abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192425111
Vorige week had ik mijn oma's auto geleend en voor de deur gezet. Dag later kom ik bij de auto... grote deuk in de voorkant. Geen briefje niks. Heb ook in de buurt rondgevraagd en niemand heeft helaas iets gezien.

Nu zijn er 2 opties:

1. mijn oma is all risk verzekerd (maar dan gaat wel haar no claim korting omlaag)
2. Waarborgfonds met eigen risico van 250 euro.

Nu heb ik een wa aansprakelijk particulier verzekering afgesloten een tijd terug. Zou ik hier nog wat mee kunnen?

Dank alvast voor jullie reacties!!
pi_192425135
Nee want je hebt niemand om het op te verhalen.
pi_192425149
Sowieso wel aangifte doen, want schade veroorzaken en geen briefje achter laten is een strafbaar feit.
pi_192425162
En niks te zien aan naburige auto's? Misschien vond iemand met zijn dronken kop het nodig om zijn
auto nog even goed te zetten.
pi_192425186
Optie 3 is dat jij alles op je neemt en oma ontziet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Spellchecker vrijdag 3 april 2020 @ 08:38:58 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192425200
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:35 schreef Chia het volgende:
En niks te zien aan naburige auto's? Misschien vond iemand met zijn dronken kop het nodig om zijn
auto nog even goed te zetten.
:+
pi_192425207
Dat is verschrikkelijk balen. Ik heb hetzelfde een keer mee gemaakt en uitgezocht. Voor het waarborgfonds moest ik getuigenverklaringen optrommelen van toen het gebeurde. Die waren er dus niet, dus dat kon ik vergeten.
Ik was all risk verzekerd.

Ik heb een offerte laten maken door het autoschadeherstelbedrijf. Toen heb ik de verzekering gebeld met de vraag wat de gevolgen waren voor de premie als ik een beroep op hun deed.

Toen ben ik gaan rekenen. Het totaal aan meet te betalen premie kwam neer op anderhalf maal van het schadebedrag. Schooiers.

Ik heb het schadeherstel toen maar uit eigen zak betaald.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 3 april 2020 @ 08:40:29 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192425216
Waarborgfonds gaat niks worden zonder getuigen.

En als ik me goed herinner heb je er zelfs 2 nodig.
pi_192425234
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:39 schreef Sigaartje het volgende:
Dat is verschrikkelijk balen. Ik heb hetzelfde een keer mee gemaakt en uitgezocht. Voor het waarborgfonds moest ik getuigenverklaringen optrommelen van toen het gebeurde. Die waren er dus niet, dus dat kon ik vergeten.
Ik was all risk verzekerd.

Ik heb een offerte laten maken door het autoschadeherstelbedrijf. Toen heb ik de verzekering gebeld met de vraag wat de gevolgen waren voor de premie als ik een beroep op hun deed.

Toen ben ik gaan rekenen. Het totaal aan meet te betalen premie kwam neer op anderhalf maal van het schadebedrag. Schooiers.

Ik heb het schadeherstel toen maar uit eigen zak betaald.
Goeie zaak. Er zijn klootzakken in het land die anders lekker hun eigen schade kosteloos kunnen laten repareren.
pi_192425242
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:40 schreef kwiwi het volgende:
Waarborgfonds gaat niks worden zonder getuigen.

En als ik me goed herinner heb je er zelfs 2 nodig.
Dit.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192425254
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:30 schreef madeliefbloem het volgende:
Vorige week had ik mijn oma's auto geleend en voor de deur gezet. Dag later kom ik bij de auto... grote deuk in de voorkant. Geen briefje niks. Heb ook in de buurt rondgevraagd en niemand heeft helaas iets gezien.

Nu zijn er 2 opties:

1. mijn oma is all risk verzekerd (maar dan gaat wel haar no claim korting omlaag)
2. Waarborgfonds met eigen risico van 250 euro.

Nu heb ik een wa aansprakelijk particulier verzekering afgesloten een tijd terug. Zou ik hier nog wat mee kunnen?

Dank alvast voor jullie reacties!!
Als het goed is heb je bij het afsluiten de voorwaarden gelezen, maar in elk geval gekregen. De kans is klein :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192425256
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:40 schreef kwiwi het volgende:
Waarborgfonds gaat niks worden zonder getuigen.

En als ik me goed herinner heb je er zelfs 2 nodig.
Ja gelukkig heb ik wel 2 getuigen die willen verklaren dat mijn auto daar geparkeerd stond zonder schade eerst. Dat schijnt genoeg te zijn volgens mijn omas verzekering.
pi_192425319
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:42 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Goeie zaak. Er zijn klootzakken in het land die anders lekker hun eigen schade kosteloos kunnen laten repareren.
Dank je voor het meeleven.
Ik heb toen wel de all risk direct om laten zetten naar alleen WA. Ik besefte dat ik totaal niks aan all risk had. Je betaalt je blauw en daarna moet je alsnog op de blaren zitten.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_192425342
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:40 schreef kwiwi het volgende:
Waarborgfonds gaat niks worden zonder getuigen.
Dit inderdaad, is helaas waar. De eerste stap is dus om getuigen te zoeken, dat kun je bijvoorbeeld via de buurt app doen. Daarnaast moet je ook aangifte doen!

Ja verzekeraars zijn inderdaad boeven: all-risk is vooral bedoeld, voor als je de auto totalloss rijdt. Want bij het claimen van schade ga je 5 schadevrije jaren omlaag, ongeacht de hoogte van de schade.

Mijn auto die is vorig jaar aangereden, terwijl hij geparkeerd stond. Werd toen door de buurman op de hoogte gebracht en heb, direct de politie laten komen. Aangezien ook bij mij de veroorzaker de plek des ongeval had verlaten...

Echter ik heb het geluk gehad, dat ik in de morgen alsnog een briefje aantrof. Dus heb het op de tegenpartij kunnen verhalen: echter schadeherstel is niet heilig en sindsdien, hoor ik kraakjes bij de rechterachterlamp vandaan komen... is redelijk onschuldig natuurlijk.

Sterkte ermee: hopelijk meld de dader zich nog. PS als je oma niet meer van plan is om auto te rijden, dus auto herstellen via verzekering en daarna verkopen. Dan hoef je natuurlijk niet de verhoogde premie te betalen.... ik weet echter niet hoe oud je oma is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:49 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dank je voor het meeleven.
Ik heb toen wel de all risk direct om laten zetten naar alleen WA. Ik besefte dat ik totaal niks aan all risk had. Je betaalt je blauw en daarna moet je alsnog op de blaren zitten.
Ik heb mijn all-risk omgezet, nadat ik er achter kwam dat je auto all-risk verzekeren een wassen neus is. Want ik had toen lakschade, door dat een andere automobilist zijn deur tegen mij open gegooid had.

Dus ik bellen met de verzekering, maken die direct een schadeclaim aan. Een paar uurtjes later kwam ik erachter, dat mij dat zeker ¤ 3000 zou kosten op de lange duur. Daarom heb ik die schade claim geannuleerd en de verzekering, omgezet naar WA+!

WA+ dekt ruitschade en met storm Ciara, had ik plotseling een barst in de ruit. Nu zou ik natuurlijk die WA+ naar WA kunnen omzetten, maar het WA+ kost slechts een paar euro extra. Dus ik hou liever die dekking. Een nieuwe voorruit is toch erg duur uiteindelijk.

[ Bericht 30% gewijzigd door Diqiu-Long op 03-04-2020 08:57:07 ]
pi_192425440
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:49 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dank je voor het meeleven.
Ik heb toen wel de all risk direct om laten zetten naar alleen WA. Ik besefte dat ik totaal niks aan all risk had. Je betaalt je blauw en daarna moet je alsnog op de blaren zitten.
Offtopic maar is dat niet alleen bij gewone schades zo? Ik bedoel: als je de auto (uitgaande van laten we zeggen 5k+ waarde) total loss rijdt heb je met allrisk een bedrag terug dat wel hoger ligt dan de premiestijging.

Ontopic: @TS zijn er ook geen buurtgenoten met camera's die per ongeluk op de openbare weg staan gericht?
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2020 @ 09:11:58 #16
38148 crew  Innisdemon
pi_192425645
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:40 schreef kwiwi het volgende:
Waarborgfonds gaat niks worden zonder getuigen.

En als ik me goed herinner heb je er zelfs 2 nodig.
1 is genoeg. Eén persoon die met droge ogen wil bevestigen dat de auto bv de vorige avond zonder die deuk daar neer is gezet.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_192431161
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:11 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

1 is genoeg. Eén persoon die met droge ogen wil heeft gezien dat en kan en wil bevestigen dat de auto bv de vorige avond zonder die deuk daar neer is gezet.
Fixed. Suggestief.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192434928
Waarborgfonds proberen.

Anders zelf langsrijden bij schadeherstelbedrijven en een mooi dealtje zien los te bietsen.

Heb ik ook ooit gedaan, offertes liepen van 850,- tot 1200. Vaak willen ze wel een leuk prijsje maken als ze een beetje medelijden met je hebben:)

Tja die dingen zijn klote.

Schadevrije jaren verliezen is duur op termijn ivm de hogere premie. Maar wie weet. Je kan het uitrekenen.
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 19:17:44 #19
447051 crew  Peejtur
pi_192435363
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:35 schreef Chia het volgende:
En niks te zien aan naburige auto's? Misschien vond iemand met zijn dronken kop het nodig om zijn
auto nog even goed te zetten.
I see what you did there :+
pi_192435804
Je hebt een wa aansprakelijkheidsverzekering, dus ik zou aangifte doen en dan zou ik die aangifte meesturen naar de verzekering en dan kijken wat er gebeurt!
pi_192437440
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:49 schreef Sigaartje het volgende:
Dank je voor het meeleven.
Ik heb toen wel de all risk direct om laten zetten naar alleen WA. Ik besefte dat ik totaal niks aan all risk had. Je betaalt je blauw en daarna moet je alsnog op de blaren zitten.
Het principe van verzekeren is heel eenvoudig: het is bedoeld om jezelf in te dekken tegen kosten die je niet zelf dragen.

Met een autoverzekering is het ook heel eenvoudig. De kosten die je over het algemeen niet kan dragen zijn kosten als gevolg van een forse aanrijding, diefstal of total loss. Daar heb je de allrisk verzekering voor, die alleen zinvol is als je auto nog een serieuze waarde vertegenwoordigd (wat voor iedereen verschillend is).

Je allrisk verzekering aanspreken voor relatief kleine schade is eigenlijk compleet zinloos. Die moet je alleen aanspreken voor de schade die je niet zelf kan dragen. Het beste is daarom om juist een hoog eigen risico te nemen als je een allrisk verzekering nodig hebt, zodat je daarmee je maandelijkse premie fors kan drukken. Een "betaalbare" schade valt daarmee al snel (grotendeels) binnen het eigen risico, waardoor het niet zinvol is om het op je verzekering te verhalen. Dat geld heb je echter (zeker na langere tijd) al bespaard door de lagere premie.
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:29:38 #22
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_192438678
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:44 schreef madeliefbloem het volgende:

[..]

Ja gelukkig heb ik wel 2 getuigen die willen verklaren dat mijn auto daar geparkeerd stond zonder schade eerst. Dat schijnt genoeg te zijn volgens mijn omas verzekering.
Ze moeten kunnen verklaren dat hij zonder schade is neergezet, met schade is teruggevonden en er in de tussentijd niet mee is gereden.

Daarnaast moet er gelijk aangifte zijn gedaan en door een expert worden bevestigd dat de schade door een motorvoertuig is veroorzaakt.

Aan je avp-verzekering heb je niks in dit geval.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_192446294
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:42 schreef Twintig het volgende:
Je hebt een wa aansprakelijkheidsverzekering, dus ik zou aangifte doen en dan zou ik die aangifte meesturen naar de verzekering en dan kijken wat er gebeurt!
Dat is toch voor schade die je bij een ander toebrengt, niet andersom zoals bij TS?
pi_192447065
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:09 schreef Henno het volgende:

[..]

Dat is toch voor schade die je bij een ander toebrengt, niet andersom zoals bij TS?
Ja je hebt gelijk, dan zou ik gewoon toch aangifte doen sowieso, want hij is wel zomaar doorgereden.
  Redactie Frontpage zaterdag 4 april 2020 @ 14:28:31 #25
38148 crew  Innisdemon
pi_192447152
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:51 schreef baskick het volgende:

[..]

Fixed. Suggestief.
Ok point taken
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_192447471
aangifte doen
berekening maken wat goedkoper is, uit
- zelf betalen
- verzekering laten uitbetalen
- waarborgfonds

aan je aansprakelijkheidsverzekering heb je niks.

Ik heb dit ook een keer gehad en ik koos toen uit waarborgfonds. Omdat je bij de autoverzekering de financiele schade cumultatief oploopt tot je maximum aan schadevrije jaren en heel veel schade betaal je zo in veelvoud terug.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192451904
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:35 schreef Chia het volgende:
En niks te zien aan naburige auto's? Misschien vond iemand met zijn dronken kop het nodig om zijn
auto nog even goed te zetten.
Hardop moeten lachen :D
pi_192458337
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:34 schreef DevFreak het volgende:
Sowieso wel aangifte doen, want schade veroorzaken en geen briefje achter laten is een strafbaar feit.
Even serieus, wat als je geen briefje hebt?

Heb dat zelf gehad dit jaar heb foto's gemaakt en werd later door de politie gebeld en heb het toen opgelost.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192458347
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Even serieus, wat als je geen briefje hebt?

Heb dat zelf gehad dit jaar heb foto's gemaakt en werd later door de politie gebeld en heb het toen opgelost.
Dan bel je zelf de politie om het te melden. Hiermee maak je jezelf vindbaar en hef je de strafbaarheid op dat punt op. Krijgt de politie van het slachtoffer de melding kunnen jullie met elkaar in contact worden gebracht. Wel op 1,5 m afstand

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2020 09:24:12 ]
pi_192458385
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 09:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dan bel je zelf de politie om het te melden. Hiermee maak je jezelf vindbaar en hef je de strafbaarheid op dat punt op. Krijgt de politie van het slachtoffer de melding kunnen jullie met elkaar in contact worden gebracht. Wel op 1,5 m afstand
Maar die komen voor blikschade toch niet meer.

Er hingen camera's dus wist dat ik opgespoord ging worden. Gaf het ook gelijk toe en niets meer van gehoord.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192458423
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar die komen voor blikschade toch niet meer.

Er hingen camera's dus wist dat ik opgespoord ging worden. Gaf het ook gelijk toe en niets meer van gehoord.
Jawel de politie komt voor blikschade wel hoor, al was in mijn geval de veroorzaker hem al gevlogen. Maar de politie is toen gewoon gekomen.

Gelukkig had ik de volgende dag wel een briefje op de auto liggen :)
pi_192458755
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar die komen voor blikschade toch niet meer.

Er hingen camera's dus wist dat ik opgespoord ging worden. Gaf het ook gelijk toe en niets meer van gehoord.
Je belt om te melden. Dat is je briefje als je geen briefje hebt achtergelaten.

Wat fijn trouwens dat je gelijk hebt toegegeven :') geen enkel initiatief van jouw kant dus. Toch nog even op zijn Hollands proberen er onderuit te komen. Hulde

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2020 10:00:55 ]
pi_192475812
update:

Inmiddels heeft getuige zich gemeld die weet welke kleur en merk auto het is (ze heeft het zien gebeuren). Kenteken helaas niet gezien. 3 dagen later zag ze de vermoedelijke auto wel staan bij het plaats delict in de buurt (heeft foto van auto en dus ook kenteken). Inmiddels achter gekomen dat de auto die zij beschrijft inderdaad van mensen is die in de buurt wonen (echt tegenover waar het gebeurd is). Auto van de vermoedelijke dader bekeken, zag een kras in de kleur van mijn auto op zijn auto. Ik heb foto's gemaakt.

Ik ga morgen aangifte doen. Iemand eerder zo'n situatie meegemaakt? Ik geef het grote kans dat het die mensen zijn geweest. Ben ook langs geweest, zoon deed open. Ouders niet thuis dus had mijn telefoonnummer achter gelaten maar ze hebben niks meer laten weten. Zoon ontkende ook dat ze daar parkeren (want ze hebben eigen parkeerplek achter) maar ik heb een foto gekregen van de getuigen dat ze 3 dagen na het gebeurd is daar gewoon stonden. Zoon is trouwens ook 18+ die heeft ook in die auto toen kunnen zitten en is bang om het tegen ze ouders te zeggen.

Hoe groot schatten jullie de kans dat de politie hier iets mee gaan doen?
Het merk auto en de kleur is de enige hier in de buurt. Komt ook niet vaak voor deze combi.
pi_192478113
Foto's en getuigen, schade formulier opstellen en doorspelen naar de verzekering, dan regelen zij normaal gezien de rest.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')