Leuk allemaal deze uitspraken van 'veel' jonge mensen op de IC, maar de daadwerkelijke statistieken kun je gewoon zien op de website van stichting-nice. Blijf me verbazen over hoe mensen hiervan schrikken. Ja, er komen jonge en gezonde mensen op de IC terecht. En ja, ze zijn erg in de minderheid.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:24 schreef Revanches het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ziekenhuis-patienten
Weet niet of deze al gepost is.
Ic-arts schrikt van leeftijd patiënten: 'Het treft veel jonge mensen'
Niemand boven de 70
"Ik zie dat er veel patiënten tussen de 40 en de 65 jaar bij ons aan de beademing liggen". Op dit moment ligt er niemand boven de 70 op zijn afdeling aan de beademing.
Ook deze dienst ziet Marco hoe een gezonde en sportieve man snel achteruitgaat. "Deze patiënt is 50. Daar schrik je van: die man heeft een blanco voorgeschiedenis, is gewoon gezond. In minder dan 24 uur is hij zo achteruitgegaan dat wij hem aan de beademing moesten leggen."
Het is een absoluut gidsland. Wunderbar.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:27 schreef FoolWithMokey het volgende:
Duitsland doet het goed zeg. Ik ben zo trots op ze. 😘😘🥰
Een vaccin is onderdeel van dat doel.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk (hoop) dat ze dat volledig los hebben gelaten. Heeft geen enkele wetenschappelijke basis - het zal moeten komen van een vaccin.
Waarom zou je dit überhaupt als nieuws brengen denk ik dan. Wat bereik je ermee?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:28 schreef butz0rs het volgende:
[..]
En daarom moet de media voorzichtig zijn met dat soort 'nieuwsberichten'. Als mensen dit soort conclusies gaan trekken
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:28 schreef _I het volgende:
[..]
Per de dag van rapporteren, of de dag van opname? (Eigenlijk ben ik op zoek naar het grafiekje hierboven, maar dan niet met groen en blauw, maar dat de getallen van vandaag gewoon op vandaag staan en niet zijn teruggezet.)
Snap je het nog?
Deze, maar dan anders
[ afbeelding ]
Voor een beademing wel wellicht?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:30 schreef Remco het volgende:
[..]
Waarom zou je dit überhaupt als nieuws brengen denk ik dan. Wat bereik je ermee?
Op de radio was ook een bericht dat een arts schok van de jonge patiënten aan de beademing, uiteindelijk bleek dat er 1 44 jarige aan de beademing lag. Ja dat kan. Maar dat noem ik geen jonge patient.
Dat volg ik niet helemaal. Dat ze minder vaccins hoeven uit te delen omdat veel mensen immuun zijn ofzo?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een vaccin is onderdeel van dat doel.
Dat lijkt me duidelijk. Ze willen "jongeren" op het hart drukken dat ook zij gevaar lopen - dit om verspreiding door jongeren tegen te gaan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:30 schreef Remco het volgende:
[..]
Waarom zou je dit überhaupt als nieuws brengen denk ik dan. Wat bereik je ermee?
Op de radio was ook een bericht dat een arts schok van de jonge patiënten aan de beademing, uiteindelijk bleek dat er 1 44 jarige aan de beademing lag. Ja dat kan. Maar dat noem ik geen jonge patient.
We mogen over die periode ook wel een scherpe daling zien omdat er ook meer en meer mensen van de IC afgaan. Terwijl dat tot nu nog vrij beperkt is geweestquote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:29 schreef Fukushima het volgende:
[..]
En nu tegen de 1600 gevuld ofzo? Nog een dag of 10?
Er is altijd een groep die niet gevaccineerd mogen worden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat volg ik niet helemaal. Dat ze minder vaccins hoeven uit te delen omdat veel mensen immuun zijn ofzo?
Kan Poetin ons geen beschermende kleding leveren?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:28 schreef Aikara het volgende:
[..]
Ach, ze hebben een paar jaar geleden de president ook al geleverd
Zoek IC opnames.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:31 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
[..]
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/
Zieken en doden per dag van melden staan ook op individuele pagina's per land op deze site.
Zie bv. https://rijksvaccinatiepr(...)ten/groepsimmuniteitquote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat volg ik niet helemaal. Dat ze minder vaccins hoeven uit te delen omdat veel mensen immuun zijn ofzo?
Is dat die dude met die koffiemok?quote:
Kortom beleid voeren met scheiding wetenschap en publieks informatie wat m.i. wel een hellend vlak is. Zelf ben ik erg blij dat ik - denk ik, bijna - dezelfde informatie heb als onze regering.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ze hadden nooit het woord "groepsimmuniteit" moeten gebruiken. De voorlichter die dat door de vingers heeft gezien moet echt ontslagen worden.
Daardoor heeft het beleid van Nederland een duidelijke stempel gekregen - hoe vaak Rutte ook uitlegt dat het in feite weinig verschilt van de omringende landen.
Oh, jij wilt de aantallen per dag van opgenomen patiënten met de correctie toegevoegd zeg maar?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:28 schreef _I het volgende:
[..]
Per de dag van rapporteren, of de dag van opname? (Eigenlijk ben ik op zoek naar het grafiekje hierboven, maar dan niet met groen en blauw, maar dat de getallen van vandaag gewoon op vandaag staan en niet zijn teruggezet.)
Snap je het nog?
Deze, maar dan anders
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |