abonnement Unibet Coolblue
pi_192414044
Mijn kleine die pas een paar dagen oud is heeft ontzettend veel last van buikkrampjes.
Wat ik eigenlijk zoek is dus sab simplex, ik lees er louter goede verhalen over.
Weet iemand waar ik dit spul eventueel kan kopen buiten Hengelo en Duitsland om?
Alvast bedankt.
pi_192414263
Infacol heeft hetzelfde werkzame ingrediënt (simeticon) en is in Nederland makkelijker verkrijgbaar. Maar de consensus is voor alle middeltjes is dat ze maar matig werken, de enige echte remedie is tijd, helaas.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192415561
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:27 schreef Clubsoda het volgende:
Infacol heeft hetzelfde werkzame ingrediënt (simeticon) en is in Nederland makkelijker verkrijgbaar. Maar de consensus is voor alle middeltjes is dat ze maar matig werken, de enige echte remedie is tijd, helaas.
Die hebben we nu dus gebruikt, een pipetje gegeven voor zijn flesje maar het is nog steeds ellende.
pi_192415572
Een buikmassage heeft waarschijnlijk evenveel (of weinig) effect en kun je direct al geven. Ook bepaalde houdingen kunnen verlichting geven, of "fietsen" met de beentjes terwijl de kleine op z'n rug ligt; deed het bij mijnes altijd het beste.

Sterkte, het is heel rot, maar je kan echt niet zoveel doen behalve de tijd uitzitten.
  donderdag 2 april 2020 @ 18:44:02 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_192415617
Met een paar dagen oud zou ik nog niet naar middelen grijpen eerlijk gezegd. Het natuurlijke proces van darmrijping is vervelend, maar hoort er helaas bij.
disclaimer
pi_192415628
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 18:40 schreef Jentin het volgende:
Een buikmassage heeft waarschijnlijk evenveel (of weinig) effect en kun je direct al geven. Ook bepaalde houdingen kunnen verlichting geven, of "fietsen" met de beentjes terwijl de kleine op z'n rug ligt; deed het bij mijnes altijd het beste.

Sterkte, het is heel rot, maar je kan echt niet zoveel doen behalve de tijd uitzitten.
Buikmassages doen we nu ook en een warme handdoek gebruiken we ook.
Hij slaapt nu gelukkig na zijn flesje na heel wat scheetjes etc. Maar het is serieus hartverscheurend om het zo aan te zien.
Vriendin loopt nu ook echt op haar laatste benen, ze is ten einde raad.
pi_192415779
Het is ook ontzettend ellendig, dus alle begrip dat je op zoek gaat naar wat dan ook wat kan helpen. Maar er is echt geen wondermiddeltje.

Misschien kun je nog iets doen met hoe/hoe snel hij een fles drinkt? Als dat heel snel gaat, kan dat ook voor krampjes zorgen, of als hij veel lucht meepakt. Dat dacht ik tenminste (ik gaf bv, dus het kan een beetje klok/klepel zijn).
pi_192415921
Hier werkte Sab Simplex top. Haalt de lucht uit de melk in de fles. Wij hebben Duitse familie, dus dat was makkelijk.

Ik zou, na de crisis, naar Duitsland rijden en ruim inslaan.
pi_192417471
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:00 schreef GereDathan het volgende:
Hier werkte Sab Simplex top. Haalt de lucht uit de melk in de fles. Wij hebben Duitse familie, dus dat was makkelijk.

Ik zou, na de crisis, naar Duitsland rijden en ruim inslaan.
Ik heb al verschillende apotheken in Duitsland gebeld maar overal is het uitverkocht.
Ik denk persoonlijk dat de Duitsers flink aan het hamsteren waren.
Wij hebben hem nu aan het slapen gekregen met infacol en een warme handdoek op zijn buik.
Het gaat nu wel even maar ik hou mijn hart vast voor vannacht.
pi_192417550
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 18:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Die hebben we nu dus gebruikt, een pipetje gegeven voor zijn flesje maar het is nog steeds ellende.
Dan zou ik geen wonderen verwachten van sab simplex, het is echt dezelfde werkzame stof.

Wat maakt dat je vriendin het zo slecht volhoudt? Is ze bang dat het niet meer overgaat, dat er iets mis is, is ze vermoeid, is ze bang dat jullie baby iets ergs overkomt? Als je weet waar het gevoel vandaan komt, dan kun je haar misschien helpen en ontlasten?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192417572
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:00 schreef GereDathan het volgende:
Hier werkte Sab Simplex top. Haalt de lucht uit de melk in de fles. Wij hebben Duitse familie, dus dat was makkelijk.

Ik zou, na de crisis, naar Duitsland rijden en ruim inslaan.
Tegen die tijd is de krampjesperiode vermoedelijk al voorbij? :s)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192417611
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dan zou ik geen wonderen verwachten van sab simplex, het is echt dezelfde werkzame stof.

Wat maakt dat je vriendin het zo slecht volhoudt? Is ze bang dat het niet meer overgaat, dat er iets mis is, is ze vermoeid, is ze bang dat jullie baby iets ergs overkomt? Als je weet waar het gevoel vandaan komt, dan kun je haar misschien helpen en ontlasten?
Ze is een heel lieve gevoelige meid. Ze heeft constant het gevoel dat ze iets fout doet. Ook speelt machteloosheid een rol en dat is toch een gevoel wat ik niet echt kan wegnemen.
pi_192417700
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 18:53 schreef Jentin het volgende:
Het is ook ontzettend ellendig, dus alle begrip dat je op zoek gaat naar wat dan ook wat kan helpen. Maar er is echt geen wondermiddeltje.

Misschien kun je nog iets doen met hoe/hoe snel hij een fles drinkt? Als dat heel snel gaat, kan dat ook voor krampjes zorgen, of als hij veel lucht meepakt. Dat dacht ik tenminste (ik gaf bv, dus het kan een beetje klok/klepel zijn).
We hebben flesjes van dr Brown aangeschaft en we lassen meerdere pauzes in om hem te laten boeren.
De warme handdoek in combinatie met infacol lijkt enigszins te werken maar het is afwachten.
De reden dat ik op zoek ben naar sab simplex is dat ik alleen maar goede verhalen hoor en lees.
Misschien moet ik het gewoon even aanzien en kijken wat infacol doet.
pi_192417819
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ze is een heel lieve gevoelige meid. Ze heeft constant het gevoel dat ze iets fout doet. Ook speelt machteloosheid een rol en dat is toch een gevoel wat ik niet echt kan wegnemen.
Ze doet het niet fout, dit hoort erbij. Het is heel naar en het kan je enorm in beslag nemen, maar het gaat over. Ze kan de pijn van jullie baby niet oplossen, maar ze kan er wel voor hem zijn. (Dat is eigenlijk een hele mooie opmars naar de rest van het leven met je kind). Misschien kan je haar dat zeggen en er voor haar zijn? En haar even een uurtje iets fijns laten doen terwijl jij je met je zoon bezighoudt, zodat ze even kan ontspannen?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192417852
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ze doet het niet fout, dit hoort erbij. Het is heel naar en het kan je enorm in beslag nemen, maar het gaat over. Ze kan de pijn van jullie baby niet oplossen, maar ze kan er wel voor hem zijn. (Dat is eigenlijk een hele mooie opmars naar de rest van het leven met je kind). Misschien kan je haar dat zeggen en er voor haar zijn? En haar even een uurtje iets fijns laten doen terwijl jij je met je zoon bezighoudt, zodat ze even kan ontspannen?
Ik doe niet anders hoor, ik vertel haar constant dat ze het goed doet en ik probeer haar ook wanneer het kan te verwennen.
Ze ligt nu lekker in bad en als hij weer begint is hij voor mij. Meer kan ik op dit moment ook niet voor haar doen.
pi_192417890
Mooi O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 2 april 2020 @ 20:42:06 #17
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192418045
Ken je deze houding om je baby vast te houden? Dit werkte bij ons heel goed: https://www.inbakeren.nl/(...)-informatie-en-tips/
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_192418175
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:42 schreef SaskiaR het volgende:
Ken je deze houding om je baby vast te houden? Dit werkte bij ons heel goed: https://www.inbakeren.nl/(...)-informatie-en-tips/
Jezus dat filmpje dat had zomaar mijn zoon kunnen zijn.
Maar je bedoelt dus op zijn buik op mijn arm, ook dat hebben we geprobeerd maar dat had niet echt succes. Vooralsnog werkt de warme handdoek op zijn buikje het beste. En vooral veel masseren en zijn beentjes bewegen.
  donderdag 2 april 2020 @ 20:49:43 #19
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192418236
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Jezus dat filmpje dat had zomaar mijn zoon kunnen zijn.
Maar je bedoelt dus op zijn buik op mijn arm, ook dat hebben we geprobeerd maar dat had niet echt succes. Vooralsnog werkt de warme handdoek op zijn buikje het beste. En vooral veel masseren en zijn beentjes bewegen.
Blijven proberen nog even? Je moet best wat druk uitoefenen om effect te merken.
Een warme handdoek kan idd ook helpen. Of zo'n speciale Kipkep ( https://kipkep.nl/product-categorie/buikkrampjes/ ). Maarja, een handdoek is waarschijnlijk goedkoper ;)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_192418362
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:49 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Blijven proberen nog even? Je moet best wat druk uitoefenen om effect te merken.
Een warme handdoek kan idd ook helpen. Of zo'n speciale Kipkep ( https://kipkep.nl/product-categorie/buikkrampjes/ ). Maarja, een handdoek is waarschijnlijk goedkoper ;)
Bedankt voor de link, misschien werkt dit beter omdat dit langer warmte vasthoud denk ik?
pi_192419162
Ik heb (ook) goede ervaringen met Sab Simplex. Wij zijn helemaal niet zo van de middeltjes maar op aanraden van de kraamhulp toch al in de kraamweek mee begonnen omdat onze zoon echt heftige krampjes had. Hielp hier erg goed.

Ik heb hier nog een vol, onaangebroken flesje liggen. Mag je overnemen tegen verzendkosten, laat maar weten!
pi_192419461
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:35 schreef PiperMaru het volgende:
Ik heb (ook) goede ervaringen met Sab Simplex. Wij zijn helemaal niet zo van de middeltjes maar op aanraden van de kraamhulp toch al in de kraamweek mee begonnen omdat onze zoon echt heftige krampjes had. Hielp hier erg goed.

Ik heb hier nog een vol, onaangebroken flesje liggen. Mag je overnemen tegen verzendkosten, laat maar weten!
Als het goed is heb je een DM binnen.
pi_192419881
Oh die afschuwelijke krampjes, ik kan me dat nog zo goed herinneren, dat hakte er hier ook enorm in. Ik voelde me zo machteloos en zo enorm moe door de slechte nachten. Bij ons hielp dragen in de draagdoek het beste. Zowel infacol als sab simplex deden weinig, ik hoop dat jullie er meer geluk mee hebben. Heel veel sterke ermee in ieder geval, uiteindelijk groeit je baby eroverheen en komt het echt goed O+
pi_192425369
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik heb al verschillende apotheken in Duitsland gebeld maar overal is het uitverkocht.
Ik denk persoonlijk dat de Duitsers flink aan het hamsteren waren.
Wij hebben hem nu aan het slapen gekregen met infacol en een warme handdoek op zijn buik.
Het gaat nu wel even maar ik hou mijn hart vast voor vannacht.
Wat bij ons ook nog goed hielp was fietsen met de beentjes, maar ik neem aan dat jullie dat ook al geprobeerd hebben?
pi_192425377
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:24 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Tegen die tijd is de krampjesperiode vermoedelijk al voorbij? :s)
Dat is meestal niet met 3 weken voorbij hoor -O-
pi_192425382
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is meestal niet met 3 weken voorbij hoor -O-
Nee, maar de crisis ook niet ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192425390
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nee, maar de crisis ook niet ;)
Laten we die discussie elders voeren, maar over 3 weken is een deel van de wereld weer wat normaler.
pi_192435765
Het is eindelijk klaar met het gekrijs en het geschreeuw van mijn zoon dankzij de Sab Simplex.
Ik heb vandaag nog 2 flesjes bij kunnen halen gelukkig.
Bedankt allemaal voor de goede tips en een extra bedankje nog voor PiperMaru.
pi_192437529
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:40 schreef Chivaz het volgende:
Het is eindelijk klaar met het gekrijs en het geschreeuw van mijn zoon dankzij de Sab Simplex.
Ik heb vandaag nog 2 flesjes bij kunnen halen gelukkig.
Bedankt allemaal voor de goede tips en een extra bedankje nog voor PiperMaru.
Ahh, goed man! Blij dat ik heb kunnen helpen, veel geluk samen en geniet van elkaar O+
pi_192439753
Wij gebruikten daarvoor de Kipkep
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')