abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192345590
Het aantal coronapatiënten op de intensive cares loopt zo snel op dat er mogelijk de komende dagen al te weinig bedden zullen zijn om iedereen goed op te vangen. Volgens de laatste cijfers zijn er nog maar een paar bedden vrij.

Uit de laatste cijfers van de stichting Nationale Intensive Care Evaluatie (NICE) blijkt dat er nu 914 mensen in Nederland op de intensive care liggen die besmet zijn met het virus of ervan verdacht worden. Volgens het ministerie van Volksgezondheid zijn er 925 ic-bedden beschikbaar voor coronapatiënten, een uitbreiding naar 1050 bedden is pas woensdag voltooid.

‘Komende week cruciaal’
Om te voorkomen dat er straks geen plek meer is voor nieuwe patiënten schuwt het ministerie er niet voor om onorthodoxe maatregelen te nemen. Zo lopen er gesprekken over het overplaatsen van patiënten naar Duitsland, bevestigt een woordvoerder aan Hart van Nederland. “Maar ook door twee mensen tegelijk aan beademingsapparatuur te leggen.”
Lees ook: Het aantal positieve tests op het coronavirus in Nederland ligt nu op bijna 10.000
Het tekort aan ic-bedden is nijpend aan het worden. “De komende week wordt cruciaal”, erkent het ministerie. Hoeveel bedden er op dit moment precies beschikbaar zijn is niet bekend omdat dit steeds verandert.

Zelfs koning ingezet
In de ziekenhuizen en bij de overheid wordt met man en macht aan gewerkt om het aantal omhoog te krijgen, verzekert de woordvoerder. “Onze mensen werken 24/7 om de capaciteit te vergroten en er lopen honderden gesprekken om benodigde apparatuur te krijgen.”
Zelfs de koning werd daarbij ingezet, meldt het Duitse tijdschrift Der Spiegel. Zo zou Willem-Alexander een van de prominenten zijn geweest die de afgelopen dagen heeft gebeld met Dräger, een Duitse fabrikant voor beademingsapparatuur.

Nieuwe leveringen onzeker
De eerste vruchten lijken zich inmiddels af te werpen. Zaterdag werden honderd beademingsapparaten aangeleverd vanuit de Verenigde Staten. Die worden nu verdeeld over de verschillende ziekenhuizen in Nederland. “Maar we zijn er nog niet, want er is grote behoefte aan meer apparatuur.”
Ook de vervolgleveringen moeten zo spoedig mogelijk naar ons land komen. “Deze andere bestellingen zijn al geplaatst”, zegt minister Martin van Rijn voor Medische Zorg.

Noodscenario’s liggen klaar
Maar of de leveringen van de apparaten ook daadwerkelijk doorgaan, is onzeker. “In deze wereld waarin nu zoveel concurrentie is, kunnen we pas iets met zekerheid zeggen als apparatuur ons land binnen is”, aldus het ministerie van Volksgezondheid.
Wat er gebeurt er als de maximale capaciteit van het aantal coronapatiënten op de intensive care wordt bereikt? Daar wil het ministerie nog niet op vooruitlopen, al liggen er wel scenario’s klaar in het geval van nood. “Die liggen altijd klaar, maar op dit moment is onze prioriteit om de capaciteit van het aantal bedden zoveel mogelijk te vergroten.”

Bron Hart van Nederland


Maak jij je zorgen?
Of denk je dat we uiteindelijk toch genoeg IC bedden krijgen, waardoor artsen niet hoeven te "tossen" (triage wie eerst)
pi_192345621
Ik heb nog hoop dat we het gaan redden met de IC bedden.
Het is nu nijpend en dat is slecht nieuws.
Maar ik hoop nog dat de spoedbestellingen snel hier zijn en vooral dat bv Duitsland gaat mee werken aan de opvang van onze IC patienten.
  zondag 29 maart 2020 @ 22:33:10 #3
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_192345878
Hou eens op met paniek zaaien.
Die 1050 bedden zijn het normale aantal, we zitten ondertussen al bijna op 1500.
pi_192345895
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 22:33 schreef Zilverberk het volgende:
we zitten ondertussen al bijna op 1500.
Jij hebt vanavond gebeld met Hugo?
  zondag 29 maart 2020 @ 22:34:11 #5
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_192345900
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 22:33 schreef hartloper het volgende:

[..]

Jij hebt vanavond gebeld met Hugo?
Ik werk op een IC.
pi_192345948
Loopt allemaal wel los denk.
  zondag 29 maart 2020 @ 22:36:55 #7
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192345972
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 22:34 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik werk op een IC.
Dat is een grote dan
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192346090
Veel zal afhangen van de toename aan IC patienten t.o.v. beschikbaar personeel. Wat ik begrepen heb is dat goed gekwalificeerd personeel nodig is op de IC en daar trek je niet ff snel een blik van open.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192346102
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 22:34 schreef Zilverberk het volgende:
Ik werk op een IC.
Kijk, dan zul je er wel verstand van hebben.

Dus wat in de media staat klopt niet helemaal jouw inziens?
Ik dacht namelijk, zover mijn kennis reikt, dat 1500 wel haalbaar is maar pas medio komende week?

Vertel ons meer :)
pi_192346113
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 22:42 schreef Digi2 het volgende:
Veel zal afhangen van de toename aan IC patienten t.o.v. bschikbaar personeel. Wat ik begrepen heb is dat goed gekwalificeerd personeel nodig is op de IC en daar trek je niet ff snel een blik van open.
Ik denk dat vooral beademingsapparatuur een probleem is of wordt.
Althans probleem 1.
Personeel blijft inderdaad een tekort aan, maar denk dat dit makkelijker op te lossen is dan die beademingsapparatuur
pi_192346236
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 22:44 schreef hartloper het volgende:

[..]
Personeel blijft inderdaad een tekort aan, maar denk dat dit makkelijker op te lossen is dan die beademingsapparatuur
De opleiding tot intensivist duurt twee jaar zo eenvoudig gaat dat niet.

https://nvic.nl/opleiding-ic
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 29 maart 2020 @ 22:55:18 #12
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_192346318
Is dit te wijten aan het , naar mijn inziens , te laconiek handelen van de regering ?
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 29 maart 2020 @ 22:55:53 #13
165633 eriksd
The grand facade...
pi_192346328
quote:
7s.gif Op zondag 29 maart 2020 22:55 schreef Enchanter het volgende:
Is dit te wijten aan het , naar mijn inziens , te laconiek handelen van de regering ?
Wat precies?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 29 maart 2020 @ 22:57:01 #14
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_192346355
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 22:55 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat precies?
Dat we waarschijnlijk een tekort hebben aan IC bedden binnen nu en een afzienbare tijd
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 29 maart 2020 @ 22:59:53 #15
165633 eriksd
The grand facade...
pi_192346426
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 22:57 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Dat we waarschijnlijk een tekort hebben aan IC bedden binnen nu en een afzienbare tijd
Normaliter heeft Nederland geen IC-probleem en nu hebben we een extreme piek. Dat had niemand drie weken geleden kunnen zien aankomen. Verder heeft het ook niet zo heel veel nut nu een carte blanche te geven voor ongelimiteerde IC-capaciteit want dan zit je er over een jaar maar mee. En kennelijk - volgens die chef van de IC Nederland - creëert een overmatig IC aanbod ook weer een dure zorgvraag. Kortom: onvoorzienbare situatie.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 29 maart 2020 @ 23:01:23 #16
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_192346458
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 22:59 schreef eriksd het volgende:

[..]

Normaliter heeft Nederland geen IC-probleem en nu hebben we een extreme piek. Dat had niemand drie weken geleden kunnen zien aankomen. Verder heeft het ook niet zo heel veel nut nu een carte blanche te geven voor ongelimiteerde IC-capaciteit want dan zit je er over een jaar maar mee. En kennelijk - volgens die chef van de IC Nederland - creëert een overmatig IC aanbod ook weer een dure zorgvraag. Kortom: onvoorzienbare situatie.
Ik bedoel eigenlijk meer , dat ze nogal , mede door de info van het RIVM , simpel dachten over het virus.
Zou allemaal wel meevallen , krijgen we hier niet veel last van etc etc
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 29 maart 2020 @ 23:02:44 #17
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192346475
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 22:33 schreef Zilverberk het volgende:
Hou eens op met paniek zaaien.
Die 1050 bedden zijn het normale aantal, we zitten ondertussen al bijna op 1500.
Bron?
pi_192346480
Is die 1050 bedden inclusief de apparaten van Philips, dierenartsen, privé klinieken en defensie?
  zondag 29 maart 2020 @ 23:03:59 #19
165633 eriksd
The grand facade...
pi_192346494
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 23:01 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk meer , dat ze nogal , mede door de info van het RIVM , simpel dachten over het virus.
Zou allemaal wel meevallen , krijgen we hier niet veel last van etc etc
Op dat moment was dat denk ik een reële inschatting, totdat in Italië het misging. Enige war je denk ik de overheid echt kan aanrekenen is carnaval. Maargoed, nu functioneren ze uitstekend voor mijn gevoel.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_192346499
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 22:33 schreef Zilverberk het volgende:
Hou eens op met paniek zaaien.
Die 1050 bedden zijn het normale aantal, we zitten ondertussen al bijna op 1500.
Volgens mij gaat het om 1050 bedden voor coronapatienten en 1500 bedden in totaal. Niet iedereen die op de IC ligt is een coronapatient.
  zondag 29 maart 2020 @ 23:05:27 #21
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192346522
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 22:44 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ik denk dat vooral beademingsapparatuur een probleem is of wordt.
Althans probleem 1.
Personeel blijft inderdaad een tekort aan, maar denk dat dit makkelijker op te lossen is dan die beademingsapparatuur
Gommers heeft van de week gezegd dat de IC bedden en de beademing niet het probleem zal zijn om op te schalen vanaf 2200 bedden naar 2500-3000. Het probleem is dat de zorg in NL het dan niet meer aan kan
  Redactie Frontpage zondag 29 maart 2020 @ 23:07:16 #22
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_192346546
Maar wat gaat men straks doen? Het gros van wat op de IC ligt, is 75 jaar of ouder. Als straks mensen van onder de 50 komen, dan d'r ouderen van de beademing halen? Die zijn toch al bijna dood
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_192346557
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 22:34 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik werk op een IC.
Je werkt toch niet direct in de patiëntenzorg? Althans, dat dacht ik.
pi_192346573
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 23:03 schreef eriksd het volgende:

[..]

Op dat moment was dat denk ik een reële inschatting, totdat in Italië het misging. Enige war je denk ik de overheid echt kan aanrekenen is carnaval. Maargoed, nu functioneren ze uitstekend voor mijn gevoel.
We hadden officieel geen geval in Nederland toen er carnaval was. Ik denk dat de strengere richtlijnen voor het afnemen van een coronatest ons nu opbreekt. Vanaf januari hadden bij alle mensen met longontstekingen al coronatesten uitgevoerd moeten worden. Een leerpunt voor de volgende keer. Sommige landen hebben dit echt beter gedaan.
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 23:09:35 #25
236264 crew  capricia
pi_192346588
quote:
Verder uitbreiden

In het debat met de Tweede Kamer vertelde Minister Hugo de Jonge dat uitbreiding naar 2000 IC-bedden niet zomaar geregeld is. "Als je heel precies kijkt naar bedden en beademingsapparatuur, is die 2000 op dit moment niet zonder meer te realiseren. Dat is echt afhankelijk van een aantal apparaten die er nog niet zijn, die er nog niet staan."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nario-intensive-care

