abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192379139
quote:
Ja dat snap ik, dat is ook mijn punt: groepsimmuniteit bereik je door te vaccineren.

Het "laten" verspreiden van een ziekte kan hier geen onderdeel van zijn. Dat zien het RIVM en kabinet nu ook wel in overigens. En op dat moment misschien ook wel, maar zoals gezegd, het was onhandig geformuleerd.
pi_192379154
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, dat is ook mijn punt: groepsimmuniteit bereik je door te vaccineren.
Kortom, een vaccin is het middel om het einddoel (= groepsimmuniteit) te bereiken. Vaccineren is ook geen doel op zich, maar dus een middel.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 20:40:34 #228
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192379157
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Op welke termijn gaat die krap worden is nu de schatting? We hebben volgende week 2400 plaatsen beschikbaar
2400 - 500 (voor reguliere zorg), dus 1900 bedden vrij

Nu afgerond 1150 bezet, dus nog 750 bedden vrij. Afgelopen dagen (als je naar de cijfers die zo compleet mogelijk zijn kijkt) steeg het aantal patiënten op de IC met ongeveer 80 per dag, dus 9 a 10 dagen als dit aanhoudt.

Ik denk dat het net gaat passen als ze die 1900 echt gaan halen binnen een week tijd, maar er moeten zoveel verschillende dingen goed gaan om dat voorelkaar te krijgen dat het echt krap gaat worden. Op dit moment kan er ook niks anders gedaan worden, maatregelen zijn prima zo. Hadden hooguit iets eerder genomen moeten worden om het minder spannend te laten worden.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:40:45 #229
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192379164
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:24 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad, dat heeft in het buitenland ook voor veel verwarring gezorgd dat je niet zomaar recht trekt.
Net zoals dat wij "drugs" gedogen. Daarom ook wegblijven uit elkaars tuin en niet gaan proberen te vergelijken dat het ene land het op komma's beter doet dan het andere.

Het is natuurlijk wel verleidelijk om net wat kinderne doen, het (enige) voordeel van de één te gaan betrekken als argument om je doel te rechtvaardigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 31-03-2020 20:59:52 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192379175
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hier heeft 40 procent een beperkt beleid. Komt dus niet op de IC. Dat zijn niet alleen oude mensen. Ook oncologie, comorbiditeit, psychische problemen, whatever.

Niet te vergelijken.
Waar is hier?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 20:42:37 #231
416575 crew  Evenstar
pi_192379195
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:39 schreef _I het volgende:

[..]

Ja weet het. Ben lastig. :P

Dat corrigeren van die datum verstoort de bruikbaarheid van de cijfers. Maar het inleveren zou voor elk ziekenhuis wel een patroon moeten laten zien. Als je op zondag niet meldt, zal je dat nooit op zondag doen.

Dus als ze gewoon per dag uitgezet worden dat ze erbij komen, dan zouden de cijfers wel een beeld geven waar je iets mee kan. Of meer dan met de huidige curve in ieder geval.

Maar je hoeft er geen moeite voor te doen, als je het zo had, was het leuk geweest. :s)
Nou ja op zich is dat waaom ik de dagcijfers die het RIVM geeft meer waard vind dan de grafieken die tien keer aangepast worden. De cijfers die ze dagelijks geven zijn altijd op zelfde manier gegeven, dus hebben altijd dezelfde spreiding die jij ook noemt. Enige nadeel is dat ze iets vertraagd zijn, maar geven nog wel een prima trend weer.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:42:52 #232
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192379199
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Mijn (amateur)voetbalseizoen is definitief ten einde las ik al op de site van de KNVB. Geen kampioen en promotie/degradatie.
Denk dat ze in het profvoetbal ook de huidige stand gewoon houden. Na juni nog alles uitspelen is totaal niet haalbaar.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192379214
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nou ja op zich is dat waaom ik de dagcijfers die het RIVM geeft meer waard vind dan de grafieken die tien keer aangepast worden. De cijfers die ze dagelijks geven zijn altijd op zelfde manier gegeven, dus hebben altijd dezelfde spreiding die jij ook noemt. Enige nadeel is dat ze iets vertraagd zijn, maar geven nog wel een prima trend weer.
Oeh, zijn die wel te zien. Ff zoeken.
pi_192379226
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:42 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Denk dat ze in het profvoetbal ook de huidige stand gewoon houden. Na juni nog alles uitspelen is totaal niet haalbaar.
Stand zo houden, aan de hand daarvan Europese tickets verdelen. Geen kampioenen/promovendi en ook geen degradanten. Zou serieus het beste zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 20:45:04 #235
416575 crew  Evenstar
pi_192379233
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:44 schreef _I het volgende:

[..]

Oeh, zijn die wel te zien. Ff zoeken.
Laatste kolom van mijn tabel :P (die bedoel ik in ieder geval).
pi_192379238
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dus als cijfer morgen lager ligt dan vandaag, dan denk jij dat er daling is?
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:45:46 #237
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_192379250
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Net 3 huilende kinderen naar bed gebracht. We hadden de vorige ronde een soort van aftelkalender voor ze gemaakt t/m 6 april om een beetje inzichtelijk te maken hoeveel dagen het duurt. Elke dag een vakje ingekleurd etc. We hadden al gezegd dat er misschien wat dagen bij gaan komen.

Net een hele nieuwe kalender gemaakt met 28 witte vakjes.
Het spijt me zeer, maar dit heb je volledig aan jezelf te danken. Valsheid in geschrifte richting de kinderen die zijn voorzien van niet volledig correcte informatie. Dit had makkelijk voorkomen kunnen worden als er direct duidelijkheid was geschept, want een ieder wist dat de verlenging van 6 april een formaliteit was!
Put these foolish ambitions to rest.
pi_192379287
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:40 schreef Vallon het volgende:

[..]

Net zoals dat wij "drugs" gedogen. Daarom ook wegblijven uit elkaars tuin en niet gaan proberen te vergelijken dat het ene land het op komma's beter doet dan het andere.

Het is natuurlijk wel verleidelijk om nt wat kinderne doen, het (enige) voordeel van de één te gaan betrekken als argument om je doel te rechtvaardigen.
Ik vind dat Rutte nog wel een oproep had kunnen doen om ook dit weekend met het lekkere weer echt niet elkaar op te gaan zoeken..
pi_192379312
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:45 schreef Kyran het volgende:

[..]

Laatste kolom van mijn tabel :P (die bedoel ik in ieder geval).
Haha, nice.

En bah. :{
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:48:41 #240
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192379326
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:45 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Het spijt me zeer, maar dit heb je volledig aan jezelf te danken. Valsheid in geschrifte richting de kinderen die zijn voorzien van niet volledig correcte informatie. Dit had makkelijk voorkomen kunnen worden als er direct duidelijkheid was geschept, want een ieder wist dat de verlenging van 6 april een formaliteit was!
Iemand zonder kinderen gespot.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 20:49:01 #241
416575 crew  Evenstar
pi_192379337
quote:
12s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dus als cijfer morgen lager ligt dan vandaag, dan denk jij dat er daling is?
Nee, altijd over meerdere dagen kijken.

Wat je nu met enige zekerheid kan zeggen is dat de groei aan het afnemen is en nu een beetje een week lang al dobbert rond 17-18%.

Afgelopen zes dagen was het 17 16 18 18 15 en 18% Dat is wel redelijk stabiel te noemen. Ik verwacht (en hoop) morgen een drop naar 12-13 % te zien, maar dat zegt pas iets als de volgende dagen ook lager komen te liggen.

Probleem is alleen dat zelfs als het op 10% komt te liggen er nog steeds teveel IC patiënten bijkomen. Het moet nu echt sneller dalen. Ongeveer een derde van de opgenomen patiënten komt op IC te liggen (heel globaal gezien met de huidige cijfers), dus als er morgen 470 opgenomen patiënten bijkomen heb je dus ook 157 IC patiënten er bij, dan zitten die 750 plekken die over zijn super snel vol .....
pi_192379351
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:47 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik vind dat Rutte nog wel een oproep had kunnen doen om ook dit weekend met het lekkere weer echt niet elkaar op te gaan zoeken..
dat het vorig weekend niet mag, maatregelen zijn verlengd, lijkt me het al aardig duidelijk.... Maar snap je wel. Sommige mensen moet je alles heel dui-de-lijk 100x uitleggen voor ze het misschien (misschien!) begrijpen...
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192379365
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:50 schreef Apotheose het volgende:

[..]

dat het vorig weekend niet mag, maatregelen zijn verlengd, lijkt me het al aardig duidelijk.... Maar snap je wel. Sommige mensen moet je alles heel dui-de-lijk 100x uitleggen voor ze het misschien (misschien!) begrijpen...
Juist voor de mensen waarvoor "intelligente" lockdown een uitdaging is.

We snappen allebei wel over welke groep we het hebben..
pi_192379389
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:41 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Waar is hier?
Tilburg
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 20:52:23 #245
5428 crew  miss_sly
pi_192379390
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:48 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Iemand zonder kinderen gespot.
Misschien wel, maar hij heeft we een punt. Wij hebben tegen onze dochter vanaf het begin gezegd dat de kans groot is dat na 6 april school nog niet zou beginnen. Ze hoopte dat het toch zo zou zijn, maar was wel voorbereid. Een aftelkalender met een ‘mogelijk ter die toch niet’ is niet echt een handige boodschap. Kinderen zien alleen die aftelkalender.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192379400
Hopelijk gaan ze dit weekend flink handhaven of voorbereidingen treffen om zo mogelijk groepsvorming te voorkomen.

Ook daar geen vraag over vandaag, niveau van de journalisten is soms erg matig bij die persconferenties.. -O-
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 20:55:14 #247
416575 crew  Evenstar
pi_192379448
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:52 schreef Smack10 het volgende:
Hopelijk gaan ze dit weekend flink handhaven of voorbereidingen treffen om zo mogelijk groepsvorming te voorkomen.

Ook daar geen vraag over vandaag, niveau van de journalisten is soms erg matig bij die persconferenties.. -O-
Fixed.

Verder was persconferentie wel prima en ook goed dat hij duidelijk maakte dat dit echt niet over een paar weken opeens afgelopen is. Had van mij wel iets strenger gemogen qua meivakantie. Het was weer iets te vrijblijvend, maar snap ook wel waarom hij het zo wil aanpakken.

Als hij teveel gaat dwingen gaan mensen ook weer zeuren, dus hij probeert echt een beroep te doen op gezond verstand. Hopen dat het werkt en anders keihard handhaven.
pi_192379464
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:49 schreef Kyran het volgende:
dus als er morgen 470 opgenomen patiënten bijkomen heb je dus ook 157 IC patiënten er bij, dan zitten die 750 plekken die over zijn super snel vol .....
Er gaan er ook nog dood. En van de IC af. Dus dat koopt ons weer wat tijd.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:56:45 #249
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192379470
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik denk (hoop) dat ze dat volledig los hebben gelaten. Heeft geen enkele wetenschappelijke basis - het zal moeten komen van een vaccin.

Als ik een beetje tussen de regels door luisterde vandaag, dan willen ze de immuniteit wel gaan inzetten om met een adviezen-op-maat te komen. Wie wel en niet welke bewegingsvrijheid heeft. Maar daar zitten erg veel haken en ogen aan, dus ben benieuwd hoe ze dat gaan uitwerken.
Hoe ik het zie... groepsimmuniteit 60/70% bevolking zal statistisch zorgen voor een "beheersbare" groep patiënten die behandeling nodig heeft (waarvan de helft het niet zal halen).
Het nog twijfelachtige "uitgangspunt" daarbij, is dat het virus niet tussentijds muteert zoals mazelen of kinkhoest.
Dit wordt compleet anders wanneer Covid19 zoals bijv griep (= andere virus groep) een periodieke mutatie heeft die elk jaar opnieuw "early warning" moet gesignaleerd en worden afgestemd.

Echte bescherming moet idd komen vanuit een vaccin.... hoewel ik gegronde twijfels hebt of dat ooit zal komen. Een vaccin werkzaam op varianten is zelf(s) onvoldoende, mede gezien de hoge R0 > 1 en de mondiale verspreidingssnelheid.

Je zult iets moeten hebben dat werkt op/voor de basisstamversie van het virus en die is nog in de verste verte - uitgezonderd van een zich fappende viroloog - nowhere in sight.

De andere aanpak is die van virusremmers aka., medicijnen die de symptomen verlichten maar dan wel vereisen dat de patiënt antilichamen zal (aan)maken.

Gecontroleerd besmetten is mogelijk een lange termijn optie. Ziek worden wanneer je nog jong en fruitig cq voldoende gezond bent zodat je oud en grijs gedraaid, immuun bent.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192379527
Pfff ze hebben al 100x herhaald dat groepsimmuniteit geen doel op zich is, maar dat het helpt in het vertragen van de verspreiding.

Ook als maar 20% het virus heeft gehad, dan kan 1 op de 5 het virus niet meer doorgeven en dat zorgt dus voor een vertraging in de verspreiding. Om het virus helemaal te overwinnen zal je 60%+ moeten hebben. Maar alsnog, dat is geen doel van het kabinetsbeleid. Vaccin zal daar uiteindelijk bij moeten helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')