abonnement Unibet Coolblue
pi_192399667
Hoe gaan jullie om met frustraties? Wat doen jullie eraan? Hebben jullie goede tips om ermee om te gaan?

Ik kan er slecht mee omgaan en zou graag tips willen om er beter mee om te kunnen gaan.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  woensdag 1 april 2020 @ 21:52:41 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192399867
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 21:42 schreef -Ferb- het volgende:
Hoe gaan jullie om met frustraties? Wat doen jullie eraan? Hebben jullie goede tips om ermee om te gaan?

Ik kan er slecht mee omgaan en zou graag tips willen om er beter mee om te kunnen gaan.
Relativeren.
Resistance is futile.
pi_192403014
Wat voor soort frustraties bedoel je?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_192413986
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 01:36 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Wat voor soort frustraties bedoel je?
Als iets niet gebeurt zoals ik het wil. Of als mensen weglopen in een bijna-ruzie.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_192414746
Het beste wat je kan doen is gewoon even iets anders doen, loslaten en gewoon over laten gaan.
pi_192415070
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:08 schreef -Ferb- het volgende:
Als iets niet gebeurt zoals ik het wil. Of als mensen weglopen in een bijna-ruzie.
Met dat iets niet gebeurt zoals jij wilt, bedoel je dan dat je iets laat vallen zoals eten ofzo?
Daar kan ik zelf echt van doordraaien en krijg dan de neiging om ook nog van alles tegen de muur aan te gaan gooien of dingen stuk te maken of zo. Meestal vloek ik een aantal keer hardop of zeg ik tegen mezelf dat ik rustig moet blijven.
Als mensen weglopen in een ruzie, ook heeel irritant. Het ligt eraan waar de ruzie over gaat. Ik heb vroeger zo vaak ruzie gehad over dingen waarvan ik nu echt denk seriously? had gewoon direct je excuses aangeboden, het issue is de relatie niet waard. Maar als het echt een groot genoeg probleem is dat je die persoon niet oprecht kunt vergeven zou ik iets zeggen als we komen er helaas niet uit en dan ook weggaan ofzo.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_192415880
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:08 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Als iets niet gebeurt zoals ik het wil. Of als mensen weglopen in een bijna-ruzie.
Waarom lopen de mensen weg? Hebben ze niet door hoe hoog het jou zit of proberen ze zo misschien juist tegen te gaan dat het escaleert?

Helaas zul je wel moeten leren accepteren dat niet alles kan gaan zoals je wil. Daar heb ik niet zoveel tips voor, behalve tot tien en je zegeningen tellen. En vanuit dat gevoel dat je iets graag op jouw manier wil, dat ook eens aan een ander gunnen dat het op zijn of haar manier kan. Je weet immers hoe fijn dat is..

Als je voelt dat je emotie opbouwt kun je dat misschien ook uitspreken? Soms kun je door dat in een eerder stadium te doen als een soort stoom afblazen gebruiken en dan weet de ander ook hoe je erin staat. Misschien kun je dan wel andere gesprekken voeren?
Immers, als de ander weet hoe belangrijk het voor je is, dan voel je je misschien minder geroepen om te escaleren. Tenminste, er zit een verschil tussen iets heel belangrijk vinden en je gewoon je eigen zin willen doordrijven kosten wat het kost. Wel zo handig als de ander dat weet en aan kan voelen enzo. Dat gaat wellicht makkelijker als je het eerder en rustiger aan kan geven met goede argumenten ipv overmand door heftige emoties.

Gebeurt het vaker met bepaalde personen? Kijk dan of je misschien een time out teken kan afspreken. Even de druk eraf. Of vraag of je er later op terug mag komen, desnoods per ander medium dan irl al kan non-verbale wel echt een verschil maken t.o.v. letters waar je zelf toon en intonatie bij in kan denken enzo.
Bedenk je het wel echt zo belangrijk is en ook of het nou gaat om wat jullie dat moment bespreken of dat er misschien nog meer bij komt. Als jij bijvoorbeeld in je jeugd niet gehoord voelde en dat weer ervaart door bepaald gedrag van de ander, dan is het niet helemaal fair om al die emoties van vroeger erbij los te laten op de ander. Tevens kan iemand zowel jouw gevoelens erkennen als toch niet toe willen geven aan het op jouw manier willen doen.
Als je dat beter los kan leren zien, kun je meer samen in het hier en nu hetzelfde gesprek voeren zeg maar.
Kijk ook eens naar schematherapie, misschien ontdek je een patroon waar je beter op in kan leren spelen.

Verder is het voor je frustratie ook fijn om het even fysiek af te gaan reageren. Uit je hoofd en meer in je lijf. Boks het lekker van je af, kan ook op een kussen. Ga een stuk hardlopen. Luister een agressief muziekje en schreeuw tegen de wind.
Doe zo een mindfulness bodyscan om je bewust te worden van de spanning in je lijf en om deze weer af te laten vloeien.

Sterkte in ieder geval :*
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 3 april 2020 @ 05:24:15 #8
186611 Haags
pi_192424085
Loslaten en doorgaan.
Zonder wrijving geen glans
pi_192425913
Nog meer schelden dan dat ik normaal al doe _O-
En als ik echt mad ben ga ik schreeuwen en op de tafel slaan ZIEDEND :(
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_192427994
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:08 schreef -Ferb- het volgende:

