abonnement Unibet Coolblue
pi_192429109
Als trotse echtgenoot van Margreet de Heer, Stripmaker des Vaderlands, ben ik het afgelopen jaar dag & nacht deelgenoot geweest van de wording van een heel bijzondere editie van het blad StripGlossy met als thema: het Eurovisie Songfestival. Zelf tekende ze hiervoor stripverhalen over Getty Kaspers en het verhaal achter Ding-a-Dong, over een bezoek bij Lenny Kuhr thuis, Duncan Laurence en Edward van de Vendel, Nederland en het songfestival door de jaren heen, en natuurlijk over de inzending van Jeangu Macrooy, maar ook een avontuur met Jeangu zelf in de hoofdrol…

En dan heb ik het nog niet eens over de songfestival-strips van de tekenaars die zij verder nog bij het project betrok.

Nadat het blad goed en wel naar de drukker was verstuurd is e.e.a. nogal in een stroomversnelling geraakt - en even leek het er op dat het blad niet eens in winkels zou verschijnen, maar nu komt het er dan toch nog van: bij de StripGlossy gaat het feest gewoon door! Of je nou van het songfestival houdt, of van strips, of allebei - inhoudelijk is het nog steeds een geweldig blad.

Vandaar dat ik deze aankondiging hier graag wilde delen:

pi_193058051
Voor wie 'm nog niet eerder zag is hier de overhandiging van de StripGlossy aan Jeangu zelf te bewonderen:


Het gesprek gaat over Jeangu's tekentalent, over de plek die strips en striptekenen in zijn jeugd innam, over zijn nummer Grow, en natuurlijk over het leven in quarantaine.

Over het stripverhaal waarin Jeangu zelf een hoofdrol speelt zei hij: "Het is een droom waarvan ik niet wist dat ik die had en die nu werkelijkheid is geworden. Ik ben er superblij mee!"

Behalve rechtstreeks via www.stripglossy.nl is het blad inmiddels gelukkig toch ook verkrijgbaar bij (strip)boekwinkels en tijdschriftenwinkels AKO, Bruna en Readshop.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')