abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 20:51:57 #26
236264 crew  capricia
pi_192437021
Ik ben ook voor een nieuwe EU. Maar dan een die juist veel meer samen doet.

Deze crisis. Gezondheidszorg. We moeten het samen doen.
Defensie: we moeten het samen doen.
Niet zo afhankelijk zijn van China voor supplies en de VS als grotere broer.
We kunnen het echt wel.
Definitely not CIA
pi_192439080
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:51 schreef capricia het volgende:
Ik ben ook voor een nieuwe EU. Maar dan een die juist veel meer samen doet.

Deze crisis. Gezondheidszorg. We moeten het samen doen.
Defensie: we moeten het samen doen.
Niet zo afhankelijk zijn van China voor supplies en de VS als grotere broer.
We kunnen het echt wel.
Mijn god. Alsjeblieft niet zeg.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 22:50:21 #28
236264 crew  capricia
pi_192439106
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mijn god. Alsjeblieft niet zeg.
Meer afhankelijkheid van China en de VS is echt niet goed punt.
Definitely not CIA
pi_192439132
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Meer afhankelijkheid van China en de VS is echt niet goed punt.
We kunnen best samenwerken wat betreft de handel. Maar laat de rest maar gewoon over aan de landen zelf. Meer draagvlak is er ook niet. In elk geval onder het Europese volk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 22:57:11 #30
236264 crew  capricia
pi_192439220
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

We kunnen best samenwerken wat betreft de handel. Maar laat de rest maar gewoon over aan de landen zelf. Meer draagvlak is er ook niet. In elk geval onder het Europese volk.
Wat mij betreft moet ook de gezondheidszorg in heel de EU gegarandeerd worden. Dat het niet uitmaakt of je in NL of DL behandeld wordt.

Met alleen samenwerking qua handel blijf je een klote systeem in stand houden. Namelijk 'Wat doet de EU voor ons?' Terwijl het over gebieden gaat waar de EU niets over te zeggen heeft.

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 03-04-2020 23:02:30 ]
Definitely not CIA
pi_192439298
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat mij betreft moet ook de gezondheidszorg in heel de EU gegarandeerd worden. Dat het niet uitmaakt of je in NL of DL behandeld wordt.
Dat zal betekenen dat een land met een geavanceerde gezondheidszorg overspoeld zal worden door landen waar die zorg minder is.

Dat alle kaakchirurgen in Nederland plotseling 6x zoveel klanten hebben en die in Polen hebben plotseling niets meer te doen.

En de Nederlandse burger betaald dan de rekening van al die Polen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192439342
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 00:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ook dat weet ik niet, Het rechts-radicale geluid sluimert nog altijd onder de oppervlakte. Men is doodsbang voor een opleving. Ik denk niet dat daar draagvlak voor is.
Welnee, rechts is superslecht georganiseerd. Extreem rechts in Hongarije heeft totaal andere belangen dan Extreem rechts in Nederland.
my ambition is handicapped by my laziness
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 23:04:26 #33
236264 crew  capricia
pi_192439384
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 23:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat zal betekenen dat een land met een geavanceerde gezondheidszorg overspoeld zal worden door landen waar die zorg minder is.

Dat alle kaakchirurgen in Nederland plotseling 6x zoveel klanten hebben en die in Polen hebben plotseling niets meer te doen.

En de Nederlandse burger betaald dan de rekening van al die Polen.
Nee. Juist het tegenovergestelde.
Definitely not CIA
pi_192439419
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 23:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee. Juist het tegenovergestelde.
Als de zorgverzekering betaald waarom zou een Nederlander dan naar Polen willen voor
een inferieure behandeling bij de kaakchirurg?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192439527
Nee. Gewoon weg.
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 23:13:09 #36
236264 crew  capricia
pi_192439593
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 23:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als de zorgverzekering betaald waarom zou een Nederlander dan naar Polen willen voor
een inferieure behandeling bij de kaakchirurg?
Omdat het dezelfde kwaliteit is (dan).
Als ze het in Polen goedkoper doen, prima.

Maar nu doet de EU niets daarin. Het is hun gebied niet. Heel jammer.
Zoveel mensen uit Italië hadden wellicht naar een ander land gekund voor hospitalisatie. Zoveel hulpmiddelen van binnen de EU hadden wellicht daar beter ingezet kunnen worden.
Maar ja. Het is niet ons probleem toch? Of zoiets. (ik zeg niet dat dat jouw argument is..wel dat de EU heel veel beter kan).
Definitely not CIA
pi_192439635
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 23:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat het dezelfde kwaliteit is (dan).
Als ze het in Polen goedkoper doen, prima.