Ja. 2500 IC plaatsen gaat een probleem opleveren.
Definitely not CIA
pi_192346734
Probleem ligt eerder bij tekort aan IC-verpleegkundigen. Leuk al die extra beademingsapparatuur maar wat heb je eraan als er niemand is om het te bedienen. De opleiding tot IC-verpleegkundige duurt 2 jaar, daar kun je verpleegkundigen niet zomaar in 2 weken in scholen.
pi_192346784
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 23:18 schreef L0t.. het volgende:
Probleem ligt eerder bij tekort aan IC-verpleegkundigen. Leuk al die extra beademingsapparatuur maar wat heb je eraan als er niemand is om het te bedienen. De opleiding tot IC-verpleegkundige duurt 2 jaar, daar kun je verpleegkundigen niet zomaar in 2 weken in scholen.
Zal wel meevallen. Ze hoeven alleen te leren hoe je een coronapatient behandeld. En anders zijn er wel oude artsen die nog kunnen helpen. Mankracht is niet het probleem.
pi_192346885
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 23:21 schreef Confetti het volgende:

[..]

Zal wel meevallen. Ze hoeven alleen te leren hoe je een coronapatient behandeld. En anders zijn er wel oude artsen die nog kunnen helpen. Mankracht is niet het probleem.
Dat soort noodingrepen leidt tot een hogere mortaliteit. Het ministerie van volksgezondheid moet dat overigens afkondigen mocht het plaatsvinden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192346892
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 23:21 schreef Confetti het volgende:

[..]

Zal wel meevallen. Ze hoeven alleen te leren hoe je een coronapatient behandeld. En anders zijn er wel oude artsen die nog kunnen helpen. Mankracht is niet het probleem.
Een "corona-patiënt" is echt niets bijzonders hoor. Niets anders dan andere hele zieke mensen die in het ziekenhuis op de afdelingen en IC's worden behandeld. Beademing is echt een vak apart, dat is niet ff een apparaatje aansluiten en klaar :'). Bovendien komt er uiteraard nog ZO veel meer bij kijken dan slechts de beademing.
pi_192346986
We moeten hopen dat het voorlopig rustig blijft op de Duitse ICs nabij de Nederlandse grens. Dan kan er een deal gesloten worden dat zij ons nu helpen en dat wij hen helpen als het nodig is. De Duitsers hebben ook patiënten uit Italië overgenomen, maar dat kan alleen beperkt vanwege de problemen met vervoer van IC patiënten. In de grensregio met Nederland is dat probleem natuurlijk een stuk kleiner en is het makkelijker voor de Duitsers om een helpende hand te bieden.

Het RIVM geeft nu ook aan dat hun sombere scenario werkelijkheid lijkt te worden. Er komt ongetwijfeld een parlementaire enquête over de aanpak van het coronavirus en dat is volkomen terecht.
pi_192347060
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 23:21 schreef Confetti het volgende:

[..]

Zal wel meevallen. Ze hoeven alleen te leren hoe je een coronapatient behandeld. En anders zijn er wel oude artsen die nog kunnen helpen. Mankracht is niet het probleem.
Hier nog een verduidelijkende post over de beademing.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:53 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Op zich een logische gedachte, maar het is heel wat ingewikkelder dan het lijkt. Ik heb een tijdje als basisarts op een IC afdeling gewerkt en beademen is écht complete materie. Bij het juist instellen van een beademingsmachine heb je te maken met zeer veel parameters die individueel toegespitst moeten worden op een patiënt. Het is een samenspel van zuurstoffractie, teugvolumes, piekdrukken, plateaudrukken, verhouding tussen in- en expiratie, eind-inspiratoire druk, eind-expiratoire druk, het interpreteren van bloedgassen met o.a. pH waarden, pCO2 (druk van CO2 in je bloed) pO2 (idem voor zuurstof), lactaat, natriumbicarbonaat, verschillende ionen en kationen en noem maar op.

En bovenstaande gaat alleen nog maar over het beademen, terwijl bij een beademing iemand ook kunstmatig in coma wordt gehouden en de bloeddruk regulatie ook vaak wordt overgenomen.
Ja, mankracht is wel een probleem. Sterker, tekort aan 'gewone' en IC-verpleegkundigen was voor deze hele crisis al een groot probleem.
pi_192347170
Ik hoop echt dat we na deze crisis gaan denken hoe we het IC bedden problematiek gaan oplossen in de grote van de deltawerken na de watersnoodramp. Gezien de economische schade dat deze corona virus meebrengt denk ik dat elk bedrag mogelijk is om zoveel IC bedden te maken dat je er scheel van ziet.

Ik hoop dat Europa en Nederland voorop IC bedden gaan fabriceren niet om ze in een ziekenhuis te plaatsen maar om deze op te slaan in grote loodsen om ze te gebruiken op het moment dat deze nodig zijn. Ik denk dan aan aantallen van miljoenen een oneindige zee aan IC bedden die de hele wereld kan bedienen samen met beademingsapparatuur en beschermingsmiddelen. zeg maar alles wat een ziekenhuis nodig heeft om een epidemie te bestrijden.

Als we genoeg IC capaciteiten hebben dan hoef je denk ik ook minder druk te maken om quarantaine maatregelen want dan kun je elke patiënt op een fatsoenlijke manier verzorgen mits er uiteraard genoeg personeel is. Maar ook het personeelstekort kun je aanpakken. Er moet gewoon groot gedacht worden.
pi_192347414
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 23:50 schreef MakkieR het volgende:
Ik hoop echt dat we na deze crisis gaan denken hoe we het IC bedden problematiek gaan oplossen
Na deze crisis is het all hands on deck om uit een enorm economisch dal te geraken. IC-bedden zijn er dan genoeg en tegen de tijd dat de boel weer een beetje opgeklaard is zullen er wel andere prioriteiten zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192348218
Ziekenhuis in Winschoten en het ziekenhuis in Delfzijl zijn gewoon dicht gegooid in 2019 en dat is alleen al in mijn regio :) Kan best meer zijn.

Goed gedaan man :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_192348913
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 22:18 schreef hartloper het volgende:

