abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 april 2020 @ 20:31:41 #205
338319 ZarB
Piña colada
pi_192417778
Gewoon logisch nadenken.

Als ik hier een rondje hardloop doordeweeks kom ik 3 mensen tegen en is 3 meter afstand houden zelfs een eitje: kan dus prima.

Als ik op een zonnige zondagochtend ga hardlopen door het Amsterdamse bos kom ik vermoedelijk 3527272 mensen tegen: kan dus niet prima.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192417817
Ben dinsdag nog het bos in geweest. Ben wat mensen met hun hond tegengekomen maar iedereen gaat ruim om je heen.
Tap tap tap
  donderdag 2 april 2020 @ 20:34:22 #207
338319 ZarB
Piña colada
pi_192417845
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hoe reken je dan af?
Gewoon je pinpas tegen het apparaat houden met je arm door het raam. Zoals gewoonlijk?

Wij zijn zelfs voor keukens gaan kijken vorige week. Tja, dat huis gaat toch gebouwd worden dus dat kan niet wachten. Met z'n 2en en 1 verkoper in een grote zaak en op 1.5 meter afstand. Daarna handjes wassen. Niks aan de hand.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192418394
Verkeerd
pi_192424926
Als ik thuis ben en mijn niesende(?) buurman is ook thuis is het volgens mij gevaarlijker dan dat ik naar buiten ga. Ik heb een vrijstaand huis maar desalnietemin iets van 30 meter van mijn buren die ook thuis zijn. En dat is bij appartementen nog veel minder. Als ik buiten ben is er in de wijde omtrek bijna niemand.
Bovendien super gezond, en dus noodzakelijk. Iig bespaart dit een bezoek aan de apotheek en drogist, en in de rij bij het afhaalloket van de medicijnen bij de apotheek zullen heel wat meer virussen (incl Corona) ronddwarrelen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Spellchecker vrijdag 3 april 2020 @ 09:49:49 #210
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192426307
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Als ik thuis ben en mijn niesende(?) buurman is ook thuis is het volgens mij gevaarlijker dan dat ik naar buiten ga. Ik heb een vrijstaand huis maar desalnietemin iets van 30 meter van mijn buren die ook thuis zijn. En dat is bij appartementen nog veel minder. Als ik buiten ben is er in de wijde omtrek bijna niemand.
Bovendien super gezond, en dus noodzakelijk. Iig bespaart dit een bezoek aan de apotheek en drogist, en in de rij bij het afhaalloket van de medicijnen bij de apotheek zullen heel wat meer virussen (incl Corona) ronddwarrelen.
Wat ben jij een bofferd.
  Admin vrijdag 3 april 2020 @ 10:05:07 #211
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192426580
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Als ik thuis ben en mijn niesende(?) buurman is ook thuis is het volgens mij gevaarlijker dan dat ik naar buiten ga. Ik heb een vrijstaand huis maar desalnietemin iets van 30 meter van mijn buren die ook thuis zijn. En dat is bij appartementen nog veel minder. Als ik buiten ben is er in de wijde omtrek bijna niemand.
Bovendien super gezond, en dus noodzakelijk. Iig bespaart dit een bezoek aan de apotheek en drogist, en in de rij bij het afhaalloket van de medicijnen bij de apotheek zullen heel wat meer virussen (incl Corona) ronddwarrelen.
Fijn dat je in het bos gaat wonen. Of bedoel je dat je nu en, en, en, en hebt voor de dingen die sowieso noodzakelijk zijn en dat je je ongewenste toeristenhobby erbij hebt als EXTRA gevaar voor je omgeving? Want je beseft dat het punt niet zozeer is te zorgen dat je ZELF niet besmet raakt, maar dat je niet zorgt voor verdere verspreiding van het virus? Want het lijkt nu alsof je argumenten louter bestaan uit hoe groot het gevaar voor jeZELF is. En als dat zo is dan mis je het punt. En niet zo'n klein beetje ook.
Verder kan het virus zover bekend niet dwars door een muur, 30 meter vrije lucht en nóg een muur, dus zodra je thuis bent ben je veilig. Sterker nog; thuis is de ALLERveiligste plek voor jezelf.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin vrijdag 3 april 2020 @ 10:22:27 #212
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192426851
Verder wat betreft naar buiten gaan (park in, bos in, winkelen etc); allemaal leuk en aardig als je een van de weinigen bent die zich niet aan de regels wil houden, maar we hebben twee weken geleden gezien wat er gebeurt als een wat groter percentage zich er niet aan wenst te houden. Dan lopen de parken, bossen en winkels vol. De enige reden dat dat nu NIET gebeurt is omdat nu WEL heel veel mensen de regels naleven.

Zoals Rutte gisteren nog vertelde:
'Onze oproep is aan heel Nederland is om door te gaan met zoveel mogelijk thuis te blijven.'

en
'ALS je een frisse neus haalt doe dat zoveel mogelijk in je EIGEN buurt'.

Zoveel mogelijk thuis betekent zoveel als 'ga alleen naar buiten als het ECHT moet'
Een frisse neus halen betekent zoveel als 'even een blokje om', niet 'lekker de toerist uithangen'.

Hier nog even de volledige persconferentie:
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192427093
Ik vind het wel heel grappig en tegelijkertijd droevig om te zien dat Nederlanders zo massaal hetzelfde doen. Oh, niks te doen, mooi weer, lekker naar het strand. Je moet er ook maar zin in hebben.

Doe een lekker gek en maak een stadswandeling door gewoon je normale buurten, als je bijvoorbeeld in Rotterdam woont, nou, struin lekker door oud-Kralingen, hup over de Willemsbrug, rondje Noordereiland, daarna Kop van Zuid, terug over de Erasmusbrug, en pak de buurten in west ook mee.

Genoeg te zien hoor. ^O^
  Spellchecker vrijdag 3 april 2020 @ 10:47:27 #214
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192427104
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:45 schreef skrn het volgende:
Ik vind het wel heel grappig en tegelijkertijd droevig om te zien dat Nederlanders zo massaal hetzelfde doen. Oh, niks te doen, mooi weer, lekker naar het strand. Je moet er ook maar zin in hebben.

Doe een lekker gek en maak een stadswandeling door gewoon je normale buurten, als je bijvoorbeeld in Rotterdam woont, nou, struin lekker door oud-Kralingen, hup over de Willemsbrug, rondje Noordereiland, daarna Kop van Zuid, terug over de Erasmusbrug, en pak de buurten in west ook mee.

Genoeg te zien hoor. ^O^
Zo van: "als iedereen thuisblijft kunnen wij wel naar het bos/strand/park."
  vrijdag 3 april 2020 @ 10:56:52 #215
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192427237
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:05 schreef Danny het volgende:

[..]

Fijn dat je in het bos gaat wonen. Of bedoel je dat je nu en, en, en, en hebt voor de dingen die sowieso noodzakelijk zijn en dat je je ongewenste toeristenhobby erbij hebt als EXTRA gevaar voor je omgeving? Want je beseft dat het punt niet zozeer is te zorgen dat je ZELF niet besmet raakt, maar dat je niet zorgt voor verdere verspreiding van het virus? Want het lijkt nu alsof je argumenten louter bestaan uit hoe groot het gevaar voor jeZELF is. En als dat zo is dan mis je het punt. En niet zo'n klein beetje ook.
Verder kan het virus zover bekend niet dwars door een muur, 30 meter vrije lucht en nóg een muur, dus zodra je thuis bent ben je veilig. Sterker nog; thuis is de ALLERveiligste plek voor jezelf.
Je had op zich kunnen weten dat hij alleen aan het zuigen was zodra hij het argument ging aanhalen en hergebruiken van de buurman die door het raam niesde. ;)
  vrijdag 3 april 2020 @ 10:58:26 #216
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192427257
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:47 schreef maily het volgende:

[..]

Zo van: "als iedereen thuisblijft kunnen wij wel naar het bos/strand/park."
Volgende Telegraaf-kop: asociale drukte in volksbuurten; mensen weigeren naar de veilige buitengebieden te gaan.
pi_192427299
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:45 schreef skrn het volgende:

Doe een lekker gek en maak een stadswandeling door gewoon je normale buurten, als je bijvoorbeeld in Rotterdam woont, nou, struin lekker door oud-Kralingen, hup over de Willemsbrug, rondje Noordereiland, daarna Kop van Zuid, terug over de Erasmusbrug, en pak de buurten in west ook mee.
Precies, dat doe ik ook nu. Niet in Rotterdam overigens, want dan ben ik de toerist aan het uithangen. En dat mag niet van Danny, dus dat durf ik niet.

Maar zo'n wandeling in de buurt is wel fijn. Ik vraag me zelfs af waarom ik dat niet in normale tijden ook doe... Even een half uurtje lopen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Admin vrijdag 3 april 2020 @ 11:07:57 #218
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192427400
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:01 schreef DireStraits7 het volgende:

Precies, dat doe ik ook nu. Niet in Rotterdam overigens, want dan ben ik de toerist aan het uithangen. En dat mag niet van Danny, dus dat durf ik niet.
Ik ga er niet over. Ik interpreteer slechts de regels zoals die gesteld zijn voor de mensen die niet binnen Rutte's term 'intelligent' lijken te (willen) vallen ;)

quote:
Maar zo'n wandeling in de buurt is wel fijn. Ik vraag me zelfs af waarom ik dat niet in normale tijden ook doe... Even een half uurtje lopen.
Nu zitten de meeste mensen de hele dag thuis. Tijd zat. Als iedereen straks weer aan het werk is en het hectische leven weer begint zullen mensen er veel minder de tijd voor nemen denk ik...

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Volgende Telegraaf-kop: asociale drukte in volksbuurten; mensen weigeren naar de veilige buitengebieden te gaan.
er wonen maar een beperkt aantal mensen in een wijk en die zullen ook nog eens niet allemaal op hetzelfde moment naar buiten gaan. Dat zal op zich best meevallen. Maar idd, ook als daar de drukte toeneemt zal erop worden gehandhaafd natuurlijk. Als je overigens naar buiten stapt en je ziet dat het stervensdruk is kun je ook gewoon weer naar binnen en het een uurtje later nog eens proberen ;)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192427482
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:07 schreef Danny het volgende:

[..]

Nu zitten de meeste mensen de hele dag thuis. Tijd zat. Als iedereen straks weer aan het werk is en het hectische leven weer begint zullen mensen er veel minder de tijd voor nemen denk ik...
En dat terwijl het eigenlijk contraproductief werkt. Je kunt beter iets minder werken met veel pauzes ertussen dan continu door blijven werken. Alleen bij velen leeft het idee dat meer uren werken ook gelijkstaat aan meer (productieve) arbeid leveren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 3 april 2020 @ 11:21:20 #220
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192427572
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:07 schreef Danny het volgende:

er wonen maar een beperkt aantal mensen in een wijk en die zullen ook nog eens niet allemaal op hetzelfde moment naar buiten gaan. Dat zal op zich best meevallen. Maar idd, ook als daar de drukte toeneemt zal erop worden gehandhaafd natuurlijk. Als je overigens naar buiten stapt en je ziet dat het stervensdruk is kun je ook gewoon weer naar binnen en het een uurtje later nog eens proberen ;)
Ik heb het idee dat het juist hiermee spaak loopt in de hoofdjes van een hoop mensen. Het scenario staat vast en daarnaast is er niks mogelijk.
  Spellchecker vrijdag 3 april 2020 @ 11:22:48 #221
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192427589
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:07 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik ga er niet over. Ik interpreteer slechts de regels zoals die gesteld zijn voor de mensen die niet binnen Rutte's term 'intelligent' lijken te (willen) vallen ;)
[..]

Nu zitten de meeste mensen de hele dag thuis. Tijd zat. Als iedereen straks weer aan het werk is en het hectische leven weer begint zullen mensen er veel minder de tijd voor nemen denk ik...
[..]

er wonen maar een beperkt aantal mensen in een wijk en die zullen ook nog eens niet allemaal op hetzelfde moment naar buiten gaan. Dat zal op zich best meevallen. Maar idd, ook als daar de drukte toeneemt zal erop worden gehandhaafd natuurlijk. Als je overigens naar buiten stapt en je ziet dat het stervensdruk is kun je ook gewoon weer naar binnen en het een uurtje later nog eens proberen ;)
Gewoon uit het raam kijken of je naar buiten kan. Veel veiliger *)
pi_192427622
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Je had op zich kunnen weten dat hij alleen aan het zuigen was zodra hij het argument ging aanhalen en hergebruiken van de buurman die door het raam niesde. ;)
Het is gewoon een concreet voorbeeld. Binnenskamers in je huis loop je meer gevaar dan in de buitenlucht. Tenminste in Twente wel. Heb jij thuis alle ramen potdicht? De brievenbus dichtgeplakt? Waarschijnlijk niet, en jouw (niesende?) buurman ook niet.
Als iemand niks van het platteland weet/moet hebben heb je natuurlijk gelijk dat je thuis blijft. Dan zit je in de molen van beton, supermarkt, medicijnen etc.
De enige natuur zijn de drukke aangelegde parken. Ik zal niet zeggen dat je in de stad naar zo'n park moet, waar het hutje mutje vol is.
Maar op het platteland is de situatie buiten juist weer veiliger dan binnen.
Da's het verschil.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 3 april 2020 @ 11:33:35 #223
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192427816
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is gewoon een concreet voorbeeld. Binnenskamers in je huis loop je meer gevaar dan in de buitenlucht. Tenminste in Twente wel. Heb jij thuis alle ramen potdicht? De brievenbus dichtgeplakt? Waarschijnlijk niet, en jouw (niesende?) buurman ook niet.
Als iemand niks van het platteland weet/moet hebben heb je natuurlijk gelijk dat je thuis blijft. Dan zit je in de molen van beton, supermarkt, medicijnen etc.
De enige natuur zijn de drukke aangelegde parken. Ik zal niet zeggen dat je in de stad naar zo'n park moet, waar het hutje mutje vol is.
Maar op het platteland is de situatie buiten juist weer veiliger dan binnen.
Da's het verschil.
Ja joh, op het platteland is alles veel wijdser en moet de (niezende?) buurman een meter of 500 overbruggen om jouw brievenbus te halen maar toch moet je naar buiten :W
pi_192427925
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:33 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja joh, op het platteland is alles veel wijdser en moet de (niezende?) buurman een meter of 500 overbruggen om jouw brievenbus te halen maar toch moet je naar buiten :W
https://www.outdoorinfo.n(...)ar-buiten-moet-gaan/

Kijk naar:
Verhoging immuunsysteem.
Minder kans op ontsteking.


Dankzij het feit dat mensen naar buiten gaan staat er geen ellenlange hoestende en proestende rij bij de apotheek en de drogist.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192427959
Ik las laatst nog dat de meeste ongelukken binnenshuis gebeuren. Just saying.
-nee-
pi_192428029
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:40 schreef Marsenal het volgende:
Ik las laatst nog dat de meeste ongelukken binnenshuis gebeuren. Just saying.
De meeste mensen sterven in bed. Just saying.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192428065
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De meeste mensen sterven in bed. Just saying.
En wij maar extra bedden neerzetten
-nee-
pi_192428081
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:47 schreef Marsenal het volgende:

[..]

En wij maar extra bedden neerzetten
Levensgevaarlijk inderdaad. We kunnen beter iedereen in een vliegtuig zetten, want vliegen schijnt heel veilig te zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:19:56 #229
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192428643
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

https://www.outdoorinfo.n(...)ar-buiten-moet-gaan/

Kijk naar:
Verhoging immuunsysteem.
Minder kans op ontsteking.

Dankzij het feit dat mensen naar buiten gaan staat er geen ellenlange hoestende en proestende rij bij de apotheek en de drogist.

Lieverd, dat slaat niet op deze situatie. In het algemeen, dus niet tijdens een globale pandemie, blijven mensen gezonder en houden hun immuunsysteem op peil door veel naar buiten te gaan en gezond te bewegen.

Nu is het echter verstandiger om andere mensen zoveel mogelijk te vermijden door niet naar buiten te gaan. Korte termijn > lange termijn nu even. Snap je het verschil?
pi_192428768
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Levensgevaarlijk inderdaad. We kunnen beter iedereen in een vliegtuig zetten, want vliegen schijnt heel veilig te zijn.
Iedereen een eigen zuurstof kapje en niemand hoeft naar de super om eten te halen.
Tripple win :7
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_192429005
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Lieverd, dat slaat niet op deze situatie. In het algemeen, dus niet tijdens een globale pandemie, blijven mensen gezonder en houden hun immuunsysteem op peil door veel naar buiten te gaan en gezond te bewegen.

Nu is het echter verstandiger om andere mensen zoveel mogelijk te vermijden door niet naar buiten te gaan. Korte termijn > lange termijn nu even. Snap je het verschil?
quote:
Binnen blijven? Vlucht juist naar buiten!

Sociale onthouding wil niet zeggen dat we de luiken moeten sluiten. Integendeel, zeggen de experts. Ga vooral naar buiten, de helende natuur in.

Hans Marijnissen19 maart 2020, 7:56

De rangers van de National Park Service wisten niet wat hen overkwam, in september 2001. Daags na de aanslagen op de Twin Towers was het gewoon druk in de groene monumenten, terwijl het seizoen juist afliep. “Opvallend veel Amerikanen zochten toen de natuur op”, zegt omgevingpsychologe Agnes van den Berg. Geschrokken, nee aangetast in hun bestaan, met een trauma, trokken ze de paden in, op zoek naar rust, troost, zingeving, en kwamen volgens Van den Berg weerbaarder terug naar de stad.

De Groningse hoogleraar doet al jaren onderzoek naar de relatie tussen natuur en gezondheid. En dat die er is, wordt haar almaar duidelijker, op steeds meer vlakken, ook fysiek. Daarmee wordt die link ook minder zweverig. In tijden van corona-crisis is het goed om niet binnen te zitten, maar juist naar buiten te gaan, adviseert ze. Met in achtneming van alle regels (afstand houden bijvoorbeeld) die buiten het bos ook gelden.

Ze is de enige niet. Loek Hesemans die zich voor Staatsbosbeheer bezighoudt met het onderwerp ‘natuur en gezondheid’ bepleit precies hetzelfde. “Daarom onderzoeken wij al jaren hoe we onze terreinen kunnen inzetten voor de gezondheid van gebruikers, zonder er overigens een pretpark van te maken. Tegelijkertijd proberen we groepen die niet automatisch het bos op zoeken maar juist met gezondheidsklachten kampen, te lokken met een goede inrichting van het terrein. Mooie uitgezette routes, hier en daar een bankje, een speelbos, en op de juiste plekken wat horeca, maakt de natuur voor meer mensen aantrekkelijk.”

Groen ontspant niet alleen, maar is ook goed voor creativiteit en concentratie
Groen is gezond, zegt hij. Het ontspant niet alleen, maar is ook goed voor de creativiteit en de concentratie. Zonlicht zorgt voor de aanmaak van vitamine D. Als mensen vervolgens ook nog eens in de natuur gaan ‘bewegen’, levert dat iets extra’s op, schrijft neuropsycholoog Erik Scherder met twee collega’s deze week in het manifest ‘Het coronavirus daagt ons uit’. Lichaamsbeweging, en die hoeft niet eens intensief te zijn, is belangrijk voor het bestrijden van virussen. Stilzitten verslechtert de weerstand, en dat is nou precies wat in deze tijden níet moet. Wie een stevige wandeling maakt, laat het aantal t-cellen en nk-cellen toenemen, en dat zijn volgens Scherder nou juist de ‘natural killers’. Dus Netflix uit en van die bank af.

Van den Berg is dat met Scherder eens. “Er komt steeds meer wetenschappelijke literatuur beschikbaar waaruit blijkt dat een regelmatig verblijf in de natuur een fysiek, of beter gezegd: biologisch, effect op de mens heeft. De immuniteitsregulatie wordt erdoor verbeterd. Voorheen dachten we dat als kinderen maar in aanraking kwamen met viezigheid, ze vanzelf weerbaarder werden.

“De laatste inzichten zijn dat mensen in soortenrijke natuur in aanraking komen met een microbiologische variëteit, waardoor hun afweersysteem beter gaat functioneren. Vergelijk het met een virusscanner of spamfilter op een computer. Hoe meer virussen en spam deze heeft tegengehouden, hoe fijnmaziger en doelgerichter de filter wordt.”

De relatieve doelloosheid van een bos of heideveld geeft rust
Daarnaast is volgens hem de natuur stressverminderend. Ook fijn in corona-tijd. Dat komt niet alleen door het ontbreken van prikkels, maar ook door de zogenaamde fractale, zichzelf herhalende structuur. Deze repetitieve patronen als in boomkruinen zijn volgens haar makkelijk te verwerken in de hersenen, en doen geen beroep op de aandacht. De relatieve doelloosheid van een bos of heideveld geeft rust, terwijl het niet oordelende van een landschap ook troost biedt en zingeving aan degenen die daarvoor openstaan.

Dus een wandeling of fietstocht is fysiek goed, vermindert stress, schept volgens Van den Berg zelfs verbondenheid in tijden van gedwongen afzondering. En nog een laatste voordeel: we kunnen natuur hamsteren, maar er is altijd genoeg.

Voor een wandelreportage gevuld met wandeltips, kijk hier.

Lees ook:
Groen is gezond, maar waarom eigenlijk?
Jarenlang deed Agnes van den Berg onderzoek naar natuurbeleving en de relatie tussen natuur en gezondheid. De omgevingspsychologe zoekt de verklaring voor het heilzame effect van natuur niet langer in de frisse lucht of beweging, maar in de manier waarop wij informatie verwerken.
https://www.trouw.nl/binn(...)aar-buiten~b12aad81/

Ook tijdens de "Corona-crisis" dus....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:44:23 #232
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192429057
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:40 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

[..]

https://www.trouw.nl/binn(...)aar-buiten~b12aad81/

Ook tijdens de "Corona-crisis" dus....
Ja maar dus niet continu en allemaal tegelijk. Er staat ook nergens dat het veiliger is buiten dan binnen.
pi_192429133
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja maar dus niet continu en allemaal tegelijk.
Nee, maar ik ga naar buiten als er bijna niemand is te bekennen. We gaan ca 1x in de twee weken naar de supermarkt.
En dankzij de buitenlucht nooit naar de apotheek. Tel uit je winst.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 3 april 2020 @ 14:14:01 #234
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192430489
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nee, maar ik ga naar buiten als er bijna niemand is te bekennen. We gaan ca 1x in de twee weken naar de supermarkt.
Haske goed mien jong. ^O^
quote:
En dankzij de buitenlucht nooit naar de apotheek. Tel uit je winst.
Er zijn ook op het platteland bosjes mensen die ondanks de buitenlucht ziek worden. Relatief minder wellicht, maar toch,
  Admin vrijdag 3 april 2020 @ 14:15:55 #235
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192430527
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:40 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

[..]

https://www.trouw.nl/binn(...)aar-buiten~b12aad81/

Ook tijdens de "Corona-crisis" dus....
letterlijk 1 iemand zegt dit en DAT houd je dan aan? Je negeert het RIVM, virologen, WHO etc etc omdat één iemand zegt dat we massaal naar buiten moeten? Ik geloof werkelijk niet dat je echt zo dom bent. Zeg 's eerlijk; probeer je de boel hier gewoon dwars te liggen? En besef je dat je daarmee mogelijk anderen in gevaar brengt?
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192430686
Dat massaal binnen blijven is ook niks. Maar ga gewoon niet de drukte in. Kijk, ik moet dadelijk ook naar het postkantoor voor mijn werk. Dat duurt eventjes, maar daarna fiets ik lekker via een omweggetje terug langs de Maas. Ik kan ook de korte weg rechtstreeks naar huis kiezen, dan zit ik weer veilig opgesloten. Maar dan maak ik mezelf nog van kant eerdaags. Dat lijkt me ook niet de bedoeling van de 'lockdown'.

Gewoon naar buiten gaan, mijdt drukte en houdt afstand. Als dat niet kan, ga dan niet.

Tenzij zolderkamerautist, dan durf je eigenlijk niet naar buiten en blijf je liever binnen, dus heb je ook geen problemen ermee.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De meeste mensen sterven in bed. Just saying.
Ik slaap voortaan op de bank, wil het risico niet lopen! :)
pi_192430866
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:32 schreef Danny het volgende:

[..]

....je beseft kennelijk niet dat de enige reden dat JIJ lekker buiten op ruime afstand van anderen kunt lopen is dat 90% van de medemens wél gewoon binnen blijft.
Dit. Ik zit dus binnen en het frustreert me dat anderen lekker hun goddelijke gang gaan :(
pi_192430900
Ik ga lekker op het dak zitten.
  Spellchecker vrijdag 3 april 2020 @ 14:39:18 #239
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192430927
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:38 schreef quirina het volgende:
Ik ga lekker op het dak zitten.
Is dat noodzakelijk? :D
pi_192430943
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Je negeert het RIVM, virologen, WHO etc etc omdat één iemand zegt dat we massaal naar buiten moeten? Ik geloof werkelijk niet dat je echt zo dom bent. Zeg 's eerlijk; probeer je de boel hier gewoon dwars te liggen? En besef je dat je daarmee mogelijk anderen in gevaar brengt?
Om dan de vraag - die eigenlijk aan jou gesteld is volgens mij - te beantwoorden.

Nee, ik breng anderen niet in gevaar. Ik hou netjes ruime afstand bij het postkantoor, waar de mevrouw ook goed haar handen ontsmet nadat ze haar werk heeft gedaan. Iedere keer weer.

Ik woon in een dorp kort bij de Maas, daar fiets en doe ik aan hardlopen. Het is daar nooit erg druk, nu niet en midden zomer zonder Corona ook niet. Er is altijd heel veel ruimte om elkaar te ontwijken als je al iemand tegen komt.

Ook een rondje in het bos, aan de andere kant van het dorp gelegen kom je amper mensen tegen en dan kun je ook nog goed afstand houden van elkaar als het toch moet.

Wellicht het geluk dat ik in een dorp woon, in de stad is dit wel anders denk ik.

Dus nee, ik breng geen mensen in gevaar door naar buiten te gaan.
pi_192430949
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:50 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb de dochter van een vriendin over de vloer vandaag zodat zij kan werken enzo, maar daar zit ook gewoon een zonnebankje en kleding kopen bij, voor sommigen gaat het leven gewoon door :P
Hetzelfde geldt voor dit domme wezen
pi_192430995
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:40 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Om dan de vraag - die eigenlijk aan jou gesteld is volgens mij - te beantwoorden.

Nee, ik breng anderen niet in gevaar. Ik hou netjes ruime afstand bij het postkantoor, waar de mevrouw ook goed haar handen ontsmet nadat ze haar werk heeft gedaan. Iedere keer weer.

Ik woon in een dorp kort bij de Maas, daar fiets en doe ik aan hardlopen. Het is daar nooit erg druk, nu niet en midden zomer zonder Corona ook niet. Er is altijd heel veel ruimte om elkaar te ontwijken als je al iemand tegen komt.

Ook een rondje in het bos, aan de andere kant van het dorp gelegen kom je amper mensen tegen en dan kun je ook nog goed afstand houden van elkaar als het toch moet.

Wellicht het geluk dat ik in een dorp woon, in de stad is dit wel anders denk ik.

Dus nee, ik breng geen mensen in gevaar door naar buiten te gaan.
Ik geef je gelijk. Geef dit antwoord even door aan Danny. Dan sta ik er niet zo alleen voor...

[ Bericht 3% gewijzigd door Twentsche_Ros op 03-04-2020 14:53:05 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192431031
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:40 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor dit domme wezen
Degene die dat stuk heeft geschreven mag ook trots zijn, dat je een verstandelijk beperkte sekspop er zo bij lapt _O-
-nee-
pi_192431074
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Je kunt ziektes voorkomen door in beweging te blijven en de buitenlucht op te zoeken.
Bij ons op het Twentse platteland kun je het supermarktbezoek minimaliseren door een moestuin op te bouwen. Het is juist de zegen van beweging en buitenlucht die er toe bijdraagt dat het Corona virus wordt bestreden.
Maar sommige mensen (Danny) zijn zo verveemd van de natuur en helemaal vergroeid met de stad dat ze zich daar helemaal niks meer bij voor kunnen stellen (alles is klinisch en bestaat uit beton, supermarkten en medicijnen).
Maar het is een zegen voor de stad (en de bewoners zoals Danny) dat er nog mensen zijn op het platteland die nagenoeg zelfvoorzienend zijn en nauwelijk de bebouwde kom in komen. Ja, en deze mensen gaan naar buiten en bewerken hun moestuin terwijl er in een straal van 1 km geen enkele andere sterveling is te bekennen. Een wake up call voor de stedeling.
Danny klinkt mij helemaalniet wereldvreemd in de oren. Hij houdt zich netjes aan de voorschriften. Zouden er meer moeten doen i.p.v. egocentrisch hun eigen ding blijven doen.
pi_192431085
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:45 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Degene die dat stuk heeft geschreven mag ook trots zijn, dat je een verstandelijk beperkte sekspop er zo bij lapt _O-
_O_ _O-
pi_192431171
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:47 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Danny klinkt mij helemaalniet wereldvreemd in de oren. Hij houdt zich netjes aan de voorschriften. Zouden er meer moeten doen i.p.v. egocentrisch hun eigen ding blijven doen.
Maar de natuur in en je aan de afstand houden mag, dus daar is niets egocentrisch aan. Dan hou je je dus ook gewoon netjes aan de voorschriften. Dan kunnen mensen daar wel over gaan zeuren, maar dat ze zelf in zo'n betonnen grafstad wonen wilt niet zeggen dat mensen die in een dorp wonen met lekker veel natuur er rond om heen niet naar buiten mogen.
pi_192431182
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:50 schreef manny het volgende:

[..]

even voor de check: wanneer is de laatste keer dat je ongevraagd werd "afgelikt" door een hond?

problemen zoeken die er niet zijn.
Nou, hier in Den Haag gebeurt dat geregeld. Ik moet er ook niks van hebben van zo'n harig lebberend beest met vieze adem en slijm :X
  vrijdag 3 april 2020 @ 14:53:06 #248
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192431185
Boodschappen = noodzakelijk
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_192431203
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Bovendien is buitenlucht en beweging gezond en hoef je niet te dringen bij de apotheek of drogist.
Thuis zit je veel dichter bij je (niesende) buurman dan in de buitenlucht.
Daar komt nog bij dat veel plattelanders een moestuin hebben waar door ze minder naar de supermarkt hoeven. Als je je moestuin bijhoudt zit je vaak in een straal van een km helemaal alleen. Itt die stadsbewoners die een file vormen voor de supermarkt waar ze weer allerlei suikerhoudende zooi kunnen kopen en zich via hun diabetes/obesitas een plek op een IC-bed regelen. Tel uit je verlies.
Wat een aanname :{w
pi_192431217
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:53 schreef MMaRsu het volgende:
Boodschappen = noodzakelijk
Maar je moet het wel tot het uiterste vermijden.
Je kunt bv een eigen moestuin aanleggen (doen ze op het platteland). Daarmee kun je dus levens redden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192431228
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:38 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

pakweg anderhalf jaar geleden. direkt met zn vieze snuit tussen mn benen...
-problemen zoeken die er niet zijn? inderdaad, maar t helpt wel.
soms zitten honden aan zo'n losse lijn, je weet wel, die je snel kan strak trekken,
als n hond mijn richting op loopt, dan houd ik enigszins de pas in en draai me weg,
dan trekken ze de lijn wel strak, en zeg ik dank u
Vaak worden de baasjes nog boos ook als je hun trouwe viervoeter niet leuk vindt, zoals ik. Al vaker ruzie om gehad.
pi_192431243
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:55 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Wat een aanname :{w
In onze moestuin groeien geen suikers.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 3 april 2020 @ 15:00:04 #253
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192431260
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Maar je moet het wel tot het uiterste vermijden.
Je kunt bv een eigen moestuin aanleggen (doen ze op het platteland). Daarmee kun je dus levens redden.
Dat zou kunnen maar ik woon in een flat
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_192431307
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:00 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Dat zou kunnen maar ik woon in een flat
Heb je een balkon waar je wat grote potten kwijt kunt?
pi_192431322
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:00 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Dat zou kunnen maar ik woon in een flat
Als je in een flat woont kun je beter zo veel mogelijk binnen blijven. Dat is het credo voor de stad. Want daar is het druk in de parken. En ben je helemaal afhankelijk van de supermarkt.
Op het platteland kun je zelfvoorzienendheid regelen en je eigen medicatie door resp. moestuin en vertoeven in de buitenlucht zonder dat je iemand tegen komt.
De plattelander regelt dus op die manier de bestrijding tegen Corona omdat ie daardoor minder vaak naar de supermarkt hoeft of naar de apotheek. Zo heeft ieder zijn eigen beleid naar eer en geweten om de Corona (en alle andere overdraagbare ziekten) te lijf te gaan.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 3 april 2020 @ 15:07:56 #256
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192431385
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:02 schreef Blue_Stormer het volgende:

[..]

Heb je een balkon waar je wat grote potten kwijt kunt?
Ja dat wel maar ik heb geen potten moet ik die ook weer gaan kopen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Spellchecker vrijdag 3 april 2020 @ 15:08:35 #257
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192431396
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:07 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ja dat wel maar ik heb geen potten moet ik die ook weer gaan kopen
Gezellig even naar de Intratuin.
O wacht ....
  vrijdag 3 april 2020 @ 15:10:06 #258
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192431414
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:08 schreef maily het volgende:

[..]

Gezellig even naar de Intratuin.
O wacht ....
precies
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Admin vrijdag 3 april 2020 @ 15:26:57 #259
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192431686
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Als je in een flat woont kun je beter zo veel mogelijk binnen blijven. Dat is het credo voor de stad. Want daar is het druk in de parken. En ben je helemaal afhankelijk van de supermarkt.
Op het platteland kun je zelfvoorzienendheid regelen en je eigen medicatie door resp. moestuin en vertoeven in de buitenlucht zonder dat je iemand tegen komt.
Welke medicatie krijg je door buitenlucht en een moestuin dan?

quote:
De plattelander regelt dus op die manier de bestrijding tegen Corona omdat ie daardoor minder vaak naar de supermarkt hoeft of naar de apotheek.
Dat is geen bestrijding, dat is voorkoming. Is iets anders. Tegelijkertijd heb je nul garantie dat je niet alsnog besmet raakt en daarmee heb je elke keer dat je buiten komt een kans op het besmetten van anderen. Thuis blijven is het veiligst.

quote:
Zo heeft ieder zijn eigen beleid naar eer en geweten
en niet gehinderd door enige kennis van zaken, wetenschappelijke of medische onderbouwing en tegen alle geldende richtlijnen in

quote:
de Corona (en alle andere overdraagbare ziekten) te lijf te gaan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Maar je moet het wel tot het uiterste vermijden.
Je kunt bv een eigen moestuin aanleggen (doen ze op het platteland). Daarmee kun je dus levens redden.
Een moestuin voorkomt niet dat je alsnog naar de winkel moet voor zaken als brood, vis, vlees, melk, medicatie, zeep, schoonmaakmiddelen etc. Verer heb je best een flink moestuintje nodig als je er een gezin van te eten wilt geven. En als je dan toch naar de supermarkt moet maakt het ook niet uit als je dan meteen die groente en fruit meeneemt natuurlijk.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin vrijdag 3 april 2020 @ 15:28:07 #260
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192431702
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:55 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Wat een aanname :{w
ja, maar hij gaat straks nog vertellen dat hij in een vrijstaand huis woont en zijn buurman 30 meter weg is en dat het levensgevaarlijk is als die buurman staat te niesen. Dan gaat hij liever het bos in en eventuele ziektes genezen met buitenlucht. Ofzo.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Spellchecker vrijdag 3 april 2020 @ 15:36:45 #261
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192431831
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:28 schreef Danny het volgende:

[..]

ja, maar hij gaat straks nog vertellen dat hij in een vrijstaand huis woont en zijn buurman 30 meter weg is en dat het levensgevaarlijk is als die buurman staat te niesen. Dan gaat hij liever het bos in en eventuele ziektes genezen met buitenlucht. Ofzo.
Ja en een hele vierkante kilometer voor hem alleen. _O-
  vrijdag 3 april 2020 @ 15:38:08 #262
80382 manny
30 is best veel
pi_192431852
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:52 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Nou, hier in Den Haag gebeurt dat geregeld. Ik moet er ook niks van hebben van zo'n harig lebberend beest met vieze adem en slijm :X
Ik heb er 20 jaar gewoond en nooit laten gebeuren

en bovendien waar je ook woont: je laat een hond toch niet bepalen wat er gebeurt?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192431879
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:51 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Maar de natuur in en je aan de afstand houden mag, dus daar is niets egocentrisch aan. Dan hou je je dus ook gewoon netjes aan de voorschriften. Dan kunnen mensen daar wel over gaan zeuren, maar dat ze zelf in zo'n betonnen grafstad wonen wilt niet zeggen dat mensen die in een dorp wonen met lekker veel natuur er rond om heen niet naar buiten mogen.
Helemaal mee eens. Ik erger mij er aan dat er alles zo zwart-wit wordt gesteld. Volgens mij is het aan een ieder om verstandig om te gaan met de richtlijnen die zijn gesteld.

Daarbij is ook heel duidelijk gesteld: er is geen verbod om naar buiten te gaan en dat komt er in Nederland ook niet.

Er is wel een duidelijk verbod op samenscholing en men adviseert om gewoon moet nadenken over wat je nu wel of beter niet kan doen.

Ga dus niet uit verveling als "uitje" naar een winkel. Zoals de Mediamarkt. Ik had vorige week echt met spoed wat hardware nodig voor mijn thuiswerkplek en verbaasde mij over de hoeveelheid gezinnen die daar rondliep. Maar ik was alleen, continu afstand aan het bewaren en probeerde zo snel mogelijk weer weg te zijn. Daarna ook direct handen gewassen. Beter dan dat kan ik het naar mijn idee niet doen.

En dan wens ik dus zeker niet toegesproken te worden door de moralisten die vinden dat ik helemaal niet naar die zaak had moeten gaan en mij in mijn huis moet opsluiten en mijn zooi (in dit geval een router) maar online moet bestellen (wat ik normaal bij voorkeur ook doe), inclusief het voor lief nemen van de levertijden.

Het is echt niet nodig dat allerlei wijsneusjes nog eens extra zware regels gaan bedenken en met een vingertje gaan wijzen. De richtlijnen van het RIVM zijn volgens mij heel duidelijk en bovendien ook helder toegelicht. Dus in die geest handelen is echt niet moeilijk.

Dagelijks even een frisse neus halen is voor mensen die een hele week hard werken noodzakelijk om zowel de fysieke als psychische gezondheid op peil te houden. De hele medische wereld is het hier gelukkig over eens. Zeker als je even het gezin thuis laat (denk ook eens aan wat een week lang jengelende en zeurende kinderen en thuiswerken met je kan doen).

Een intelligente lock-down betekent echter wel dat je je verstand moet gebruiken bij een "frisse neus halen". Niet met de familie en oma/opa over de boulevard van Scheveningen slenteren, of chillen met je maatjes in het Vondelpark, een work-out met 10 vrienden in het park of gezellig met vrouw en kids de bouwmarkt door.

Eventjes een uurtje je hoofd leeg maken door wat buitenlucht op te snuiven, ergens ver weg van de bewoonde wereld (ja, dat bestaat zelfs in NL, zelfs dichterbij dan je denkt), kan echt nog wel.

Zoals ook onze held Diederik Gommers aangeeft, die vanzelfsprekend het weekend nodig heeft om heel wat dingen een plekje te geven:

quote:
Het zijn bijzondere tijden, minister Bruno Bruins viel letterlijk om. Hoe blijft u heel?
,,Nou, in een maand tijd ben ik een halve BN’er geworden, maar als ik in het weekeind even naar buiten ga, het bos in, dan probeer ik alles een plekje te geven.
https://www.destentor.nl/binnenland/gommers-leidt-operatie-corona-op-ic-s-snelheid-waarmee-we-werken-maakt-indruk~acfa82b8/
pi_192431882
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:26 schreef Danny het volgende:

[..]

Welke medicatie krijg je door buitenlucht en een moestuin dan?
[..]

en niet gehinderd door enige kennis van zaken, wetenschappelijke of medische onderbouwing en tegen alle geldende richtlijnen in
[..]

Ik krijg de indruk dat je helemaal vervreemd bent van de natuur en zijn heilzame werking.
Kom je wel eens buiten de stad?
Wanneer ben je voor het laatst in een bos geweest?
Ik krijg de indruk dat je hele wereld bestaat uit een klinische omgeving beton, supermarkten en medicijnen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 3 april 2020 @ 15:46:43 #265
80382 manny
30 is best veel
pi_192431984
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:40 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik krijg de indruk dat je helemaal vervreemd bent van de natuur en zijn heilzame werking.
Kom je wel eens buiten de stad?
Wanneer ben je voor het laatst in een bos geweest?
Ik krijg de indruk dat je hele wereld bestaat uit een klinische omgeving beton, supermarkten en medicijnen.
leuk verhaal. maar de vraag was welke medicatie je dan krijgt uit je moestuin of van de buitenlucht
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192431995
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:40 schreef quarterpounder het volgende:

[..]

Dagelijks even een frisse neus halen is voor mensen die een hele week hard werken noodzakelijk om zowel de fysieke als psychische gezondheid op peil te houden. De hele medische wereld is het hier gelukkig over eens. Zeker als je even het gezin thuis laat (denk ook eens aan wat een week lang jengelende en zeurende kinderen en thuiswerken met je kan doen).

[..]

Dat is natuurlijk wat mensen ook vergeten: de psychische gezondheid. Ik ben sowieso echt een natuurmens. Ik werk deels als ZZP'er en deels in loondienst. Die drie dagen dat ik in loondienst werk, ga ik ALTIJD met de fiets. Gewoon omdat het lekker is om a. op te starten met de dag en b. na het werk een half uurtje fietsen ook gewoon psychisch lekker is om af te schakelen.

Als ik opgesloten zit in huis - waar ik overigens best een paar dagen kan vertoeven - dan wordt ik echt helemaal gek. Andere mensen hoeven daar echter weer totaal geen probleem mee te hebben.

En dat is inderdaad wat ze bedoelen met een intelligente lockdown. Mensen die het nodig / lekker vinden mogen er best eventjes uit ook als het niet noodzakelijk is. Maar dan niet naar drukke plekken (winkels, boulevards, drukke stranden), maar gewoon lekker buitenaf in het bos of tussen de weilanden.
pi_192432007
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:46 schreef manny het volgende:

[..]

leuk verhaal. maar de vraag was welke medicatie je dan krijgt uit je moestuin of van de buitenlucht
Verminderde stress. Een van de beste 'medicaties' die het geeft.
Niet alles is met pillen op te lossen.

Staat even los van corona verder.
pi_192432024
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:46 schreef manny het volgende:

[..]

leuk verhaal. maar de vraag was welke medicatie je dan krijgt uit je moestuin of van de buitenlucht
Heb je internet?
Beweging/buitenlucht en immuniteit is sowieso al een combinatie die hits oplevert.
En ook het tegengaan van infecties. In de moestuin zijn geen (toegevoegde) suikers e.d.
Want uiteindelijk is de Corona-crisis een Obesitas-crisis. Corona is één van de honderden aandoeningen die een obesitas-patient het laatste zetje geeft.
Plus dat het een ouderdomsziekte is. Bekijk de statistieken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 3 april 2020 @ 15:51:37 #269
80382 manny
30 is best veel
pi_192432054
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:48 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Verminderde stress. Een van de beste 'medicaties' die het geeft.
Niet alles is met pillen op te lossen.

Staat even los van corona verder.
en los van een moestuin en of buitenlucht. verminderde stress kan je op zoveel andere manieren bereiken.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  vrijdag 3 april 2020 @ 15:57:45 #270
80382 manny
30 is best veel
pi_192432137
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Heb je internet?

Beweging/buitenlucht en immuniteit is sowieso al een combinatie die hits oplevert.

pindakaas en voetbalschoen is ook een combinatie die hits oplevert.

man man man.

jij doet een stelling. Andere users zeggen: he, wat interessant, kun je dat onderbouwen?. En dan kom je met "heb je internet ?"
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192432233
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:51 schreef manny het volgende:

[..]

en los van een moestuin en of buitenlucht. verminderde stress kan je op zoveel andere manieren bereiken.
Verminderde stress...
Binnenshuis verminderde stress oplossen. Dat lijkt me moeilijk.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192432301
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:51 schreef manny het volgende:

[..]

en los van een moestuin en of buitenlucht. verminderde stress kan je op zoveel andere manieren bereiken.
Oja, zeker dat kan op verschillende manieren. Voor de een met een spelletje, de ander sporten, weer een ander gaat tuinieren, terwijl de volgende een slaapverwekkend TV-programma kijkt en tegelijkertijd op FOK! zit. De een doet het met neuken, de ander door te wandelen in de natuur.

Niet ieder mens is gelijk.

De wereld is niet zwart of wit.
  vrijdag 3 april 2020 @ 16:16:39 #273
80382 manny
30 is best veel
pi_192432470
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:05 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Oja, zeker dat kan op verschillende manieren. Voor de een met een spelletje, de ander sporten, weer een ander gaat tuinieren, terwijl de volgende een slaapverwekkend TV-programma kijkt en tegelijkertijd op FOK! zit. De een doet het met neuken, de ander door te wandelen in de natuur.

Niet ieder mens is gelijk.

De wereld is niet zwart of wit.
amen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192432941
cjbmbotman twitterde op donderdag 02-04-2020 om 23:21:54 Als jongeren komend weekeinde feestjes vieren , de Duitsers binnenvallen en iedereen de straat opgaat vanwege het mooie weer voel ik me voor lul gezet in mijn beschermende pak op de corona ic. #COVIDー19 #blijfthuis reageer retweet
Ben benieuwd hoeveel aso's zich niets aantrekken van de huidige situatie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192433195
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:52 schreef Montagui het volgende:
cjbmbotman twitterde op donderdag 02-04-2020 om 23:21:54 Als jongeren komend weekeinde feestjes vieren , de Duitsers binnenvallen en iedereen de straat opgaat vanwege het mooie weer voel ik me voor lul gezet in mijn beschermende pak op de corona ic. #COVIDー19 #blijfthuis reageer retweet
Ben benieuwd hoeveel aso's zich niets aantrekken van de huidige situatie.
Ik denk "niet veel". De meeste mensen (inclusief ik) houden zich er wel aan. En waaruit blijkt dat NL er zo laks mee is. 2 Weken geleden lieten we ons de les lezen door Italië. Italië was het grote voorbeeld met zijn totale lockdown. Want de cijfers gingen dezelfde kant op. Dat klopte tot dan toe inderdaad. Maar zie daar: 16 dagen later... en we zitten op de helft van de Italië curve.


Dus "we" doen het met onze "intelligente lockdown" 2x zo goed als de Italianen. En de Italiaanse cijfers zijn al een week aan het stabiliseren.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Admin vrijdag 3 april 2020 @ 17:07:16 #276
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192433204
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:40 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik krijg de indruk dat je helemaal vervreemd bent van de natuur en zijn heilzame werking.
Kom je wel eens buiten de stad?
Wanneer ben je voor het laatst in een bos geweest?
Ik krijg de indruk dat je hele wereld bestaat uit een klinische omgeving beton, supermarkten en medicijnen.
Oh je bent er zo een... Ook tegen vaccineren? En tegen kanker gewoon wat bladeren over je gezicht smeren?
Verder woon ik in Zwolle. Een van de groenste steden van Europa en ja ik kom weleens in het bos, of op de Veluwe, of in een van de parken hier. Ik verwacht er alleen niet van te genezen als ik ziek zou zijn.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin vrijdag 3 april 2020 @ 17:10:56 #277
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192433258
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik denk "niet veel". De meeste mensen (inclusief ik) houden zich er wel aan. En waaruit blijkt dat NL er zo laks mee is. 2 Weken geleden lieten we ons de les lezen door Italië. Italië was het grote voorbeeld met zijn totale lockdown. Want de cijfers gingen dezelfde kant op. Dat klopte tot dan toe inderdaad. Maar zie daar: 16 dagen later... en we zitten op de helft van de Italië curve.
[ afbeelding ]

Dus "we" doen het met onze "intelligente lockdown" 2x zo goed als de Italianen. En de Italiaanse cijfers zijn al een week aan het stabiliseren.
Italië begon later met de lockdown dan wij, maar had er een die ook de intellectueel minder bedeelden binnen hield. Hier zullen we na komend weekend zien hoeveel mensen toch van de zon gaan genieten en een week of twee later kunnen we dan weer een piek tegemoet zien.
Ow en Rutte heeft vanmiddag nogmaals opgeroepen als je van het weekend buiten van het mooie weer wil genieten: 'doe het niet!'

[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 03-04-2020 17:16:56 ]
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Spellchecker vrijdag 3 april 2020 @ 17:13:01 #278
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192433303
cjbmbotman twitterde op donderdag 02-04-2020 om 23:21:54 Als jongeren komend weekeinde feestjes vieren , de Duitsers binnenvallen en iedereen de straat opgaat vanwege het mooie weer voel ik me voor lul gezet in mijn beschermende pak op de corona ic. #COVIDー19 #blijfthuis reageer retweet
pi_192433597
Ik ga zo maar afhaalchinees halen, wel lekker om het weekend mee te starten.
.
pi_192433763
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:07 schreef Danny het volgende:

[..]

Oh je bent er zo een... Ook tegen vaccineren? En tegen kanker gewoon wat bladeren over je gezicht smeren?
Verder woon ik in Zwolle. Een van de groenste steden van Europa en ja ik kom weleens in het bos, of op de Veluwe, of in een van de parken hier. Ik verwacht er alleen niet van te genezen als ik ziek zou zijn.
Chill O+
Is toch nergens voor nodig om er steeds met een gestrekt been in te vliegen en ietwat denigrerend te doen richting de andere user.

De een voelt zich goed in de natuur, de ander voelt zich beter met vegetarisch voedsel, weer een ander neemt liever een pilletje. Het is niet aan jou of mij om daarover te oordelen, laten we elkaar in de waarde laten.

Zelf ben ik voorstander van vaccineren, en sta ik ook achter de gangbare medische zorg voor ernstige ziekten, maar een paracetamol of oxazepam ofzo zul je mij niet snel zien slikken.
Bij psychische druk werkt bij mij ook maar 1 ding en dat is de natuur in.
pi_192434744
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:28 schreef Danny het volgende:

[..]

ja, maar hij gaat straks nog vertellen dat hij in een vrijstaand huis woont en zijn buurman 30 meter weg is en dat het levensgevaarlijk is als die buurman staat te niesen. Dan gaat hij liever het bos in en eventuele ziektes genezen met buitenlucht. Ofzo.
>:) _O-
pi_192434772
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:38 schreef manny het volgende:

[..]

Ik heb er 20 jaar gewoond en nooit laten gebeuren

en bovendien waar je ook woont: je laat een hond toch niet bepalen wat er gebeurt?
Als het beest niet is aangelijnd heb je zo'n hond toch al gauw linea recta in je edele delen. Baasjes doen er niets aan ;(
pi_192434828
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 12:48 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Exact. Mijn. Punt.

De regering zou hier wat meer duidelijkheid in moeten scheppen. Anders blijven mensen de hort op gaan. 'Omdat ik anders gek word'. Of 'Ik kom bijna niemand tegen, dus het kan wel'. Of 'het is super onhandig als ik het op een ander moment zou doen'. Of 'anders gooi ik tientallen/honderden euro's weg'.
Ze laten het vrij.
De regering moet niks.
Blijf lekker binnen als jij dat wil.
pi_192434861
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:47 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wat mensen ook vergeten: de psychische gezondheid. Ik ben sowieso echt een natuurmens. Ik werk deels als ZZP'er en deels in loondienst. Die drie dagen dat ik in loondienst werk, ga ik ALTIJD met de fiets. Gewoon omdat het lekker is om a. op te starten met de dag en b. na het werk een half uurtje fietsen ook gewoon psychisch lekker is om af te schakelen.

Als ik opgesloten zit in huis - waar ik overigens best een paar dagen kan vertoeven - dan wordt ik echt helemaal gek. Andere mensen hoeven daar echter weer totaal geen probleem mee te hebben.

En dat is inderdaad wat ze bedoelen met een intelligente lockdown. Mensen die het nodig / lekker vinden mogen er best eventjes uit ook als het niet noodzakelijk is. Maar dan niet naar drukke plekken (winkels, boulevards, drukke stranden), maar gewoon lekker buitenaf in het bos of tussen de weilanden.
En wat dan te denken van die halve gare net bij de AH met drie ronddolende ettertjes? Gingen telkens mijn anderhalve meter binnen. Zulke lui :r
Zo'n vent hoort gewoon alleen boodschappen te doen zonder voetbalelftal mee te nemen.
Ik snap mensen hun irritatie wel over het "naleven" van de regels }:|
pi_192435098
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:51 schreef manny het volgende:

[..]

en los van een moestuin en of buitenlucht. verminderde stress kan je op zoveel andere manieren bereiken.
Wegblijven uit dit subforum werkt ook erg goed.
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:24:56 #286
151515 verita
Happy days
pi_192436560
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:46 schreef manny het volgende:

[..]

leuk verhaal. maar de vraag was welke medicatie je dan krijgt uit je moestuin of van de buitenlucht
Ik weet niet wat voor anderen geldt maar mijn man en ik vinden onze moestuin erg ontspannend werken. Je hoeft even aan niks te denken en met onze biologische moestuin van 360m2 achter het huis is er altijd genoeg te doen. En medicatie: verschillende planten of kruiden hebben een medicinale werking.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_192437071
Hier kon je op wachten...Waar blijven die vette boetes? :(

https://www.at5.nl/artike(...)ociaal-en-egoistisch
Leipe shit ouwe
pi_192437115
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:33 schreef Fer het volgende:
Ik ga zo maar afhaalchinees halen, wel lekker om het weekend mee te starten.
10% korting, geen 2,5 bezorgkosten en gratis kroepoek. Was toch wel de moeite om het even zelf te halen. :P
.
  Spellchecker vrijdag 3 april 2020 @ 22:23:10 #289
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192438563
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:54 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Hier kon je op wachten...Waar blijven die vette boetes? :(

https://www.at5.nl/artike(...)ociaal-en-egoistisch
Snap ik ook niet ... men heeft het gezien en gefotografeerd maar niet de politie gebeld.
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:47:08 #290
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192443092
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:13 schreef maily het volgende:
cjbmbotman twitterde op donderdag 02-04-2020 om 23:21:54 Als jongeren komend weekeinde feestjes vieren , de Duitsers binnenvallen en iedereen de straat opgaat vanwege het mooie weer voel ik me voor lul gezet in mijn beschermende pak op de corona ic. #COVIDー19 #blijfthuis reageer retweet
Nou, komt helemaal goed hoor. Ik zorg dat ik niemand tegenkom op de verlaten boerenland weggetjes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192443106
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:24 schreef verita het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor anderen geldt maar mijn man en ik vinden onze moestuin erg ontspannend werken. Je hoeft even aan niks te denken en met onze biologische moestuin van 360m2 achter het huis is er altijd genoeg te doen. En medicatie: verschillende planten of kruiden hebben een medicinale werking.
Precies hetzelfde.
Sommige stedelingen vinden dit allemaal alternatieve "geitenwollensokkentaal" en hebben alleen maar vertrouwen in de huidige klinische wetenschap, beton, supermarkten en medicijnen. Het zij zo....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:54:19 #292
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192443152
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Precies hetzelfde.
Sommige stedelingen vinden dit allemaal alternatieve "geitenwollensokkentaal" en hebben alleen maar vertrouwen in de huidige klinische wetenschap, beton, supermarkten en medicijnen. Het zij zo....
Straks huilen dat in de steden de obesitas de lucht in schiet en iedereen om de havenklap ziek is.

Beweging, frisse lucht, zonnen schijn. Allemaal goede dingen voor je weerstand, lijf en gemoedsrust.
En dat is geen prietpraat. Dat je dat zelfs aan een paar verstomde stadters moet uitleggen :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Admin zaterdag 4 april 2020 @ 09:01:10 #293
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192443216
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:24 schreef verita het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor anderen geldt maar mijn man en ik vinden onze moestuin erg ontspannend werken. Je hoeft even aan niks te denken en met onze biologische moestuin van 360m2 achter het huis is er altijd genoeg te doen. En medicatie: verschillende planten of kruiden hebben een medicinale werking.
welke dan?
Want het lijkt nogal onder homeopathie te vallen en dat is onbewezen kwakzalverij :)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192443394
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:01 schreef Danny het volgende:

[..]

welke dan?
Want het lijkt nogal onder homeopathie te vallen en dat is onbewezen kwakzalverij :)
Ik ken wel een groen plantje met bewezen medicinale werking, alleen mag je die dan weer niet in je moestuin planten :P

Overigens zijn er natuurlijk meer kruiden te noemen die een (bewezen) geneeskrachtige werking hebben die zowel door natuurgeneeswijzen worden gebruikt alsook door de reguliere zorg en farmaceuten.

Kruidengeneeskunde is ook geen homeopathie maar fytotherapie.

[ Bericht 14% gewijzigd door FYazz op 04-04-2020 09:28:44 ]
  Admin zaterdag 4 april 2020 @ 09:32:43 #295
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192443484
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:21 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik ken wel een groen plantje met bewezen medicinale werking, alleen mag je die dan weer niet in je moestuin planten :P

Overigens zijn er natuurlijk meer kruiden te noemen die een (bewezen) geneeskrachtige werking hebben die zowel door natuurgeneeswijzen worden gebruikt alsook door de reguliere zorg en farmaceuten.

Kruidengeneeskunde is ook geen homeopathie maar fytotherapie.
ok, maar ik vraag me serieus af hoeveel baat de mensen hier die hun moestuin gebruiken om ziekte te bestrijden er daadwerkelijk bij hebben. Ik vermoed dat dat minimaal is, maar intussen geeft men er de schijn van dat je gewoonweg geen Corona oploopt of ervan geneest als je een moestuintje hebt. En dat is best gevaarlijk omdat veel mensen geneigd zijn - zeker als ze bang zijn - om dergelijke flauwekul te geloven, met alle gevolgen van dien.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192443603
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:32 schreef Danny het volgende:

[..]

ok, maar ik vraag me serieus af hoeveel baat de mensen hier die hun moestuin gebruiken om ziekte te bestrijden er daadwerkelijk bij hebben. Ik vermoed dat dat minimaal is, maar intussen geeft men er de schijn van dat je gewoonweg geen Corona oploopt of ervan geneest als je een moestuintje hebt. En dat is best gevaarlijk omdat veel mensen geneigd zijn - zeker als ze bang zijn - om dergelijke flauwekul te geloven, met alle gevolgen van dien.
Zeker, het is niet de bedoeling dat mensen denken dat ze een dubbele longontsteking even wegdrinken met wat brandnetelthee, maar bepaalde planten hebben wel degelijk een belangrijke werking (farmacie is ook niet voor niets ontstaan uit/gebaseerd op fytotherapie).

Volgens mij wordt van Vingerhoedskruid een hartmedicijn gemaakt of denk aan morfine uit de opiumpapaver.

[ Bericht 0% gewijzigd door FYazz op 04-04-2020 09:48:05 ]
  Admin zaterdag 4 april 2020 @ 09:52:01 #297
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192443707
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:42 schreef FYazz het volgende:

Volgens mij wordt van Vingerhoedskruid een hartmedicijn gemaakt of denk aan morfine uit de opiumpapaver.
Maar dat is wat anders dan er een thee van trekken of het in een salade verwerken en doen alsof het dan geneest.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192443744
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:52 schreef Danny het volgende:

[..]

Maar dat is wat anders dan er een thee van trekken of het in een salade verwerken en doen alsof het dan geneest.
Stelt iemand dat dan?

Ik zie de andere users aangeven dat een moestuin ontspannend werkt en dat bepaalde kruiden een medicinale werking hebben. Niets meer of minder, ik zie hier niemand die stelt dat je van een kruidenthee geneest van Corona.

Wel kan structureel gebruik van kruiden je weerstand verhogen. Of je dan ook minder vatbaar bent voor Corona, geen idee.
  Admin zaterdag 4 april 2020 @ 10:05:21 #299
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192443864
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:55 schreef FYazz het volgende:

[..]

Stelt iemand dat dan?

Ik zie de andere users aangeven dat een moestuin ontspannend werkt en dat bepaalde kruiden een medicinale werking hebben. Niets meer of minder, ik zie hier niemand die stelt dat je van een kruidenthee geneest van Corona.
Zo zullen sommigen het wel interpreteren. Dat is het gevaar van dit soort prietpraat. Overigens heeft één iemand wel beweringen gedaan die als zodanig zouden gelden, maar dat terzijde.

quote:
Wel kan structureel gebruik van kruiden je weerstand verhogen
Bron?

quote:
Of je dan ook minder vatbaar bent voor Corona, geen idee.
Ik heb wel een idee; nee dan ben je niet minder vatbaar. Als je een goede weerstand hebt zul je wellicht minder zware symptomen krijgen, maar ook dat is niet altijd het geval is gebleken.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192443967
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:21 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik ken wel een groen plantje met bewezen medicinale werking, alleen mag je die dan weer niet in je moestuin planten :P
It’s good against Corona - Peter Tosh. 😀
pi_192444265
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 10:05 schreef Danny het volgende:

[..]

Zo zullen sommigen het wel interpreteren. Dat is het gevaar van dit soort prietpraat. Overigens heeft één iemand wel beweringen gedaan die als zodanig zouden gelden, maar dat terzijde.
[..]

Bron?
[..]

Ik heb wel een idee; nee dan ben je niet minder vatbaar. Als je een goede weerstand hebt zul je wellicht minder zware symptomen krijgen, maar ook dat is niet altijd het geval is gebleken.
Ik vind het persoonlijk niet prettig dat van deze discussie een soort welles/nietes spel wordt gemaakt.
Volgens mij reageer ik op genuanceerde wijze en deel ik ook jouw mening in zaken betreft de reguliere zorg.
Ik geef enkel dan ook wat aanvullende info over (bewezen) medicinale werking van kruiden en planten dan wel het (feitelijke) gebruik van kruiden en planten in de reguliere farmacie en zorg.

In plaats van op mijn info in te gaan (idd, er zijn kruiden met medicinale werking), plaats je mijn gegeven info uit de context en doe je aannames.

Ik wil met alle liefde nog meer toelichten over fytotherapie alsook het gebruik van kruiden in de reguliere farmacie en zorg, maar dat heeft voor mij alleen zin als de lezer ook openstaat voor deze informatie.

Nogmaals, nergens beweer ik dat je van een kruidenthee nooit ziek wordt of bestand bent tegen Corona. In zo'n discussie wil ik dan ook niet gesleept worden ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')