Ja, strenger handhaven, geen nieuwe extra regels... mag het eigenlijk niet zeggen, maar als ze die boetes even verwisselen voor een injectie met het virus, zie je per ommegaande geen kip meer buiten.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:08 schreef quirina het volgende:
[..]
Daarom mag het best allemaal wat strenger.
twitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 02-04-2020 om 19:09:37Sam (43) overleed daags na crematie van moeder en oom aan corona: ‘We zijn diep verdrietig’ https://t.co/JR9EhNJFO5 reageer retweet
Het blijft zot dat mensen zo moeten worden aangesproken en het willen niet uitleggen/begrijpen omdat het een verbod zou zijn die ingrijpt op de "vrijheden" en dan voorbij gaat aan de gezondheid van anderen.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:48 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Hmm, je mag eigenlijk niet meer dan 3 mensen in huis hebben i.v.m maatregelen die nu nog geldt en het is goed jouw recht om wat af te spreken met bevriende stel, later eigenlijk. Ons gezondheid staat voor op. Ik zou nu echt niet doen eigenlijk, is nog te veel risico's aan. Je bedoelt wel eigenlijk goed..wat je graag wou.
quote:Op donderdag 2 april 2020 19:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Zojuist liep ik een ommetje over het marktplein. Heb het gefilmd speciaal voor hier
Jammer voor je. Je zult toch even mee moeten doen nu.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:13 schreef hjansen82 het volgende:
Terechtwijzen op de regels is goed. Als we maar niet allemaal de moraalridder gaan uithangen en op zijn bedweterig toontje gaan aangeven wat we wel of niet moeten doen. Ik zit niet meer op school!!!.
En ik kies ervoor om de regels te volgen en het betweterig toontje naar de prullebak te verwijzen. Waren die mensen maar ook zo betweterig in het onderzoek naar een vaccin of ander medisch onderzoek. Die zogenaamde deskundigen , daar hebben we niks aan.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:15 schreef mootie het volgende:
[..]
Jammer voor je. Je zult toch even mee moeten doen nu.
Je zou denken dat er dan een genetisch component is.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:11 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 02-04-2020 om 19:09:37Sam (43) overleed daags na crematie van moeder en oom aan corona: ‘We zijn diep verdrietig’ https://t.co/JR9EhNJFO5 reageer retweet
Betweterig.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:13 schreef hjansen82 het volgende:
Terechtwijzen op de regels is goed. Als we maar niet allemaal de moraalridder gaan uithangen en op zijn bedweterig toontje gaan aangeven wat we wel of niet moeten doen. Ik zit niet meer op school!!!.
Klopt, en daarom nemen we dus aan dat je na die tijd genoeg intelligentie hebt ontwikkeld om zelfstandig na te denken en beredeneren waarom het misschien wel een soort van handig zou kunnen zijn om je wél iets aan te trekken van hetgeen je al een paar weken door je strot wordt geramd door de media.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:13 schreef hjansen82 het volgende:
Blijkbaar is het nodig aangezien velen zich niet aan die paar regels kunnen en soms gewoon niet willen houden.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:13 schreef hjansen82 het volgende:
Je bed weet jonge!quote:
Er komt een tijd dat je weer kan bewegen zoveel je als wilt, alleen als je Corona oploopt kan je misschien nooit meer bewegen.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:10 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Heb je thuis een loopband ofzo? Bewegen is belangrijk voor je gezondheid...
Daar ben ik het uiteraard mee eens. De meeste mensen kunnen hier niet mee omgaan. En dus is het noodzakelijkheid.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Blijkbaar is het nodig aangezien velen zich niet aan die paar regels kunnen en soms gewoon niet willen houden.
Integendeelquote:Op donderdag 2 april 2020 19:19 schreef mootie het volgende:
[..]
Daar wilde ik niet aan beginnen, daar kan hij slecht tegen
Precies, het zou je vader of moeder maar zijn die op de IC komt door zo'n hersenloze die de maatregelen aan zijn laars lapt.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:19 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Daar ben ik het uiteraard mee eens. De meeste mensen kunnen hier niet mee omgaan. En dus is het noodzakelijkheid.
Hoezo met twee?quote:Op donderdag 2 april 2020 19:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het blijft zot dat mensen zo moeten worden aangesproken en het willen niet uitleggen/begrijpen omdat het een verbod zou zijn die ingrijpt op de "vrijheden" en dan voorbij gaat aan de gezondheid van anderen.
Ik heb ook zo wicht in mijn omgeving die dat getal van 3 dan extrapoleert met/op haar partner en (bonus)kinderen en dan uitkomt dat zij (elk 3) dus met 12 en zij zelf = met 16 personen mogen samen komen om de verjaardag van haar jongste bij te wonen![]()
In de praktijk zal je op straat sws worden aangesproken als je met 2, laat staan 3 of meer rondhuppelt. Dit dan vanwege de 1.5m.
De boodschap is vooral zoek de ander niet op, tenzij het echt niet anders kan.
Of je nu wel of niet samenwoont in hetzelfde huis, is het - voor het beeld - ook niet verstandig om dan samen op straat hand in hand te dansen of bij elkaar achterop de brommert te zitten etc.etc.etc.
Hier ook in de supermarkt veel geduld en afstand.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:23 schreef hjansen82 het volgende:
Ik kan de afgelopen dagen wel vaststellen dat mensen elkaar meer ruimte geven. Een enkeling niet, maar de meeste mensen houden zich keurig aan de minimale afstand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |