Ik besef dat ik erg vroeg en (hopelijk) voorbarig ben, maar ik vraag me af wat wijsheid is.
Ik heb voor mijn gezin een vakantie naar Spanje geboekt van een aantal weken beginnende op 3 augustus.
Ik heb het appartement los geboekt en de vlucht + huurauto ook los.
Vlucht + huurauto is volledig betaald, appartement is voor 25% betaald.
Nu de hele kermis steeds duidelijker wordt, begin ik het vermoeden te krijgen dat tegen die tijd de vakantie niet door kan gaan. Dit wordt inmiddels ook al onofficieel op diverse bronnen gemeldt:
https://www.rijnmond.nl/n(...)g-maanden-van-krachtIk heb ook van meerdere kanten begrepen dat een reis-/annuleringsverzekering niets dekt in dit geval.
Ik besef best dat de betreffende organisaties hier niets aan kunnen doen, maar ik (als consument) ook niet. En net zoals organisaties zuinig zijn op hun inkomsten, ben ik dat ook, met dien verstande dat ik niet kan aangeven dat ik voor 90% van mijn uitgaven compensatie wil aanvragen.
Ik heb beide organisaties gevraagd "wat als...?" De verhuurder van het appartement komt met een reactie ....kostenloos omboeken voor een latere periode in 2020 ....
Dit is geen optie met schoolgaande kinderen en mijn werk als docent.
Ik heb ook al verhalen gehoord dat bv een toekomstige incasso (de overige 75%) mag worden geblokkeerd in dit geval, maar ik heb daar geen sluitende bronnen van.
Ben ik te vroeg, moet ik mijn verlies nemen (inclusief die overige 75%) of heeft het nut om mijn rechtsbijstand eens te vragen....
Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige in zo'n situatie ben.