abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 30 maart 2020 @ 12:10:06 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192352187
quote:
Schilderij Vincent van Gogh gestolen bij kunstroof uit museum Singer Laren



Bij een kunstroof uit museum Singer Laren in Laren (Noord-Holland) is vannacht een schilderij gestolen van Vincent van Gogh. Het gaat om de Lentetuin uit 1884. Dat heeft het museum zojuist bekendgemaakt tijdens een persconferentie.

Singer Laren had het schilderij van Van Gogh in bruikleen van het Groninger Museum. In het museum hangen verder werken van onder anderen Piet Mondriaan en Jan Toorop. Ook staat een van de vijftig originele afgietsels van De Denker door Auguste Rodin in het museum. Vanwege de coronacrisis was het Singer Laren al enige tijd gesloten voor publiek.

Groninger Museum geschokt
"Deze diefstal is voor ons allen, ook onze collega's van het Singer Laren, een grote schok", zegt directeur Andreas Blühm van het Groninger Museum. "We hopen dat het werk zo snel mogelijk en onbeschadigd terugkomt. Wat kan ik nog zeggen? Het is heel bitter."

Van de daders is vooralsnog geen spoor. Kunstdetective Arthur Brand denkt dat het gaat om goedgetrainde professionals. "Meestal zijn ze maar twee of drie minuten binnen bij een klus. Ze gaan goed voorbereid naar binnen met een strak schema en stopwatches."
Kunstroof zelden op bestelling

Er zijn doorgaans drie mogelijke redenen voor een kunstroof, schetst Brand. Dieven kunnen een werk stelen om het vervolgens terug te verkopen aan het museum. Een andere mogelijkheid is dat het gestolen wordt als betalingsmiddel in de onderwereld. En ten slotte kan het worden gebruikt als drukmiddel voor strafvermindering. Een crimineel kan bij een dreigende celstraf de verstopplaats van het kunstwerk onthullen in ruil voor strafverkorting.

Volgens Brand wordt kunst maar zelden op bestelling gestolen. "Meestal wordt het geroofd en bekijken de dieven dan pas wie er mogelijk geïnteresseerd is. Soms wordt het zelfs vernietigd."

In 2007 werd ook al eens ingebroken bij Singer Laren. Toen werden bijna alle beelden uit de beeldentuin gestolen, waaronder De Denker. Twee dagen later werd die alweer teruggevonden. De twee daders van deze kunstroof werden in 2010 in hoger beroep veroordeeld tot twee en bijna drie jaar celstraf.

Collectie Singer
De kern van de collectie Singer is afkomstig uit de oorspronkelijke verzameling van het echtpaar William (1868 - 1943) en Anna Singer (1878 - 1962). Het bevat naast veel schilderijen, een grote verzameling beelden en werken op papier.

De collectie Singer werd bij de oprichting van Singer Laren in 1954 aan het museum geschonken en is sindsdien gegroeid door aankopen en schenkingen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-museum-singer-laren
Oudere nieuwsberichten:
quote:
Inbraak bij museum Singer Laren



In het museum Singer Laren is vannacht ingebroken. De politie kan nog niet zeggen of de inbrekers iets hebben gestolen. Het museum geeft vanmiddag om 15.00 uur een persconferentie, schrijft NH Nieuws.

Het museum is op dit moment gesloten vanwege het coronavirus. De inbrekers kwamen rond 03.15 uur binnen door onder meer de glazen voordeur te forceren. Volgens ooggetuigen is ook een deur in het museum kapot.

In het museum hangen onder meer werken van Jan Toorop, Vincent van Gogh en Piet Mondriaan. Ook een afgietsel van het beeld De Denker van Auguste Rodin staat in het museum. De hele collectie van het Singer Laren telt zeker 3000 kunstwerken.

Dit is niet de eerste inbraak in het museum. In januari 2007 was er een grote kunstroof. Toen werden uit de museumtuin zeven beelden gestolen, waaronder een afgietsel van De Denker, dat later zwaar verminkt werd teruggevonden.

https://nos.nl/artikel/23(...)um-singer-laren.html
quote:
Inbraak bij museum Singer Laren

LAREN - Bij museum Singer Laren is in de nacht van zondag op maandag ingebroken. Een politiewoordvoerster kan nog niet vertellen of er wat is buitgemaakt.



De inbraak in het museum aan de Oude Drift vond om 3.15 uur plaats. Het museum, dat momenteel gesloten is in verband met het coronavirus, herbergt onder meer de tentoonstelling Spiegel van de ziel, met werken van onder anderen Jan Toorop, Vincent van Gogh en Piet Mondriaan.

De inbraak in het museum aan de Oude Drift vond om 3.15 uur plaats. Het museum, dat momenteel gesloten is in verband met het coronavirus, herbergt onder meer de tentoonstelling Spiegel van de ziel, met werken van onder anderen Jan Toorop, Vincent van Gogh en Piet Mondriaan.

Een woordvoerster van het museum bevestigt de inbraak. "In het belang van het onderzoek van de politie doen we vanochtend verder geen uitspraken. Om 15.00 uur organiseren we een persconferentie in het museum", zegt de museumwoordvoerster.

De politie doet onderzoek naar de inbraak en roept getuigen op zich te melden.

In januari 2007 werd er ook ingebroken in het museum. Twee mannen stalen toen zeven bronzen beelden uit de tuin. Onder de beelden bevond zich een afgietsel van de beroemde Denker van Auguste Rodin. Het beeld werd later zwaar beschadigd teruggevonden.

https://www.telegraaf.nl/(...)-museum-singer-laren
================

Persconferentie om 15:00. Ik ben benieuwd wat ze gestolen hebben. Hopelijk hebben ze niet de kans gekregen kunstwerken mee te nemen. Maar ik vrees het ergste :X

[ Bericht 31% gewijzigd door Starhopper op 30-03-2020 15:25:43 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192353454
Alleen glazen deuren? Waarom geen metalen rolluik?
dag
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 30 maart 2020 @ 13:39:30 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192353486
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:37 schreef Peter het volgende:
Alleen glazen deuren? Waarom geen metalen rolluik?
Zal wel niet mooi zijn denk ik. Zal evengoed wel zwaarbeveiligd glas zijn gok ik.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 30 maart 2020 @ 15:01:01 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192354849
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 30 maart 2020 @ 15:10:09 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192355006
De Lentetuin van Van Gogh is gestolen, het schilderij was in bruikleen van het Groninger Museum:



Vincent van Gogh (1853-1890), Lentetuin, de pastorietuin te Nuenen in het voorjaar, 1884, olieverf op papier op hout, 25 x 57 cm, Groninger Museum

Vincent van Gogh verhuisde in 1883 naar zijn ouders in het Brabantse Nuenen. Vanuit de pastorie, waarin de familie woonde, had hij een goed uitzicht op de kerktoren. De oude ruïne zien we terug in zijn vroege tekeningen en schilderijen. Dit schilderij maakte Van Gogh in het voorjaar. De kleuren rood en groen symboliseren het begin van de lente.

Het langgerekte formaat van het schilderij duidt er op dat de kunstenaar voor dit uitzicht een zogenaamd perspectiefraam gebruikte. Dit is een houten frame waarin verschillende draden zijn gespannen, om een centraal verdwijnpunt in de verte te bepalen. Zo kon hij de juiste ruimtelijke weergave schilderen. Van Gogh maakte dit soort ramen eigenhandig.

https://www.artsalonholla(...)enen-in-het-voorjaar

[ Bericht 33% gewijzigd door Starhopper op 30-03-2020 15:17:37 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192355142
Een van Gogh gestolen !!!
pi_192355208
Je hebt er als dief alleen helemaal geen snaar aan :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_192355243
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:20 schreef TLC het volgende:
Je hebt er als dief alleen helemaal geen snaar aan :')
Zwarte markt
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 30 maart 2020 @ 15:28:36 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192355334
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:20 schreef TLC het volgende:
Je hebt er als dief alleen helemaal geen snaar aan :')
Vraag dat maar aan Okkie:
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192355887
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:20 schreef TLC het volgende:
Je hebt er als dief alleen helemaal geen snaar aan :')
zeker wel:

https://nos.nl/artikel/21(...)voor-belminuten.html
pi_192356453
quote:
6s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:28 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Vraag dat maar aan Okkie:
Haha ja daar dacht ik ook meteen aan. Wat een mannetje was dit, goed interview wel _O_

Hoe eenvoudig het was, is echt bizar. Zal nu wel niet anders zijn geweest. Misschien vond Jeroen Krabbé hem mooi :P
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 30 maart 2020 @ 17:21:57 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192356904
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:52 schreef StephanL het volgende:

[..]

Haha ja daar dacht ik ook meteen aan. Wat een mannetje was dit, goed interview wel _O_

Hoe eenvoudig het was, is echt bizar. Zal nu wel niet anders zijn geweest. Misschien vond Jeroen Krabbé hem mooi :P
41:10
Die kerel heeft wel gelijk gekregen dus :P

Ja, dat zou wat zijn als ie nu bij Krabbé hangt :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192357651
Respect.
pi_192358356
quote:
6s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:28 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Vraag dat maar aan Okkie:
Ik dacht ook meteen aan hem. Zou ie het misschien gedaan hebben? :P

Overigens mooie documentaire. Je krijgt bijna respect voor hem, echt heel professioneel hoe hij dat aanpakte. Ja I know, dat mag je niet zeggen. Z'n boek door Winston Boldewijn is ook aan aanrader.

Maar goed, dit gebeurt ook wel vaker. Zijn echt veel waard op de zwarte markt, vooral omdat een crimineel het als chantagemiddel kan gebruiken voor een lagere straf.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_192361290
quote:
6s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:28 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Vraag dat maar aan Okkie:
Wow, in de 1e 3 minuten al meer over inbreken geleerd dan ik ooit wist.

Wat een goede post van je, Nikon. ^O^ Enorme toegevoegde waarde.
"Pools are perfect for holding water"
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 31 maart 2020 @ 14:27:14 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192372139
quote:
Kunstdetective: "Van Gogh gestolen uit Singer Laren door professionele criminelen"

LAREN - De diefstal van het Van Gogh-kunstwerk uit Singer Laren is het werk van professionele criminelen die precies hebben geweten waar ze moesten zijn. Dat zegt kunstdetective Arthur Brand op NH Radio. "Ze hebben waarschijnlijk in de afgelopen tijd al in het museum rondgelopen om te kijken hoe ze het kunstwerk konden stelen."



Het gestolen werk van Vincent van Gogh belandt volgens Brand waarschijnlijk in het criminele circuit. Dat leidt hij af uit de manier waarop de daders te werk zijn gegaan. "Ze zijn recht op hun doel afgegaan, simpel door de voordeur te forceren. Dat is in het verleden wel vaker zo gebeurd. Het is onder meer voorgekomen dat een grote crimineel opeens met het doek op de proppen komt om strafvermindering te krijgen, Kees Houtman heeft dat onder meer eens geprobeerd en zo twee gestolen Van Goghs teruggebracht. Dat kunstje wordt wel vaker herhaald, die zaken halen dan ook het nieuws. Het lijkt er sterk op dat dit het werk is van een 'copycat'", zo vertelt Brand.

Kunstdetective Arthur Brand heeft een goed trackrecord als het gaat om het opsporen van gestolen kunst. Zo spoorde de Amsterdammer al eens gestolen kunstwerken uit het Westfries Museum op. Vele zaken volgt hij op de voet.

Er bestaat volgens Brand een goede kans dat de gestolen Van Gogh redelijk snel weer wordt teruggevonden. "Meestal duurt dat maar een paar maanden. Als dat niet lukt, duurt het vaak wel tien of twintig jaar. Als je de daders niet snel pakt, verdwijnt het kunstwerk echt in de onderwereld."

Vermoedens
De Amsterdamse kunstdetective volgt het onderzoek naar de gestolen Van Gogh met grote belangstelling. "Als je kijkt naar hoe de daders te werk zijn gegaan, heb ik ook wel mijn vermoedens. De politie zal de komende tijd zonder twijfel kijken naar vele bewakingsbeelden. Het kan niet anders dan dat de daders al eerder in het museum zijn geweest om te kijken hoe ze het schilderij zouden kunnen stelen. Ze hebben naar de omgeving gekeken, naar de beveiliging. Dat kan niet anders. Het schilderij was ongetwijfeld goed beveiligd, maar als criminelen het willen stelen dan lukt dat ze altijd wel. Hoe goed de beveiliging ook is."

Zelf heeft Brand naar eigen zeggen nog geen telefoontjes gehad om te helpen bij de zoektocht naar het schilderij. "Ik heb wel contacten bij de politie, die hebben mij nog niet gebeld. Maar sinds gisteren staat de telefoon wel roodgloeiend. De hele internationale pers belt me over de zaak op. Dat geeft ook al aan hoe groot dit is. Het is een Van Gogh, echt een topstuk."

https://www.nhnieuws.nl/n(...)essionele-criminelen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192463992
quote:
Er zit een typefout in het artikel van de NOS. Gaat om de toplaag van de bovenwereld, in plaats van de onderwereld. Slordig van zo'n gerespecteerde nieuwsoutlet.
pi_192464148
quote:
De diefstal van het Van Gogh-kunstwerk uit Singer Laren is het werk van professionele criminelen die precies hebben geweten waar ze moesten zijn. Dat zegt kunstdetective Arthur Brand op NH Radio
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 18 juni 2020 @ 17:40:22 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193686972
brand_arthur twitterde op donderdag 18-06-2020 om 15:17:50 Breaking: Proof of life of the #VanGogh recently stolen in Laren. Remarkable picture circulating in maffia-circles. My theory that this was a copycat of the 2002 Van Gogh-robbery by Octave Durham seems even more likely now: his book is next to the painting... https://t.co/30Oq2oE6I5 reageer retweet


Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 18 juni 2020 @ 17:40:26 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193686973
quote:
Foto’s opgedoken van in Nederland gestolen schilderij van Vincent van Gogh: “Beelden circuleren in maffiakringen”



Het kunstwerk van Vincent van Gogh dat op 30 maart werd geroofd uit het Nederlandse museum Singer Laren, heeft een ‘teken van leven’ gegeven. Er zijn foto’s opgedoken van het schilderij, de Nederlandse krant De Telegraaf kreeg die toegespeeld. Kunstdetective Arthur Brand, die vaker betrokken was bij het oplossen van kunstroven, laat op Twitter weten dat de foto’s momenteel circuleren in maffiakringen. Hij ziet in de foto’s een bevestiging van wat hij al lang vermoedde over de kunstroof.

Het gaat om foto’s van de voor- en achterzijde van het schilderij ‘Lentetuin, de pastorietuin te Nuenen in het voorjaar’, meldt De Telegraaf. Uit de beelden blijkt dat het kunstwerk in elk geval is gefotografeerd na de roof, omdat er een voorpagina van The New York Times van 30 mei op staat. Bij het inzoomen is te zien dat het de zogenaamde ‘international edition’ van de Amerikaanse krant betreft, die gedrukt wordt in Europa. Experts gaan ervan uit dat het om foto’s gaat van het authentieke schilderij en niet van een vervalsing.

Onder de arm
Het gestolen schilderij van 57 centimeter breed en 25 centimeter hoog is eigendom van het Groninger Museum en was aan Singer Laren uitgeleend.
Op bewakingsbeelden van de kunstroof is te zien hoe een persoon in de vroege ochtend van 30 maart met geweld inbrak in het museum in Laren. Omdat de toegangsdeur van een museum natuurlijk goed op slot zit, gebruikte de dief onder meer een meegebrachte hamer om het kogelwerende glas van twee tussendeuren te breken. Later rende hij met het Van Gogh-schilderij onder zijn arm weer naar buiten. Het gestolen doek is nog altijd niet terecht.

Copycat?
De Nederlandse kunstdetective Arthur Brand vermoedde al snel dat de daders zich hebben laten inspireren door de verhalen van criminelen Cees Houtman en Cor van Hout.

Zo kwam de Nederlandse drugscrimineel Cees Houtman in 1994 op de proppen met twee Van Goghs van ‘een spijtoptant uit zijn kennissenkring’, als voorwaarde dat het Nederlandse gerecht niet in hoger beroep zou gaan tegen zijn straf. “In 2002 deed Octave Durham dat dunnetjes over”, legde Brand eerder uit. “Die roofde twee Van Goghs en zou die verkopen aan Cor van Hout. De overdracht zou gebeuren een dag nadat Van Hout werd geliquideerd. Durham verkocht ze daarna aan de Italiaanse maffia, die ze een jaar of vijftien later inderdaad gebruikten voor een deal met justitie daar.”

“Mijn theorie dat het hier om een copycat gaat van de diefstal in 2002 door Octave Durham, lijkt nu nog waarschijnlijker”, aldus de kunstdetective donderdag op Twitter. “Zijn boek ligt naast het schilderij...”

Voorzichtig
Museum Singer Laren noemt het fantastisch dat er recente foto’s zijn opgedoken van het schilderij. “We vinden het geweldig dat er teken van leven is”, zo reageert een museumwoordvoerster. “We hopen nu heel erg dat het werk zo snel mogelijk terugkomt bij het Groninger Museum.”

De politie Midden-Nederland, die onderzoek doet naar de kunstroof, reageert voorzichtig op de ontdekking. “We hebben de foto’s gezien en we nemen ze uiteraard mee in het onderzoek”, zegt een politiewoordvoerder.

