Nee, altijd over meerdere dagen kijken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dus als cijfer morgen lager ligt dan vandaag, dan denk jij dat er daling is?
dat het vorig weekend niet mag, maatregelen zijn verlengd, lijkt me het al aardig duidelijk.... Maar snap je wel. Sommige mensen moet je alles heel dui-de-lijk 100x uitleggen voor ze het misschien (misschien!) begrijpen...quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik vind dat Rutte nog wel een oproep had kunnen doen om ook dit weekend met het lekkere weer echt niet elkaar op te gaan zoeken..
Juist voor de mensen waarvoor "intelligente" lockdown een uitdaging is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:50 schreef Apotheose het volgende:
[..]
dat het vorig weekend niet mag, maatregelen zijn verlengd, lijkt me het al aardig duidelijk.... Maar snap je wel. Sommige mensen moet je alles heel dui-de-lijk 100x uitleggen voor ze het misschien (misschien!) begrijpen...
Misschien wel, maar hij heeft we een punt. Wij hebben tegen onze dochter vanaf het begin gezegd dat de kans groot is dat na 6 april school nog niet zou beginnen. Ze hoopte dat het toch zo zou zijn, maar was wel voorbereid. Een aftelkalender met een ‘mogelijk ter die toch niet’ is niet echt een handige boodschap. Kinderen zien alleen die aftelkalender.quote:
Fixed.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:52 schreef Smack10 het volgende:
Hopelijk gaan ze dit weekend flink handhaven of voorbereidingen treffen om zo mogelijk groepsvorming te voorkomen.
Ook daar geen vraag over vandaag, niveau van de journalisten is soms erg matig bij die persconferenties..
Er gaan er ook nog dood. En van de IC af. Dus dat koopt ons weer wat tijd.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:49 schreef Kyran het volgende:
dus als er morgen 470 opgenomen patiënten bijkomen heb je dus ook 157 IC patiënten er bij, dan zitten die 750 plekken die over zijn super snel vol .....
Hoe ik het zie... groepsimmuniteit 60/70% bevolking zal statistisch zorgen voor een "beheersbare" groep patiënten die behandeling nodig heeft (waarvan de helft het niet zal halen).quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik denk (hoop) dat ze dat volledig los hebben gelaten. Heeft geen enkele wetenschappelijke basis - het zal moeten komen van een vaccin.
Als ik een beetje tussen de regels door luisterde vandaag, dan willen ze de immuniteit wel gaan inzetten om met een adviezen-op-maat te komen. Wie wel en niet welke bewegingsvrijheid heeft. Maar daar zitten erg veel haken en ogen aan, dus ben benieuwd hoe ze dat gaan uitwerken.
Van Ranst (viroloog België) gaat ervan uit dat dit virus seizoensgebonden is en weer terug komt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe ik het zie... groepsimmuniteit 60/70% bevolking zal statistisch zorgen voor een "beheersbare" groep patiënten die behandeling nodig heeft (waarvan de helft het niet zal halen).
Het nog twijfelachtige "uitgangspunt" daarbij, is dat het virus niet tussentijds muteert zoals mazelen of kinkhoest.
Dit wordt compleet anders wanneer Covid19 zoals bijv griep (= andere virus groep) een periodieke mutatie heeft die elk jaar opnieuw "early warning" moet gesignaleerd en worden afgestemd.
Echte bescherming moet idd komen vanuit een vaccin.... hoewel ik gegronde twijfels hebt of dat ooit zal komen. Een vaccin werkzaam op varianten is zelf(s) onvoldoende, mede gezien de hoge R0 > 1 en de mondiale verspreidingssnelheid.
Je zult iets moeten hebben dat werkt op/voor de basisstamversie van het virus en die is nog in de verste verte - uitgezonderd van een zich fappende viroloog - nowhere in sight.
De andere aanpak is die van virusremmers aka., medicijnen die de symptomen verlichten maar dan wel vereisen dat de patiënt antilichamen zal (aan)maken.
Gecontroleerd besmetten is mogelijk een lange termijn optie. Ziek worden wanneer je nog jong en fruitig cq voldoende gezond bent zodat je oud en grijs gedraaid, immuun bent.
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:01 schreef LXIV het volgende:
Nog 4 weken de kinderen thui. De hel.
En waarom eigenlijk? Die kinderen vallen in de laagste risicocategorie.
Dat zijn ze momenteel nog aan het onderzoeken (of ze het kunnen doorgeven)quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:01 schreef LXIV het volgende:
quote:
Dat was toch reeds bewezen? Kinderen worden amper ziek, maar ze geven het wel door zonder symptomen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:02 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Dat zijn ze momenteel nog aan het onderzoeken (of ze het kunnen doorgeven)
Omdat kinderen mogelijk wel een katalysator kunnen zijn, zoals bij influenza.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:01 schreef LXIV het volgende:
Als die tests er eenmaal zijn (en ze ook voortijdig en nadien het virus kunnen detecteren), dan ben je al een stuk verder. Dan weet je ook welke kinderen op dat moment (geen) dragers zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:03 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Dat was toch reeds bewezen? Kinderen worden amper ziek, maar ze geven het wel door zonder symptomen.
Nee, er is nog niks bewezen volgens mij.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:03 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Dat was toch reeds bewezen? Kinderen worden amper ziek, maar ze geven het wel door zonder symptomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |