Ik heb het dus over als dat weer mag.quote:Op woensdag 1 april 2020 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik verwacht een geleidelijke loslaten van de maatregelen. Waarbij feestjes, evenementen en horeca niet bepaald bovenaan het lijstje staan.
Ja jij bent geweldig in je commentaar maar anderen zijn maar nietsnutten.quote:Op woensdag 1 april 2020 01:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Nou, hier in COR anders wel hoor.Zie bijvoorbeeld hier: Topicreeks: De amateurs van het RIVM
Ik heb zelf wel (onderbouwde) kritiek op veel aspecten van het beleid, maar sommige anderen laten geen kans onbenut om een aantal kopstukken door het slijk te halen.
Maar dat is iets anders dan dat je niet weet wie het zijn. Die geheimzinnigheid slaat nergens op en wekt bepaald geen vertrouwen.quote:Op woensdag 1 april 2020 01:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
En op inhoud heb jij net zo min weet van wie dat beleid maakt, en waarom en wie beslissing deelt etc
Het zij zo
Ik denk dat we het snel 'vergeten' zijn.quote:Op woensdag 1 april 2020 01:43 schreef RensAjacied het volgende:
Wat denken jullie als de regels weer versoepeld worden het normale leven weer begint, gaan mensen dan weer massaal naar feestjes etc. of blijft de angst er dan voorlopig nog wel in?
In een scenario waarin het langzaam losgelaten wordt denk ik dat dat wel gebeurt ja. Als mensen weer dagelijks in de trein naar hun werk zitten kan dat feestje ook wel weer.quote:Op woensdag 1 april 2020 01:46 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ik heb het dus over als dat weer mag.
Dan denk ik dat 90% van de mensen gewoon weer gaat.quote:Op woensdag 1 april 2020 01:46 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ik heb het dus over als dat weer mag.
quote:Op woensdag 1 april 2020 01:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja jij bent geweldig in je commentaar maar anderen zijn maar nietsnutten.
Deze al gelezen?quote:Op woensdag 1 april 2020 01:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat is iets anders dan dat je niet weet wie het zijn. Die geheimzinnigheid slaat nergens op en wekt bepaald geen vertrouwen.
Ik hoef niet te weten wat daar besproken wordt, maar wie er aan tafel zit geheimhouden vind ik vreemd.
Jazekerquote:Op woensdag 1 april 2020 02:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Deze al gelezen?
https://www.trouw.nl/zorg(...)s-voorziet~b37e4f97/
Nou, die woordvoerster van dat Nederlands Huisartsengenootschap was ongetwijfeld die vrouwelijke huisarts bij Pauw laatst! Dat moet wel toch?quote:
Hier nog eentje:quote:
quote:Eind april is het coronavirus zeker nog niet weg. Dat zei Marion Koopmans, hoofd van de afdeling virologie van het Erasmus Medisch Centrum, gisteravond in NOS Met het Oog op Morgen. Of de maatregelen die zijn verlengd tot en met 28 april nog langer moeten gelden, hangt volgens haar daarom vooral af van het effect van die maatregelen. "Dus dat er dan een kentering is te zien in het aantal IC-opnames en overlijdens", aldus Koopmans, die ook lid is van het zogenoemde Outbreak Management Team dat het kabinet adviseert.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-zeker-niet-weg.html
quote:Op woensdag 1 april 2020 02:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, die woordvoerster van dat Nederlands Huisartsengenootschap was ongetwijfeld die vrouwelijke huisarts bij Pauw laatst! Dat moet wel toch?
Ja dat weet ik. Maar juist omdat dit gewoon bekend is vraag ik mij af waarom er niet gewoon een lijst is. Juist dat geheimzinnige maakt het raar, wat wil je verbergen vraag ik me dan af.quote:
Je hebt helemaal gelijk, inderdaad bizar. Dus eigenlijk heeft Rutte het dus nu alleen voor het zeggen, want kabinet mag ook nog net ff z'n plasje doen ná de aankondigingen van maatregelen. Verbaasde me ook dat De Jonge niet bij het laatste overleg was.quote:Op woensdag 1 april 2020 02:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan nog. Het is ronduit bizar dat we niet eens weten wie er in dit schaduwkabinet (want dat is het geworden zo langzamerhand) zitten.
En hier nog eentje:quote:Op woensdag 1 april 2020 02:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan nog. Het is ronduit bizar dat we niet eens weten wie er in dit schaduwkabinet (want dat is het geworden zo langzamerhand) zitten.
Zo top secret is de samenstelling dus allemaal niet. De besluitvorming wel.quote:In het Outbreak Management Team nemen altijd ‘vaste leden’ deel. [...] Maar bij deze bijeenkomsten sluit vanwege de zorg om ic’s ook Diederik Gommers aan, van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC)
https://www.parool.nl/ned(...)mier-rutte~b054de45/
Nogmaals. Als dit kennelijk (grotendeels want de huisartsen willen het niet zeggen) bekend is. Waarom wil het rivm dan geen lijst vrijgeven? Dan wek je op z’n minst de suggestie dat je iets achterhoudt. Ik vind dat raar.quote:Op woensdag 1 april 2020 02:13 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
En hier nog eentje:
[..]
Zo top secret is de samenstelling dus allemaal niet. De besluitvorming wel.
Waarschijnlijk zullen er behalve adviezen vanuit de medische kant ook ongetwijfeld adviesorganen bij zitten op economisch gebied? En kan me zo voorstellen dat die wat minder populair zullen zijn bij welke uitkomst dan ook.quote:Op woensdag 1 april 2020 02:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nogmaals. Als dit kennelijk (grotendeels want de huisartsen willen het niet zeggen) bekend is. Waarom wil het rivm dan geen lijst vrijgeven? Dan wek je op z’n minst de suggestie dat je iets achterhoudt. Ik vind dat raar.
Ik denk dat ieder lid zelf mag beslissen of diegene zich kenbaar wil maken. En dat sommigen dit niet willen zodat ze vrijuit kunnen adviseren/meedenken/meebeslissen, wat @Molo al zei.quote:Op woensdag 1 april 2020 02:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nogmaals. Als dit kennelijk (grotendeels want de huisartsen willen het niet zeggen) bekend is. Waarom wil het rivm dan geen lijst vrijgeven? Dan wek je op z’n minst de suggestie dat je iets achterhoudt. Ik vind dat raar.
Ik kan die redenering niet volgen. Als bekend is dat jij aan tafel zit zegt dat toch niks over je standpunt? Dat zijn volgens mij 2 losse dingen.quote:Op woensdag 1 april 2020 02:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik denk dat ieder lid zelf mag beslissen of diegene zich kenbaar wil maken. En dat sommigen dit niet willen zodat ze vrijuit kunnen adviseren/meedenken/meebeslissen, wat @:Molo al zei.
Nou ja, als er iemand van de huisarstenbond zit, zal die ongetwijfeld voor levens kiezen. Een econoom schiet in de stress van wat het allemaal gaat kosten toch?quote:Op woensdag 1 april 2020 02:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kan die redenering niet volgen. Als bekend is dat jij aan tafel zit zegt dat toch niks over je standpunt? Dat zijn volgens mij 2 losse dingen.
Nee, maar dan word je er tenminste niet persoonlijk op aangesproken als het beleid minder gunstig is voor je eigen achterban. Huisartsen hadden bijvoorbeeld in het begin van de uitbraak kritiek, omdat er veel van hen werd gevraagd terwijl infectieziektebestrijding formeel bij de GGD thuishoort. Nu bleef de heer/mevrouw die namens de huisartsen in het OMT zit buiten schot.quote:Op woensdag 1 april 2020 02:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kan die redenering niet volgen. Als bekend is dat jij aan tafel zit zegt dat toch niks over je standpunt? Dat zijn volgens mij 2 losse dingen.
quote:De huisartsen wijzen naar de GGD en zeggen dat zij verantwoordelijk zijn voor de publieke gezondheid. "Als huisartsen worden ingezet om te voorkomen dat het een epidemie wordt, kunnen wij de basiszorg niet meer waarborgen."
https://www.bnnvara.nl/ze(...)ies-door-coronavirus
quote:Op woensdag 1 april 2020 02:26 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Nee, maar dan word je er tenminste niet persoonlijk op aangesproken als het beleid minder gunstig is voor je eigen achterban. Huisartsen hadden bijvoorbeeld in het begin van de uitbraak kritiek, omdat er veel van hen werd gevraagd terwijl infectieziektebestrijding formeel bij de GGD thuishoort. Nu bleef de heer/mevrouw die namens de huisartsen in het OMT zit buiten schot.
[..]
Misschien is het voor die huisartsen nog wel het zwaarst. Zou niet graag in hun schoenen staan en zij hebben niet hun collega's om bij uit te snikken over dezelfde patiënt. Zij staan er weer alleen voor als ze naar de volgende rijden en de eerste selectie moeten maken.Voor de huisarts zijn de meeste ook nog bekenden.quote:Op woensdag 1 april 2020 02:26 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Nee, maar dan word je er tenminste niet persoonlijk op aangesproken als het beleid minder gunstig is voor je eigen achterban. Huisartsen hadden bijvoorbeeld in het begin van de uitbraak kritiek, omdat er veel van hen werd gevraagd terwijl infectieziektebestrijding formeel bij de GGD thuishoort. Nu bleef de heer/mevrouw die namens de huisartsen in het OMT zit buiten schot.![]()
De regering is verantwoordelijk. Heel simpel.quote:Op woensdag 1 april 2020 02:30 schreef aTypisch het volgende:
[..]
We moeten de mensen die blijkbaar het beleid uitstippelen voor deze crisis niet persoonlijk verantwoordelijk kunnen houden?
Wat een gekkigheid
Ja, maar wie beslist er dan?quote:Op woensdag 1 april 2020 02:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De regering is verantwoordelijk. Heel simpel.
Destijds ging het om de vele telefoontjes met algemene vragen over het coronavirus, en de vele visites die moesten worden afgelegd om mogelijke COVID-19-patiënten te beoordelen. Nu is het wel van een andere orde ja, gesprekken voeren over wel of geen verwijzing naar het ziekenhuis, wel of geen IC. Zorgen dat mensen thuis comfortabel zijn.quote:Op woensdag 1 april 2020 02:30 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Misschien is het voor die huisartsen nog wel het zwaarst. Zou niet graag in hun schoenen staan en zij hebben niet hun collega's om bij uit te snikken over dezelfde patiënt. Zij staan er weer alleen voor als ze naar de volgende rijden en de eerste selectie moeten maken.
Weer wat geleerd.quote:Op woensdag 1 april 2020 02:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De minister, die nooit mag handelen tegen besluiten van de ministerraad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |