abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 13 april 2020 @ 11:27:02 #276
236264 crew  capricia
pi_192594202
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 19:20 schreef boegschroef het volgende:
Hoe zit dit nou eigenlijk, ik heb mijn reis geboekt en een aanbetaling gedaan van 30%. Nu is mijn reis geannuleerd en krijg ik een voucher van het hele bedrag en willen ze dat ik alsnog het restant overmaak. Moet ik dit nu echt nog overmaken?
Stel je vraag eens in WGR.
Ik vind dit ook zeer bedenkelijk.
Definitely not CIA
pi_192594270
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 11:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Stel je vraag eens in WGR.
Ik vind dit ook zeer bedenkelijk.
Tja Ls je een voucher krijgt voor het hele bedrag dan zul je ook het hele bedrag over moeten maken. Maar echt netjes is het niet
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 14 april 2020 @ 05:11:23 #278
186611 Haags
pi_192607457
Ik zit eigenlijk ook niet te wachten op een voucher. Paar jaar geleden kon het om andere reden niet doorgaan en toen de boel klein beetje opgelicht om geld terug te krijgen. Eens zien of dat dit keer ook lukt.
Zonder wrijving geen glans
pi_192607514
Ik krijg mijn reis naar Bali voor 100% door mijn annuleringsverzekering uitgekeerd.
pi_192607522
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 09:51 schreef kilon het volgende:
Er zal vast wel een trend ontstaan waar veel meer mensen pas vlak van tevoren hun vakantie gaan boeken.
Enkel de rijkeren onder ons kunnen het verloven om maanden van tevoren hun reis rond te hebben.
Voor veel reizen zal dat best kunnen. Voor onze reizen toch uiterlijk 2 maanden van te voren boeken anders kun je niet mee. We moeten een grensvergunning bij de FSB aanvragen😀
pi_192607525
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 19:20 schreef boegschroef het volgende:
Hoe zit dit nou eigenlijk, ik heb mijn reis geboekt en een aanbetaling gedaan van 30%. Nu is mijn reis geannuleerd en krijg ik een voucher van het hele bedrag en willen ze dat ik alsnog het restant overmaak. Moet ik dit nu echt nog overmaken?
Persoonlijk zou ik het niet accepteren. Een voucher voor die 30% zou ok zijn. Maar nu alsnog de rest betalen niet hoor.
  dinsdag 14 april 2020 @ 06:12:01 #282
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192607552
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 05:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik zit eigenlijk ook niet te wachten op een voucher. Paar jaar geleden kon het om andere reden niet doorgaan en toen de boel klein beetje opgelicht om geld terug te krijgen. Eens zien of dat dit keer ook lukt.
Als zoiets bij een paar personen gebeurt is er niets aan de hand. Het gaat nu over miljoenen reizigers die geld terug kunnen eisen. Dat geld is er simpelweg niet, als iedereen op zijn strepen gaat staan krijgt iedereen een beetje geld (of niks) en gaan de reisorganisaties etc failliet zodat je ook niet later opnieuw kunt boeken.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 14 april 2020 @ 06:15:07 #283
186611 Haags
pi_192607554
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 06:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als zoiets bij een paar personen gebeurt is er niets aan de hand. Het gaat nu over miljoenen reizigers die geld terug kunnen eisen. Dat geld is er simpelweg niet, als iedereen op zijn strepen gaat staan krijgt iedereen een beetje geld (of niks) en gaan de reisorganisaties etc failliet zodat je ook niet later opnieuw kunt boeken.
Klopt. Heb opzich ook wel gewoon goede verzekering. Maarja...
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 14 april 2020 @ 06:15:16 #284
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192607555
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 05:48 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

Voor veel reizen zal dat best kunnen. Voor onze reizen toch uiterlijk 2 maanden van te voren boeken anders kun je niet mee. We moeten een grensvergunning bij de FSB aanvragen😀
Buiten dat, sommige mensen willen zo graag naar populaire bestemmingen dat ze willen boeken voor het is uitverkocht. Zeker als het gaat om bijzondere vakanties, zoals een huwelijksreis.
  dinsdag 14 april 2020 @ 06:22:36 #285
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192607565
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 05:51 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik het niet accepteren. Een voucher voor die 30% zou ok zijn. Maar nu alsnog de rest betalen niet hoor.
Je moet kijken wat er in je contract staat. Meestal moet je eerst een aanbetaling doen en teken je ervoor dat je op een bepaalde datum de hele reissom betaald moet hebben. Daar staat tegenover dat mensen die reis voor je regelen, en die kan ook nog veranderen, zelfs als je dat niet wilt en zonder overleg.
Na de datum dat het bedrag betaald moet zijn, kan dat geld opgeëist worden, je hebt er immers voor getekend. Het is niet dat je pas achteraf je vakantie hoeft te betalen.

Wat ik zie is dat mensen die 100% betaald hebben vouchers krijgen voor meer dan 100% van de reissom als compensatie van het ongemak.

