abonnement Unibet Coolblue
pi_192441229
Beste,

Een dringende vraag mijn buurman maakt veel overlast tot 04:00 snachts. De verhuurder doet niks en zegt dat we het zelf op moeten lossen.
De buurman is echter niet voor rede vatbaar.

Wat zijn mijn rechten?
  roze zaterdag 4 april 2020 @ 01:53:13 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_192441252
Politie bellen?
Your beauty never ever scared me.
  roze zaterdag 4 april 2020 @ 02:10:27 #3
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_192441373
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 02:09 schreef PSL_010 het volgende:
politie doet niks
Heb je al gebeld dan?
Your beauty never ever scared me.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 4 april 2020 @ 02:27:01 #4
408813 crew  trein2000
pi_192441476
Politie bellen. Wat er in zijn contract staat heb jij niks mee te maken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 4 april 2020 @ 02:52:18 #5
319979 Fok-it
All is well
pi_192441569
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 02:09 schreef PSL_010 het volgende:
Kom op huurder doet niks politie doet niks en jullie lachen me uit.

Toch wel iemand die iets zinnigs heeft te melden?
Jij doet niks met de zinnige antwoorden kennelijk. Wat vind jij zinnig om te horen dan? Hem op zijn bek slaan?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_192441821
Hebben jullie dezelfde verhuurder? Dan zal hij er toch echt iets mee moeten. De verhuurder heeft namelijk een maatschappelijke plicht om alles te doen wat in zijn vermogen ligt om de door ‘zijn’ huurder(s) veroorzaakte overlast te beëindigen.

En politie bellen, dossier opbouwen, ook iedere melding naar de verhuurder sturen.

Zie ook https://teamadvocaten.nl/artikelen/geluidsoverlast-een-gebrek/.

Sterkte, vervelende situatie.
pi_192442545
En wat is de overlast eigenlijk?
pi_192443526
Verhuurder is verplicht mee te werken bij overlast, maar je zal zelf wel een logboek moeten bijhouden, aangifte blijven doen van overlast etc zodat verhuurder daarmee uiteindelijk de huurder eruit kan zetten als het niet ophoud en afhankelijk van wat de overlast nou natuurlijk precies is.
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:44:05 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192443626
Zo snel mogelijk verhuizen TS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192494607
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:44 schreef Megumi het volgende:
Zo snel mogelijk verhuizen TS.
Dit. Welkom in Nederland
pi_192495870
Waar heb je overlast van dan? Is hij te luidruchtig of is de muziek te hard?
pi_192496596
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Verhuurder is verplicht mee te werken bij overlast, maar je zal zelf wel een logboek moeten bijhouden, aangifte blijven doen van overlast etc zodat verhuurder daarmee uiteindelijk de huurder eruit kan zetten als het niet ophoud en afhankelijk van wat de overlast nou natuurlijk precies is.
Hoop ik wel dat TS een lange adem heeft....je word niet zomaar uit je woning gekickt.

Anders is verhuizen vaak de makkelijkste optie.
  dinsdag 7 april 2020 @ 15:54:09 #13
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_192497004
Is idd een kwestie van lange adem. Elke keer politie bellen, en opschrijven dat je dat gedaan hebt, met dag/tijd. Elke keer weer melding doen bij de woningbouw, en hetzelfde (opschrijven, en ook hun reactie documenteren). Eigen dossier aanleggen en dan de woningbouw daarmee confronteren en ze dwingen wat te gaan doen. Dat moeten ze wel, maar dat willen ze niet. Dus houdt de woningbouw eerst de boot af, met foute argumenten. Dat doen ze bijna allemaal.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_192499378
makkelijkste oplossing: verhuizen, zelfs in deze huizenmarkt is dat nog steeds het makkelijkste.

Andere oplossing die alleen kan omdat het huurhuizen zijn: steeds, ook meerdere keren per dag de politie bellen en blijven bellen onophoudelijk.

Als het koophuizen zouden zijn, die eerste optie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192513683
Verhuizen. Enige oplossing. :Y

In Nederland wordt er niks gedaan tegen dit soort paupers
pi_192513713
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 14:42 schreef Twintig het volgende:
Waar heb je overlast van dan? Is hij te luidruchtig of is de muziek te hard?
Dit lijkt me toch wel van belang. Wat houdt de overlast precies in?
pi_192514183
Ik heb jaren bovenburen gehad zonder ondervloer waar de verhuurder ook niks aan wou doen. Heel dossier aangelegd en het enige wat de verhuurder bleef zeggen dat ik het maar uit moest zoeken met buurtbemiddeling. Als daar dan vervolgens de overlastgever niet aan mee wil werken heb je nog niks.

Veel succes ermee.
pi_192552490
Ik herken het probleem. Echter is het bij ons stampende kinderen, blaffende chihuahuas (tevens ergste rat/hondensoort wat er bestaat) en algemeen tokkie volk wat langs ons woont.
Ook in de voortuin zitten, omdat ze hun achtertuin zover uitgebouwd hebben omdat ze ander hun teringzooi niet kwijt kunnen. Tevens met zijn 5e in een te kleine tussenwoning wonen en geen geld hebben om te verhuizen; carriere bouwen is natuurlijk moeilijk wanneer je vaker met 'burnout' thuiszit dan je daadwerkelijk werkt.

