abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192362065
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 21:54 schreef Confetti het volgende:

[..]

Hij werkt zich helemaal kapot die man, en moet van het 'volk' ook het volk geinformeerd houden. Dus dat doet hij nu. Hele eerlijke en oprechte man.
Ik vind dit wel de meest prettige persoon uit de medische wereld die we regelmatig op tv zien.
pi_192362069
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:24 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Andere zorg krijgt nu ook geen aandacht. Dat is schrijnend.
Ik werk in de zorg, gelukkig ligt het minder simpel dan jij schetst.
  Spellchecker maandag 30 maart 2020 @ 22:26:18 #103
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192362082
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:21 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Denk dat je in je handjes mag klappen als het maar 6 maanden zou duren.
Offtopic ... ben jij oke?
pi_192362083
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:25 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Grote aanpassingen, geen koffieautomaat waar iedereen aan zit, geen kleine ingang maar brede deuren, geen kantoortuinen of gesprekken. De mens is koppig en flexibel tegelijk. Er is prima leven mogelijk met sociale distamcing. Het is even wennen, maar geeft tijd om een vaccin te maken.
Toch heb je kantines, deurklinken, liften. Alles. Erg complex ;)
Love is in the air!
pi_192362085
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:22 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ik twijfel er niet eens over. Minimaal. Als je ziet wat een biologische bom is een voetbalwedstrijd met enkele besmettingen is geweest, snap ik niet dat mensen nog geloven dat over enkele maanden (met veel grotere prevalentie) het leven weer door kan gaan zoals we gewend zijn.
Inderdaad, moet je eens denken dat de horeca weer open gaat.
Iedereen die af en toe eens een drankje doet gaat het eerste weekend Waarschijnlijk vieren dat de ‘lockdown’ voorbij is óók mensen met een hoestje e.d.

2 weken later weer hetzelfde probleem.

O en hoe langer het duurt voordat alles weer opengaat hoe groter de groep wordt die dat gaat vieren.

Lastig dit
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192362091
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Die sterven niet zo hard op dit virus.
Heel bijzonder idd.
is ook bij griep toch zo
worden minder ziek dan mannen
https://www.libelle.nl/mensen/actueel/mannen-vrouwen-griep/
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_192362094
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:25 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Dit zou wel funest zijn voor de financiële en economische wereld.
Gelukkig is dat een sector die m.n. waarde verplaatst in plaats van maatschappelijke waarde te creëeren. Dat zie je maar weer nu vitale beroepen zo in het licht komen.
pi_192362098
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:26 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Inderdaad, moet je eens denken dat de horeca weer open gaat.
Iedereen die af en toe eens een drankje doet gaat het eerste weekend Waarschijnlijk vieren dat de ‘lockdown’ voorbij is óók mensen met een hoestje e.d.

2 weken later weer hetzelfde probleem.

O en hoe langer het duurt voordat alles weer opengaat hoe groter de groep wordt die dat gaat vieren.

Lastig dit
Inderdaad. Vieren en knuffelen...
Nieuwe bevrijdingsdag....
Love is in the air!
pi_192362112
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:24 schreef SunZomer het volgende:
Wat vinden jullie hiervan? Zodra je besmet bent ergens (hotel/sporthal met vdbedden) in quarantaine?
[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)er-besmet-dan-buiten
Dat werkt beter dan thuis idd, al is het maar om te voorkomen dat een gezinslid -zonder symptomen- boodschappen gaat doen
  maandag 30 maart 2020 @ 22:27:59 #110
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192362116
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:20 schreef Landgeld het volgende:
Zou dit zo maar eens 6 maanden kunnen duren?
Ligt eraan wat je met ‘dit’ bedoelt. Ik ben ervan overtuigd dat we het hele jaar geen sportevenementen met publiek meer gaan krijgen, ik ben er vrijwel van overtuigd dat we het hele jaar geen handen meer gaan schudden, ik ben er ook van overtuigd dat we het hele jaar niet zomaar meer naar een kroeg of restaurant gaan.

Wat ik wel denk is dat het reguliere leven (werk, omgaan met vrienden/familie) ergens in mei weer naar een redelijk normaal niveau zal gaan, vanzelfsprekend wel met de nodige beperkingen.
pi_192362118
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:21 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Vraag het mij ook af of het de juiste manier is maar goed, ze hebben ervoor gekozen alles er aan te doen om Italiaanse toestanden te voorkomen. Beter voorkomen dan genezen denk ik.

Zeker omdat het land ruim in materiaal zit maar sinds de toetreding tot de EU gigantisch veel doktoren opgepikt zijn door Duitsland, Frankrijk en de UK waardoor ze van meeste doktoren per 100k inwoners naar bijna onderaan de ladder gedaald zijn.

Dan mag je nog zoveel materiaal hebben maar zonder de juiste mensen heb je daar ook niets aan.

Gaan nu overigens na Duitsland nu ook Oostenrijk voorzien van maskers en beschermende kleding.

Bottleneck zit hem dus echt in het personeel.
Zal deels ook cultuur zijn. Stevige taal. Zou hier niet snel werken.

Vind het hele ruilprincipe juist briljant. Zij hebben tenminste zaken die ze uit kunnen lenen. Wij zijn zo overgeorganiseerd, dat we niets "op voorraad" hebben. En al helemaal geen mensen.

Juiste manier is er niet echt. Intentie, flexibiliteit en egoloos bestuur lijkt mij relevant. We gaan het lezen in de onderzoeken over een paar jaar. Nu al zin in. O-)
pi_192362120
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:20 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Nee, wij kijken nooit maar bloedgroepen in het ziekenhuis, behalve als er een transfusie nodig is (zelden, behalve bij grote trauma's of OK's). Dus geen idee, misschien leuk ooit voor een retrospectief cohortonderzoek!
Uit de link:

Here, we compared the ABO blood group distribution in 2,173 patients with COVID-19 confirmed by SARS-CoV-2 test from three hospitals in Wuhan and Shenzhen, China with that in normal people from the corresponding regions. The results showed that blood group A was associated with a higher risk for acquiring COVID-19 compared with non-A blood groups, whereas blood group O was associated with a lower risk for the infection compared with non-O blood groups.

Maar is nog niet peer-reviewed.
pi_192362123
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:17 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Steeds een maandje erbij. Heel slim. En ook nu alvast bij ons volk 'in de week' leggen.

Allemaal over nagedacht :-)
Inderdaad, dit zijn de draaiboeken die worden afgegaan.
pi_192362124
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:26 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Toch heb je kantines, deurklinken, liften. Alles. Erg complex ;)
Ja, en we zijn ook op de maan geweest. Dan lukt het ook wel om hygiënische kantines en deurklinkloze deuren te bedenken.
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 maart 2020 @ 22:28:15 #115
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192362126
quote:
Wat vinden jullie hiervan? Zodra je besmet bent ergens (hotel/sporthal met vdbedden) in quarantaine?
[..]

Dat is denk ik enige manier om weer een beetje normaal leven terug te krijgen totdat er een vaccin is of groepsimmuniteit optreedt.

Moet je wel miljoenen testen hebben en heel laag drempelig testen. Naast gewone testen heb je dan ook bloedtesten nodig om te kijken of je het niet al gehad hebt, zodat je weet waar je staat.

Hoeft niet perse in een hotel/sporthal, kan ook thuis, maar mensen moeten zich wel heel bewust zijn van de situatie in zo'n geval.
pi_192362151
of gewoon mondkap op doen als je de symptomen hebt
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_192362160
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:27 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Inderdaad. Vieren en knuffelen...
Nieuwe bevrijdingsdag....
Ja dit is echt heel lastig, je denkt bijna dat je moet wachten tot er een vaccin is.
Heel misschien dat Wuhan goed blijft, maar dan kan je dat nog niet 1 op 1 vergelijken, dat was een full lockdown
pi_192362162
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:28 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Uit de link:

Here, we compared the ABO blood group distribution in 2,173 patients with COVID-19 confirmed by SARS-CoV-2 test from three hospitals in Wuhan and Shenzhen, China with that in normal people from the corresponding regions. The results showed that blood group A was associated with a higher risk for acquiring COVID-19 compared with non-A blood groups, whereas blood group O was associated with a lower risk for the infection compared with non-O blood groups.

Maar is nog niet peer-reviewed.
Ja heb het gelezen, maar in ziekenhuizen bepalen we niet standaard de bloedgroep. Dus ik zie het verschil in de praktijk niet. Daarvoor is een onderzoeksverband nodig, en daar zijn we nu te druk voor om dat op te zetten!
pi_192362167
Iedereen mondkapjes en oogbescherming op? Dat zou toch wel iets helpen voor op werkomgevingen?
Nieuw is niet altijd beter.
pi_192362171
Er wordt bij een lange lockdown ook regelmatig vergeten dat er met die aanpak ook extra doden zullen vallen. Verschillende mensen die ik heb gesproken zitten nu al tegen het depressieve aan. Laat staan als dit maanden doorzet.

Als je voor een lockdown kiest moet je eigenlijk in lockdown totdat het vaccin er is, anders blijf je bezig met je land openen en sluiten. Maar als je zo lang wacht stort de economie echt helemaal in. Plus dat je een bevolking hebt die overwegend depressief zal zijn. Reken maar dat er dan een spike gaat zijn in zelfmoord acties. Moet je ook niet willen.

Zou eerder willen dat ze die tijd tot bv mei zouden gebruiken om even goed na te denken hoe we alles weer open kunnen doen op kortere termijn. Aangepaste regels voor horeca, etc. Focus leggen op het isoleren van risico groepen ipv iedereen.

Mja, korte termijn denken komt al snel uit bij een lockdown, helemaal bij druk van de bevolking en druk van andere landen.
  Redactie Frontpage maandag 30 maart 2020 @ 22:30:16 #121
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192362173
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:26 schreef maily het volgende:

[..]

Offtopic ... ben jij oke?
Denk het wel, die benauwdheid en koorts van een week of 2 terug was volgens de huisarts een bacteriële infectie, antibiotica gehad en het lijkt nu allemaal weer een beetje normaal :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192362180
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wat ik wel denk is dat het reguliere leven (werk, omgaan met vrienden/familie) ergens in mei weer naar een redelijk normaal niveau zal gaan, vanzelfsprekend wel met de nodige beperkingen.
Omgaan met vrienden én familie, zonder aanraking? Zoals nu.. 1.5 meter afstand.

Het blijft bizar..
Love is in the air!
pi_192362184
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:29 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ja heb het gelezen, maar in ziekenhuizen bepalen we niet standaard de bloedgroep. Dus ik zie het verschil in de praktijk niet. Daarvoor is een onderzoeksverband nodig, en daar zijn we nu te druk voor om dat op te zetten!
En bovendien zou het wel kennis opleveren, maar geen klinische consequentie hebben. Want je kan toch niet sleutelen aan iemands bloedgroep. Neemt niet weg dat het biochemisch en cellulair leuke stof is voor fundamenteel onderzoek.
pi_192362190
quote:
[..]

Ik spande een kort geding aan als ze mij terwijl ik ziek was op een veldbedje in een sporthal wilden leggen. De menselijke waardigheid moet je ook in het oog houden.
Thuisquarantaine kan prima. En anders maar hotelkamers oid.
zie email 27 oktober
  maandag 30 maart 2020 @ 22:31:28 #125
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192362204
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je met ‘dit’ bedoelt. Ik ben ervan overtuigd dat we het hele jaar geen sportevenementen met publiek meer gaan krijgen, ik ben er vrijwel van overtuigd dat we het hele jaar geen handen meer gaan schudden, ik ben er ook van overtuigd dat we het hele jaar niet zomaar meer naar een kroeg of restaurant gaan.

Kroegen, restaurants etc zullen ook weer open gaan over enkele maanden, al is het maar tijdelijk, om even wat financiële ademruimte te genereren en voor de bevolking wat afleiding.
Dat allemaal nog 9 maanden dichthouden gaat meer kwaad doen dan Corona.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')