abonnement Unibet Coolblue
pi_192363614
Zou jij deze huidige quarantaine maatregelen ontrent het cov-2 epidemie. In de toekomst zondermeer aannemen en nogmaals zonder morren ondergaan. Of zelfs nog verder aangescherpt willen zien?

En zou dit alleen voor een virus-pandemie gelden of ook voor andere ongeregeldheden. Zoals in geval van een economische crisis en onrust of algehele opstanden?

Mag de overheid deze maatregelen meer inzetten van jou?
No matter what your name is.
pi_192363631
Nee. Dit gaat in mijn ogen allemaal veel te ver. Een paar lichte maatregelen is prima maar de proportionaliteit is volledig uit het zicht geraakt

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2020 23:37:09 ]
pi_192363634
Het probleem is een beetje dat je op voorhand niet weet hoe of wat er nodig is. Kbedoel, achteraf hadden we wellicht vanaf half feb een lockdown moeten hebben zoals we die nu hebben en dan waren we er fluitend doorheen gekomen...

Maar wat als je alles lockdownt en achteraf blijkt dat het compleet onnodig was...
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_192363735
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:36 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Nee. Dit gaat in mijn ogen allemaal veel te ver. Een paar lichte maatregelen is prima maar de proportionaliteit is volledig uit het zicht geraakt
Op basis waarvan trek jij deze conclusie?
pi_192363939
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:45 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Op basis waarvan trek jij deze conclusie?
Voor mij gaat dit ook wat te ver. Onder andere de omroepmededelingen in de supermarkt komen bij mij over als staatspropaganda met een lach. ZogenAmd voor onze eigen bestwil. Ik vind wat er hier gebeurt erg bizar. Mensen vragen zelf om opgesloten te worden. Dat is werkelijk belachelijk.
No matter what your name is.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 00:02:06 #6
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_192363950
Ze mogen van mij wel vaker Eurovision, Formule 1, festivals en vliegreizen verbieden, ook als er geen epidemie is. Wordt iedereen alleen maar beter van. :P
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_192363961
Volgens mij misbruiken de regeringen in Europa, gewoon de maatregelen om van alles en nog wat erdoor heen te duwen. Ze testen ons gewoon uit... nu ze weten dat wij makke lammetjes zijn en het volk niet in verzet komt.

Gaan straks enkele van deze maatregelen blijvend zijn: bijvoorbeeld, dat contant geld aan banden gelegd word. Het is wel heel toevallig dat de overheid en winkels nu roept, om contactloos te betalen...

Het is niet enkel een Pandemie, maar ook een tijd waarin overheden hun nacht misbruiken: wie bepaald in godsnaam, of ik met twee of vier personen in de auto zit?


Dat kan je dan een boete opleveren, want groeperingen... dus als jongeren gezellig met een groepje buiten hangen. Dan krijgen ze in de toekomst gezellig een boete: ik vind al die maatregelen behoorlijk eng hoor.

Wie is de overheid om te bepalen, of ik een groepje vrienden zou willen ontmoeten? Ja alles in het kader van de pandemie, word alles verboden momenteel. En ik ben er heilig van overtuigd: dat na de crisis wij plotseling in een politiestaat leven, waarbij je op iedere straathoek met een camera word gevolgd.
pi_192364055
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 00:01 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:

[..]

Voor mij gaat dit ook wat te ver. Onder andere de omroepmededelingen in de supermarkt komen bij mij over als staatspropaganda met een lach. ZogenAmd voor onze eigen bestwil. Ik vind wat er hier gebeurt erg bizar. Mensen vragen zelf om opgesloten te worden. Dat is werkelijk belachelijk.
Ook als daarmee italiaanse en spaanse toestanden mee voorkomen worden?
pi_192364064
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:36 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Nee. Dit gaat in mijn ogen allemaal veel te ver. Een paar lichte maatregelen is prima maar de proportionaliteit is volledig uit het zicht geraakt
Rook je?
pi_192364102
Als idealist en realist zeg ik: ik accepteer een semi-lockdown waarbij evenementen, bijeenkomsten en horeca e.d. wordt gesloten en waar verzorgingstehuizen uit voorzorg op slot gaan. Alsook sta ik achter het advies om thuis te werken, minimaal de straat op te gaan. Dit moet echter geen langdurige verplichting worden en ook zal de balans tussen economische en sociale belangen bewaakt moeten worden.

Maatregelen die ik te ver vind gaan: gps-tracking, volledige lockdown van steden, mensen die niet meer naar hun eigen boot of vakantiehuis mogen ivm verbod op 'toerisme' etc, een NL alert met griezeldeuntje, natuur wat wordt afgesloten.

Ook de dagelijkse 'frontberichten' op tv voelen toch wat propaganda-achtig aan.

Maar ... als dochter van twee ouders in een risicogroep die mogelijk een langdurige opname op de IC niet gaan overleven en met een goede vriend die zwaar ziek is en ook niet op de ic moet belanden en als laatste met een tante die werkt in een ZH zeg ik: blijft thuis en regering doe wat nodig is.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 00:24:47 #11
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192364151
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 00:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
Volgens mij misbruiken de regeringen in Europa, gewoon de maatregelen om van alles en nog wat erdoor heen te duwen. Ze testen ons gewoon uit... nu ze weten dat wij makke lammetjes zijn en het volk niet in verzet komt.

Gaan straks enkele van deze maatregelen blijvend zijn: bijvoorbeeld, dat contant geld aan banden gelegd word. Het is wel heel toevallig dat de overheid en winkels nu roept, om contactloos te betalen...

Het is niet enkel een Pandemie, maar ook een tijd waarin overheden hun nacht misbruiken: wie bepaald in godsnaam, of ik met twee of vier personen in de auto zit?

Dat kan je dan een boete opleveren, want groeperingen... dus als jongeren gezellig met een groepje buiten hangen. Dan krijgen ze in de toekomst gezellig een boete: ik vind al die maatregelen behoorlijk eng hoor.

Wie is de overheid om te bepalen, of ik een groepje vrienden zou willen ontmoeten? Ja alles in het kader van de pandemie, word alles verboden momenteel. En ik ben er heilig van overtuigd: dat na de crisis wij plotseling in een politiestaat leven, waarbij je op iedere straathoek met een camera word gevolgd.
Er gaan dingen veranderen, dat denk ik zeker, maar zo verregaand als jij stelt, ik denk het niet/hoop het niet. En ik geloof in balans, dus er zullen ook positieve veranderingen zijn.
pi_192364171
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 00:14 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Ook als daarmee italiaanse en spaanse toestanden mee voorkomen worden?
Volgens mij worden Corona-besmettingen en sterfte in Italie zwaar overdreven in de cijfers. Mischien hoopt Italie op deze manier geldelijke steun vanuit de EU te krijgen.
No matter what your name is.
pi_192364175
Ja gewoon elk jaar een maandje lockdown, ook zonder crisis.

Feest voor de introverten
Voor de rest ook wel goed om even bij te komen van 11 maanden festivals
Goed voor het milieu en gezondheid

:)
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_192364198
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 00:26 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:

[..]

Volgens mij worden Corona-besmettingen en sterfte in Italie zwaar overdreven in de cijfers. Mischien hoopt Italie op deze manier geldelijke steun vanuit de EU te krijgen.
Als het antwoord op mijn vraag is dat we de discussie moeten gaan voeren op basis van paranoïde ideeën, dan haak ik af. :)
  dinsdag 31 maart 2020 @ 00:30:54 #15
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192364205
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 00:27 schreef KennyPowers het volgende:
Ja gewoon elk jaar een maandje lockdown, ook zonder crisis.

Feest voor de introverten
Voor de rest ook wel goed om even bij te komen van 11 maanden festivals
Goed voor het milieu en gezondheid

:)
Kijk, daar hebben we het eerste positieve effect.
pi_192364211
Wat mij stoort is dat het beeld wat de media schetst van complete warzones totaal niet de waarheid is. En dat willen ze nu aantonen met #emptyhospitals #filmyourhospital


https://www.dailymail.co.(...)Queens.html#comments

quote:
This is so strange. There is a guy going around to hospitals in NYC showing none of this chaos, and interviews with EMS workers who claim to see little change in their calls. Yet we in upstate NY (about 4 hrs north of the city) are being told we will receive hundreds of their patients to ease the load. Even amongst us medical personnel (I'm a nurse) we hear greatly conflicting reports, and the media is not helping one bit. (don't get me started about the bureaucracy.) This whole event gets more dystopian by the day.