Toen we hier net kwamen wonen trokken ze zich er niet veel van aan en noemden ons zeikerds.
Gevraagd of ze open stonden voor buurtbemiddeling; uiteraard niet, wantja kost tijd en moeite.
Toen uiteindelijk vuur met vuur bestreden door savonds gitaar te gaan spelen. Uiteraard tot max. 22:00 uur. De kinderen hadden hier last van en konden moeilijker slapen.
De vrouw had vaker nachtdiensten, dus deed ik regelmatig overdag, wanneer ze wilde slapen, mijn actieve luidsprekers tegen de muur aan planten.

Niet de mooiste oplossing, maar uiteindelijk stonden ze open voor buurtbemiddeling en hebben we ze enigszins beter kunnen opvoeden. Gaat nu een stuk beter met ze en gedragen zich wat meer als normale mensen.
Wellicht is dit een idee. Probeer te achterhalen wat zijn leefritme is en probeer hem te pakken op moment dat hij rust wilt.
Nogmaals, dit is geen mooie oplossing. Maar niet geschoten is altijd mis, zeg ik maar.
pi_192552576
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:13 schreef CK1991 het volgende:
Ik herken het probleem. Echter is het bij ons stampende kinderen, blaffende chihuahuas (tevens ergste rat/hondensoort wat er bestaat) en algemeen tokkie volk wat langs ons woont.
Ook in de voortuin zitten, omdat ze hun achtertuin zover uitgebouwd hebben omdat ze ander hun teringzooi niet kwijt kunnen. Tevens met zijn 5e in een te kleine tussenwoning wonen en geen geld hebben om te verhuizen; carriere bouwen is natuurlijk moeilijk wanneer je vaker met 'burnout' thuiszit dan je daadwerkelijk werkt.

Toen we hier net kwamen wonen trokken ze zich er niet veel van aan en noemden ons zeikerds.
Gevraagd of ze open stonden voor buurtbemiddeling; uiteraard niet, wantja kost tijd en moeite.
Toen uiteindelijk vuur met vuur bestreden door savonds gitaar te gaan spelen. Uiteraard tot max. 22:00 uur. De kinderen hadden hier last van en konden moeilijker slapen.
De vrouw had vaker nachtdiensten, dus deed ik regelmatig overdag, wanneer ze wilde slapen, mijn actieve luidsprekers tegen de muur aan planten.

Niet de mooiste oplossing, maar uiteindelijk stonden ze open voor buurtbemiddeling en hebben we ze enigszins beter kunnen opvoeden. Gaat nu een stuk beter met ze en gedragen zich wat meer als normale mensen.
Wellicht is dit een idee. Probeer te achterhalen wat zijn leefritme is en probeer hem te pakken op moment dat hij rust wilt.
Nogmaals, dit is geen mooie oplossing. Maar niet geschoten is altijd mis, zeg ik maar.
Wel een bazen actie, lekker met je speakers tegen de muur aan er even een metal solo uitknallen _O_
Do what you love, love what you do!
pi_192552778
Politie bellen om 4 uur 's nachts bij overlast. Elke keer weer totdat politie er flauw van wordt en wel komt ' kijken' om geluid waar te nemen.

Als dat niet werkt:
Om 7:00 uur keiharde techno draaien met bassversterking. Als hij om 4:00 uur stopt is de kans groot dat hij niet om 7 uur 's ochtends wakker is.
Niet continu muziek aan, omdat het anders gaat wennen. Als hij denkt dat het rustig is, weer opnieuw beginnen. Tot 22:00 uur volhouden. Elke dag totdat hij bij jou gaat klagen.

Wie niet horen wil moet maar voelen.
pi_192553313
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:13 schreef CK1991 het volgende:
Ik herken het probleem. Echter is het bij ons stampende kinderen, blaffende chihuahuas (tevens ergste rat/hondensoort wat er bestaat) en algemeen tokkie volk wat langs ons woont.
Ook in de voortuin zitten, omdat ze hun achtertuin zover uitgebouwd hebben omdat ze ander hun teringzooi niet kwijt kunnen. Tevens met zijn 5e in een te kleine tussenwoning wonen en geen geld hebben om te verhuizen; carriere bouwen is natuurlijk moeilijk wanneer je vaker met 'burnout' thuiszit dan je daadwerkelijk werkt.

Toen we hier net kwamen wonen trokken ze zich er niet veel van aan en noemden ons zeikerds.
Gevraagd of ze open stonden voor buurtbemiddeling; uiteraard niet, wantja kost tijd en moeite.
Toen uiteindelijk vuur met vuur bestreden door savonds gitaar te gaan spelen. Uiteraard tot max. 22:00 uur. De kinderen hadden hier last van en konden moeilijker slapen.
De vrouw had vaker nachtdiensten, dus deed ik regelmatig overdag, wanneer ze wilde slapen, mijn actieve luidsprekers tegen de muur aan planten.

Niet de mooiste oplossing, maar uiteindelijk stonden ze open voor buurtbemiddeling en hebben we ze enigszins beter kunnen opvoeden. Gaat nu een stuk beter met ze en gedragen zich wat meer als normale mensen.
Wellicht is dit een idee. Probeer te achterhalen wat zijn leefritme is en probeer hem te pakken op moment dat hij rust wilt.
Nogmaals, dit is geen mooie oplossing. Maar niet geschoten is altijd mis, zeg ik maar.
Dit is de beste aanpak. Professionals hebben er een label aan geplakt: Don't get mad, get even...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')