Die 30% van de reissom is allang opgemaakt natuurlijk, waarom moeten ze die terugbetalen als je de hoofdsom niet wilt betalen?
pi_192607784
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 06:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je moet kijken wat er in je contract staat. Meestal moet je eerst een aanbetaling doen en teken je ervoor dat je op een bepaalde datum de hele reissom betaald moet hebben. Daar staat tegenover dat mensen die reis voor je regelen, en die kan ook nog veranderen, zelfs als je dat niet wilt en zonder overleg.
Na de datum dat het bedrag betaald moet zijn, kan dat geld opgeëist worden, je hebt er immers voor getekend. Het is niet dat je pas achteraf je vakantie hoeft te betalen.

Wat ik zie is dat mensen die 100% betaald hebben vouchers krijgen voor meer dan 100% van de reissom als compensatie van het ongemak.

Die 30% van de reissom is allang opgemaakt natuurlijk, waarom moeten ze die terugbetalen als je de hoofdsom niet wilt betalen?
ik weet prima hoe het werkt hoor. ik heb zelf een reisorganisatie (we voeren ze uit, we zijn geen reisbureau). En je kan natuurlijk je poot stijf gaan houden als organisatie, maar dan zal je die klanten wel kwijt zijn.
Wij hebben tot nu toe voor enkele reizen een aanbetaling, de gasten gaan straks de keuze krijgen om de reis simpel weg naar volgend jaar te verplaatsen, zelfde tijd (en misschien een dag extra) of hun geld terug (en ja, ook in onze contracten staat heel duidelijk dat de aanbetaling niet terug gegeven wordt, echter zijn er veel (kleine) organisaties die dat wel doen, de grote bedrijven hebben daar wat meer moeite mee omdat ze ook veel meer kosten hebben).

ik zie alleen het nut niet van nu je al weet dat de reis geannuleerd is, om dan ook het overige bedrag te betalen.
  dinsdag 14 april 2020 @ 08:09:39 #287
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192607884
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 07:48 schreef Noudanzeg het volgende:
ik zie alleen het nut niet van nu je al weet dat de reis geannuleerd is, om dan ook het overige bedrag te betalen.
Omdat je dat contractueel bent aangegaan. Betaal je niet, kan dat als contractbreuk worden gezien en hoeft de organisatie zich verder ook niet meer aan het contract te houden. Dus ook geen teruggave van de aanbetaling, geen vouchers of andere compensatie. En als je via een reisbureau boekte: geen recht op annuleringsverzekering, omdat je de premie niet hebt voldaan.
Mooi dat sommigen de mogelijkheid hebben tot ruime coulance, maar dat is niet waar mensen recht op hebben.
pi_192608441
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 08:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Omdat je dat contractueel bent aangegaan. Betaal je niet, kan dat als contractbreuk worden gezien en hoeft de organisatie zich verder ook niet meer aan het contract te houden. Dus ook geen teruggave van de aanbetaling, geen vouchers of andere compensatie. En als je via een reisbureau boekte: geen recht op annuleringsverzekering, omdat je de premie niet hebt voldaan.
Mooi dat sommigen de mogelijkheid hebben tot ruime coulance, maar dat is niet waar mensen recht op hebben.
het is toch raar om geen voucher voor de aanbetaling maar de gehele reis te geven en dan te eisen nog meer geld in die put te gooien?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192608498
Ik heb een bureau gecontacteerd dat vakantiewoningen aan de zee verhuurt. We zijn op zoek naar een appartement aan de kust. Ik had gevraagd of we geld terugkrijgen mocht het geval dat de regering ons toch verbiedt om in de zomer op vakantie te gaan. Dat bureau heeft gezegd dat ze de voorschot zal terugstorten als de vakantie niet kan doorgaan omwille de Coronacrisis.

Als die bureau inderdaad iedereen terugbetaalt, dan is ie toch zo goed als zeker failliet?

Moet ik die bureau echt geloven?
  woensdag 15 april 2020 @ 04:09:35 #290
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192625057
Tsja, wanneer andere landen gesloten blijven, zit er weinig anders op dan vakantie te 'vieren' in Nederland. :{ In de zomer.

Ik moet er eigenlijk niet aan denken. De service is beroerd overal, prijzen zijn torenhoog, eten is onsmakelijk, bier in dit land is niet weg te krijgen en vooral echt overal struikel je over de tokkies.

Kent iemand toevallig een locatie in dit land dat tokkievrij is? :{

Als Nederland nu een leuk, gastvrij, fatsoenlijk land was met beschaafde mensen, fatsoenlijke prijzen en een goede gastronomie en accomodatiemogelijkheden die niet doen denken aan kamp Westerbork, dan zou vakantie in eigen land wel te pruimen zijn. :{
pi_192627152
quote:
15s.gif Op woensdag 15 april 2020 04:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Tsja, wanneer andere landen gesloten blijven, zit er weinig anders op dan vakantie te 'vieren' in Nederland. :{ In de zomer.

Ik moet er eigenlijk niet aan denken. De service is beroerd overal, prijzen zijn torenhoog, eten is onsmakelijk, bier in dit land is niet weg te krijgen en vooral echt overal struikel je over de tokkies.

