abonnement Unibet Coolblue
pi_192350684
Lees eerst dit:

http://www.hervormdzwarts(...)us-een-straf-van-god

En daarna dit:
https://www.aljazeera.com(...)200303065953841.html

En daarna het feit dat kerkdiensten door mogen gaan en (seculiere) bijeenkomsten niet mogen (zie oa Arjen Lubach).
Google zelf maar verder

Tijd voor een teiltje.....

:r
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 30 maart 2020 @ 10:25:47 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192350746
Oftewel: georganiseerde religie :r
pi_192350774
quote:
9s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:25 schreef herverwijderd het volgende:
Oftewel: georganiseerde religie :r
Dat bedoel ik niet. Je hebt altijd recht van vereniging en vergadering. De bloemschikcursus, de biljartclub, het kerkgenootschap.
Maar ga niet de ander de maat nemen als je zelf boter op je hoofd hebt.
Het is niet de eerste keer dat de heren en dames gelovigen een ziekte verspreiden, die met de moderne (duivelse?) technieken al overwonnen was, bv polio, Staphorst, Google maar!

Gewoon een gezonde maatschappij bewust tegenhouden om daarmee zieltjes te kunnen winnen met al die zieken/gebrekkigen in de maatschappij.

[ Bericht 18% gewijzigd door Twentsche_Ros op 30-03-2020 10:36:25 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 30 maart 2020 @ 10:52:23 #4
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192351108
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet. Je hebt altijd recht van vereniging en vergadering. De bloemschikcursus, de biljartclub, het kerkgenootschap.
Maar ga niet de ander de maat nemen als je zelf boter op je hoofd hebt.
Het is niet de eerste keer dat de heren en dames gelovigen een ziekte verspreiden, die met de moderne (duivelse?) technieken al overwonnen was, bv polio, Staphorst, Google maar!

Gewoon een gezonde maatschappij bewust tegenhouden om daarmee zieltjes te kunnen winnen met al die zieken/gebrekkigen in de maatschappij.
Ik blijf na deze post nog steeds bij mijn eerdere statement.
pi_192352043
https://www.rivm.nl/sites(...)Bh_JuEXTSaYaEtV7RXLM

Kijk naar die Coronakaart van Nederland.
Eerst waren de donkere gebieden de katholieke Carnaval-gebieden.
Nu begint de bible-belt zichtbaar te worden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192404996
https://www.gelderlander.(...)een-risico~aad906bb/

Ah, nu weten we hoe het komt dat de bijbelbelt in zicht komt....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192405024
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 07:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.gelderlander.(...)een-risico~aad906bb/

Ah, nu weten we hoe het komt dat de bijbelbelt in zicht komt....
Wel een mooi selectiecriteria voor opname op IC als deze vol is
pi_192405050
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2020 08:02 schreef iScream. het volgende:

[..]

Wel een mooi selectiecriteria voor opname op IC als deze vol is
Hoe weet jij of zo iemand naar zo'n kerkdienst is geweest?
De meeste gelovigen blijven thuis.
Mbt de obesitas-selectie zou dat eventueel kunnen. Maar ook daar kun je niet altijd iemand iets verwijten.
Het blijft moeilijk.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192405069
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 08:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hoe weet jij of zo iemand naar zo'n kerkdienst is geweest?
De meeste gelovigen blijven thuis.
Mbt de obesitas-selectie zou dat eventueel kunnen. Maar ook daar kun je niet altijd iemand iets verwijten.
Het blijft moeilijk.
Kerken verplichten mensen die nog naar een kerkbijeenkomst komen te registreren.
pi_192405080
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2020 08:05 schreef iScream. het volgende:

[..]

Kerken verplichten mensen die nog naar een kerkbijeenkomst komen te registreren.
Ook van die groep blijven de meeste mensen thuis.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 2 april 2020 @ 08:08:33 #11
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_192405106
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 08:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ook van die groep blijven de meeste mensen thuis.
Je begrijpt me niet :) Ik bedoel mensen die nog bewust naar een fysieke kerkbijeenkomst gaan, zoals in Urk, vastleggen in een register en uitsluiten van IC behandeling zodra de IC vol zit. Mensen nemen bewust een onnodig risico, wat mij betreft prima, maar dat mag dan best met gevolgen zijn toch?
pi_192405133
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2020 08:08 schreef iScream. het volgende:

[..]

Je begrijpt me niet :) Ik bedoel mensen die nog bewust naar een fysieke kerkbijeenkomst gaan, zoals in Urk, vastleggen in een register en uitsluiten van IC behandeling zodra de IC vol zit. Mensen nemen bewust een onnodig risico, wat mij betreft prima, maar dat mag dan best met gevolgen zijn toch?
Ga jij bij de deur van die kerk staan en vragen om hun naam en BSN?
Volgens mij kennen die kerkgangers de "wet persoonsgegevens" net zo goed als de bijbel.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192782248
https://www.nrc.nl/nieuws(...)iet-zo-snel-a3997675

quote:
Op Goeree-Overflakkee ging het na de kerkdienst in het verpleeghuis mis
Zorg Na een kerkdienst brak Covid-19 uit in een verpleeghuis in Goeree-Overflakkee. Het enige hospitaal op het eiland werd in één klap ‘coronaziekenhuis’.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192782567
Er zijn ook bepaalde strenggelovigen die zich weigeren te laten inenten. Ik vind dat altijd bijzonder merkwaardig omdat overduidelijk in de bijbel staat dat je God niet mag verzoeken/ uitdagen. Naar mijn mening handelen zij daar compleet tegenstrijdig mee.

Het komt er op neer dat je je niet opzettelijk onvoorzichtig of gevaarlijk mag gedragen onder het mom God redt mij wel.

quote:
Lukas 4
9 Daarna bracht de duivel Hem naar Jeruzalem. Daar zette hij Hem op de rand van het dak van de tempel. En hij zei tegen Hem: "Als U Gods Zoon bent, spring dan naar beneden. Er staat toch in de Boeken: 10 'God zal zijn engelen de opdracht geven om U te beschermen.' 11 En er staat ook: 'Ze zullen U op hun handen dragen, zodat U uw voeten niet aan een steen zal stoten.' " 12 Maar Jezus antwoordde hem: "Er staat ook: 'Je mag je Heer God niet uitdagen.' "
pi_192782685
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:28 schreef rutger05 het volgende:
Het komt er op neer dat je je niet opzettelijk onvoorzichtig of gevaarlijk mag gedragen onder het mom God redt mij wel.
ze gaan er ook niet vanuit dat God redt als ze ziek worden. Het is Gods wil dat ze ziek worden en dood gaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192782741
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ze gaan er ook niet vanuit dat God redt als ze ziek worden. Het is Gods wil dat ze ziek worden en dood gaan.
Het komt neer op opzettelijk roekeloos en onverantwoordelijk gedrag.

Daar komt nog eens bij dat zij opzettelijk door hun gedrag en weigering zich in te laten enten anderen in gevaar brengen en dat gaat geheel in tegen de naastenliefde.
pi_192782756
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:43 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het komt neer op opzettelijk roekeloos en onverantwoordelijk gedrag.
Om Gods wil te accepteren?
quote:
Daar komt nog eens bij dat zij opzettelijk door hun gedrag en weigering zich in te laten enten anderen in gevaar brengen en dat gaat geheel in tegen de naastenliefde.
Dat is dan ook Gods wil, volgens hun.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192783173
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:43 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het komt neer op opzettelijk roekeloos en onverantwoordelijk gedrag.

Daar komt nog eens bij dat zij opzettelijk door hun gedrag en weigering zich in te laten enten anderen in gevaar brengen en dat gaat geheel in tegen de naastenliefde.
Er is een polio uitbraak geweest in Staphorst. Dus niet alle Christenen denken hetzelfde.
Ik heb wel eens gehoord dat een bliksemafleider ook "ongewenscht" is bij sommige strenge Christenen.
Wat ook raar is, is dat Christenen altijd tegen dit soort technische ingrepen zijn. Ook bv tegen anticonceptiepil en vaccinatiemiddelen.
Maar als een politicus van GL of D66 zegt dat een medische behandeling voor een oudere van een bepaalde leeftijd geen zin meer heeft (uiteindelijk is die behandeling wellicht ook tegen de wil van God) dan schreeuwen diezelfde Christenen "moord en brand", want dan hebben die vermaledijde Goddelozen geen eerbied voor het leven. Je moet immers tot het uiterste het leven beschermen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Twentsche_Ros op 24-04-2020 17:06:30 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 24 april 2020 @ 17:25:42 #19
224960 highender
Travellin' Light
pi_192784478
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 15:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Er is een polio uitbraak geweest in Staphorst. Dus niet alle Christenen denken hetzelfde.
Ik heb wel eens gehoord dat een bliksemafleider ook "ongewenscht" is bij sommige strenge Christenen.
Wat ook raar is, is dat Christenen altijd tegen dit soort technische ingrepen zijn. Ook bv tegen anticonceptiepil en vaccinatiemiddelen.
Maar als een politicus van GL of D66 zegt dat een medische behandeling voor een oudere van een bepaalde leeftijd geen zin meer heeft (uiteindelijk is die behandeling wellicht ook tegen de wil van God) dan schreeuwen diezelfde Christenen "moord en brand", want dan hebben die vermaledijde Goddelozen geen eerbied voor het leven. Je moet immers tot het uiterste het leven beschermen.
Jep, en vervolgens zijn SGP'ers gewoon voor de doodstraf. Alsof god dat zelf niet kan regelen. :')
  vrijdag 24 april 2020 @ 18:01:23 #20
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_192784989
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.rivm.nl/sites(...)Bh_JuEXTSaYaEtV7RXLM

Kijk naar die Coronakaart van Nederland.
Eerst waren de donkere gebieden de katholieke Carnaval-gebieden.
Nu begint de bible-belt zichtbaar te worden.
Katholieke carnaval-gebieden. Jaja. :')

Hoe vaak moet ik nu nog zeggen dat 99,9% van de carnavalvierders niet katholiek of in ieder geval niet praktiserend katholiek is?
  vrijdag 24 april 2020 @ 18:05:16 #21
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_192785041
quote:
Volgens mij zegt de schrijver van dat stuk juist dat hij het er níet mee eens is dat het een straf van God zou zijn. Net als bijna alle christenen die ik ken.

quote:
Shincheonji kun je amper nog een kerk noemen, da's een of andere obscure sekte. 'Fringe church', zegt het artikel, maar zelfs Wikipedia noemt het gewoon een sekte.

quote:
En daarna het feit dat kerkdiensten door mogen gaan en (seculiere) bijeenkomsten niet mogen (zie oa Arjen Lubach).
Vrijwel geen enkele kerk in Nederland houdt openbare diensten, en die uitzondering wordt alleen maar gemaakt om het streamen van diensten mogelijk te maken.

quote:
Google zelf maar verder
Of denk gewoon een keertje na in plaats van allerlei poep te praten. En ook nog steeds dezelfde poep als hier volgens mij al wel 100x ontkracht is.
pi_192787476
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 18:01 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Katholieke carnaval-gebieden. Jaja. :')

Hoe vaak moet ik nu nog zeggen dat 99,9% van de carnavalvierders niet katholiek of in ieder geval niet praktiserend katholiek is?
bron?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 25 april 2020 @ 17:30:36 #23
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_192802049
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 20:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

bron?
Axiomatisch. Het carnaval in de huidige vorm strookt bepaald niet met de christelijke normen en waarden. Ook niet met de katholieke.
pi_192802463
Religieuzen :')
pi_192810676
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:30 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Axiomatisch. Het carnaval in de huidige vorm strookt bepaald niet met de christelijke normen en waarden. Ook niet met de katholieke.
En je komt "axiomatisch" tot 99.9%? Als je een getal (percentage) noemt, moet daar een bron van zijn.
Bovendien strookt jouw idee van "katholiek zijn" en "Christen zijn" heel erg met een denkwijze die bekend staat als "the real Scottsman fallacy".

[ Bericht 10% gewijzigd door Twentsche_Ros op 26-04-2020 15:47:51 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')