abonnement Unibet Coolblue
pi_192421667
Help!

Ik zit met een kapotte piano. Voeding doet het, hij gaat aan. De ene keer knipperen alle lampjes, andere keer doet geen een lampje het en soms de helft. Geen touw aan vast te knopen dus, maar er is wel een werkend circuit (dat niet werkt naar behoren).

Hij geeft geen geluid (hardop). Heb geen jack om te testen of hij het over de koptelefoon wel doet, maar zal wel niet gezien de lampjes die random doen.

Iemand een idee?
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 23:52:30 #2
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_192421946
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_192422865
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:36 schreef 00wildchild het volgende:
Help!

Ik zit met een kapotte piano. Voeding doet het, hij gaat aan. De ene keer knipperen alle lampjes, andere keer doet geen een lampje het en soms de helft. Geen touw aan vast te knopen dus, maar er is wel een werkend circuit (dat niet werkt naar behoren).

Hij geeft geen geluid (hardop). Heb geen jack om te testen of hij het over de koptelefoon wel doet, maar zal wel niet gezien de lampjes die random doen.

Iemand een idee?
Ik ben er voor 99% zeker van dat er ergens een scheur in een van de boards zit

Kans is óók aanwezig dat er ergens een condensator is gaan lekken, dat is doodsoorzaak nr 2 bij keyboards/synthesizers/digitale piano's etc naast gescheurde boards.

Er is óók een mogelijkheid dat de back-up batterij gewoon helemaal leeg is. Meestal is dat een CR2032, zo'n knoopcel. Dan gaan ze ook rare dingen uitvreten zoals dit.

Maar schroef 'm eerst open (Voor zover jij of vrienden/familie handigheid daarin hebben) en check de boards op scheurtjes of bepaalde plekken op corrosie of lekkage. Meestal als dat het geval is dan is het einde verhaal en ook niet echt heel rendabel om te laten maken tenzij je het zelf kan en goedkoop aan onderdelen kan komen.

Succes!
.
pi_192423385
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 april 2020 01:04 schreef ItsTheBradgeHere het volgende:

[..]

Ik ben er voor 99% zeker van dat er ergens een scheur in een van de boards zit

Kans is óók aanwezig dat er ergens een condensator is gaan lekken, dat is doodsoorzaak nr 2 bij keyboards/synthesizers/digitale piano's etc naast gescheurde boards.

Er is óók een mogelijkheid dat de back-up batterij gewoon helemaal leeg is. Meestal is dat een CR2032, zo'n knoopcel. Dan gaan ze ook rare dingen uitvreten zoals dit.

Maar schroef 'm eerst open (Voor zover jij of vrienden/familie handigheid daarin hebben) en check de boards op scheurtjes of bepaalde plekken op corrosie of lekkage. Meestal als dat het geval is dan is het einde verhaal en ook niet echt heel rendabel om te laten maken tenzij je het zelf kan en goedkoop aan onderdelen kan komen.

Succes!
Ik ben wel handig, ga hem morgen open schroeven. Heb een soldeerbout. Corrotie lijkt me vrij snel duidelijk. Een knoopcel en die plug en zekeringdingetjes kan ik ook wel vervangen maar mijn arduinodingest ligt op school en die is dicht :+. Muziekzaak waar hij van is, is hier om de hoek.

Ga morgen met goed licht wel even open maken.

En kapot board lijkt me wel een probleem ja. Corrosie kun je ook wel redelijk fixen als het niet teveel heeft aangetast? Duurt ff maar kwestie van schoonmaken en shit vervangen wat helemaal door is. Als het niet teveel kapot heeft gemaakt dus.

Heb een handleiding gevonden inmiddels van de binnenkant van het ding.

Thanks iig. Heb weer iets te doen. :+

Vraag me wel af hoe een board zomaar kan breken. }:|

[ Bericht 7% gewijzigd door 00wildchild op 03-04-2020 02:28:23 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')