rolfvp | woensdag 15 januari 2003 @ 23:28 |
Als grap/experiment/enzo. hebben een paar mensen van een niet nader te noemen forum een politieke partij opgericht. Wij willen kijken hoever we met zo'n actie kunnen komen. Ik wil jullie vragen om de standpunte, die ik zo hieronder in quote zet,te vergelijken met jullie standpunten en dat dan te laten weten. Alvast dank!!!! quote: | |
mixologist | woensdag 15 januari 2003 @ 23:39 |
Sluit maar achteraan in de rij. Er zijn nog 1000 gekken voor je. (gelukkig dat je maar op 20 mag kiezen) | |
Salvad0R | woensdag 15 januari 2003 @ 23:42 |
De Joint Strike Fighter rules man ! | |
honesty | donderdag 16 januari 2003 @ 00:08 |
Als je 11.000 euro spaart(en bereidt bent te verliezen) kan je je inschrijven voor de verkiezingen van 2007(of eerder) op de punten ga ik niet serieus in. | |
Vork | donderdag 16 januari 2003 @ 00:38 |
Ik heb het eens bekeken, en ik ga niet overal op in of melden waar ik het een en/of oneens mee ben, maar ik heb nog wel een paar vraagtekens en de bijbehorende vragen naar aanleiding een aantal van de standpunten:quote:Tis niet een kwestie van zomaar frequenter gaan rijden, dat gaat niet zo een twee drie lukken, en bij 5 minuten vertraging hangt je hele schema in de war. Tis leuk dat je het wilt, maar ik zie meer in het verderop al genoemde plan om iig grotere treinen in te zetten, dat is op veel fronten makkelijker toe te passen. quote:Wat heeft een middelbare scholier van 16 die in veel gevallen op 10 min fietsen van z'n school woont nou in godsnaam aan een OV-jaarkaart? Zo'n ding kost geld, ook voor de huidige studenten (ze houden al een flink bedrag in van je Stufi voor die kaart). Nee, zorg er dan eerder voor dat leerlingen die ongeacht hun leeftijd ene vervolgopleiding doen (Mbo of hoger) zo'n kaart krijgen, da's een stuk nuttiger. Om te gaan investeren in een groep die het voor een groot deel niet nodig heeft is ene beetje onzinnig. quote:Houdt er ook rekening mee dat er dan flink wat rails aangelegd moet worden. De bus is een aardig alternatief, inversteer daar meer in, voor de bereikbaarheid van die dorpjes/steden zou ik zeggen. quote:En 's avonds lekker doelloos scheuren, erg leuk met slecht weer e.d. Nee ik den kniet dat dit de verkeersveiligheid ten goeden komt. quote:Hoe? quote:Ook als je een gezin hebt met kinderne die in Nederland zijn geboren en opgegroeid? Ook als je een dubbelpaspoort hebt (zoals vele Marokkanen)? quote:Da's wel erg makkelijk gezegd, waarom zou iemand niet met z'n ouders mogen herenigen die in een ander land wonen, om wat voor reden dan ook? Wat versta je onder hoge uitzonderingen? quote:Oftewel, weer gewoon grotendeels terug naar het oude systeem? Dat lijkt me ook niet echt handig om weer de boel terug te vormen, wel wordt het studiehuis gebeuren nu minder zwaar gemaakt wat opzich welweer goed is. Ik zou niet gleijk met radicale veranderingen komen op onderwijs gebied, dat komt het niet ten goede op dit moment. quote:Dat is natuurlijk wat er speelt leerlingen, maar in weze gewoon irrelevant is. Zekerm et de 2de fase is het idee dat men meer op school doet en minder thuis, die tussenuren zou je dus efficienter kunnen besteden. Maar het eigenlijke punt is, 3 tussenuren, dat betekend dat 2 a 3 leraren, dus gemiddeld 1/3 van de leraren waar je die dag les van zou hebben ziek is, en die hebben heus niet allemaal griep. Het verzuim en het tekort aan (evt. vervangend) personeel is de laatste jaren een groot probleem en de bron van de dagen met 3 tussenuren, ik zou het eerder daar aanpakken dan poltiek gaan regelen dat de leerlingen ook danmaar de rest van de dag naar huis mogen. Bovendien, ik weet niet hoe het op andere scholen is, maar op mijn oude middelbareschool konden ze bij tussenuren in veel gevallen wel het een en ander aan lessen verschuiven waardoor men toch de eerste of laatste uren vrij heeft. Dan ga je maar voor wat minder lesuurtjes naar school, ik zie daar geen probleem in. quote:Maar het belemmert ook de bereikbaarheid van zo'n vereniging en de gang naar de vereniging, als iemand 3 keer per week 9 km heen en 9 terug moet feitsen naar z'n sportvereniging kan dat een grote drempel zijn om uiteindelijk toch te gaan sporten. Ook hier weer, waar leg je de grens tussen klein en groot? quote:Wat als we nou niets overhouden? quote:Maar als wel vele mensen ervan genieten, zich vermaken door jouw prestaties, ookal ben je geen professional? Het gaat natuurlijk niet alleenmaar om presteren, het is moeilijk om een grens te trekken, want ook hier weer zo'n zelfde vraag, wanneer ben je professional? | |
