, Tsjechie, Slowakije en Hongarije. Zelfs ten tijde van het Warschaupact was het eenvoudiger deze ex-communistische landen binnen te geraken.

Lukt het je toch een dezer landen binnen te komen en de politie ziet je - er zijn nu genoeg mensen in die landen die west-Europeanen die illegaal in een dezer landen verblijven verklikken aan de lokale autoriteiten - dan staan hier forse geldboetes op, die ook naar west-europese begrippen fors zijn.

Ik vind het prima dat mensen ten oosten van het ijzeren gordijn (nu weer heropgericht dus) hier naartoe komen, maar beetje wrang dat de autoriteiten van de landen achter het ijzeren gordijn ons niet toelaten. Dat steekt een beetje. Een beetje erg.

En ja, maakt de maatregelen in eigen land er niet veel geloofwaardiger op. Beetje heel erg ongeloofwaardig dus. :{
voedselproductie is gewoon een vitale bezigheid en daarom is het nodig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192445594


[ Bericht 100% gewijzigd door phpmystyle op 04-04-2020 12:40:52 ]
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 4 april 2020 @ 12:37:19 #65
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192445820
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

WordT
Jezus, wat ben jij ongelofelijk dom _O- en dan toch nog denken andere mensen te moeten corrigeren, hilarisch _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 4 april 2020 @ 12:40:08 #66
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192445857
@Doublepain wat vinden we hiervan?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192445889
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:40 schreef Pumpalov het volgende:
@:doublepain wat vinden we hiervan?
Economie moet draaien

Geld moet rollen

Coronageld moet verdient worden

@JanCees
  Grootste baggeraar 2022 zaterdag 4 april 2020 @ 12:57:26 #68
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_192446123
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:48 schreef Hamzoef het volgende:
Belachelijk inderdaad.

Sowieso hebben aspergeboeren natuurlijk al een erg slecht reputatie als het aankomt hoe ze met het personeel omgaan.

Als ze de werknemers fatsoenlijk zouden behandelen en betalen, zouden Nederlanders dit werk ook kunnen doen.
Dat. Want Nederlanders hebben wel Nederlandse rekeningen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_192446297
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:41 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Economie moet draaien

Geld moet rollen

Coronageld moet verdient worden

@:jancees
eens
  zaterdag 4 april 2020 @ 13:45:55 #70
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192446644
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:41 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Economie moet draaien

Geld moet rollen

Coronageld moet verdient worden

@:jancees
Er wordt geld van de burger aan land- en tuinbouw gegeven en er wordt geld van de burger aan armere landen in de EU gegeven zodat men winkeltje kan spelen zul je bedoelen. Toen de coronacrises uitbrak was Brussel onzichtbaar maar nu ze hun draagvlak behoorlijk aan het verliezen zijn wordt er met geld van de burger gestrooid en worden lidstaten aangespoord de grenzen open te houden en te zorgen voor een snelle doorstroom van Oostblok arbeiders.
De afgelopen weken is wel gebleken dat de bevolking vol goede wil zit om te helpen waar dat kan maar men doet niet er eens moeite voor. Men weet niet hoe snel men het oude spelletje weer uit de kast moet halen want geld van noord naar zuid of oost brengen past helemaal in het plaatje van de weg naar de federale staat.
Waarom sluiten we vakantieparken en horeca? Geldt daar niet voor dat de economie moet draaien? Mensen kunnen makkelijk met 1.5m afstand op een terrasje zitten. Op vakantieparken kan men net als Oostblokarbeiders in hun onderkomen afstand van elkaar proberen te houden. Nee dat kan allemaal niet maar we kunnen wel arbeiders hierheen halen waarbij we gelijk al moeten constateren dat de corona maatregelen niet werken. Rutte had het over vitale beroepen arbeiders die in de grensstreek wonen die makkelijk heen en weer moesten kunnen maar hield wijselijk z'n mond over de invasie arbeiders die uit Roemenie etc zouden komen. Hebben we nu straks de ic's vol liggen met Oostblokkers?
Echt zum kotzen!

[ Bericht 1% gewijzigd door the-eye op 04-04-2020 13:54:50 ]
pi_192447959
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:45 schreef the-eye het volgende:

[..]

Er wordt geld van de burger aan land- en tuinbouw gegeven en er wordt geld van de burger aan armere landen in de EU gegeven zodat men winkeltje kan spelen zul je bedoelen. Toen de coronacrises uitbrak was Brussel onzichtbaar maar nu ze hun draagvlak behoorlijk aan het verliezen zijn wordt er met geld van de burger gestrooid en worden lidstaten aangespoord de grenzen open te houden en te zorgen voor een snelle doorstroom van Oostblok arbeiders.
De afgelopen weken is wel gebleken dat de bevolking vol goede wil zit om te helpen waar dat kan maar men doet niet er eens moeite voor. Men weet niet hoe snel men het oude spelletje weer uit de kast moet halen want geld van noord naar zuid of oost brengen past helemaal in het plaatje van de weg naar de federale staat.
Waarom sluiten we vakantieparken en horeca? Geldt daar niet voor dat de economie moet draaien? Mensen kunnen makkelijk met 1.5m afstand op een terrasje zitten. Op vakantieparken kan men net als Oostblokarbeiders in hun onderkomen afstand van elkaar proberen te houden. Nee dat kan allemaal niet maar we kunnen wel arbeiders hierheen halen waarbij we gelijk al moeten constateren dat de corona maatregelen niet werken. Rutte had het over vitale beroepen arbeiders die in de grensstreek wonen die makkelijk heen en weer moesten kunnen maar hield wijselijk z'n mond over de invasie arbeiders die uit Roemenie etc zouden komen. Hebben we nu straks de ic's vol liggen met Oostblokkers?
Echt zum kotzen!

Niet gelezen

@JanCees
@Caland
@onlogisch
@Pumpalov
pi_192448001
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:48 schreef Hamzoef het volgende:
Belachelijk inderdaad.

Sowieso hebben aspergeboeren natuurlijk al een erg slecht reputatie als het aankomt hoe ze met het personeel omgaan.

Als ze de werknemers fatsoenlijk zouden behandelen en betalen, zouden Nederlanders dit werk ook kunnen doen.
Zucht. Nederlanders mogen niet onder minimumloon werken. Polen wel, doordat het uitzendbureau een groot deel van het loon kan aftrekken bij de belasting vanwege een expat-regeling.
pi_192449489
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:53 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

En gaan ze failliet omdat ze het driedubbele voor hun asperges moeten vragen, half Nederland jankt over de prijs en niemand ze uiteindelijk nog koopt. Groot econoom jij _O_
Wat ik zie is dat jij altijd "jankt" over de prijs. Asperges ware altijd duur omdat het oogsten een zeer arbeidsintensief proces is. Dat loste men op door een roedel goedkope arbeidskrachten uit het oostblok in te vliegen zodat de verbouwers nog vette winst maakten door hun arbeidskrachten onder te betalen.

Misschien moet dat gewoon anders en zijn asperges daardoor heel duur. Dat is niet erg want we kopen dat 1 of 2 keer per jaar. Laat het dan 25 euro kosten voor een pond. Ik vind dat niet erg. Niet alles hoeft goedkoop te zijn waardoor je de marges moet gaan zoeken en personeel uit goedkope landen laat invliegen. Best gek dat het zo gaat.

Met asperges is het wel zo dat hoe duur ze ook zijn ze evengoed verkocht worden. Niet alles hoeft een kwartje de kilo te kosten.

Conclusie is wel dat je geen reet verstand heb van het asperge-gebeuren. En van een heleboel nog meer niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 4 april 2020 @ 18:25:16 #74
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192450215
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat ik zie is dat jij altijd "jankt" over de prijs. Asperges ware altijd duur omdat het oogsten een zeer arbeidsintensief proces is. Dat loste men op door een roedel goedkope arbeidskrachten uit het oostblok in te vliegen zodat de verbouwers nog vette winst maakten door hun arbeidskrachten onder te betalen.

Misschien moet dat gewoon anders en zijn asperges daardoor heel duur. Dat is niet erg want we kopen dat 1 of 2 keer per jaar. Laat het dan 25 euro kosten voor een pond. Ik vind dat niet erg. Niet alles hoeft goedkoop te zijn waardoor je de marges moet gaan zoeken en personeel uit goedkope landen laat invliegen. Best gek dat het zo gaat.

Met asperges is het wel zo dat hoe duur ze ook zijn ze evengoed verkocht worden. Niet alles hoeft een kwartje de kilo te kosten.

Conclusie is wel dat je geen reet verstand heb van het asperge-gebeuren. En van een heleboel nog meer niet.
Natuurlijk ben jij één der helden die graag het viervoudige voor z'n eten betaalt. FOK! zit vol dat soort hoffelijke helden dus daar heb ik geen seconde aan getwijfeld. In de praktijk valt het echter vies tegen met de hoeveelheid mensen die even goedhartig zijn als de heeren des FOK!s dus helaas pindakaas maar gebeuren zal het niet.

In de realiteit klagen de telers al jaren steen en been over de lage prijzen die niet omhoog kunnen omdat de hele markt dan volledig in elkaar knalt. Maar ook voor jou geldt : ga gerust zelf telen, adverteer dat je met uit de klei getrokken Hollandse knapen steekt en een eerlijke driemaal zo'n hoge prijs vraagt als al die beunhazen die met seizoenswerkers uit het oosten van het continent werken.

Succes! :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Dven op 04-04-2020 18:30:21 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192450271
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:25 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Natuurlijk ben jij één der helden die graag het viervoudige voor z'n eten betaalt. FOK! zit vol dat soort hoffelijke helden dus daar heb ik geen seconde aan getwijfeld. In de praktijk valt het echter vies tegen met de hoeveelheid mensen die even goedhartig zijn als de heeren des FOK!s dus helaas pindakaas maar gebeuren zal het niet.
Er zijn nu eenmaal dingen die je niet voor een kwartje de kilo kunt kopen omdat het dan niet uitkomt in de supply-chain. Je hebt hebt over pindakaas: dat kan wel goedkoop als je bespaart op de ingrediënten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 4 april 2020 @ 18:32:30 #76
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192450312
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 10:09 schreef FYazz het volgende:

[..]

Wat een rare redenatie.

Mensen moeten verplicht thuiszitten of thuiswerken, mogen niet naar het eigen werk, maar wel naar de aspergeteler om daar aan de slag te gaan.
Wie moeten er nu eigenlijk verplicht thuiszitten? Alleen volk dat in in een of ander kutrestaurant, een kapsalon of nagelstudio werkte. Het overgrote deel zit thuis achter een PC precies hetzelfde te doen als op kantoor.
Dus stewardessen en kappers, huphup naar Brabant en Limburg en help de bedrijven in land- en tuinbouw. En niet gratis hoor. Gewoon ¤10,50 bruto per uur zoals de Poolse mensen ook doen..
Wie dit leest is gek
pi_192450366
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
Gewoon ¤10,50 bruto per uur zoals de Poolse mensen ook doen..
Dan verdien je 1.680 euro bruto per maand. Daar kan je in Polen dik van rondkomen maar in NL niet.

Bepaalde dingen hebben een prijs. Het zou goed zijn als dat geregeld wordt door mensen die er een normaal salaris aan verdienen. Dan wordt het duurder inderdaad. Maar dat is dan de echte kostprijs.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_192450401
Lachwekkend topic weer. Anderen moeten allemaal opeens dingen terug gaan doen voor de maatschappij, maar een kijk in de spiegel zit er niet in. 8)7
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192450468
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:40 schreef DireStraits7 het volgende:
Lachwekkend topic weer. Anderen moeten allemaal opeens dingen terug gaan doen voor de maatschappij, maar een kijk in de spiegel zit er niet in. 8)7
Ook U niet waarschijnlijk Brutus.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_192450480
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ook U niet waarschijnlijk Brutus.
Waarom zou ik? Ik ben niet degene die roept dat horecalui maar asperges moeten gaan steken. Noch zit ik in de horeca.

