abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:30:14 #201
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192378891
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:24 schreef Revanches het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ziekenhuis-patienten

Weet niet of deze al gepost is.

Ic-arts schrikt van leeftijd patiënten: 'Het treft veel jonge mensen'

Niemand boven de 70
"Ik zie dat er veel patiënten tussen de 40 en de 65 jaar bij ons aan de beademing liggen". Op dit moment ligt er niemand boven de 70 op zijn afdeling aan de beademing.

Ook deze dienst ziet Marco hoe een gezonde en sportieve man snel achteruitgaat. "Deze patiënt is 50. Daar schrik je van: die man heeft een blanco voorgeschiedenis, is gewoon gezond. In minder dan 24 uur is hij zo achteruitgegaan dat wij hem aan de beademing moesten leggen."

-O-
Leuk allemaal deze uitspraken van 'veel' jonge mensen op de IC, maar de daadwerkelijke statistieken kun je gewoon zien op de website van stichting-nice. Blijf me verbazen over hoe mensen hiervan schrikken. Ja, er komen jonge en gezonde mensen op de IC terecht. En ja, ze zijn erg in de minderheid.
Weisst
pi_192378898
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:27 schreef FoolWithMokey het volgende:
Duitsland doet het goed zeg. Ik ben zo trots op ze. 😘😘🥰
Het is een absoluut gidsland. Wunderbar.
pi_192378900
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik denk (hoop) dat ze dat volledig los hebben gelaten. Heeft geen enkele wetenschappelijke basis - het zal moeten komen van een vaccin.
Een vaccin is onderdeel van dat doel.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192378901
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:28 schreef butz0rs het volgende:

[..]

En daarom moet de media voorzichtig zijn met dat soort 'nieuwsberichten'. Als mensen dit soort conclusies gaan trekken :{
Waarom zou je dit überhaupt als nieuws brengen denk ik dan. Wat bereik je ermee?

Op de radio was ook een bericht dat een arts schok van de jonge patiënten aan de beademing, uiteindelijk bleek dat er 1 44 jarige aan de beademing lag. Ja dat kan. Maar dat noem ik geen jonge patient.
pi_192378915
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:28 schreef _I het volgende:

[..]

Per de dag van rapporteren, of de dag van opname? (Eigenlijk ben ik op zoek naar het grafiekje hierboven, maar dan niet met groen en blauw, maar dat de getallen van vandaag gewoon op vandaag staan en niet zijn teruggezet.)

Snap je het nog? :@

Deze, maar dan anders
[ afbeelding ]
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/

Zieken en doden per dag van melden staan ook op individuele pagina's per land op deze site.
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
pi_192378919
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:30 schreef Remco het volgende:

[..]

Waarom zou je dit überhaupt als nieuws brengen denk ik dan. Wat bereik je ermee?

Op de radio was ook een bericht dat een arts schok van de jonge patiënten aan de beademing, uiteindelijk bleek dat er 1 44 jarige aan de beademing lag. Ja dat kan. Maar dat noem ik geen jonge patient.
Voor een beademing wel wellicht?
pi_192378925
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een vaccin is onderdeel van dat doel.
Dat volg ik niet helemaal. Dat ze minder vaccins hoeven uit te delen omdat veel mensen immuun zijn ofzo?
pi_192378961
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:30 schreef Remco het volgende:

[..]

Dat lijkt me duidelijk. Ze willen "jongeren" op het hart drukken dat ook zij gevaar lopen - dit om verspreiding door jongeren tegen te gaan.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:33:11 #209
62913 Blik
The one and Only!
pi_192378966
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:29 schreef Fukushima het volgende:

[..]

En nu tegen de 1600 gevuld ofzo? Nog een dag of 10?
We mogen over die periode ook wel een scherpe daling zien omdat er ook meer en meer mensen van de IC afgaan. Terwijl dat tot nu nog vrij beperkt is geweest
pi_192378979
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat volg ik niet helemaal. Dat ze minder vaccins hoeven uit te delen omdat veel mensen immuun zijn ofzo?
Er is altijd een groep die niet gevaccineerd mogen worden.
pi_192378990
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:28 schreef Aikara het volgende:

[..]

Ach, ze hebben een paar jaar geleden de president ook al geleverd ;)
Kan Poetin ons geen beschermende kleding leveren?

Zal hem eens een PM sturen op VK. :7
pi_192379001
Neem aan hier al gedeeld dat het amateurvoetbal voor dit seizoen geschrapt is door de KNVB? Andere bonden zullen snel volgen denk ik zo..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192379002
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:31 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:

[..]

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/

Zieken en doden per dag van melden staan ook op individuele pagina's per land op deze site.
Zoek IC opnames.
pi_192379003
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zie bv. https://rijksvaccinatiepr(...)ten/groepsimmuniteit
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192379008
Lol, Rutte heeft met zijn uitspraak over het profvoetbal half Twitter aan een discussie gezet over wat een rechtvaardige manier is om de uitslag van de competitie vast te stellen.
Somebody that I used to know
pi_192379035
quote:
Is dat die dude met die koffiemok?
pi_192379040
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:35 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Is dat die dude met die koffiemok?
Ja. :P
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:35:42 #219
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192379043
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ze hadden nooit het woord "groepsimmuniteit" moeten gebruiken. De voorlichter die dat door de vingers heeft gezien moet echt ontslagen worden.

Daardoor heeft het beleid van Nederland een duidelijke stempel gekregen - hoe vaak Rutte ook uitlegt dat het in feite weinig verschilt van de omringende landen.
Kortom beleid voeren met scheiding wetenschap en publieks informatie wat m.i. wel een hellend vlak is. Zelf ben ik erg blij dat ik - denk ik, bijna - dezelfde informatie heb als onze regering.

Ik denk ook dat we hier zien dat per onderwerp afhankelijk, er een groep is die zich om allerlei redenen niet wil herkennen in duidingen. Mensen die ziek worden van kinderen zien als verkapte moordaanslag en anderen voor wie geen maatregel te zwaar kan zijn om zo op te kunnen bloeien als survirusexpert.

Zou de regering die scheiding aanbrengen in die informatievoorziening, wordt dat weer koren op de molen van complotdenkers. Het beste wat je kunt doen.... delen wat en hoe; je hebt... ook al je weet dat het niet volledig is of kan zijn.
Dan maar hopen dat mensen dat willen aanscherpen of zo je wilt belachelijk maken door vervolgens alles daarmee belachelijk te maken. Het merendeel zal de strekking begrijpen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 20:36:45 #220
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192379072
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:28 schreef _I het volgende:

[..]

Per de dag van rapporteren, of de dag van opname? (Eigenlijk ben ik op zoek naar het grafiekje hierboven, maar dan niet met groen en blauw, maar dat de getallen van vandaag gewoon op vandaag staan en niet zijn teruggezet.)

Snap je het nog? :@

Deze, maar dan anders
[ afbeelding ]
Oh, jij wilt de aantallen per dag van opgenomen patiënten met de correctie toegevoegd zeg maar?

Heb voor nu deze in ieder geval weer een update gegeven:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')