Als iets niet gebeurt zoals ik het wil. Of als mensen weglopen in een bijna-ruzie.
Jij bent zeker een vrouw?
pi_192429338
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:56 schreef Twintig het volgende:
Het beste wat je kan doen is gewoon even iets anders doen, loslaten en gewoon over laten gaan.
In een bepaalde situatie is dit helaas niet mogelijk. Maar juist die situatie maakt mij ontzettend gefrustreerd. Echt van het level furieus, dingen kapot willen maken, willen schreeuwen. Ik ontplof echt. Ik heb eens 3 keer de deur dichtgegooid, waarna mijn kat de krabpaal onderpoepte van angst voor mijn intense woede. En dat zegt veel, denk ik. (Die woede was dus niet op mijn kat gericht voor eventuele misverstanden.)
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_192429389
In welke situatie is dat dan? Is het een meningsverschil of iets anders?
pi_192447534
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:09 schreef Twintig het volgende:
In welke situatie is dat dan? Is het een meningsverschil of iets anders?
Niet luisteren naar mij. Dat frustreert mij enorm.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_192447820
Gewoon een vraag. Luister jij wel dan naar anderen?
  zaterdag 4 april 2020 @ 16:36:27 #15
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192448811
Gedachtes opschrijven, gevoelens uitpraten. Op die manier geef ik het een plekje. Daarna weer doorgaan
pi_192449920
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 21:42 schreef -Ferb- het volgende:
Hoe gaan jullie om met frustraties? Wat doen jullie eraan? Hebben jullie goede tips om ermee om te gaan?

Ik kan er slecht mee omgaan en zou graag tips willen om er beter mee om te kunnen gaan.
Even de gym in. Een goede workout doet wonderen.
pi_193453477
Het gaat hier eigenlijk om een hond (in het vervolg H genoemd) en niet luisteren. :{ Ik raak daar zó ontzettend gefrustreerd van. :{ Té gefrustreerd. :{ En het laten voor wat het is kan ik niet. Want zoals net, H moest even nat gemaakt worden omdat H een sloot in was gesprongen en ik H niet zo naar binnen wil hebben. H ontsnapte uit het hesje en wilde niet meer bij me komen. Nou echt, pure frustratie. En ik kan daar slecht mee omgaan. Dus hebben jullie goede tips voor deze situatie? Tot 10 tellen heeft geen zin, ik blijf gefrustreerd, of raak weer gefrustreerd, zolang H weigert te komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193453532
Diep in en uit ademen en andere ademhaling oefeningen.

Ik heb hetzelfde als jij. Heb ook vroeger dingen kapot gemaakt.
pi_193454154
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:46 schreef -Ferb- het volgende:
Het gaat hier eigenlijk om een hond (in het vervolg H genoemd) en niet luisteren. :{ Ik raak daar zó ontzettend gefrustreerd van. :{ Té gefrustreerd. :{ En het laten voor wat het is kan ik niet. Want zoals net, H moest even nat gemaakt worden omdat H een sloot in was gesprongen en ik H niet zo naar binnen wil hebben. H ontsnapte uit het hesje en wilde niet meer bij me komen. Nou echt, pure frustratie. En ik kan daar slecht mee omgaan. Dus hebben jullie goede tips voor deze situatie? Tot 10 tellen heeft geen zin, ik blijf gefrustreerd, of raak weer gefrustreerd, zolang H weigert te komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar hebben ze toch van die hondencursussen voor? Is het nog een pup of al wat oudere hond?
pi_193454437
Vaker seks hebben, desnoods met je hand.
pi_193454885
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:46 schreef -Ferb- het volgende:
Het gaat hier eigenlijk om een hond (in het vervolg H genoemd) en niet luisteren. :{ Ik raak daar zó ontzettend gefrustreerd van. :{ Té gefrustreerd. :{ En het laten voor wat het is kan ik niet. Want zoals net, H moest even nat gemaakt worden omdat H een sloot in was gesprongen en ik H niet zo naar binnen wil hebben. H ontsnapte uit het hesje en wilde niet meer bij me komen. Nou echt, pure frustratie. En ik kan daar slecht mee omgaan. Dus hebben jullie goede tips voor deze situatie? Tot 10 tellen heeft geen zin, ik blijf gefrustreerd, of raak weer gefrustreerd, zolang H weigert te komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Accepteren dat dieren nooit gaan voldoen aan jouw ideale plaatje. En mensen trouwens ook niet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193455401
quote:
17s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:41 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Daar hebben ze toch van die hondencursussen voor? Is het nog een pup of al wat oudere hond?
Heb ik gedaan, daar luisterde H prima. Thuis is het in sommige gevallen een drama, gelukkig niet altijd dus. H is een pup.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Accepteren dat dieren nooit gaan voldoen aan jouw ideale plaatje. En mensen trouwens ook niet.
Dat snap ik en is het punt niet. Het punt is dat ik té gefrustreerd raak als H niet luistert. Ik kan er absoluut niet tegen als H van me wegloopt terwijl ik H geroepen heb en bij me wil hebben. Hels word ik ervan.

@Ffokjs1328 Ik denk niet dat ademhalingsoefeningen zullen helpen. Omdat die oplossing “te licht” is voor de enorme frustratie/woede die ik voel.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:29:36 #23
44959 Spaceman_Spiff
Erg vaag vandaag
pi_193455575
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:18 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, daar luisterde H prima. Thuis is het in sommige gevallen een drama, gelukkig niet altijd dus. H is een pup.
[..]

Dat snap ik en is het punt niet. Het punt is dat ik té gefrustreerd raak als H niet luistert. Ik kan er absoluut niet tegen als H van me wegloopt terwijl ik H geroepen heb en bij me wil hebben. Hels word ik ervan.

@:Ffokjs1328 Ik denk niet dat ademhalingsoefeningen zullen helpen. Omdat die oplossing “te licht” is voor de enorme frustratie/woede die ik voel.
Probleem is dus niet H want die luistert dus wel, probleem is het baasje.

Besef dat jouw frustratie jouw eigen emotie is, H is daar niet de oorzaak van. Juist het niet in de hand hebben van je eigen emotie zorgt er voor dat H niet luistert, want jij bent niet evenwichtig genoeg (je wordt emotioneel) dus geen roedelleider materiaal. Dus loop je weg van de onbekwame (=gevaarlijke) 'roedelleider'.
pi_193455597
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:18 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, daar luisterde H prima. Thuis is het in sommige gevallen een drama, gelukkig niet altijd dus. H is een pup.
[..]

Dat snap ik en is het punt niet. Het punt is dat ik té gefrustreerd raak als H niet luistert. Ik kan er absoluut niet tegen als H van me wegloopt terwijl ik H geroepen heb en bij me wil hebben. Hels word ik ervan.

@:Ffokjs1328 Ik denk niet dat ademhalingsoefeningen zullen helpen. Omdat die oplossing “te licht” is voor de enorme frustratie/woede die ik voel.
Als een dier je al zo over de kling kan jagen denk ik niet dat je hier de gouden tip, die meteen gaat werken, zult vinden.
Als ik jou was zou ik (weer) hulp zoeken waarbij je deze woede kunt bespreken en handvaten kunt krijgen waar je mee aan de slag kunt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 03-06-2020 17:52:42 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193455862
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:18 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, daar luisterde H prima. Thuis is het in sommige gevallen een drama, gelukkig niet altijd dus. H is een pup.
[..]

Dat snap ik en is het punt niet. Het punt is dat ik té gefrustreerd raak als H niet luistert. Ik kan er absoluut niet tegen als H van me wegloopt terwijl ik H geroepen heb en bij me wil hebben. Hels word ik ervan.

@:Ffokjs1328 Ik denk niet dat ademhalingsoefeningen zullen helpen. Omdat die oplossing “te licht” is voor de enorme frustratie/woede die ik voel.
Hulp blijven vragen dan.....als H daar kan luisteren kan hij ook leren om naar jou te luisteren
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:58:08 #26
33189 RM-rf
1/998001
pi_193456009
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:18 schreef -Ferb- het volgende:
Heb ik gedaan, daar luisterde H prima.
mijn ervaring is dat op hondencursussen meestal vooral het Baasje degene is die veel moet leren... en hond die zich verkeerd gedraagt ligt eigenlijk altijd aan de mens die hem slecht leiding geeft....

Jij moet daar dan beter opletten, niet de hond (die leert daar nl. echt helemaal niks verder)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_193456041
Ga naar de sportschool (zodra het weer kan). Zodra je met gewichten hebt getraind voel je je een stuk beter.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2020 18:08:30 ]
pi_193458724
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:29 schreef Spaceman_Spiff het volgende:

[..]

Probleem is dus niet H want die luistert dus wel, probleem is het baasje.

Besef dat jouw frustratie jouw eigen emotie is, H is daar niet de oorzaak van. Juist het niet in de hand hebben van je eigen emotie zorgt er voor dat H niet luistert, want jij bent niet evenwichtig genoeg (je wordt emotioneel) dus geen roedelleider materiaal. Dus loop je weg van de onbekwame (=gevaarlijke) 'roedelleider'.
H luistert niet en daarom raak ik gefrustreerd, niet andersom. Alleen op cursus luisterde H goed, en naar alles, maar thuis dus niet. En vandaag luisterde H niet omdat ik H wilde “wassen” (met de buitenkraan) en H dat niet fijn vindt. H rukte zich los uit het harnas, liep weg en wilde niet meer naar me toekomen. Ook niet met vriendelijke stem, zelfs niet met snoepjes. Er is niks waarmee ik H bij me kan laten komen. En probeer een hond die telkens wegloopt maar eens te vangen. Dat zorgt voor nóg meer frustratie. Ik heb eens uit pure woede van frustratie 3 keer de achterdeur dicht gesmeten. Het viel me mee dat de buren niet op de stoep stonden met de vraag of het wel ging. (Maar daar heb ik ruzie mee, dus wrs daarom niet. :+)

quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Als een dier je al zo over de kling kan jagen denk ik niet dat je hier de gouden tip, die meteen gaat werken, zult vinden.
Als ik jou was zou ik (weer) hulp zoeken waarbij je deze woede kunt bespreken en handvaten kunt krijgen waar je mee aan de slag kunt.
Mensen kunnen dat ook, alleen daar wil ik geen ruzie mee, dus kan ik eventuele frustratie makkelijker aan. Ik zie de meesten toch binnen een paar minuten waarschijnlijk niet meer. En dat is andere frustratie, niet omdat ze niet luisteren, maar te dichtbij me staan, of te sloom zijn in de supermarkt terwijl ik haast heb, dat soort dingen. Ik weet niet hoe ik zou reageren als mensen niet naar me (willen) luisteren.

Ik heb binnenkort een gesprek bij een psycholoog (voor iets anders). Kijken wat zij ervan zegt.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193459441
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:02 schreef -Ferb- het volgende:
Ik heb binnenkort een gesprek bij een psycholoog (voor iets anders). Kijken wat zij ervan zegt.
Goed zo, en goed idee ook. Ik ben eerlijk gezegd een beetje bang voor wat je met je hond kan gaan doen zodra je je woede niet meer in de hand kan houden :@
pi_193465462
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:37 schreef Prego het volgende:

[..]

Goed zo, en goed idee ook. Ik ben eerlijk gezegd een beetje bang voor wat je met je hond kan gaan doen zodra je je woede niet meer in de hand kan houden :@
H heeft weleens een corrigerende tik gehad. Net zoals je doet bij kinderen die niet willen luisteren, zeker als wat zij willen gevaarlijk kan zijn of worden. Daar is niks mis mee en is geen mishandeling. Het is zeker bij honden een teken van: en nu LUISTEREN! omdat je het ze niet uit kan leggen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193466343
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:20 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

H heeft weleens een corrigerende tik gehad. Net zoals je doet bij kinderen die niet willen luisteren, zeker als wat zij willen gevaarlijk kan zijn of worden. Daar is niks mis mee en is geen mishandeling. Het is zeker bij honden een teken van: en nu LUISTEREN! omdat je het ze niet uit kan leggen.
Tik levert vrijwel niks op, omdat de hond het niet kan linken met wat hij of zij gedaan heeft, vooral niet als de tik niet direct volgt op het gedrag. Zijn aandacht is allang op iets anders gericht, bijvoorbeeld op het aanhalen/vastmaken door jou, en denkt dat hij daarvoor gestraft wordt. Ophouden daarmee dus.

Belonen voor goed gedrag, direct na zijn reactie op de commando (of wanneer ie het automatisch doet).

Je hebt geen autoriteit in je stem en houding, dat is het probleem. Je raakt in paniek, achtervolgt de hond, etc. Daarnaast zal een pup je altijd blijven testen in het begin. Dat is een kwestie van GEDULD. Verder, herhalen, herhalen, herhalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cockwhale op 04-06-2020 09:58:43 ]
pi_193466491
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:02 schreef -Ferb- het volgende:

Alleen op cursus luisterde H goed, en naar alles, maar thuis dus niet.
Waarom denk je dat dat zo is?

Het is een teken dat de hond best wel wil luisteren, maar mogelijk jouw gedrag anders is thuis, dan op een cursus waar een Leider jou verteld hoe en welke bevelen je moet geven.

Wat betreft het losrukken van lijnen of uit tuig denk ik ook dat er daar een probleem ligt dat jij moet veranderen.. Je hond mag dat helemaal niet kunnen en ook dat ligt aan jouw controle.


Als je problemen hebt dat je je eenmaal weggelopen hond niet kunt vangen, ligt de oplossing vooral erin te voorkomen dat hij weglopen kan.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_193466610
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:18 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, daar luisterde H prima. Thuis is het in sommige gevallen een drama, gelukkig niet altijd dus. H is een pup.
[..]

Dat snap ik en is het punt niet. Het punt is dat ik té gefrustreerd raak als H niet luistert. Ik kan er absoluut niet tegen als H van me wegloopt terwijl ik H geroepen heb en bij me wil hebben. Hels word ik ervan.

@:Ffokjs1328 Ik denk niet dat ademhalingsoefeningen zullen helpen. Omdat die oplossing “te licht” is voor de enorme frustratie/woede die ik voel.
Probeer het zal ik je echt aanraden. Ik spreek echt uit ervaring. Maar ik ken jou natuurlijk niet.
pi_193468988
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:53 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Tik levert vrijwel niks op, omdat de hond het niet kan linken met wat hij of zij gedaan heeft, vooral niet als de tik niet direct volgt op het gedrag. Zijn aandacht is allang op iets anders gericht, bijvoorbeeld op het aanhalen/vastmaken door jou, en denkt dat hij daarvoor gestraft wordt. Ophouden daarmee dus.

Belonen voor goed gedrag, direct na zijn reactie op de commando (of wanneer ie het automatisch doet).

Je hebt geen autoriteit in je stem en houding, dat is het probleem. Je raakt in paniek, achtervolgt de hond, etc. Daarnaast zal een pup je altijd blijven testen in het begin. Dat is een kwestie van GEDULD. Verder, herhalen, herhalen, herhalen.
Bij H levert het wel wat op. H doet daarna wat er gevraagd is.

Hoe kan ik H belonen als H vrijwel gelijk niet luistert?

Geloof mij, ik heb echt wel autoriteit in mijn stem. Alleen ook bij zeer streng toespreken luistert H gewoon niet en komt niet als ik roep. H is zeer hardleers zegmaar. Ik raak niet in paniek, ik word alleen woest (en geloof me, dan heb ik zowel autoriteit in mijn stem als houding).

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:19 schreef Ffokjs1328 het volgende:

[..]

Probeer het zal ik je echt aanraden. Ik spreek echt uit ervaring. Maar ik ken jou natuurlijk niet.
Ik ga het proberen, als ik er in m’n woede aan denk althans.

quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat zo is?

Het is een teken dat de hond best wel wil luisteren, maar mogelijk jouw gedrag anders is thuis, dan op een cursus waar een Leider jou verteld hoe en welke bevelen je moet geven.

Wat betreft het losrukken van lijnen of uit tuig denk ik ook dat er daar een probleem ligt dat jij moet veranderen.. Je hond mag dat helemaal niet kunnen en ook dat ligt aan jouw controle.

Als je problemen hebt dat je je eenmaal weggelopen hond niet kunt vangen, ligt de oplossing vooral erin te voorkomen dat hij weglopen kan.
Ik heb geen idee, behalve dat het een pup is. Ik ben echt niet de eerste en enige hoor waar de hond wel luistert op cursus maar thuis niet.

Ik zou oprecht niet weten hoe mijn gedrag thuis anders is. Ik ben op cursus net zoals thuis.

Het harnas is al eerder gebruikt en eigenlijk nog iets te groot, voortaan zal ik z’n halsband gebruiken als H gewassen moet worden. Als H dan weg wil lopen verstikt H zichzelf en zal H het vast laten om weg te willen lopen. Als ik thuis ben en ik kan H niet te pakken krijgen als ie niet wil komen is heel streng “BENCH!!!” roepen genoeg, dan zit H er binnen 5 seconden in. (Dus ik heb wel autoriteit.) Alleen kon dit in dit geval niet want H was vies.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193472812
Als je niet wil toegeven dat de fout van het niet-luisteren bij jou ligt, waarom vraag je het dan? Een woeste stem is geen teken van autoriteit en schreeuwen ook niet. Dat ie daarom in zijn bench gaat, kan eerder 'verstop' gedrag zijn (uit angst) dan dat ie daadwerkelijk naar je luistert.

En blijf vooral tikken uitdelen als je woedend bent, is een goede manier om de hond te socialiseren :')
Als dat iets opleverde in positieve zin, dan zou de hond hetzelfde gedrag niet elke keer weer vertonen. Wil je dat ie naar je luistert uit angst of vanuit respect/waardering?

Als je geen geduld hebt, waarom dan een hond nemen? Ik snap dat echt niet.
pi_193473374
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:59 schreef Cockwhale het volgende:
Als je niet wil toegeven dat de fout van het niet-luisteren bij jou ligt, waarom vraag je het dan? Een woeste stem is geen teken van autoriteit en schreeuwen ook niet. Dat ie daarom in zijn bench gaat, kan eerder 'verstop' gedrag zijn (uit angst) dan dat ie daadwerkelijk naar je luistert.

En blijf vooral tikken uitdelen als je woedend bent, is een goede manier om de hond te socialiseren :')
Als dat iets opleverde in positieve zin, dan zou de hond hetzelfde gedrag niet elke keer weer vertonen. Wil je dat ie naar je luistert uit angst of vanuit respect/waardering?

Als je geen geduld hebt, waarom dan een hond nemen? Ik snap dat echt niet.
dit dus. Vreselijk voor het beestje
pi_193474269
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:59 schreef Cockwhale het volgende:
Als je niet wil toegeven dat de fout van het niet-luisteren bij jou ligt, waarom vraag je het dan? Een woeste stem is geen teken van autoriteit en schreeuwen ook niet. Dat ie daarom in zijn bench gaat, kan eerder 'verstop' gedrag zijn (uit angst) dan dat ie daadwerkelijk naar je luistert.

En blijf vooral tikken uitdelen als je woedend bent, is een goede manier om de hond te socialiseren :')
Als dat iets opleverde in positieve zin, dan zou de hond hetzelfde gedrag niet elke keer weer vertonen. Wil je dat ie naar je luistert uit angst of vanuit respect/waardering?

Als je geen geduld hebt, waarom dan een hond nemen? Ik snap dat echt niet.
Omdat H een (sorry) hardleers kreng is wat betreft luisteren. Aan mij ligt het niet, want H luistert ook vaak genoeg niet naar mijn partner. Totdat H even fysiek aangepakt wordt, dan luistert H. Ik zei een strenge stem, geen woeste stem. Dat H dan de bench ingaat is omdat ik H dat wel goed genoeg aangeleerd heb. Op strenge toon “BENCH!” betekent dat bazinnetje erg boos is en ik maar beter kan doen wat ze zegt.

Ik wil gewoon dat H luistert naar me, altijd. En dat hoeft niet per se binnen een halve seconde, maar na de 2e keer moet H gewoon komen. H is overigens prima gesocialiseerd. Vindt andere honden en mensen erg leuk en wil het liefst dolgraag kennismaken/spelen. Maar ook naar andere honden luistert H niet, ze kunnen grommen of zelfs happen, H blijft uitnodigen tot spelen/rond hen rennen. Doordat H niet luistert tijdens een wandeling heeft ie het bij mij verpest om los te mogen lopen (tenzij in het bos, maar dan is m’n partner erbij). H luisterde niet als ik/wij hem terugriep(en) als H naar een andere hond was gerend. Dus moet H bij mij voor straf altijd aan de lijn. Dan kan er niet niet-geluisterd worden. Luistert H echt niet terwijl H aan de lijn zit, of eet H stront dan krijgt H de Halti om. Das ook een goede straf voor niet luisteren, want H vindt de Halti niet heel leuk.

Ik heb nooit honden gehad. En ik ben over het algemeen juist hartstikke geduldig. Dus hoe kon ik dit weten?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193474381
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:43 schreef Prego het volgende:

[..]

dit dus. Vreselijk voor het beestje
Want?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193474668
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:34 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Omdat H een (sorry) hardleers kreng is wat betreft luisteren. Aan mij ligt het niet, want H luistert ook vaak genoeg niet naar mijn partner. Totdat H even fysiek aangepakt wordt, dan luistert H. Ik zei een strenge stem, geen woeste stem. Dat H dan de bench ingaat is omdat ik H dat wel goed genoeg aangeleerd heb. Op strenge toon “BENCH!” betekent dat bazinnetje erg boos is en ik maar beter kan doen wat ze zegt.

Ik wil gewoon dat H luistert naar me, altijd. En dat hoeft niet per se binnen een halve seconde, maar na de 2e keer moet H gewoon komen. H is overigens prima gesocialiseerd. Vindt andere honden en mensen erg leuk en wil het liefst dolgraag kennismaken/spelen. Maar ook naar andere honden luistert H niet, ze kunnen grommen of zelfs happen, H blijft uitnodigen tot spelen/rond hen rennen. Doordat H niet luistert tijdens een wandeling heeft ie het bij mij verpest om los te mogen lopen (tenzij in het bos, maar dan is m’n partner erbij). H luisterde niet als ik/wij hem terugriep(en) als H naar een andere hond was gerend. Dus moet H bij mij voor straf altijd aan de lijn. Dan kan er niet niet-geluisterd worden. Luistert H echt niet terwijl H aan de lijn zit, of eet H stront dan krijgt H de Halti om. Das ook een goede straf voor niet luisteren, want H vindt de Halti niet heel leuk.

Ik heb nooit honden gehad. En ik ben over het algemeen juist hartstikke geduldig. Dus hoe kon ik dit weten?
Ik lees angst, straf en een hond die de signalen van andere honden niet kan lezen.
Ja, goed gesocialiseerd :')

En nee, je kunt niet alles weten. Als ik dit zo lees hebben jij en je hond een aanvullende cursus nodig om elkaar beter te leren begrijpen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193474688
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:06 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

In een bepaalde situatie is dit helaas niet mogelijk. Maar juist die situatie maakt mij ontzettend gefrustreerd. Echt van het level furieus, dingen kapot willen maken, willen schreeuwen. Ik ontplof echt. Ik heb eens 3 keer de deur dichtgegooid, waarna mijn kat de krabpaal onderpoepte van angst voor mijn intense woede. En dat zegt veel, denk ik. (Die woede was dus niet op mijn kat gericht voor eventuele misverstanden.)
Geduldig, zei je?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193475080
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:06 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

In een bepaalde situatie is dit helaas niet mogelijk. Maar juist die situatie maakt mij ontzettend gefrustreerd. Echt van het level furieus, dingen kapot willen maken, willen schreeuwen. Ik ontplof echt. Ik heb eens 3 keer de deur dichtgegooid, waarna mijn kat de krabpaal onderpoepte van angst voor mijn intense woede. En dat zegt veel, denk ik. (Die woede was dus niet op mijn kat gericht voor eventuele misverstanden.)
Ga je toevallig al naar een profesioneel iemand om mee te praten?
pi_193475377
quote:
5s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:40 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Want?
Lees je eigen berichten nogmaals. Je slaat je hond (een corrigerende tik = slaan), wat je onbekwaam maakt om een hond op te voeden. Je hebt je woede niet onder controle en wat doe je? Je haalt un puppie in huis om hem/haar vervolgens te slaan :|W
Arm beestje.
Ik walg van jou.
pi_193475609
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Geduldig, zei je?
Dit inderdaad.

Godskolere, hoe kun je zo woest zijn om zoiets kleins waardoor de dieren vrezend voor hun leven de boel eronder schijten? Dat is echt niet normaal.
pi_193475781
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:26 schreef Prego het volgende:

[..]

Lees je eigen berichten nogmaals. Je slaat je hond (een corrigerende tik = slaan), wat je onbekwaam maakt om een hond op te voeden. Je hebt je woede niet onder controle en wat doe je? Je haalt un puppie in huis om hem/haar vervolgens te slaan :|W
Arm beestje.
Ik walg van jou.
En wat is een corrigerende tik als iemand zo woest kan worden?

Wist ook van iemand dat ie z'n hond sloeg, een stuk crimineel tuig, gebruikte zijn pup als boksbal wanneer ie niet luisterde.. toen ik het hoorde vanuit zijn tuin ben ik erop afgegaan, maar werd op het laatst tegengehouden door kennissen die er vlakbij woonden en bang waren dat hij hun lastig zou vallen. Stond op het punt om zijn hersenen in te slaan.

Guess what, paar week later was de hond dood, zogenaamd door een aandoening in de maag... zeg maar gerust doodgeslagen door klappen op de buik.
pi_193478206
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik lees angst, straf en een hond die de signalen van andere honden niet kan lezen.
Ja, goed gesocialiseerd :')

En nee, je kunt niet alles weten. Als ik dit zo lees hebben jij en je hond een aanvullende cursus nodig om elkaar beter te leren begrijpen.
Goed gesocialiseerd betekent toch of H goed met andere honden en mensen om kan gaan? Nou dat kan H prima.

quote:
9s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Geduldig, zei je?
Ja. Zet mij in een wachtkamer en vertel me niet hoelang ik moet wachten en ik kan dat prima 2 uur of zelfs langer volhouden. Ik heb een prima ability to wait en dus geduld.

quote:
4s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:12 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ga je toevallig al naar een profesioneel iemand om mee te praten?
Ik kan terecht bij een soort GGZ ja. Ik weet alleen niet of zij ook met huisdieren kunnen helpen. Ik kan wel aangeven dat boos worden een beetje een probleem begint te worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:26 schreef Prego het volgende:

[..]

Lees je eigen berichten nogmaals. Je slaat je hond (een corrigerende tik = slaan), wat je onbekwaam maakt om een hond op te voeden. Je hebt je woede niet onder controle en wat doe je? Je haalt un puppie in huis om hem/haar vervolgens te slaan :|W
Arm beestje.
Ik walg van jou.
Nee. Een corrigerende tik (bij een hond) is absoluut niet slaan! Waag het niet mij daarvan te beschuldigen!! :(

H ligt nu toevallig lekker naast me. H vraagt me soms om te stoeien. (En nee, dat is óók geen mishandeling.) Zou H dit doen als er sprake was van mishandeling? Nee. Dus conclusie: H wordt niet mishandeld.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:35 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Godskolere, hoe kun je zo woest zijn om zoiets kleins waardoor de dieren vrezend voor hun leven de boel eronder schijten? Dat is echt niet normaal.
De kat is al een oud besje hoor. Ze is echt niet bang dat ik haar vermoord.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:41 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

En wat is een corrigerende tik als iemand zo woest kan worden?

Wist ook van iemand dat ie z'n hond sloeg, een stuk crimineel tuig, gebruikte zijn pup als boksbal wanneer ie niet luisterde.. toen ik het hoorde vanuit zijn tuin ben ik erop afgegaan, maar werd op het laatst tegengehouden door kennissen die er vlakbij woonden en bang waren dat hij hun lastig zou vallen. Stond op het punt om zijn hersenen in te slaan.

Guess what, paar week later was de hond dood, zogenaamd door een aandoening in de maag... zeg maar gerust doodgeslagen door klappen op de buik.
Ik sla de hond niet. :)
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193478554
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:34 schreef -Ferb- het volgende:

Ik wil gewoon dat H luistert naar me, altijd.
Yeah.. not gonna happen. Doe de hond maar naar iemand met meer geduld.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_193479009
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 21:41 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Yeah.. not gonna happen. Doe de hond maar naar iemand met meer geduld.
Heb je ook verder gelezen?! Nee dit hoeft niet altijd binnen een halve seconde, maar de 2e keer dat ik roep zou H naar me toe moeten komen. Zeker als dat met iets strengere stem is.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193479033
Ah, het bekende patroon. Kritische vragen, TS wordt geconfronteerd met eigen uitspraken en lult het allemaal weer om zodat zij er onschuldig vanaf komt.

Echt, je hebt problemen. Fix ze.

Een kat die van angst (zei je zelf!) de krabpaal onderschijt... geen normaal gedrag voor een kat in een stabiel huishouden. Daar kun je echt wel eens met een deur slaan, poes schiet misschien onder de bank en blijft daar een poosje zitten. Maar als ze gaan poepen en plassen op rare plekken, meteen als reactie op jouw gedrag -> stress.
Nu ga jij natuurlijk zeggen dat dit maar één keer voorkwam. Ik geloof er niks van.

En je zei zelf dat je hond niet naar andere honden luistert. Dat hij niet doorheeft dat ze kunnen bijten. Dan kan je hond niet met andere honden omgaan. Net zoals jij niet met andere mensen kunt omgaan dus het verbaast me eigenlijk niet.

Zoek hulp. Voor je woede, voor je mensbeeld, voor je huisdieren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193479052
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:01 schreef -Ferb- het volgende:

Heb je ook verder gelezen?!
Zeker. Luisterde ik goed de eerste keer?

quote:
Nee dit hoeft niet altijd binnen een halve seconde, maar de 2e keer dat ik roep zou H naar me toe moeten komen. Zeker als dat met iets strengere stem is.
Yeah.. not gonna happen. Je creëert een angst relatie tussen jou en je hond. Heel veel plezier zullen jullie beiden niet meer gaan hebben.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 4 juni 2020 @ 22:03:49 #50
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_193479054
Frustratie in toom houden betekent bij mijn mijn verwachting zo laag mogelijk houden.
Voorbeeld: met babies heb ik engelengeduld. Maakt niet uit hoe lang ze bleren. Gewoon omdat ik weet dat dat het enige is wat ze kunnen (naast luiers volgooien dan :P ).
Nu de puberteit een feit is lijken mijn verwachtingen te hoog en mijn frustratielevel daarmee ook.
Ja ze gaan richting volwassenheid maar maar dat puberbrein heeft ook daarna nog even om uit te kristaliseren. Toch verwacht ik meer van ze. Dat is dus mijn eigen schuld.
En dan lijkt er ook nog eens een autistisch dus nu moet ik ook daar mijn verwachtingen op aan passen anders ploft het te vaak.

Nou heb ik niet veel verstand van honden, maar kan het niet gewoon zijn dat die pup gewoon nog minder kan dan jij verwacht? Ik zou terug naar de hondenschool gaan en er een vervolgcursus tegenaan gooien.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_193480003
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ah, het bekende patroon. Kritische vragen, TS wordt geconfronteerd met eigen uitspraken en lult het allemaal weer om zodat zij er onschuldig vanaf komt.

Echt, je hebt problemen. Fix ze.

Een kat die van angst (zei je zelf!) de krabpaal onderschijt... geen normaal gedrag voor een kat in een stabiel huishouden. Daar kun je echt wel eens met een deur slaan, poes schiet misschien onder de bank en blijft daar een poosje zitten. Maar als ze gaan poepen en plassen op rare plekken, meteen als reactie op jouw gedrag -> stress.
Nu ga jij natuurlijk zeggen dat dit maar één keer voorkwam. Ik geloof er niks van.

En je zei zelf dat je hond niet naar andere honden luistert. Dat hij niet doorheeft dat ze kunnen bijten. Dan kan je hond niet met andere honden omgaan. Net zoals jij niet met andere mensen kunt omgaan dus het verbaast me eigenlijk niet.

Zoek hulp. Voor je woede, voor je mensbeeld, voor je huisdieren.
Ik ontken nergens dat ik problemen heb. Ik heb een probleem anders had ik dit topic niet geopend. Alleen jullie maken er iets veel ergers van dan het is. Ik vroeg hier om tips, weet je nog?

Mijn kat is al een oud besje, daar komt het door. En ze was toen gestrest ja, omdat er ineens een druk “irritant” raar beest in huis was waar ze helemaal niks van moest hebben en die maar niet weggaat. En nog steeds moet ze er niks van hebben: blazen, miauwen en aanvallen (niet heel serieus, ze verwond H niet). En ja, ik wist van tevoren dat ze niets van andere beesten (en zelfs mensen) moet hebben, maar we hebben toch besloten voor een hond te gaan en te kijken hoe het zich uitpakte. Tot nu toe redelijk positief. Ik ben eerlijk als ik zeg dat dat de 1e keer was. Ze heeft dit nog nooit eerder gedaan. En daarna ook niet meer, hoewel ze me vaker boos heeft meegemaakt daarna. En daarvoor trouwens ook wel. Het is tot nu toe een eenmalig incident geweest.

H is nog altijd enthousiast als er een andere hond is. H is niet bang voor andere honden of mensen, dus prima gesocialiseerd. We hebben H ook zoveel mogelijk kennis laten maken met honden en mensen toen dat nog kon en in de belangrijkste weken (7 t/m 12).
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193480078
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:03 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Zeker. Luisterde ik goed de eerste keer?
[..]

Yeah.. not gonna happen. Je creëert een angst relatie tussen jou en je hond. Heel veel plezier zullen jullie beiden niet meer gaan hebben.
H is niet bang voor mij. Wat ik zei: H ligt momenteel lekker tegen me aan. Reageert niet bang als ik H aanraak of dichterbij kom. We hebben zat plezier samen, bijv tijdens het stoeien. Er is geen angstrelatie tussen ons en gaat ook niet gebeuren.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193480096
Fappen.
pi_193480101
Jezelf quoten is zo 2019 maar toch

quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ah, het bekende patroon. Kritische vragen, TS wordt geconfronteerd met eigen uitspraken en lult het allemaal weer om zodat zij er onschuldig vanaf komt.

Echt, je hebt problemen. Fix ze.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193480241
Dit is meer iets voor Flora en Fauna. En een cursus hoe voed ik mijn hond op.
pi_193480312
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:03 schreef Elpis het volgende:
Frustratie in toom houden betekent bij mijn mijn verwachting zo laag mogelijk houden.
Voorbeeld: met babies heb ik engelengeduld. Maakt niet uit hoe lang ze bleren. Gewoon omdat ik weet dat dat het enige is wat ze kunnen (naast luiers volgooien dan :P ).
Nu de puberteit een feit is lijken mijn verwachtingen te hoog en mijn frustratielevel daarmee ook.
Ja ze gaan richting volwassenheid maar maar dat puberbrein heeft ook daarna nog even om uit te kristaliseren. Toch verwacht ik meer van ze. Dat is dus mijn eigen schuld.
En dan lijkt er ook nog eens een autistisch dus nu moet ik ook daar mijn verwachtingen op aan passen anders ploft het te vaak.

Nou heb ik niet veel verstand van honden, maar kan het niet gewoon zijn dat die pup gewoon nog minder kan dan jij verwacht? Ik zou terug naar de hondenschool gaan en er een vervolgcursus tegenaan gooien.
Ik heb al langere tijd het idee dat onze hond wellicht verstandelijk beperkt is. Net zoals bij mensen kan dit ook prima bij honden voorkomen. Ik heb hiervoor een aantal redenen. Maar ja, hoe kom je daar achter?

De dingen die ik verwacht zijn niet heel moeilijk. Dat is voornamelijk gewoon komen als ik roep, daar gaat het vaak bij mis. Voor de rest is het een hartstikke lieve, goede hond. Hij kent de rest van de commando’s goed.

Een vervolgcursus is door corona helaas even geen optie.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  donderdag 4 juni 2020 @ 23:11:43 #57
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_193480494
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 23:02 schreef -Ferb- het volgende:
Een vervolgcursus is door corona helaas even geen optie.
Dan voorlopig even de mantra: het is een pup/baby dus hij weet niet beter.

Zo ik ga nu eens even of ik mijn katten binnen krijg. Die staan al helemaaaal niet onder appèl . :')
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_193480563
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:52 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

H is niet bang voor mij. Wat ik zei: H ligt momenteel lekker tegen me aan. Reageert niet bang als ik H aanraak of dichterbij kom. We hebben zat plezier samen, bijv tijdens het stoeien. Er is geen angstrelatie tussen ons en gaat ook niet gebeuren.
Waarom heeft je hond een gesloten oog?
pi_193480680
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 23:02 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ik heb al langere tijd het idee dat onze hond wellicht verstandelijk beperkt is. Net zoals bij mensen kan dit ook prima bij honden voorkomen. Ik heb hiervoor een aantal redenen. Maar ja, hoe kom je daar achter?

De dingen die ik verwacht zijn niet heel moeilijk. Dat is voornamelijk gewoon komen als ik roep, daar gaat het vaak bij mis. Voor de rest is het een hartstikke lieve, goede hond. Hij kent de rest van de commando’s goed.

Een vervolgcursus is door corona helaas even geen optie.
Wil de hond nooit spelen? Loopt ie "scheef"/zijwaarts? Vergeet ie waar z'n voederbak/bench staat? Lijkt ie absent?

Nee, het ligt toch echt aan jouw gedrag.
pi_193481802
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 23:02 schreef -Ferb- het volgende:
Ik heb al langere tijd het idee dat onze hond wellicht verstandelijk beperkt is. Net zoals bij mensen kan dit ook prima bij honden voorkomen. Ik heb hiervoor een aantal redenen. Maar ja, hoe kom je daar achter?

De dingen die ik verwacht zijn niet heel moeilijk. Dat is voornamelijk gewoon komen als ik roep, daar gaat het vaak bij mis. Voor de rest is het een hartstikke lieve, goede hond. Hij kent de rest van de commando’s goed.

Een vervolgcursus is door corona helaas even geen optie.
LOL . Wat zijn die redenen dan? Tja ik vind het soms jammer dat dieren en mensen elkaar niet kunnen verstaan of in elkaars hoofd kunnen kijken. Je zal er daarom nooit achter komen. Jaje kunt je hond qua gedrag vergelijken met andere honden en algemene gegevens over wat een hond wanneer gemiddeld kan . Thats it.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193482195
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 21:26 schreef -Ferb- het volgende:

[..]


Nee. Een corrigerende tik (bij een hond) is absoluut niet slaan! Waag het niet mij daarvan te beschuldigen!! :(
Dat doe ik wel of het je nou aanstaat of niet: je slaat je hond en daarmee mishandel je je hond en ben je niet bekwaam om je hond op te voeden. Volgens mij zit jij aardig in de knoop met jezelf en reageer je het af op je hond. Zoek een andere boksbal :{w

En natuurlijk is « H » lief wanneer hij of zij wil spelen en aandacht wil, op wie anders kan hij terugvallen? Je hond zit aan jou vast.
Nogmaals: jij slaat je hond.
Nogmaals: ik walg van jou.

[ Bericht 4% gewijzigd door Prego op 05-06-2020 02:14:16 ]
pi_193482196
Foutje
pi_193482200
Knip, dubbel
pi_193484116
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 23:14 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Waarom heeft je hond een gesloten oog?
Wat?

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 23:20 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Wil de hond nooit spelen? Loopt ie "scheef"/zijwaarts? Vergeet ie waar z'n voederbak/bench staat? Lijkt ie absent?

Nee, het ligt toch echt aan jouw gedrag.
Nee andere redenen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 02:07 schreef Prego het volgende:

[..]

Dat doe ik wel of het je nou aanstaat of niet: je slaat je hond en daarmee mishandel je je hond en ben je niet bekwaam om je hond op te voeden. Volgens mij zit jij aardig in de knoop met jezelf en reageer je het af op je hond. Zoek een andere boksbal :{w

En natuurlijk is « H » lief wanneer hij of zij wil spelen en aandacht wil, op wie anders kan hij terugvallen? Je hond zit aan jou vast.
Nogmaals: jij slaat je hond.
Nogmaals: ik walg van jou.

Tyft lekker een eind op. 🖕🏻
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193484145
Geef jezelf eens een tikje. En sla jezelf nu eens. Voel je het verschil? Een tik geven is absoluut NIET slaan! IK SLA DE HOND NIET!

Het is dat ik het moeilijk voor kan komen doen, maar nondeju, je begrijpt het verschil tussen een tikje en slaan toch wel?! 🤦🏻♀ Dat ik dit nog uit moet gaan leggen...
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 08:52:54 #66
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193484153
Dit heeft met R&P niets meer van doen, ga dit maar in F&F openen, als het niet meer gaat om je eigen gedrag, TS, maar om dat van de hond. En zo kan ik nog wel een stuk of wat redenen opnoemen waarom dit dicht gaat.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')