Maar nu doet de EU niets daarin. Het is hun gebied niet. Heel jammer.
Zoveel mensen uit Italië hadden wellicht naar een ander land gekund voor hospitalisatie. Zoveel hulpmiddelen van binnen de EU hadden wellicht daar beter ingezet kunnen worden.
Maar ja. Het is niet ons probleem toch? Of zoiets. (ik zeg niet dat dat jouw argument is..wel dat de EU heel veel beter kan).
Begrijp ik goed dat jij wilt dat de hele EU een soort kwaliteit van gezondheidszorg gaat hanteren?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 23:23:18 #38
236264 crew  capricia
pi_192439820
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 23:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Begrijp ik goed dat jij wilt dat de hele EU een soort kwaliteit van gezondheidszorg gaat hanteren?
Ik denk dat dat de enige weg voorwaards is. Dat we een gemeenschappelijke consensus hebben.
En laten we eerlijk wezen, die regio in Italië waar de gezondheidszorg helemaal plat gegaan is, daar was 'state of the art' gezondheidszorg. Dat was geen tweedewereld ziekenhuis. Daar kan menig NLs ziekenhuis van leren.

En toch ging het plat. Wij stonden erbij en keken ernaar.
Dat is toch geen Europa?

Ik ben voor een systeem waarin we dit samen kunnen oplossen. Dat er overloop plaats kan vinden (zoals nu wijzelf met DL).
Definitely not CIA
pi_192439923
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 23:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dat dat de enige weg voorwaards is. Dat we een gemeenschappelijke consensus hebben.
En laten we eerlijk wezen, die regio in Italië waar de gezondheidszorg helemaal plat gegaan is, daar was 'state of the art' gezondheidszorg. Dat was geen tweedewereld ziekenhuis. Daar kan menig NLs ziekenhuis van leren.

En toch ging het plat. Wij stonden erbij en keken ernaar.
Dat is toch geen Europa?

Ik ben voor een systeem waarin we dit samen kunnen oplossen. Dat er overloop plaats kan vinden (zoals nu wijzelf met DL).
Wat jij hopelijk wil is wat meer solidariteit tussen landen. Daar kan ik me ook in vinden, maar dat moet je echt niet van bovenaf af willen dwingen.

En waarom we niet naar 1 kwaliteitsniveau in heel Europa moeten kunnen en willen kan je zelf vast wel invullen. Wat een Nederlander maandelijks aan zorgpremie betaald is een half maandsalaris in andere Europese landen.

Een Nederlandse huisarts, tandarts, verloskundige, chirurg enz. kan niet leven van het salaris wat zijn collega verdiend elders in Europa. En een Duitser die tientallen jaren een hoge premie heeft betaald om tot een gezondheidszorg te komen zal niet blij zijn als hij ineens op het niveau van Griekenland komt.

Er zijn nog zoveel redenen waarom dit een dom en onhaalbaar idee is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 23:33:36 #40
236264 crew  capricia
pi_192440002
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 23:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat jij hopelijk wil is wat meer solidariteit tussen landen. Daar kan ik me ook in vinden, maar dat moet je echt niet van bovenaf af willen dwingen.

En waarom we niet naar 1 kwaliteitsniveau in heel Europa moeten kunnen en willen kan je zelf vast wel invullen. Wat een Nederlander maandelijks aan zorgpremie betaald is een half maandsalaris in andere Europese landen.

Een Nederlandse huisarts, tandarts, verloskundige, chirurg enz. kan niet leven van het salaris wat zijn collega verdiend elders in Europa. En een Duitser die tientallen jaren een hoge premie heeft betaald om tot een gezondheidszorg te komen zal niet blij zijn als hij ineens op het niveau van Griekenland komt.

Er zijn nog zoveel redenen waarom dit een dom en onhaalbaar idee is.
En toch zullen we het samen moeten doen. En solidair moeten zijn. En ons niet uiteen moeten laten spelen.
Je weet ook wel dat die salarissen steeds dichter bij elkaar komen.
En dat een gezondheidscrisis in Italië niet alleen in Italië gevoeld gaat worden.

Nee. Ik pleit voor een ander, een nieuw Europa. Maar dan wel dichter bij elkaar. En dat hoeft zeker niet in de huidige EU vorm te zijn.
Definitely not CIA
pi_192440107
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 23:33 schreef capricia het volgende:

[..]

En toch zullen we het samen moeten doen.
We moeten helemaal niks. En jou idee ontbeert elke realiteitszin.

Ook al wil je het nog zo hard je kan er geen centraal Europees zorgsysteem van maken zonder het zorgsysteem van half Europa te slopen. Een Roemeen of Let verdiend 500 Euro per maand. Die gaan echt niet in de buurt komen van wat een Nederlands zorgstelsel te bieden heeft.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 23:48:42 #42
236264 crew  capricia
pi_192440208
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 23:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

We moeten helemaal niks. En jou idee ontbeert elke realiteitszin.

Ook al wil je het nog zo hard je kan er geen centraal Europees zorgsysteem van maken zonder het zorgsysteem van half Europa te slopen. Een Roemeen of Let verdiend 500 Euro per maand. Die gaan echt niet in de buurt komen van wat een Nederlands zorgstelsel te bieden heeft.
Dank je voor het compliment en ook voor het alternatief wat je niet schetst.

Nee. Ik ben niet naïef. Ik denk dat de kleine luiden (van geest) gaan winnen. Ieder voor zich enzo. Heel jammer.
We gaan het zien.
Definitely not CIA
pi_192440445
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 23:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Dank je voor het compliment en ook voor het alternatief wat je niet schetst.

Nee. Ik ben niet naïef. Ik denk dat de kleine luiden (van geest) gaan winnen. Ieder voor zich enzo. Heel jammer.
We gaan het zien.
Je kan mij klein van geest noemen, maar ik vertel je alleen dat het gewoon niet kan.
Als je morgen Nederlandse artsen voortaan 3000 Euro gaat betalen dan gaan de helft van al de artsen ergens anders werken. En als je hun Roemeense collega's hetzelfde salaris bied dan heeft Roemenië morgen geen artsen meer.

Elk Europees land heeft een andere visie op hoe een gezondheidszorg er uit moet zien. In sommige landen zijn mensen gewend een envelopje met geld af te moeten geven om überhaupt geholpen te kunnen worden. In sommige landen verwachten mensen met 60 jaar met pensioen te kunnen terwijl andere landen een veel hogere grens hanteren. Een Nederlandse dokter moet misschien wel 2x zo lang studeren als een collega elders. En ga zo maar door.

Het kan gewoon niet en gaat dan ook niet gebeuren. Ook al zou een meerderheid het nog zo graag willen. We gaan dus niets zien.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 00:14:28 #44
236264 crew  capricia
pi_192440542
Ja. Zo is het nu.
Maar dat gaat niet zo blijven.
Die verschillen worden wel kleiner.

Over consumenten-standaarden dacht men ook lange tijd zo. En nu worden ze in Polen boos als de hagelslag/pindakaas/Nutella van een lagere kwaliteit is als hier.
Straks de diensten. Het volgt wel. Duurt even.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 4 april 2020 @ 01:50:05 #45
408813 crew  trein2000
pi_192441228
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 23:02 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Welnee, rechts is superslecht georganiseerd. Extreem rechts in Hongarije heeft totaal andere belangen dan Extreem rechts in Nederland.
Maar dat hoeft ook niet. Je kunt de EU effectiever saboteren vanuit de nationale politiek dan vanuit het EP.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 4 april 2020 @ 01:52:50 #46
408813 crew  trein2000
pi_192441248
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 23:33 schreef capricia het volgende:

[..]

En toch zullen we het samen moeten doen. En solidair moeten zijn. En ons niet uiteen moeten laten spelen.
Je weet ook wel dat die salarissen steeds dichter bij elkaar komen.
En dat een gezondheidscrisis in Italië niet alleen in Italië gevoeld gaat worden.

Nee. Ik pleit voor een ander, een nieuw Europa. Maar dan wel dichter bij elkaar. En dat hoeft zeker niet in de huidige EU vorm te zijn.
De huidige EU is altijd net mis. Leuke woorden maar daden zie ik zelden. Landen die het niet volgens de regels spelen komen er mee weg. En een klein groepje landen houdt de boel financieel in de lucht.

Er moeten keuzes gemaakt worden. Meer of minder, dat is een kwestie van voorkeur. Maar dat het anders moet is iets wat ieder redelijk denkend mens volgens mij zou moeten onderschrijven.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192442562
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 01:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De huidige EU is altijd net mis. Leuke woorden maar daden zie ik zelden. Landen die het niet volgens de regels spelen komen er mee weg. En een klein groepje landen houdt de boel financieel in de lucht.

Er moeten keuzes gemaakt worden. Meer of minder, dat is een kwestie van voorkeur. Maar dat het anders moet is iets wat ieder redelijk denkend mens volgens mij zou moeten onderschrijven.
Vanuit dat oogpunt is het toch juist beter om dat soort zaken op Europees niveau te regelen? Als het beleid in Brussel gemaakt wordt hebben wij/Duitsland/Oostenrijk etc. etc. er veel meer grip dan als we een grote zak geld zouden overmaken.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 4 april 2020 @ 14:04:42 #48
408813 crew  trein2000
pi_192446845
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 07:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Vanuit dat oogpunt is het toch juist beter om dat soort zaken op Europees niveau te regelen? Als het beleid in Brussel gemaakt wordt hebben wij/Duitsland/Oostenrijk etc. etc. er veel meer grip dan als we een grote zak geld zouden overmaken.
Dat negeren ze gewoon. Zie de vluchtelingenverdeling,of de Italiaanse begroting.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')