Of denk je dat we uiteindelijk toch genoeg IC bedden krijgen, waardoor artsen niet hoeven te "tossen" (triage wie eerst)[/b]
Die artsen moeten die keuze bij de politiek neerleggen. Laat hen maat beslissen welke richtlijnen toegepast moeten als er keuzes gemaakt moeten worden.
So we just called him Fred too
pi_192348921
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 23:50 schreef MakkieR het volgende:
Ik hoop echt dat we na deze crisis gaan denken hoe we het IC bedden problematiek gaan oplossen in de grote van de deltawerken na de watersnoodramp. Gezien de economische schade dat deze corona virus meebrengt denk ik dat elk bedrag mogelijk is om zoveel IC bedden te maken dat je er scheel van ziet.
Dam moeten we imho meer kijken naar kwaliteit van leven ipv kwantiteit van leven.
So we just called him Fred too
pi_192348995
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 00:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Na deze crisis is het all hands on deck om uit een enorm economisch dal te geraken. IC-bedden zijn er dan genoeg en tegen de tijd dat de boel weer een beetje opgeklaard is zullen er wel andere prioriteiten zijn.
Ik denk zelf dat de regering hier een denkfout heeft gemaakt en dat is dat de economische schade zo groot is geworden, dat je hiermee oneindig veel IC bedden kunt realiseren. Stel je voor oneindig veel IC bedden. Dan hoef je niet in quarantaine, want iedereen kan dan gewoon naar het ziekenhuis om verzorgd te worden. Het enige problematiek dat dan overblijft is personeelstekort maar ook dat kun je aanpakken. Inderdaad eerst de economie aanpakken, maar ik zou meteen ook het IC bedden problematiek meteen ernaast aanpakken. Immers met genoeg bedden was er nu geen corona crisis en was Nederland niet verplicht in quarantaine. Met andere woorden het gebrek aan IC bedden heeft ons nu letterlijk honderden miljarden gekost aan economische schade. Dit vind ik een zeer kwalijke denkfout van de regering, zeker omdat we al heel lang wisten dat een pandemie op de loer lag. En eerlijk gezegd denk ik dat we volgend jaar gewoon weer zo'n pandemie krijgen, het is tenslotte gewoon een griep en griep komt ieder jaar voor. Alleen wordt de griep steeds ernstiger besmettelijker en dodelijker.
pi_192350980
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 07:06 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat de regering hier een denkfout heeft gemaakt en dat is dat de economische schade zo groot is geworden, dat je hiermee oneindig veel IC bedden kunt realiseren. Stel je voor oneindig veel IC bedden. Dan hoef je niet in quarantaine, want iedereen kan dan gewoon naar het ziekenhuis om verzorgd te worden. Het enige problematiek dat dan overblijft is personeelstekort maar ook dat kun je aanpakken. Inderdaad eerst de economie aanpakken, maar ik zou meteen ook het IC bedden problematiek meteen ernaast aanpakken. Immers met genoeg bedden was er nu geen corona crisis en was Nederland niet verplicht in quarantaine. Met andere woorden het gebrek aan IC bedden heeft ons nu letterlijk honderden miljarden gekost aan economische schade. Dit vind ik een zeer kwalijke denkfout van de regering, zeker omdat we al heel lang wisten dat een pandemie op de loer lag. En eerlijk gezegd denk ik dat we volgend jaar gewoon weer zo'n pandemie krijgen, het is tenslotte gewoon een griep en griep komt ieder jaar voor. Alleen wordt de griep steeds ernstiger besmettelijker en dodelijker.
Het aantal IC plaatsen heeft vooral te maken met het aantal doden wat kan toenemen omdat de mortaliteit toeneemt bij geval van triage, met economie heeft dat weinig van doen. Om te voorkomen dat een virus zich zo snel verspreid hoef je alleen maar toeristen vliegverkeer te verbieden wereldwijd. Dat is problem nr uno.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192351282
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 00:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Na deze crisis is het all hands on deck om uit een enorm economisch dal te geraken. IC-bedden zijn er dan genoeg en tegen de tijd dat de boel weer een beetje opgeklaard is zullen er wel andere prioriteiten zijn.
En over 30 jaar vragen we ons af waarom we in vredesnaam zoveel IC-bedden hebben.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192351675
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En over 30 jaar vragen we ons af waarom we in vredesnaam zoveel IC-bedden hebben.
Veel van want een intensivist nu moet kunnen gaat overgenomen worden door A.I. In de nabije toekomst kan je dan tegen relatief lage kosten veel IC capaciteit ter beschikking hebben.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192353642
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:31 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Veel van want een intensivist nu moet kunnen gaat overgenomen worden door A.I. In de nabije toekomst kan je dan tegen relatief lage kosten veel IC capaciteit ter beschikking hebben.
Totdat er een virus komt dat het internet platlegt en gaan er weer mensen klagen dat we hadden moeten voorzien dat we ook nog ouderwets intensivisten hadden moeten opleiden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192353736
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Totdat er een virus komt dat het internet platlegt en gaan er weer mensen klagen dat we hadden moeten voorzien dat we ook nog ouderwets intensivisten hadden moeten opleiden.
Ja, dat risico is levensgroot aanwezig omdat A.I. ook heel erg goed in staat is geavanceerde computervirussen te ontwikkelen (met name d.m.v. GANs).
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192355086
Vraag: waarom heeft NL zo weinig IC's beschikbaar voor zo'n dichtbevolkt land in vergelijking met België en Duitsland? :?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')