En hier hetzelfde ziekenhuis 3 dagen later 2,5 uur live gestreamed, er gebeurt helemaal niks.

En dan door die hele hype nemen ziekenhuizen helemaal geen patienten meer aan en krijg je deze schaduwcrisis

https://www.volkskrant.nl(...)aduwcrisis~b9d4efb4/

[ Bericht 13% gewijzigd door funnywell op 31-03-2020 00:49:19 ]
  dinsdag 31 maart 2020 @ 00:38:56 #17
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192364245
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 00:32 schreef funnywell het volgende:
Wat mij stoort is dat het beeld wat de media schetst van complete warzones totaal niet de waarheid is. En dat willen ze nu aantonen met #emptyhospitals #filmyourhospital

https://www.dailymail.co.(...)ead-coronavirus.html

https://www.dailymail.co.(...)Queens.html#comments
[..]


En hier hetzelfde ziekenhuis 3 dagen later 2,5 uur live gestreamed, er gebeurt helemaal niks.

En dan door die hele hype nemen ziekenhuizen helemaal geen patienten meer aan en krijg je deze schaduwcrisis

https://www.volkskrant.nl(...)aduwcrisis~b9d4efb4/
Betaalmuur Volkskrant, hopelijk trappen mensen niet in deze clickbait hype
pi_192364256
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 00:26 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:

[..]

Volgens mij worden Corona-besmettingen en sterfte in Italie zwaar overdreven in de cijfers. Mischien hoopt Italie op deze manier geldelijke steun vanuit de EU te krijgen.
Ik dacht dat je een serieus topic had geopend en daarom reageerde ik ook serieus.

Als blijkt dat dit een BNW-topic is dan hoor ik dat graag en delete ik mijn reactie weer. Aan dit soort onzin wil ik geen bijdrage leveren.
pi_192364277
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 00:29 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Als het antwoord op mijn vraag is dat we de discussie moeten gaan voeren op basis van paranoïde ideeën, dan haak ik af. :)
Italie heeft zelf openlijk gezegd dat ze geen stricte onderscheid maken. Al gaan ouderen dood aan ouderdom en andere kwalen kunnen ze worden gerekend tot Corona-patient. Er zijn namelijk geen kits om op corona the testen hoe weet je het dan zeker?
No matter what your name is.
pi_192364292
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 00:38 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Betaalmuur Volkskrant, hopelijk trappen mensen niet in deze clickbait hype
rechter muisknop incognito venster
  dinsdag 31 maart 2020 @ 00:46:36 #21
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192364301
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 00:45 schreef funnywell het volgende:

[..]

rechter muisknop incognito venster
Yep, I know the moves, alsnog
pi_192364350
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 00:42 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:

[..]

Italie heeft zelf openlijk gezegd dat ze geen stricte onderscheid maken. Al gaan ouderen dood aan ouderdom en andere kwalen kunnen ze worden gerekend tot Corona-patient. Er zijn namelijk geen kits om op corona the testen hoe weet je het dan zeker?
Dat heb ik gemist, heb je een linkje?
pi_192364353
quote:
12s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 00:46 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Yep, I know the moves, alsnog
Alsnog wat. Wat ik aangeef is dat de pers er een complete paniekbende van maakt en dat daar een hoop mensen die cruciale hulp nodig hebben nu de dupe van zijn. Thats it.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 00:55:09 #24
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192364375
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 00:52 schreef funnywell het volgende:

[..]

Alsnog wat. Wat ik aangeef is dat de pers er een complete paniekbende van maakt en dat daar een hoop mensen die cruciale hulp nodig hebben nu de dupe van zijn. Thats it.
Dan zijn we het eens
pi_192364412
Waarom denken/stellen mensen dat de sterftecijfers in Italië bewust zijn overdreven?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')