Van alle zinvolle bestedingen die de thuiszitters kunnen doen staat asperge steken ergens onderin.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192450499
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Ik ben niet degene die roept dat horecalui maar asperges moeten gaan steken. Noch zit ik in de horeca.
Ja precies. Jij zegt inderdaad dat de anderen dat maar moeten gaan doen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_192450504
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:49 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja precies. Jij zegt inderdaad dat de anderen dat maar moeten gaan doen.
Dan lees je verkeerd.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192450544
Al met al komt het erop neer dat als je iedereen in de supply-chain cq logistiek der dingen een salaris gaat betalen waar zij van kunnen leven e.e.a. (waaronder asperges) veel duurder worden. Dat lijkt me een goede en eerlijke zaak. Back to normal zeg maar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 4 april 2020 @ 23:05:55 #84
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192454788
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Ik ben niet degene die roept dat horecalui maar asperges moeten gaan steken. Noch zit ik in de horeca.

Van alle zinvolle bestedingen die de thuiszitters kunnen doen staat asperge steken ergens onderin.
OK. Wat kunnen ze zoal aan nuttige dingen doen om hun uitkering te compenseren?
Wie dit leest is gek
pi_192454826
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:05 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

OK. Wat kunnen ze zoal aan nuttige dingen doen om hun uitkering te compenseren?
Boodschappen voor ouderen, zorgpersoneel vervoeren, kinderopvang, plantsoenendienst, voedselbank helpen, andere vrijwilligerstaken etc.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 4 april 2020 @ 23:28:22 #86
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_192455245
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Boodschappen voor ouderen, zorgpersoneel vervoeren, kinderopvang, plantsoenendienst, voedselbank helpen, andere vrijwilligerstaken etc.
Plantsoenendienst is geen vrijwilligerswerk. Je bent dus bereid om plantsoenwerkers hun brood uit de mond te stoten door het door anderen te laten doen?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_192455292
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Plantsoenendienst is geen vrijwilligerswerk. Je bent dus bereid om plantsoenwerkers hun brood uit de mond te stoten door het door anderen te laten doen?
Ja, dat is echt precies wat ik impliceer.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 5 april 2020 @ 00:15:19 #88
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192455916
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Boodschappen voor ouderen, zorgpersoneel vervoeren, kinderopvang, plantsoenendienst, voedselbank helpen, andere vrijwilligerstaken etc.
Dat zijn dingen die nauwelijks door een overheid te controleren zijn.
Iedere morgen om 05:45 uur inklokken op de aspergeboerderij wel.
Wie dit leest is gek
pi_192455978
Waarom zou je dat in vredesnaam überhaupt als overheid willen controleren?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192456425
Vooralsnog is de kans veel groter dat ze het virus van ons richting Roemenië/Bulgarije importeren dan andersom, dus waarom moeten wij ook alweer argwanend zijn?
pi_192460798
Kan die asperges niet gewoon in Roemenië of Hongarije verbouwd worden? Waarom moeten die mensen ingevlogen worden om een failliete bedrijfstak nog een paar jaartjes te laten overleven?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 6 april 2020 @ 21:02:55 #92
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192485049
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 00:19 schreef DireStraits7 het volgende:
Waarom zou je dat in vredesnaam überhaupt als overheid willen controleren?
Omdat ze nu van een overheids-uitkering leven. Voor wat hoort wat.
Wie dit leest is gek
  maandag 6 april 2020 @ 21:43:05 #93
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192485742
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2020 01:11 schreef Tocadisco het volgende:
Vooralsnog is de kans veel groter dat ze het virus van ons richting Roemenië/Bulgarije importeren dan andersom, dus waarom moeten wij ook alweer argwanend zijn?
Dat zeiden ze ook van die Sjinezen. Je ziet ze niet, je moet moeite doen om ze te zien. Als ze je zien rennen ze weg want ze zijn banger voor jou dan jij voor hen.
Maar je ziet wat er van gekomen is :(
  maandag 6 april 2020 @ 21:57:23 #94
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_192485966
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 21:43 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dat zeiden ze ook van die Sjinezen. Je ziet ze niet, je moet moeite doen om ze te zien. Als ze je zien rennen ze weg want ze zijn banger voor jou dan jij voor hen.
Maar je ziet wat er van gekomen is :(
Ja, overal die vreselijke restaurants. Vreselijk verstorend.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_192486546
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:53 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