Kent iemand toevallig een locatie in dit land dat tokkievrij is? :{

Als Nederland nu een leuk, gastvrij, fatsoenlijk land was met beschaafde mensen, fatsoenlijke prijzen en een goede gastronomie en accomodatiemogelijkheden die niet doen denken aan kamp Westerbork, dan zou vakantie in eigen land wel te pruimen zijn. :{
Gewoon een jaartje overslaan kan niet?
pi_192627374
Van een zomer niet naar het buitenland kunnen ga je niet dood. Luxeprobleem heet zoiets
  Moderator woensdag 15 april 2020 @ 10:11:06 #293
236264 crew  capricia
pi_192627426
Sws denk ik dat bijvoorbeeld de mensen in Spanje wel iets anders aan hun hoofd hebben dan vakantievierders te verwelkomen.
Iedereen heeft daar mensen verloren, of heeft nog geliefden in het ziekenhuis liggen.

Aan de andere kant kunnen ze het geld vast ook wel goed gebruiken.

Maar het lijkt me gewoon nu even het moment niet.
Definitely not CIA
pi_192627459
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:07 schreef Pleun2011 het volgende:
Van een zomer niet naar het buitenland kunnen ga je niet dood. Luxeprobleem heet zoiets
Dat.
Terwijl er een hoop Nederlandse gezinnen zijn die zich niet eens de luxe kunnen veroorloven om in Nederland op vakantie te gaan, of überhaupt een dagje uit.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 15 april 2020 @ 10:14:38 #295
22565 asco
Los in deze tent
pi_192627483
quote:
15s.gif Op woensdag 15 april 2020 04:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Tsja, wanneer andere landen gesloten blijven, zit er weinig anders op dan vakantie te 'vieren' in Nederland. :{ In de zomer.

Ik moet er eigenlijk niet aan denken. De service is beroerd overal, prijzen zijn torenhoog, eten is onsmakelijk, bier in dit land is niet weg te krijgen en vooral echt overal struikel je over de tokkies.

Kent iemand toevallig een locatie in dit land dat tokkievrij is? :{

Als Nederland nu een leuk, gastvrij, fatsoenlijk land was met beschaafde mensen, fatsoenlijke prijzen en een goede gastronomie en accomodatiemogelijkheden die niet doen denken aan kamp Westerbork, dan zou vakantie in eigen land wel te pruimen zijn. :{
Hahahaha, buiten dat het nu eenmaal is hoe het is en ik verder dus niet zo'n last heb van deze crisis moet ik wel lachen om deze post. Want ik ben het hier wel mee eens.

Nederland is ook echt een tokkieland en de service is veelal dikke stront.
pi_192627838
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:25 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die vakantie zo belangrijk vinden dat ze zelfs nú daar aan denken. :’)
Ja best wel sneu inderdaad, ik zou me eerder zorgen maken om de gezondheid van hoe kom je er zelf vanaf bijvoorbeeld.
  woensdag 15 april 2020 @ 12:38:40 #298
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192629268
We hebben onszelf uit decadentie wijsgemaakt dat vakantie erbij hoort en een soort recht/levensbehoefte is. Vandaar dat er een hoop mensen nu kostbare energie lopen te verspillen aan de vraag "maar waarnaartoe dan?" in plaats van "waarom moet dit per se in deze omstandigheden?" of "is dit wel verstandig nu de economie instort en mijn baan misschien niet meer bestaat straks?".

Ik spreek met mensen die het echt verwoorden als "er wordt mijn gezin nu iets ontnomen". Echt rot op, er liggen mensen dood te gaan, hún familie wordt iets ontnomen. Jij komt alleen de Alpen niet over. Dit jaar.
  woensdag 15 april 2020 @ 13:41:52 #299
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_192630258
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:46 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Ja best wel sneu inderdaad, ik zou me eerder zorgen maken om de gezondheid van hoe kom je er zelf vanaf bijvoorbeeld.
Ik snap dat wel eigenlijk. Velen slikken de druk en stress die op het werk ontstaat door het vooruitzicht van een paar weken hersenloos niks moeten doen. Als dat vooruitzicht wegvalt loopt de stress alleen maar meer op natuurlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_192630295
quote:
15s.gif Op woensdag 15 april 2020 04:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Tsja, wanneer andere landen gesloten blijven, zit er weinig anders op dan vakantie te 'vieren' in Nederland. :{ In de zomer.

Ik moet er eigenlijk niet aan denken. De service is beroerd overal, prijzen zijn torenhoog, eten is onsmakelijk, bier in dit land is niet weg te krijgen en vooral echt overal struikel je over de tokkies.

Kent iemand toevallig een locatie in dit land dat tokkievrij is? :{

Als Nederland nu een leuk, gastvrij, fatsoenlijk land was met beschaafde mensen, fatsoenlijke prijzen en een goede gastronomie en accomodatiemogelijkheden die niet doen denken aan kamp Westerbork, dan zou vakantie in eigen land wel te pruimen zijn. :{
Dan blijf je thuis en haal je het vakantiegevoel naar je toe. Of je ruilt van huis met iemand.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')