abonnement Unibet Coolblue
pi_192356769
Soms doe ik iets geks en laat ik spotify dingen suggesties maken. Ik krijg dan altijd kut muziek. Nu moet ik toegeven dat ik ook heel kieskeurig ben met muziek. Werkt die algoritme niet of ben ik te kieskeurig?
pi_192357431
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:13 schreef Benzyl het volgende:
Soms doe ik iets geks en laat ik spotify dingen suggesties maken. Ik krijg dan altijd kut muziek. Nu moet ik toegeven dat ik ook heel kieskeurig ben met muziek. Werkt die algoritme niet of ben ik te kieskeurig?
Je moet gewoon eerst wat tijd steken in muziek luisteren op Spotify. Loop vooral ook je Discover Weekly langs: muziek die past bij jouw luistergedrag. En bovenal de Release Radar, met nieuwe muziek.

En natuurlijk kun je de vele experts in MUZ ook om suggesties vragen ;)
  maandag 30 maart 2020 @ 21:51:15 #3
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_192361459
Ik vind dat het algoritme van spotify best goed werkt eigenlijk, vergeleken met andere.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 17:18:39 #4
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_192374644
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:59 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Je moet gewoon eerst wat tijd steken in muziek luisteren op Spotify. Loop vooral ook je Discover Weekly langs: muziek die past bij jouw luistergedrag. En bovenal de Release Radar, met nieuwe muziek.

Je komt van zulke diensten zo snel in een 'filter bubble', zodra je van een bepaald genre net iets meer draait dan van een ander genre. Wil ik niet.

Ik luister al jarenlang wekelijks naar die show van Lefto, en de laatste keren dat zo'n dienst als Discover Weekly uitgeprobeerd werd was het resultaat dat bijna alles klonk als muziek die in Lefto's show zou kunnen zitten. Waarschijnlijk door wat nummers uit die show op Spotify opgezocht te hebben. Ja, het is een deel van wat er hier op staat - maar dus wel een déél.

Zoek gewoon naar wat internetzenders, podcasts en specifieke terug te luisteren radiouitzendingen waar het mee klikt, in verschillende genres, en laat het verder semi-op z'n beloop. Dat werkt hier al een jaar of 15 goed. De verzameling nummers die de laatste maanden gevonden zijn was er met Spotify vermoedelijk niet gekomen, gezien de afwisseling daarin (van Willeke Alberti tot Tindersticks).

[ Bericht 3% gewijzigd door Eightyone op 31-03-2020 17:37:13 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')