Is dat zo ja?quote:Op woensdag 1 april 2020 16:19 schreef Nober het volgende:
"Onze juridische afdeling heeft RUMAG gesommeerd wegens de inbreuk die is gepleegd op het merk 'joe joe', waar Bram de rechtmatige eigenaar van is", meldt zijn manager.
Hij heeft toch gelijk?quote:Op donderdag 2 april 2020 00:09 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja echt hoor, op 30:11 helemaal 'En toch zitten we hier huehue'
Niet die schijven door het dak gooienquote:Op woensdag 1 april 2020 21:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Fok!ken ipv liften
Niet gaan als een raket
Niet dagelijks minstens 3 scoops v2 tropical gold nemen
quote:Op donderdag 2 april 2020 10:14 schreef Elan het volgende:
Wie de fuck is Bram Krikke?
Mensen die denken dat ze auteursrecht hebben op een woordje van drie letters.
Wat een clown
Blijkbaar heeft hij dat dus wel. Jij als voorvechter van het naleven van de wet door Rumag zal wel begrijpen dat ze hier dan mee op moeten houden.quote:'Joe joe' is in 2018 geregistreerd bij het Benelux Office for Intellectual Property (BOIP), de officiële instantie voor de registratie van merken.
Ja vast.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
[..]
Blijkbaar heeft hij dat dus wel. Jij als voorvechter van het naleven van de wet door Rumag zal wel begrijpen dat ze hier dan mee op moeten houden.
Je hebt er geen bal van begrepen. Het merkrecht dat Krikke heeft vastgelegd is 'Joejoe', een woordmerk van 6 letters. Maar de lengte is niet zo relevant. 'KLM' is korter, 'Puma' en 'Nike' zijn ook beschermde merken en ook kort. Wat wel relevant is, is dat Krikke zijn woordmerk onder andere heeft geregistreerd voor "Kledingstukken, schoeisel, hoofddeksels; zwemkleding; onderkleding; lingerie; petten en mutsen; sjaals en dassen; riemen en ceintuurs.".quote:Op donderdag 2 april 2020 10:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja vast.
Dit kan maar beter een 1 aprilgrap zijn.
joejoe
Je kunt geen willekeurige letters vastleggen als jouw alleenrecht, als ik een shirt wil maken met de teksten "Nike" er op en een afbeelding van de Griekse god waaraan ik refereer dan doe ik dat.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:30 schreef recursief het volgende:
[..]
Je hebt er geen bal van begrepen. Het merkrecht dat Krikke heeft vastgelegd is 'Joejoe', een woordmerk van 6 letters. Maar de lengte is niet zo relevant. 'KLM' is korter, 'Puma' en 'Nike' zijn ook beschermde merken en ook kort. Wat wel relevant is, is dat Krikke zijn woordmerk onder andere heeft geregistreerd voor "Kledingstukken, schoeisel, hoofddeksels; zwemkleding; onderkleding; lingerie; petten en mutsen; sjaals en dassen; riemen en ceintuurs.".
Ik begrijp dat je het allemaal reuzevervelend vindt, maar als je discussieert zou je dat op basis van feiten moeten doen en niet dmv rants die niet helemaal kloppen.
Stelletje dievuhhhh!!!quote:Nike, Inc. een Amerikaans bedrijf, dat zich naar de godin vernoemd heeft
En Rumag had er JOE.JOE van gemaakt. Dat is net iets anders.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:30 schreef recursief het volgende:
[..]
Je hebt er geen bal van begrepen. Het merkrecht dat Krikke heeft vastgelegd is 'Joejoe', een woordmerk van 6 letters. Maar de lengte is niet zo relevant. 'KLM' is korter, 'Puma' en 'Nike' zijn ook beschermde merken en ook kort. Wat wel relevant is, is dat Krikke zijn woordmerk onder andere heeft geregistreerd voor "Kledingstukken, schoeisel, hoofddeksels; zwemkleding; onderkleding; lingerie; petten en mutsen; sjaals en dassen; riemen en ceintuurs.".
Ik begrijp dat je het allemaal reuzevervelend vindt, maar als je discussieert zou je dat op basis van feiten moeten doen en niet dmv rants die niet helemaal kloppen.
blijkbaar wel, het is hem gelukt.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt geen willekeurige letters vastleggen als jouw alleenrecht, als ik een shirt wil maken met de teksten "Nike" er op en een afbeelding van de Griekse god waaraan ik refereer dan doe ik dat.
Het is wat anders als ik kleuren, stijl of logo's (bijvoorbeeld de swoosh van Nike) overneem, of het blauw wit van KLM overneem.
Johquote:Op donderdag 2 april 2020 11:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En Rumag had er JOE.JOE van gemaakt. Dat is net iets anders.
Volgens deze jurist is er redelijk veel vrijheid wat betreft het gebruiken van bestaande woorden/uitspraken:
Nou, Rumag heeft zelf eieren voor zijn geld gekozen.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:53 schreef boik het volgende:
[..]
blijkbaar wel, het is hem gelukt.
en reken er maar op dat als jij je shirtjes met Nike met een god erop gaat verkopen je heel snel een brief van de advocaten van Nike in je bus hebt liggen
Ja vast.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:53 schreef boik het volgende:
[..]
blijkbaar wel, het is hem gelukt.
en reken er maar op dat als jij je shirtjes met Nike met een god erop gaat verkopen je heel snel een brief van de advocaten van Nike in je bus hebt liggen
Redbubble en diverse soortgelijke t-shirtsites zijn net zo erg als Rumag, met veel gestolen ontwerpen.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja vast.
https://www.redbubble.com(...)gined/33757910.I57B7
En zo nog duizenden. Je lult maar een eind weg.
Als je niet weet wat een woordmerk is en wat een beeldmerk is dan is een discussie tamelijk zinloos.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt geen willekeurige letters vastleggen als jouw alleenrecht, als ik een shirt wil maken met de teksten "Nike" er op en een afbeelding van de Griekse god waaraan ik refereer dan doe ik dat.
Het is wat anders als ik kleuren, stijl of logo's (bijvoorbeeld de swoosh van Nike) overneem, of het blauw wit van KLM overneem.
[..]
Stelletje dievuhhhh!!!
Als een uiting/woord/beeld verwarringwekkend gelijk is aan een intellectueel eigendomsrecht kan de rechter zomaar oordelen dat het verschil niet groot genoeg is om schending van het merkrecht te voorkomen.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En Rumag had er JOE.JOE van gemaakt. Dat is net iets anders.
Volgens deze jurist is er redelijk veel vrijheid wat betreft het gebruiken van bestaande woorden/uitspraken:
lees verderquote:Radio DJ Bram Krikke heeft in 2018 het merk JOEJOE laten registreren als Benelux woordmerk voor onder meer sierraden, tassen en lederwaren en kleding.
RUMAG heeft kledingstukken verkocht met JOE.JOE. erop. Het enige verschil zijn dus de puntjes.
Volgens het merkenrecht moet je, om te bepalen of een merk overeenstemt met het gebruikte 'teken', zoals hier dus door RUMAG, op drie zaken letten:
• auditieve overeenstemming - klinkt het hetzelfde?
• visuele overeenstemming - ziet het er hetzelfde uit?
• begripsmatige overeenstemming - betekent het hetzelfde?
JOEJOE, met of zonder puntjes ertussen, klinkt natuurlijk hetzelfde. De puntjes ertussen zetten maakt het visueel ook niet opeens heel erg anders, waardoor we ook daarvan mogen zeggen dat het overeenstemmend is. En de betekenis is ook hetzelfde. Vervolgens wordt het dus ook nog eens voor dezelfde waren, dezelfde producten gebruikt: kleding. Makkelijker wordt het niet om een inbreuk vast te stellen.
Zou kunnen. Maar het is niet zo dat de aanklager op voorhand echt sterk staat.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:23 schreef recursief het volgende:
[..]
Als een uiting/woord/beeld verwarringwekkend gelijk is aan een intellectueel eigendomsrecht kan de rechter zomaar oordelen dat het verschil niet groot genoeg is om schending van het merkrecht te voorkomen.
Van Legal Loyd:quote:Van een quote is snel sprake. Maar(!) meestal zijn het bijzonder korte stukjes tekst. Een zin. Meer niet. Of je een quote zomaar, zonder context, mag gebruiken, is mede afhankelijk van de vraag of de quote auteursrechtelijk beschermd is.
quote:In principe is snel sprake van een quote. Quotes zijn meestal korte stukjes tekst en bestaan vaak maar uit één enkele zin. Of je een quote zomaar mag gebruiken hangt af van de vraag of de quote auteursrechtelijk beschermd is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |