abonnement Unibet Coolblue
pi_192436808
Ik werk veel in het buitenland en rijdt dan nauwelijks woon-werk verkeer en heb dan ook geen auto van de zaak maar een prive auto.

Momenteel zit ik nu voor een tijdje in nederland op een klus waarvoor ik dagelijks 225 km moet rijden.

Ik krijg hier 0.28 ct/km voor. Deze week heb ik de 5000 km's bereikt en is de vergoeding nog maar 24 cent/km.

Ik heb nooit goed begrepen waarom dit is. Op het werk is de uitleg dat je er netto niks op achteruit gaat.

Het zal vast iets met de belastingdienst te maken hebben maar is er iemand die hier het fijne van weet?

Ik zou het eigenlijk wel lullig vinden als je 10 euro per dag minder vergoeding krijgt terwijl je nog steeds even zoveel km's rijdt en kosten maakt.
pi_192437891
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:38 schreef Glider76 het volgende:

Ik krijg hier 0.28 ct/km voor. Deze week heb ik de 5000 km's bereikt en is de vergoeding nog maar 24 cent/km.

Ik heb nooit goed begrepen waarom dit is. Op het werk is de uitleg dat je er netto niks op achteruit gaat.
Is die uitleg dan ook onderbouwd? Daar ben ik dan wel benieuwd naar...

Vreemde regel ook trouwens over die 5.000 km. Heb ik nog nooit van gehoord. Werkgever laat het personeel dus met de eigen auto zakelijke kilometers rijden tegen een (in mijn ogen) al te lage vergoeding. Ik zou m'n privé auto niet gebruiken voor zo'n bedrag per km. Maar vervolgens is de 5.000 km gepasseerd en ga je voor de zakelijke kilometers die nog volgen ook nog een lagere vergoeding ontvangen? Vreemde werkgever.
pi_192438480
0,28 cent vind ik trouwens niet veel voor een kilometer
pi_192438522
Voor dat bedrag kunnen ze beter een knappe auto voor je huren.
.
pi_192443296
als ik een beetje op internet speur kom ik op de Werk Kosten Regeling terecht.

Maar het is mij nog niet helemaal duidelijk wat de grenswaarde van 5000 km ermee te maken heeft.
pi_192443514
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:09 schreef Glider76 het volgende:
als ik een beetje op internet speur kom ik op de Werk Kosten Regeling terecht.

Maar het is mij nog niet helemaal duidelijk wat de grenswaarde van 5000 km ermee te maken heeft.
5000 is geen fiscale grens. Mogelijk wel uit de cao
pi_192443618
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:38 schreef Glider76 het volgende:
Op het werk is de uitleg dat je er netto niks op achteruit gaat.
Dit stukje snap ik niet, wie legt dat uit? HR?

quote:
Ik zou het eigenlijk wel lullig vinden als je 10 euro per dag minder vergoeding krijgt terwijl je nog steeds even zoveel km's rijdt en kosten maakt.
De vergoeding die je krijgt is sowieso niet volledig netto. De werkgever mag 19 cent per kilometer netto vergoeden, alles daarboven is bruto. Dus het netto effect van de lagere vergoeding zal dan zo'n 5 Euro per dag zijn.

Ik kan ook niets anders bedenken dan dat dit uit de CAO komt.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zaterdag 4 april 2020 @ 10:12:44 #8
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192443944
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:43 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Dit stukje snap ik niet, wie legt dat uit? HR?
[..]

De vergoeding die je krijgt is sowieso niet volledig netto. De werkgever mag 19 cent per kilometer netto vergoeden, alles daarboven is bruto. Dus het netto effect van de lagere vergoeding zal dan zo'n 5 Euro per dag zijn.

Ik kan ook niets anders bedenken dan dat dit uit de CAO komt.
Nee hoor, mijn werkgever betaalt 0,28 netto voor zakelijke reizen en neemt de belasting op zich. Je mag niet meer dan 0,19 onbelast geven. Wil niet zeggen dat je die 0,28 niet als nog netto kan geven. Kost alleen veel meer.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192444298
Zo'n staffel is niet ongebruikelijk; het idee erachter is dat je werkelijke kosten voor een stuk vast en voor een stuk variabel zijn. Je betaalt niet meer verzekeringspremie of wegenbelasting als je meer kilometers rijdt en ook je afschrijving neemt niet lineair toe. Hoe je die staffel dan precies inricht blijft natuurlijk arbitrair.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_192444735
Dit staat er in ons personeels handboek