Bekijk ook: Beelden Van Gogh-roof vrijgegeven in ‘Opsporing Verzocht’


https://www.hln.be/nieuws(...)iakringen~a451d3f52/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 1 september 2020 @ 19:13:16 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194832338
quote:
Kunstdetective Brand op het spoor van uit Museum Singer Laren gestolen Van Gogh


LAREN - Kunstdetective Arthur Brand zegt 'behoorlijk concreet' te weten waar het schilderij van Vincent van Gogh dat dit voorjaar werd gestolen uit Museum Singer in Laren, op het ogenblik is. Hij stelt ook te weten in wiens handen het werk is.



Vanavond start het nieuwe seizoen van zijn televisieprogramma 'De Kunstdetective', waarin hij de Van Gogh-roof belicht. Mocht hij het schilderij niet eerder boven tafel hebben, aldus Brand, dan maakt hij in de zesde en laatste aflevering bekend hoe de affaire precies in elkaar steekt.

Het bewuste schilderij van Vincent van Gogh, de 'Lentetuin, de pastorietuin te Nuenen in het voorjaar', werd in de nacht van zondag 29 op maandag 30 maart gestolen uit Singer Laren. In juni kreeg Brand al foto's in handen van het schilderij.

Gestolen voor strafvermindering
Volgens Brand zijn topcriminelen geïnteresseerd in beroemde kunstwerken omdat ze denken dat als ze in handen van justitie vallen, ze dergelijke schatten kunnen ruilen voor strafvermindering. De werken worden of op bestelling geroofd of eerst gestolen en vervolgens aangeboden aan belangstellenden uit het criminele circuit.

Brand denkt overigens dat deze praktijk een aflopende zaak is, omdat justitie ook wel ziet dat deze kunstroof bevordert. "Anders gaat iedereen het museum in", zo zegt hij. Hij zegt dat het Openbaar Ministerie nu op 'de harde toer' gaat en ook nog weleens heling ten laste kan gaan leggen.

Vorige week werd een schilderij van Frans Hals gestolen in Leerdam. Brand weet niet bij wie of waar het is, maar hij denkt dat ook hier strafvermindering het doel is.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)en-gestolen-van-gogh
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:49:29 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195530794
Aflevering van De Kunstdetective over deze roof:

https://www.npostart.nl/de-kunstdetective/06-10-2020/POW_04613528
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195532554
Ja ja, ik breng hem van de week wel weer terug. Hij past toch niet zo hoed bij mijn interieur :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_199171192
‘Beruchte crimineel en kunstrover zat achter diefstal Van Gogh en Frans Hals’

quote:
De 58-jarige man die begin april in Baarn is opgepakt voor de roof van twee schilderijen van Vincent van Gogh en Frans Hals uit musea in Laren en Leerdam, is de beruchte crimineel en kunstrover Nils M.

De Fransman zat in 2012 achter een spectaculaire kunstroof met een bom in Museum Gouda. Dat meldt De Telegraaf. Het Openbaar Ministerie Midden-Nederland ‘bevestigt noch ontkent’ uit onderzoeksbelang dat het om Nils M. gaat.

De man van Tunesische afkomst werd geboren in Parijs en woont al jaren in Nederland. Politie en justitie brachten hem met tal van roven in verband, maar de sluwe M. was speurders vaak te slim af. M. zit nog in volledige beperking vast voor de roof van de doeken van Hals en Van Gogh - met een gezamenlijke waarde van zo’n 17 miljoen euro - in augustus en maart vorig jaar.

Een man sloeg ’s nachts met een grote moker twee deuren van het museum Singer Laren aan diggelen en verdween met de Lentetuin, de pastorietuin te Nuenen in het voorjaar onder zijn arm. Het bekende werk De lachende jongens van Frans Hals werd buitgemaakt door een simpele kraak via de achterdeur van museum Het Hofje van Mevrouw van Aerden in Leerdam.

https://www.ad.nl/riviere(...)frans-hals~a527cf4d/
NWS / Schilderij Frans Hals wederom gestolen
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 26 april 2021 @ 22:29:58 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199172075
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:48 schreef Nober het volgende:
‘Beruchte crimineel en kunstrover zat achter diefstal Van Gogh en Frans Hals’
[..]

NWS / Schilderij Frans Hals wederom gestolen
Dan was de info van Arthur Brand dus niet zo concreet :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')