DennisMoore | donderdag 16 januari 2003 @ 00:43 |
Volstrekt onhaalbaar. En veel te simpel om te zeggen: "We halen al het nodige geld weg bij defensie en bij de rijke mensen." Je lijkt verdorie de SP wel. | |
Pjederdy | donderdag 16 januari 2003 @ 00:49 |
quote:Agree to that. Bovendien is het plan om het geld bij de rijken weg te halen onzin, aangezien je daarmee hooguit enkele 10 tallen miljoenen vangt terwijl de plannen voor verkeer alleen al (en verder heb ik niet gelezen) vele tientallen zo niet honderden miljarden gaan kosten. Volslagen onzin dus. | |
mixologist | donderdag 16 januari 2003 @ 01:19 |
quote:Ach joh laat hem toch bij de meeste mensen is in hun hersenpan toch alleen maar plaats voor idealen OF rationaliteit. | |
CherrymoonTraxx | donderdag 16 januari 2003 @ 01:22 |
Het is een soort SP, maar dan met VVD/LPF standpunten op het gebied van migrantenkwesties en als het gaat om de auto. Of het allemaal haalbaar is betwijfel ik. Het zijn ook zomaar wat losse voorstellen. Weet niet of het echt serieus is, maar wat meer uitwerking zou geen kwaad kunnen. | |
eti_ | donderdag 16 januari 2003 @ 01:51 |
Lijst Fifa League LFL --->verkeerd. je standpunten zijn heel serieus, daar hoort 'n serieuze naam bij. -De NS wordt weer van de overheid. -In de trein komt er een rokerscoupe met extra airconditioning. -Wanneer nodig bijvoorbeeld bij drukke trajecten worden de treinstellen vervangen door een grotere. -Autorijden als opleiding en voorbereiding op een rijschool word mogelijk vanaf 16 jaar. -De snelwegen beginnend met een A worden verbreed tot een 4 baans snelweg. Wanneer dit nodig blijkt ter aanleiding van het aantal files. -De Joint Strike Fighter word afgelast -Alle straffen worden hoger gemaakt, dit ter afschrikking. -Er komt géén doodstraf -Alle allochtonen die 3 keer erg de fout in gaan worden naar het land van thuiskomst gestuurd. -Gezinshereniging wordt moeilijk gemaakt. Het komt in feite niet voor, alleen in hoge uitzonderingen. -Inburgerinscursussen worden verplicht en voor 10 procent gesubsideerd om de mensen te stimuleren Onderwijs -Donkere scholen moeten worden gesloten, want het bellemert de integratie en er worden misschien dingen verkondigt die niet in de NLse grondwet staan. -Meer grotere ziekenhuizen en betere infrastructuur naar de ziekenhuizen. Natuur/Milieu: -Rijkere mensen meer belasting laten betalen.Dus naar draagkracht heffen. -De europrijzen moeten omlaag. Sommige producten krijgen prijsstop, een vaste prijs of moeten weer terug naar de guldenprijs. -Personen krijgen geen subsidie (bijv. voor sport of film) als er geen talent is om proffesional te worden, er niks is bewezen of er geen goed plan/toekomst ligt/is. al met al: een heel interessante combinatie van sp- en lpf-standpunten. zelf blijf ik sp stemmen vooral omdat die niet de agressieve buitenl. politiek van de vs steunen, omdat die de EMU niet zien zitten, en omdat ze de doorgeslagen privatiseringen niet willen. maar dat zijn allemaal punten waar ik op jouw programma niks over lees behalve de ns, als je daarin hetzelfde wilt, zou ik evt. nog jouw partij kunnen overwegen. als je tenminste die paar extreem rechtse standpunten eruit haalt. hoe dan ook, succes met je partij! | |
DennisMoore | donderdag 16 januari 2003 @ 01:57 |
quote:Niet waar. De meeste immigranten zijn het gevolg van gezinshereniging en huwelijk met vrouwen uit het land van oorsprong. Het aantal asielzoekers dat een verblijfsvergunning krijgt is erg laag. (Maargoed, dit is offtopic.) | |
CherrymoonTraxx | donderdag 16 januari 2003 @ 02:00 |
quote:Inderdaad, als mijn geheugen me niet in de steek laat dan zijn er ongeveer 32.000 mensen die vorig jaar via gezinshereniging zijn binnengekomen, tegenover een kleine 18.000 asielzoekers. |