abonnement Unibet Coolblue
pi_192385113
Hallo

Ik word door mijn werkgever gedwongen om alle aanraakvlakken(zoals balie, computers pinapparaat deurklinken etc) te reinigen met chloor.

Zelf draag ik dan wel handschoenen maar vind chloor niet echt fijn spul om mee schoon te maken. Dan liever dettol.


Mag chloor überhaupt voor dit gebruikt worden op dagelijkse basis(elke dag moet ik dit doen) of mag het niet en is dettol dus een goede optie.

Mag ik als ik wel steeds gedwongen Word chloor te gebruiken. Werk weigeren? Ivm de gezondheid risicos van chloor
pi_192385160
In het ziekenhuis gebruiken we ook chloor. Chloor of 70%alcohol iets anders ontsmet niet genoeg.

Tip. Doe chloor met koud water. Dat walmt minder.
pi_192385209
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:42 schreef wcborstel het volgende:
In het ziekenhuis gebruiken we ook chloor. Chloor of 70%alcohol iets anders ontsmet niet genoeg.

Tip. Doe chloor met koud water. Dat walmt minder.
Wc neem ik aan. Niet computers balies keuken etc
pi_192385230
Vreet alles kapot.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192385352
Metalen deurklinken kan eventueel nog wel. Kunststof enzo zou ik echt niet doen hoor.

Wat betreft mogen; zou niet weten waarom niet. Mits handschoenen, geventileerde ruimte etc.
pi_192385928
Het gaat mij erom of het mag ons bedrijf stelt chloor als reinigingsmiddel voor alles. Maar ik heb toch liever dettol als ik zelf moet schoonmaken
  woensdag 1 april 2020 @ 10:08:31 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192386387
Chloor of iets met alcohol 70%. Werkt het beste. Dettol valt daar geloof ik niet onder.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192386505
Wil je chloor met bloemmetjesgeur?

Over welke futiliteiten mensen zich op dit moment druk kunnen maken. :D
pi_192386667
Ventileer iig goed als je er mee werkt.
pi_192387393
Dit virus is gevoelig voor zeep. Gewone allesreiniger is dus prima om mee schoon te maken.

Makkelijke uitleg voor de werkgever -> https://www.kijkmagazine.(...)coronavirus-aangaat/
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_192387709
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:38 schreef Vurnality het volgende:
Hallo

Ik word door mijn werkgever gedwongen om alle aanraakvlakken(zoals balie, computers pinapparaat deurklinken etc) te reinigen met chloor.

Zelf draag ik dan wel handschoenen maar vind chloor niet echt fijn spul om mee schoon te maken. Dan liever dettol.

Mag chloor überhaupt voor dit gebruikt worden op dagelijkse basis(elke dag moet ik dit doen) of mag het niet en is dettol dus een goede optie.

Mag ik als ik wel steeds gedwongen Word chloor te gebruiken. Werk weigeren? Ivm de gezondheid risicos van chloor
Waarom zo tegendraads?
Ja werk gever mag je mits goed gefentileerd met chloor laten werken
pi_192387803
quote:
6s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:21 schreef Tailless het volgende:

[..]

Waarom zo tegendraads?
Ja werkgever mag je mits goed geventileerd met chloor laten werken
Dit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192389518
quote:
6s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:21 schreef Tailless het volgende:

[..]

Waarom zo tegendraads?
Ja werk gever mag je mits goed gefentileerd met chloor laten werken
Verder geen ventilatie. Gewoon zeuren die soms open gaan.

Ik word altijd beroerd van chloor
pi_192391521
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:47 schreef Vurnality het volgende:

[..]

Wc neem ik aan. Niet computers balies keuken etc
Nee alles, apparatuur, oppervlakken, alles.
  woensdag 1 april 2020 @ 14:30:57 #15
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_192391571
Met chloor niet. Chloorhoudende bleek is een ander verhaal.

Verder heb je ze ook met geurtjes. Persoonlijk vind ik de O2 van glorix wel goed te doen.
And so is the past
pi_192392128
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:38 schreef Vurnality het volgende:
Hallo

Ik word door mijn werkgever gedwongen om alle aanraakvlakken(zoals balie, computers pinapparaat deurklinken etc) te reinigen met chloor.

Zelf draag ik dan wel handschoenen maar vind chloor niet echt fijn spul om mee schoon te maken. Dan liever dettol.

Mag chloor überhaupt voor dit gebruikt worden op dagelijkse basis(elke dag moet ik dit doen) of mag het niet en is dettol dus een goede optie.

Mag ik als ik wel steeds gedwongen Word chloor te gebruiken. Werk weigeren? Ivm de gezondheid risicos van chloor
Puur chloor of chloorhoudend schoonmaakmiddel?

Artikel 7:660 BW:
quote:
De werknemer is verplicht zich te houden aan de voorschriften omtrent het verrichten van de arbeid alsmede aan die welke strekken ter bevordering van de goede orde in de onderneming van de werkgever, door of namens de werkgever binnen de grenzen van algemeen verbindende voorschriften, of overeenkomst aan hem, al dan niet tegelijk met andere werknemers, gegeven.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192395374
ik vermoed dat TS bleek bedoelt, omdat chloor in vrije vorm niet voorkomt in de natuur en alleen in gebonden toestand te verkrijgen is.

Bleek is een schoonmaakmiddel wat dagelijks gebruikt wordt en ik ben benieuwd waarom TS dit niet fijn vindt....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192396409
Je werkgever is verantwoordelijk voor jouw arbeidsomstandigheden, dus hij moet hierover geinformeerd zijn.
pi_192402965
Ik neem aan dat je inderdaad een chloorOPLOSSING bedoelt: de verhouding is dan geloof ik 10 ml bleekwater uit de bekende gele fles op 1 liter water?

Heb je al gevraagd of je een Dettol (ook oplossing) mag gebruiken - en nagekeken of dit afdoende is voor het doel?
pi_192416795
Ja mensen waar jullie allemaal aan voorbij gaan is dat dit dus op werk is. Is TS professioneel schoonmaker?

Thuis 1x in de week de wc met een beetje chloor doen dat overleven je longen wel. Maar het is sowieso rotzooi wat cellen afbreekt. Daarom voelen je vingers ook zo glad als er bleek op is geweest.

Dus die dampen zijn troep, dat wil je niet inademen. Zeker niet voor je werk en zeker niet vaker dan sporadisch.

Dit is wat ik zo gauw kon vinden. Maar is geen officiele site.
https://www.avds.nl/chemi(...)oor-schoonmaakmiddel
of deze https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=91&t=1365496

Ik zou hier wel werk van maken. Je kan ook maar zo een keer een spetter in je oog krijgen. Is het allemaal niet waard.
pi_192420313
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:38 schreef Vurnality het volgende:
vind chloor niet echt fijn spul om mee schoon te maken. Dan liever dettol.
Je mag Dettol dan minder erg vinden dan bleek ('chloor'), maar Dettol is niet bewezen werkzaam tegen COVID-19.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Chloorxylenol
quote:
Het is ook werkzaam tegen sommige virussen.
Ook op https://www.dettol.nl/het-nieuwe-coronavirus-covid-19-verstaan/ durven ze (zelf) niet te zeggen dat Dettol COVID-19 dood.

Advies van het RIVM: https://www.rivm.nl/coron(...)fessionals/thuiszorg
quote:
... contactpunten, zoals deurkrukken en de toiletbediening, extra gereinigd worden met huishoudbleek ...
'Chloor' (bleekwater) mag dan meer 'ruiken' dan Dettol, het is de enige manier om zeker te weten dat je COVID-19 dood.

70% alcohol werkt ook, maar daar is op dit moment amper aan te komen. De hand-gel variant kan je niet gebruiken op oppervlaktes omdat dit weer een laagje achterlaat. (Waar het virus zich juist weer aan kan hechten.)
pi_192429977
Ik vind als de badkamer schoongemaakt is met chloor juist altijd lekker ruiken :+
pi_192431273
Chloor = life. Niet zo piepen man TS. Vind mensen niet snel een snowflake maar gedraag je. :') Waar gaat dit over.
pi_192435087
Tegen covid zou ik gewoon ontvetter gebruiken. Dat virus zit in een vetzakje. Met ontvetter gaat dat dus stuk. Bij de wibra hebben ze een goeie. Maar dat is ook troep om in te ademen.
pi_192435981
Bleek is lekker reactief. Dan weet je zeker dat je Corona kapot maakt. Ik vind het heerlijk om met bleek schoon te maken.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192446413
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:00 schreef tstile het volgende:
Tegen covid zou ik gewoon ontvetter gebruiken. Dat virus zit in een vetzakje. Met ontvetter gaat dat dus stuk. Bij de wibra hebben ze een goeie. Maar dat is ook troep om in te ademen.
Dasty bedoel je zeker? Waar katten aan kapot gaan omdat ze ergens gelopen hebben waar ze die meuk als anti-groen hebben gebruikt en vervolgens hun pootjes aflikken, nee puik plan om dat dan binnen te gebruiken op oppervlakken die worden aangeraakt.
pi_192446457
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:20 schreef Henno het volgende:

[..]

Dasty bedoel je zeker? Waar katten aan kapot gaan omdat ze ergens gelopen hebben waar ze die meuk als anti-groen hebben gebruikt en vervolgens hun pootjes aflikken, nee puik plan om dat dan binnen te gebruiken op oppervlakken die worden aangeraakt.
Nog een goede reden om Dasty te gebruiken *O*
  maandag 6 april 2020 @ 22:48:58 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192486964
TS, hoe heb je dit uiteindelijk opgelost?
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')