8.6 Reiskosten zakelijk verkeer
Indien men, met toestemming van het afdelingshoofd, kosten voor dienstreizen maakt, worden deze vergoed. Deze kosten worden na goedkeuring van het afdelingshoofd via declaratie betaald. Declaraties dienen te worden ingeleverd bij de salarisadministratie. Voor het gebruik van de privé auto wordt de volgende vergoeding gegeven (alleen als er géén bedrijfsauto beschikbaar is):
- de eerste 5.000 km per jaar, 28 ct/km, waarvan 19 ct netto
- de volgende 5.000 km per jaar, 24 ct/km, waarvan 19 ct netto
- boven 10.000 km per jaar, 19 ct/km, waarvan 19 ct netto
In deze vergoeding zijn alle kosten van de auto begrepen, o.a. een all-risk en inzittendenverzekering, maar ook parkeer- en tolkosten.
pi_192445351
Wat gebeurt er als je geen privé auto hebt of als je partner de auto nodig heeft?
Je baas kan je toch niet dwingen je eigen auto te gebruiken?
pi_192446366
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 11:52 schreef yoppybt het volgende:
Wat gebeurt er als je geen privé auto hebt of als je partner de auto nodig heeft?
Je baas kan je toch niet dwingen je eigen auto te gebruiken?
Dan krijg je een huurauto. Het bedrijif is niet moeilijk. Normaal zitten we in het hotel vlak naast het project en rijden dan een stuk minder km's. Nu met corono is het hotel ook geen fijne lokatie meer en rij ik dus heen en weer.
pi_192446946
Misschien is het idee erachter dat vaste kosten per kilometer steeds minder worden hoe meer je er rijdt.
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:14:34 #14
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_192446964
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 11:02 schreef Glider76 het volgende:
- de eerste 5.000 km per jaar, 28 ct/km, waarvan 19 ct netto
- de volgende 5.000 km per jaar, 24 ct/km, waarvan 19 ct netto
- boven 10.000 km per jaar, 19 ct/km, waarvan 19 ct netto
Ziet er toch uit als een fiscale reden.

Netto blijf je hetzelfde krijgen namelijk.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_192447070
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:14 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ziet er toch uit als een fiscale reden.

Netto blijf je hetzelfde krijgen namelijk.
Nee het is dus eerst 19 cent onbelast en 9 cent wel belast.
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:22:07 #16
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_192447078
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:21 schreef brulaap112 het volgende:
Nee het is dus eerst 19 cent onbelast en 9 cent wel belast.
Dan las ik hem niet goed! Cheers.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_192447130
Ik maakte ongeveer 30k aan zakelijke kilometers in mijn privé auto en kreeg daar slechts 19 cent voor :') blij dat ik daar al jaren weg ben :P
Ik was hier...
pi_192453700
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:26 schreef Nismo91 het volgende:
Ik maakte ongeveer 30k aan zakelijke kilometers in mijn privé auto en kreeg daar slechts 19 cent voor :') blij dat ik daar al jaren weg ben :P
Daar ben je toch zelf bij? Je bent toch niet gedwongen om die km's met je privé auto te maken?
pi_192457657
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:12 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Daar ben je toch zelf bij? Je bent toch niet gedwongen om die km's met je privé auto te maken?
Bij sommige bedrijven wel hoor. Niet iedereen stelt een leaseauto beschikbaar en is het gebruik van de privé auto gewoon onderdeel van je werk en salaris

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 05-04-2020 11:09:19 ]
pi_192459270
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 11:02 schreef Glider76 het volgende:
Dit staat er in ons personeels handboek

8.6 Reiskosten zakelijk verkeer
Indien men, met toestemming van het afdelingshoofd, kosten voor dienstreizen maakt, worden deze vergoed. Deze kosten worden na goedkeuring van het afdelingshoofd via declaratie betaald. Declaraties dienen te worden ingeleverd bij de salarisadministratie. Voor het gebruik van de privé auto wordt de volgende vergoeding gegeven (alleen als er géén bedrijfsauto beschikbaar is):
- de eerste 5.000 km per jaar, 28 ct/km, waarvan 19 ct netto
- de volgende 5.000 km per jaar, 24 ct/km, waarvan 19 ct netto
- boven 10.000 km per jaar, 19 ct/km, waarvan 19 ct netto
In deze vergoeding zijn alle kosten van de auto begrepen, o.a. een all-risk en inzittendenverzekering, maar ook parkeer- en tolkosten.
Hier heb je je reden, het is met de OR overeengekomen.
Een personeelshandboek wordt in overleg met de OR afgesloten.
Cao geeft waarschijnlijk 19 cent aan, een werkgever mag daar positief vanaf wijken.

Als je het er niet mee eens bent kom, dan had je beter moeten onderhandelen bij indiensttreding.
pi_192461584
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 06:01 schreef djh77 het volgende:
Bij sommige bedrijven wel hoor. Niet iedereen stelt een leaseauto beschikbaar en is het gebruik van de privé auto gewoon onderdeel van je werk en salaris
Over het algemeen is een privé auto niet verzekerd voor structureel zakelijk gebruik. Daarbij lijkt het me sterk dat een werkgever in de arbeidsovereenkomst verplicht stelt dat jij je privé auto moet gebruiken ten behoeve van zijn bedrijf.

Nu is het niet ongewoon om dat met een beperkt aantal zakelijke km's te doen, waarbij de vergoeding over het algemeen hoger is dan de onbelaste 19 cent per km. Maar bij een aantal van 30k per jaar lijkt mij het vrij lastig om dat als werkgever zijnde te verplichten.
pi_192461593
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:58 schreef klipper het volgende:
Als je het er niet mee eens bent kom, dan had je beter moeten onderhandelen bij indiensttreding.
Of gewoon je privé auto niet meer gebruiken voor zakelijke ritten.
pi_192462638
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:58 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Over het algemeen is een privé auto niet verzekerd voor structureel zakelijk gebruik. Daarbij lijkt het me sterk dat een werkgever in de arbeidsovereenkomst verplicht stelt dat jij je privé auto moet gebruiken ten behoeve van zijn bedrijf.

Nu is het niet ongewoon om dat met een beperkt aantal zakelijke km's te doen, waarbij de vergoeding over het algemeen hoger is dan de onbelaste 19 cent per km. Maar bij een aantal van 30k per jaar lijkt mij het vrij lastig om dat als werkgever zijnde te verplichten.
Mag inderdaad ook met ov, bedoelde meer dat er bedrijven zijn zonder lease auto's waarbij 20-30k per jaar wordt gereden.
  zondag 5 april 2020 @ 15:23:59 #24
51385 baskick
Juist ja!
pi_192462771
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2020 10:35 schreef nostra het volgende:
Zo'n staffel is niet ongebruikelijk; het idee erachter is dat je werkelijke kosten voor een stuk vast en voor een stuk variabel zijn. Je betaalt niet meer verzekeringspremie of wegenbelasting als je meer kilometers rijdt en ook je afschrijving neemt niet lineair toe. Hoe je die staffel dan precies inricht blijft natuurlijk arbitrair.
Niet? De absolute kans op schade wordt groter bij meer kilometers. Bij veel verzekeraars neemt de premie om die reden wél toe bij een hoger kilometrage.

quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 06:01 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bij sommige bedrijven wel hoor. Niet iedereen stelt een leaseauto beschikbaar en is het gebruik van de privé auto gewoon onderdeel van je werk en salaris
Nou, als je 30k zakelijk moet rijden tegen een vergoeding die bij lange na niet kostendekkend is, zou ik toch eens een balletje opgooien. Let wel: zakelijke kilometers, dus buiten woon/werkverkeer.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 5 april 2020 @ 15:27:31 #25
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_192462809
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 06:01 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bij sommige bedrijven wel hoor. Niet iedereen stelt een leaseauto beschikbaar en is het gebruik van de privé auto gewoon onderdeel van je werk en salaris
Dit lijkt me hoogst ongebruikelijk.
2000 light years from home
pi_192462981
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 15:14 schreef djh77 het volgende:

[..]

Mag inderdaad ook met ov, bedoelde meer dat er bedrijven zijn zonder lease auto's waarbij 20-30k per jaar wordt gereden.
Daar ben je toch zelf bij. Als je dit niet wil, is je auto toevallig stuk of heeft je partner hem nodig.
.
  zondag 5 april 2020 @ 16:38:21 #27
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192463816
Wauw veel mensen met een “auto van de zaak” die daar letterlijk 40km vandaan wonen.
Hem daar om kwart over 8 in de parkeergarage van kantoor rijden en om half 5 er weer uit rijden...

