abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:31:23 #1
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_192428858
Ik besef dat ik erg vroeg en (hopelijk) voorbarig ben, maar ik vraag me af wat wijsheid is.

Ik heb voor mijn gezin een vakantie naar Spanje geboekt van een aantal weken beginnende op 3 augustus.
Ik heb het appartement los geboekt en de vlucht + huurauto ook los.
Vlucht + huurauto is volledig betaald, appartement is voor 25% betaald.

Nu de hele kermis steeds duidelijker wordt, begin ik het vermoeden te krijgen dat tegen die tijd de vakantie niet door kan gaan. Dit wordt inmiddels ook al onofficieel op diverse bronnen gemeldt:
https://www.rijnmond.nl/n(...)g-maanden-van-kracht

Ik heb ook van meerdere kanten begrepen dat een reis-/annuleringsverzekering niets dekt in dit geval.

Ik besef best dat de betreffende organisaties hier niets aan kunnen doen, maar ik (als consument) ook niet. En net zoals organisaties zuinig zijn op hun inkomsten, ben ik dat ook, met dien verstande dat ik niet kan aangeven dat ik voor 90% van mijn uitgaven compensatie wil aanvragen.

Ik heb beide organisaties gevraagd "wat als...?" De verhuurder van het appartement komt met een reactie ....kostenloos omboeken voor een latere periode in 2020 ....
Dit is geen optie met schoolgaande kinderen en mijn werk als docent.

Ik heb ook al verhalen gehoord dat bv een toekomstige incasso (de overige 75%) mag worden geblokkeerd in dit geval, maar ik heb daar geen sluitende bronnen van.

Ben ik te vroeg, moet ik mijn verlies nemen (inclusief die overige 75%) of heeft het nut om mijn rechtsbijstand eens te vragen....

Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige in zo'n situatie ben.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:35:32 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192428929
Wij hebben geannuleerd en nemen ons verlies wel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_192429019
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:31 schreef Its_Muppet het volgende:
De verhuurder van het appartement komt met een reactie ....kostenloos omboeken voor een latere periode in 2020 ....
Omboeken naar zomer 2021,
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 3 april 2020 @ 13:00:16 #4
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_192429266
Augustus is nog 4 maand natuurlijk. We zijn net een maand bezig ongeveer? Zou het nog even afwachten eerlijk gezegd.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_192429329
Ik zou toch wachten. Misschien dat de crisis tegen die tijd toch wordt opgelost
  vrijdag 3 april 2020 @ 13:53:40 #6
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_192430071
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:35 schreef Lienekien het volgende:
Wij hebben geannuleerd en nemen ons verlies wel.
Ik ben eens gaan kijken welke voorwaarden er aan annuleren zitten, zeker gezien de ruime termijn van te voren. Nu schetst mijn verbazing dat dit niet eens kan!

De tekst van de website van de vliegtuigmaatschappij:

Alle aspecten van [vliegtuigmaatschappij] vluchten kunnen worden gewijzigd, echter niet geannuleerd (behalve in het geval van overlijden of ernstige ziekte van een passagier, waardoor het onmogelijk is te reizen).

Buiten de initiele vraag om, mag dit eigenlijk wel? Dat er mogelijk een X percentage als boete wordt gegeven zou ik snappen, maar helemaal niet mogen annuleren?
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_192430373
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:31 schreef Its_Muppet het volgende:
Ik heb ook van meerdere kanten begrepen dat een reis-/annuleringsverzekering niets dekt in dit geval.
Heb je al gekeken wat jouw verzekeraar wel en niet dekt?

quote:
5s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:53 schreef Its_Muppet het volgende:

[..]

Ik ben eens gaan kijken welke voorwaarden er aan annuleren zitten, zeker gezien de ruime termijn van te voren. Nu schetst mijn verbazing dat dit niet eens kan!

De tekst van de website van de vliegtuigmaatschappij:

Alle aspecten van [vliegtuigmaatschappij] vluchten kunnen worden gewijzigd, echter niet geannuleerd (behalve in het geval van overlijden of ernstige ziekte van een passagier, waardoor het onmogelijk is te reizen).

Buiten de initiele vraag om, mag dit eigenlijk wel? Dat er mogelijk een X percentage als boete wordt gegeven zou ik snappen, maar helemaal niet mogen annuleren?
Tegen een boete van 100% maakt het hen echt niet uit of je wel of niet komt. Bij no show van de heenvlucht vervalt vaak ook ook je terugvlucht. Ik zou zo niet weten waarom een vlucht annuleerbaar (tegen minder dan 100%) zou moeten zijn. Part of the deal; zij hebben voorwaarden en jij hebt ermee ingestemd.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 3 april 2020 @ 15:04:07 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192431329
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:53 schreef Its_Muppet het volgende:

[..]

Ik ben eens gaan kijken welke voorwaarden er aan annuleren zitten, zeker gezien de ruime termijn van te voren. Nu schetst mijn verbazing dat dit niet eens kan!

De tekst van de website van de vliegtuigmaatschappij:

Alle aspecten van [vliegtuigmaatschappij] vluchten kunnen worden gewijzigd, echter niet geannuleerd (behalve in het geval van overlijden of ernstige ziekte van een passagier, waardoor het onmogelijk is te reizen).

Buiten de initiele vraag om, mag dit eigenlijk wel? Dat er mogelijk een X percentage als boete wordt gegeven zou ik snappen, maar helemaal niet mogen annuleren?
De vluchten waren KLM. Die waren volgens mij wel te annuleren, ik meen met nog een aardig deel van het bedrag retour.

Huurauto kosteloos annuleren.

Huisje kostte toch nog 300 pond, stond gewoon in de kleine lettertjes. Dus dat is het ‘verlies’.

We hebben overwogen om het erop aan te laten komen en dan te proberen wat we via de annuleringsverzekering nog terug zouden krijgen. Maar dan hadden we dus eerst de accommodatie helemaal moeten betalen. En de doorslag gaf dat we onder deze omstandigheden helemaal niet op vakantie willen. De voorpret zou dan ‘hopen met vrees van teleurstelling’ zijn en dat is het ons absoluut niet waard.

We volgen wat fb-groepen over onze vakantiebestemming en de teneur is dat ze daar voorlopig ook nog helemaal niet zitten te wachten op toeristen. Alles is dicht.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 3 april 2020 @ 16:36:27 #9
408813 crew  trein2000
pi_192432717
Heb je geboekt via een nederlands reisburo oid of rechtstreeks?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')