voor 2 maanden werk krijg je geen ww.
Je krijgt ook geen ww als je zelf ontslag neemt. Toch krijgen duizenden polen het voor elkaar gezien de maandelijkse nieuwsartikelen over de fraudes.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_192491704
quote:
99s.gif Op maandag 6 april 2020 21:02 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Omdat ze nu van een overheids-uitkering leven. Voor wat hoort wat.
De tegenprestatie voor mensen in de bijstand levert alleen maar ellende en bureaucratie op. Je hebt het nu over honderdduizenden mensen. Dat is onmogelijk te controleren als overheid.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 7 april 2020 @ 12:44:11 #97
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192494067
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De tegenprestatie voor mensen in de bijstand levert alleen maar ellende en bureaucratie op. Je hebt het nu over honderdduizenden mensen. Dat is onmogelijk te controleren als overheid.
Voor alles is een oplossing. KLM stewardessen steken de asperges en de piloten houden de administratie bij. De piloten krijgen hun uitkering op basis van de hoeveelheid gestoken kilo's.
Wie dit leest is gek
pi_192494186
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het verschil netto tussen minumumloon en een uitkering is erg klein, daar gaan mensen met een nederlands paspoort zeker niet voor aspergesteken. Dit is meermaals geprobeerd en gefaald. Wil je voldoende mensen hebben zal je 3000 of meer pm moeten dokken en dan worden die asperges nogal kostbaar.
Uitkering is 70% van het minimumloon. Noem jij 30% een erg klein verschil ja?
"Pools are perfect for holding water"
pi_192494229
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Uitkering is 70% van het minimumloon. Noem jij 30% een erg klein verschil ja?
Door toeslagen is het netto verschil vaak veel kleiner dan 30%.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192494238
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Door toeslagen is het netto verschil vaak veel kleiner dan 30%.
Veel kleiner dan 30% is gewoon onzin. Laat maar zien die berekening.

Welke toeslagen krijg je wel als je een uitkering hebt, maar niet als je minimumloon verdient?
"Pools are perfect for holding water"
pi_192494265
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:58 schreef probeer het volgende:

[..]

Welke toeslagen krijg je wel als je een uitkering hebt, maar niet als je minimumloon verdient?
Het niveau van de toeslagen is afhankelijk van het inkomen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192494276
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Uitkering is 70% van het minimumloon. Noem jij 30% een erg klein verschil ja?
En hoeveel meer toeslagen en kwijtscheldingen kun je krijgen met die uitkering, wat blijft er dan nog netto voor verschil over.
pi_192494287
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het niveau van de toeslagen is afhankelijk van het inkomen.
Goh.

quote:
Veel kleiner dan 30% is gewoon onzin. Laat maar zien die berekening.

Welke toeslagen krijg je wel als je een uitkering hebt, maar niet als je minimumloon verdient?
"Pools are perfect for holding water"
pi_192494313
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:01 schreef probeer het volgende:

[..]

Goh.
Naarmate je inkomen hoger wordt krijg je minder toeslagen hierdoor wordt het netto verschil gering.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192494317
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En hoeveel meer toeslagen en kwijtscheldingen kun je krijgen met die uitkering, wat blijft er dan nog netto voor verschil over.
Naar ik weet; geen enkele toeslag waar je niet ook voor in aanmerking komt als minimumloner. Zorgtoeslag, kwijtschelding gemeentelijke belastingen, huurtoeslag, kind-achtige-toeslagen, allemaal zaken waar je in beide groepen voor in aanmerking komt.

Maar hej, Digi2 maakt de bewering dat het verschil hartstikke klein is. Laat maar zien dan, die berekeningen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192494328
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:03 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Naarmate je inkomen hoger wordt krijg je minder toeslagen hierdoor wordt het netto verschil gering.
De huur en zorgtoeslagen die een minimumloner ontvangt zijn net zo hoog als voor een bijstandstrekker.

Alweer, staaf je uitspraak eens met daadwerkelijk bewijs of op zijn minst een voorbeeld-berekening, ipv zomaar iets roepen en herhalen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192494386
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:04 schreef probeer het volgende:

[..]

Naar ik weet; geen enkele toeslag waar je niet ook voor in aanmerking komt als minimumloner. Zorgtoeslag, kwijtschelding gemeentelijke belastingen, huurtoeslag, kind-achtige-toeslagen, allemaal zaken waar je in beide groepen voor in aanmerking komt.

Maar hej, Digi2 maakt de bewering dat het verschil hartstikke klein is. Laat maar zien dan, die berekeningen.
Die berekeningen zijn al vaker gemaakt. Het is in de 2e kamer behandeld en hetgeen men heeft gedaan is de arbeidskorting wat verhogen om het verschil te vergroten. Het zet volgens mij weinig zoden aan de dijk. Minder dan 3000 pm en je kunt het vergeten gemotiveerd autochtoon personeel voor dergelijk werk te krijgen dat is de praktijk.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192494418
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Die berekeningen zijn al vaker gemaakt.
Dan moet het hartstikke makkelijk zijn zo'n berekening even hier te posten, nietwaar?

quote:
Het is in de 2e kamer behandeld en hetgeen men heeft gedaan is de arbeidskorting wat verhogen om het verschil te vergroten. Het zet volgens mij weinig zoden aan de dijk. Minder dan 3000 pm en je kunt het vergeten gemotiveerd autochtoon personeel voor dergelijk werk te krijgen dat is de praktijk.
Ok.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192494421
Wat gaan ze eigenlijk met die asperges doen? Restaurants hebben weinig vraag momenteel.
.
pi_192494601
quote:
niemand moet harder op zoek naar aftrekposten dan deze groep

Tussen 23.000 en 32.000 euro komt er bijna niks bij

Hoe dat kan? Het heeft te maken met de afbouw van toeslagen als je meer gaat verdienen: de zorgtoeslag, het kindgebonden budget en de huurtoeslag. Die afbouw is zo steil, dat je heel lang (bijna) niets extra overhoudt als je meer verdient.

De marginale druk is voor de genoemde groep namelijk vanaf een brutoloon van 23.000 euro tot en met een loon van 32.000 euro nooit minder dan 87 procent. Het resultaat: wie 23.000 euro bruto verdient heeft een netto-inkomen van 27.891 euro (inclusief alle toeslagen). Maar als diezelfde persoon met dat salaris van 23.000 euro bruto 9000 euro opslag zou krijgen of meer gaat verdienen door extra te werken, houdt hij nog steeds maar 27.976 euro over.

Dat betekent dus dat je van je 9000 euro extra slechts 85 euro overhoudt. Minder dan 1 procent dus.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192494638
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:12 schreef Fer het volgende:
Wat gaan ze eigenlijk met die asperges doen? Restaurants hebben weinig vraag momenteel.
Ik vermoed dat de asperges gewoon bij de supermarkt te koop zullen zijn. Prijzen gaan laag zijn want inderdaad de Horeca neemt ze veel minder af. Aldi heeft ze deze week in de folder.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192502517
quote:
Aspergeseizoen geopend, maar wie steekt dit jaar de asperges?

Geschikt personeel
Veel kwekers weten zo niet wat zij onder aan de streep zullen overhouden. Ook is er nauwelijks geschikt personeel.

Klop: "Genoeg bedrijven worden benaderd door mensen die momenteel werk zoeken, dat ze wel willen helpen steken. Maar de meesten van hen kunnen dat werk (nog) niet. Ze krijgen hetzelfde loon als de seizoenswerkers, maar ze presteren niet hetzelfde."
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')