TS kwalificeert zich ruim op pole position voor een auto van de zaak en laten ze flinke kilometers maar Prive rijden...

Ik zou die discussie wel aan durven gaan.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 5 april 2020 @ 17:09:32 #28
51385 baskick
Juist ja!
pi_192464235
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 15:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Daar ben je toch zelf bij. Als je dit niet wil, is je auto toevallig stuk of heeft je partner hem nodig.
Of je zegt gewoon waar 't op staat in plaats van dit soort lulverhalen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192468559
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 15:14 schreef djh77 het volgende:
Mag inderdaad ook met ov, bedoelde meer dat er bedrijven zijn zonder lease auto's waarbij 20-30k per jaar wordt gereden.
Ik kan me dat bijna niet voorstellen met dergelijke kilometrages zakelijk verkeer.
Dan mag je wel een auto van de zaak verwachten in de arbeidsvoorwaarden of een vergoeding die wel reëel is i.p.v. 19 cent per km.
pi_192473991
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:58 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Over het algemeen is een privé auto niet verzekerd voor structureel zakelijk gebruik. Daarbij lijkt het me sterk dat een werkgever in de arbeidsovereenkomst verplicht stelt dat jij je privé auto moet gebruiken ten behoeve van zijn bedrijf.

Nu is het niet ongewoon om dat met een beperkt aantal zakelijke km's te doen, waarbij de vergoeding over het algemeen hoger is dan de onbelaste 19 cent per km. Maar bij een aantal van 30k per jaar lijkt mij het vrij lastig om dat als werkgever zijnde te verplichten.
Het gebeurt, ik heb een keer een discussie gehad met een werkgever die wilde dat ik met eigen vervoer ong. 2-3k km per maand ging rijden voor 0,19ct/km. Toen ook aangegeven dat ik daar niet aan begon en ze dan een lease-auto te beschikking moesten stellen.
Reactie: lease-auto's deden ze niet meer aan omdat "ze vaak vergaten die bij trainee's weer in te nemen als ze trainee af waren en als ik er niet in mee ging, ze me wegens werkweigering zouden ontslaan". Veel succes gewenst.
pi_192474088
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:05 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Het gebeurt, ik heb een keer een discussie gehad met een werkgever die wilde dat ik met eigen vervoer ong. 2-3k km per maand ging rijden voor 0,19ct/km.
:')

quote:
Reactie: lease-auto's deden ze niet meer aan omdat "ze vaak vergaten die bij trainee's weer in te nemen als ze trainee af waren
:')

quote:
en als ik er niet in mee ging, ze me wegens werkweigering zouden ontslaan". Veel succes gewenst.
:')

Kan er niets anders van maken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192474457
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:11 schreef baskick het volgende:

[..]

:')
[..]

:')
[..]

:')

Kan er niets anders van maken.
Knettergek en niet echt een klein bedrijf ook, bij lange na niet zo bekend meer als mid-jaren '90 maar toch.

Maar goed,werkweigering lukte ook niet zo erg om hard te maken dus vervolgens was de afspraak 's ochtends naar m'n normale locatie te rijden,daar een poolautootje te nemen en vervolgens naar bestemming te rijden. Wilde ze nog wel weer dat ik de pool-auto elke keer vol zou tanken en benzine declareren. Ook niet in meegegaan, dus heeft niet heel lang geduurd.
pi_192476314
Ik rij dus niet structureel zakelijk. Ik werk voornamelijk in het buitenland en kom ik eens in de zoveel weken eens een ochtendje op kantoor. wij worden met een taxi naar Schiphol vervoerd.

Maar soms is er wel eens een klus in Nederland. Ik woon 80 km van onze hoofd lokatie. Dat is ook mijn eigen keuze.

Momenteel zit ik op een project wat nog iets verder rijden is. Werkgever regelt hotel met eten en alles erbij maar vanwege corono crisis is het in het hotel niet echt gezellig meer. Dus rij ik elke dag heen en weer. Ook dat is eigen keuze.

Verder zou ik best een huurauto kunnen meekrijgen maar ik rij graag in mijn eigen auto.

Waar ik benieuwd naar was of iemand kon uitleggen waarom je vanaf 5000 km minder vergoeding krijgt.

Als ik een functie had waarbij wij structureel moeten reizen met een auto was er zeker wel een leaseauto beschikbaar gesteld.
pi_192476716
Waarschijnlijk belastingtechnisch, zoals al eerder is genoemd.
De 0,19ct/km is wat maximaal onbelast mag worden vergoed, alles daarboven is belast en valt (gok ik, geen WKR-expert) onder de beschikbare ruimte in de WKR-regeling.
Ik denk dat je werkgever de vergoeding via een staffel verwerkt om te voorkomen dat een paar veelrijders alle ruimte verbruiken.
pi_192476736
Wettelijk minimum is volgens mij 19 cent :+
pi_192478098
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 12:52 schreef ManianMan het volgende:
Wettelijk minimum is volgens mij 19 cent :+
wettelijk minimum is 0.
pi_192478895
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:20 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

wettelijk minimum is 0.
Dit ja.

quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 12:52 schreef ManianMan het volgende:
Wettelijk minimum belastingvrij maximum is volgens mij 19 cent :+
Fixed.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192478902
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:20 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

wettelijk minimum is 0.
Oke wel absurd dan :')
pi_192478937
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 15:14 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Oke wel absurd dan :')
Wat is er nou absurd aan? Kosten om op je werk te komen hoeven nou eenmaal niet vergoed te worden - die komen gewoon voor rekening van de werknemer. Dat een reiskostenvergoeding veelvoorkomend is, maakt het niet verplicht.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192479747
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 15:17 schreef baskick het volgende:

[..]

Wat is er nou absurd aan? Kosten om op je werk te komen hoeven nou eenmaal niet vergoed te worden - die komen gewoon voor rekening van de werknemer. Dat een reiskostenvergoeding veelvoorkomend is, maakt het niet verplicht.
Er is wel een verschil tussen normaal woon-werkverkeer (van je woning naar je standplaats) en reizen naar een klant.

Voor woon-werkverkeer is het precies zoals jij aangeeft, bij reizen naar de klant mag een werkgever niet verwachten dat een medewerker dat op eigen kosten doet.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_192483945
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:13 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Er is wel een verschil tussen normaal woon-werkverkeer (van je woning naar je standplaats) en reizen naar een klant.

Voor woon-werkverkeer is het precies zoals jij aangeeft, bij reizen naar de klant mag een werkgever niet verwachten dat een medewerker dat op eigen kosten doet.
Zou dat eigenlijk ook betekenen dat de 40 km die ik nu verder als normaal moet reizen wel tegen het volle tarief zou mogen ontvangen?
pi_192484972
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 20:03 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Zou dat eigenlijk ook betekenen dat de 40 km die ik nu verder als normaal moet reizen wel tegen het volle tarief zou mogen ontvangen?
Nope
pi_192486423
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:13 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Er is wel een verschil tussen normaal woon-werkverkeer (van je woning naar je standplaats) en reizen naar een klant.

Voor woon-werkverkeer is het precies zoals jij aangeeft, bij reizen naar de klant mag een werkgever niet verwachten dat een medewerker dat op eigen kosten doet.
Klopt. Ik deed de aanname dat die user die refereerde naar een wettelijk minimum van 0,19 abusievelijk wat zaken door elkaar haalde. Voor zakelijke reiskosten geldt volgens mij geen wettelijk minimum noch maximum.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192486498
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 20:03 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Zou dat eigenlijk ook betekenen dat de 40 km die ik nu verder als normaal moet reizen wel tegen het volle tarief zou mogen ontvangen?
Nee.

Het stukje wat je eerder gequote hebt uit het personeels handboek gaat alleen over dienstreizen.

Krijg je ook een vergoeding voor je woon-werkkilometers?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_192487388
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:16 schreef Dunnevandale het volgende:
0,28 cent vind ik trouwens niet veel voor een kilometer
Ik krijg 19ct. Ook veels te weinig, maar het is dat of een ov traject kaart waardoor ik iedere dag minimaal 2x zo lang onder weg ben.
pi_192487645
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 23:09 schreef 111210 het volgende:

[..]

Ik krijg 19ct. Ook veels te weinig, maar het is dat of een ov traject kaart waardoor ik iedere dag minimaal 2x zo lang onder weg ben.
Goed lezen...
Je krijgt 67 keer meer dan de tekst die je quote.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_192498618
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:59 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Of gewoon je privé auto niet meer gebruiken voor zakelijke ritten.
Als je dan je functie niet meer kan vervullen veel plezier bij het Uwv.
pi_192506537
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 17:50 schreef klipper het volgende:
Als je dan je functie niet meer kan vervullen veel plezier bij het Uwv.
Als werkgever zijnde eisen dat de medewerker z'n privé auto gebruikt en daar tegenover een niet kostendekkende vergoeding zetten.

Ik wens de werkgever veel succes in de rechtbank als de werknemer z'n ontslag aanvecht.
pi_192512351
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 22:26 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Nee.

Het stukje wat je eerder gequote hebt uit het personeels handboek gaat alleen over dienstreizen.

Krijg je ook een vergoeding voor je woon-werkkilometers?
Ja, als ik op kantoor moet zijn mag ik de km's declareren. Dit is dus gewon 28 ct totdat je de 5000 km hebt bereikt.

Nu werk ik op een project wat kwa km's nog iets verder is dan kantoor. Ik declareer alle kilometers.
Daarnaast schijf ik ook de uren op als reistijd.

Voor mij is dit nu dus woon-werk verkeer. Locatie Hoofdkantoor is dan wel mijn standplaats maar niet van vaste werklokatie omdat dit per klus verschillend is.
pi_192512757
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:20 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Ja, als ik op kantoor moet zijn mag ik de km's declareren. Dit is dus gewon 28 ct totdat je de 5000 km hebt bereikt.

Nu werk ik op een project wat kwa km's nog iets verder is dan kantoor. Ik declareer alle kilometers.
Daarnaast schijf ik ook de uren op als reistijd.

Voor mij is dit nu dus woon-werk verkeer. Locatie Hoofdkantoor is dan wel mijn standplaats maar niet van vaste werklokatie omdat dit per klus verschillend is.
Het is een hele andere omgeving en regeling dan waar ik werk. Even ter vergelijk:

Woon-werk kilometers (naar de vaste standplaats) worden beperkt vergoed omdat de bedoeling is dat je met het OV komt, wat volledig vergoed wordt. Als je traject goed te doen is met het OV dan krijg je 7 cent per kilometer, met een maximum van ¤3,38 per dag. Dat betekent dat ik met een enkele reis van 31 kilometer dus aan dat maximum vastzit.

Dienstreizen hebben een soortgelijk uitgangspunt: is het goed met het OV te bereiken dan krijg je weer die 7 cent, maar dan zonder maximum.
Is de locatie niet goed te bereiken dan krijg je 37 cent per km.

Er staan ook auto's die je kunt gebruiken, maar dat is in de praktijk geen doen omdat je er privé niet mee mag rijden.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_192520800
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:45 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Het is een hele andere omgeving en regeling dan waar ik werk. Even ter vergelijk:

Woon-werk kilometers (naar de vaste standplaats) worden beperkt vergoed omdat de bedoeling is dat je met het OV komt, wat volledig vergoed wordt. Als je traject goed te doen is met het OV dan krijg je 7 cent per kilometer, met een maximum van ¤3,38 per dag. Dat betekent dat ik met een enkele reis van 31 kilometer dus aan dat maximum vastzit.

Dienstreizen hebben een soortgelijk uitgangspunt: is het goed met het OV te bereiken dan krijg je weer die 7 cent, maar dan zonder maximum.
Is de locatie niet goed te bereiken dan krijg je 37 cent per km.

Er staan ook auto's die je kunt gebruiken, maar dat is in de praktijk geen doen omdat je er privé niet mee mag rijden.
Ik denk dat dit voor onze kantoor medewerkers ook zo werkt. Die krijgen een vaste reiskosten vergoeding. Wij zijn echter buitendienst medewerkers en werken zelden op kantoor. Maar ook zelden in Nederland dus geen lease auto en geen vaste reiskosten vergoeding.

Maar soms ook ineens even een projectje in Nederland en moet je dus wel vervoer hebben. Indien je geen auto hebt krijg je een huurauto of auto van het bedrijf.

Dit geeft wel meer rompslomp met huurauto halen/brengen en bijna iedereen rijdt dan ook in zijn prive auto. De meeste klussen in Nederland zijn ook maar enkele dagen tot een weekje, maar nu, mede door corono een langdurige klus in Nederland.

Wij werken onregelmatige tijden/dagen en lokaties dus OV is geen optie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')