Ik denk dat ze andere dingen aan hun hoofd hebben dan wijsneusjes van het internet te voorzien van antwoorden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:32 schreef Newone82 het volgende:
Heb deze vraag gemaild naar de lokale GGD, kijken of ze er wat mee doen:
Vragen over de dagelijkse corona cijfers van Rivm en GGD-en en de maatregelen:
1. Mortaliteit: sterftecijfers over causaal verband met sars-cov-2 zijn onbekend.
2. Morbiditeit: Ook wat betreft de ziektelast van Covid-19 per geïnfecteerde zijn geen wetenschappelijk verantwoorde cijfers over ernst en omvang bekend;
3. Besmettingen: het werkelijke aantal besmettingen in de populatie met sars-cov-2 is niet bekend.
4. Ziekenhuisopname's: of en in welke mate (ic) ziekenhuisopname's bij Covid-19 effectief d.w.z. nodig zijn weten we niet. Zijn er al 'Randomized Controlled trials' uitgevoerd?
5. Aanpak: onbekend is of de maatregelen om besmetting met het sars-cov-2 virus tegen te gaan opwegen tegen de hoge maatschappelijke en economische kosten en op termijn mogelijk nog (langdurig) schadelijker zijn voor de volksgezondheid dan de (kortdurende) gezondheidsschade door Covid-19.
Samenvattend: er zijn dus grote vraagtekens te stellen bij de omvang, ernst en aanpak van deze virusinfectie. Door al deze vragen en twijfels is het de vraag waarop de overtuiging van het RIVM en de politiek berust over de noodzaak van de coronamaatregelen, met name gezien de (wel bekende) hoge maatschappelijke en economische kosten hiervan, zeker in vergelijking met andere meer urgente en omvangrijkere maatschappelijke en gezondheidsproblemen.
Ben benieuwd wat ik terug krijg.
Je begrijpt het concept van een vraag?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:32 schreef Newone82 het volgende:
Heb deze vraag gemaild naar de lokale GGD, kijken of ze er wat mee doen:
Vragen over de dagelijkse corona cijfers van Rivm en GGD-en en de maatregelen:
1. Mortaliteit: sterftecijfers over causaal verband met sars-cov-2 zijn onbekend.
2. Morbiditeit: Ook wat betreft de ziektelast van Covid-19 per geïnfecteerde zijn geen wetenschappelijk verantwoorde cijfers over ernst en omvang bekend;
3. Besmettingen: het werkelijke aantal besmettingen in de populatie met sars-cov-2 is niet bekend.
4. Ziekenhuisopname's: of en in welke mate (ic) ziekenhuisopname's bij Covid-19 effectief d.w.z. nodig zijn weten we niet. Zijn er al 'Randomized Controlled trials' uitgevoerd?
5. Aanpak: onbekend is of de maatregelen om besmetting met het sars-cov-2 virus tegen te gaan opwegen tegen de hoge maatschappelijke en economische kosten en op termijn mogelijk nog (langdurig) schadelijker zijn voor de volksgezondheid dan de (kortdurende) gezondheidsschade door Covid-19.
Samenvattend: er zijn dus grote vraagtekens te stellen bij de omvang, ernst en aanpak van deze virusinfectie. Door al deze vragen en twijfels is het de vraag waarop de overtuiging van het RIVM en de politiek berust over de noodzaak van de coronamaatregelen, met name gezien de (wel bekende) hoge maatschappelijke en economische kosten hiervan, zeker in vergelijking met andere meer urgente en omvangrijkere maatschappelijke en gezondheidsproblemen.
Ben benieuwd wat ik terug krijg.
Heb je het 'piepen en kraken' ook nog geturfd?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:33 schreef D_A het volgende:
Hahaha Hugo genot. Twee keer hamsteren zeggen
Onvergelijkbaar. Nederland is veel kleiner.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Italie had op de piek ongeveer 950 doden op een dag. Italie heeft 60 miljoen inwoners. Nederland, met 17 miljoen inwoners, doet het dan niet heel veel beter met 175 doden op een dag.
En Rutte & Co staan vooral te vertellen hoe goed Nederland het wel niet doet...
Ja goeie. Volgende keer.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:34 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Heb je het 'piepen en kraken' ook nog geturfd?
Ja, we hebben weer kunnen lachen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:35 schreef _I het volgende:
Nou, prettige persco.
Fris, helder, to the point..
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik denk dat ze andere dingen aan hun hoofd hebben dan wijsneusjes van het internet te voorzien van antwoorden.
Kijk dit stukken liever dan de pijn van Bruins te moeten zien. Die liet me elke keer achter met een van gevoel.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, we hebben weer kunnen lachen.
Morgenochtend 10:00. !4:00 debat volgens mij.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:37 schreef Vallon het volgende:
Is of wanneer komt er weer een inhoudelijke briefing van het RIVM aan de tweede Kamer ?
Wat is het alternatief?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:38 schreef VersKers het volgende:
ik vind dit echt een schikbarende en grote maatregel.
de eerste maatregel op 15 maart uitgeroepen, over een periode van 2 weken
nu over een periode van ruim een maand
dit zint me niet
Dan heb je pech!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:38 schreef VersKers het volgende:
dit zint me niet
Eens. Ik vraag me tegelijkertijd af of mensen hier niet moe worden van het eeuwige cynisme en gezeik.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:35 schreef _I het volgende:
Nou, prettige persco.
Fris, helder, to the point..
Ik heb de humor klaarblijkelijk gemist.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:37 schreef _I het volgende:
[..]
Kijk dit stukken liever dan de pijn van Bruins te moeten zien. Die liet me elke keer achter met een van gevoel.
Dan liever humor tussen Hippe Schoenen en Doventolk.
10 dagen ==> 23 dagen. Rekenmodel is aangepast.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:38 schreef VersKers het volgende:
dit zint me niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |