abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192342303
Zojuist keek ik even op Funda welke huizen er in mijn buurt nieuw worden aangeboden,
en ik schrok van alle matzwarte keukenblokken die ik zag.
Ook sommige badkamers waren helemaal antraciet.
Ik moet mijn keuken verbouwen om mijn huis te kunnen verkopen (voor de prijs die ik wil),
en had me eigenlijk al voorbereid op van die glimmend witte kastdeurtjes.
Maar nu zie ik in alle duurdere woningen ineens een pekdonkere keuken.
Ik vond dat glimmende wit eigenlijk al niets,
maar een donkere keuken maakt dat mijn huis toch veel kleiner oogt?

Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
  zondag 29 maart 2020 @ 20:00:48 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192342348
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:58 schreef Fokkiebaby het volgende:
Zojuist keek ik even op Funda welke huizen er in mijn buurt nieuw worden aangeboden,
en ik schrok van alle matzwarte keukenblokken die ik zag.
Ook sommige badkamers waren helemaal antraciet.
Ik moet mijn keuken verbouwen om mijn huis te kunnen verkopen (voor de prijs die ik wil),
en had me eigenlijk al voorbereid op van die glimmend witte kastdeurtjes.
Maar nu zie ik in alle duurdere woningen ineens een pekdonkere keuken.
Ik vond dat glimmende wit eigenlijk al niets,
maar een donkere keuken maakt dat mijn huis toch veel kleiner oogt?

[ afbeelding ]
Het is niet slim om je keuken te verbouwen voordat je je huis gaat verkopen. Vuistregel is dat je van die investering ongeveer de helft terugziet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192342365
Koop gewoon wat je zelf mooi vindt? In een kleiner huis is het idd zo dat het er allemaal nog wat kleiner uit gaat zien.

Glimmend wit is sowieso niet mooi. Koop dan iets van een crème kleur.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2020 20:02:18 (Niet goed OP gelezen. ) ]
pi_192342385
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is niet slim om je keuken te verbouwen voordat je je huis gaat verkopen. Vuistregel is dat je van die investering ongeveer de helft terugziet.
paar nieuwe frontjes kosten de kop niet, en dan lijkt het ineens wat.

Lekker boeiend dat het houtwerk daar achter 30 jaar oud is ;)
pi_192343826
Dit is mijn oude keuken dus er moet echt wel iets veranderd worden,
al zijn het inderdaad maar nieuwe frontjes.
En de gaspitten kunnen natuurlijk ook niet meer.

Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_192343953
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:59 schreef Fokkiebaby het volgende:
Dit is mijn oude keuken dus er moet echt wel iets veranderd worden,
al zijn het inderdaad maar nieuwe frontjes.
En de gaspitten kunnen natuurlijk ook niet meer.

[ afbeelding ]
Wat voor keuken gaat de koper er in zetten?
  zondag 29 maart 2020 @ 21:11:59 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192344237
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:59 schreef Fokkiebaby het volgende:
Dit is mijn oude keuken dus er moet echt wel iets veranderd worden,
al zijn het inderdaad maar nieuwe frontjes.
En de gaspitten kunnen natuurlijk ook niet meer.

[ afbeelding ]
De vraag is aan wie je denkt te verkopen, daar zou je je keus op af moeten stemmen.

Ik zou overigens eerder iets doen aan de achterwand! Daar heeft Ikea hele mooie oplossingen voor die je veel minder kosten dan nieuwe frontjes. Wij hebben onze bovenkastjes eruit gesloopt, nieuwe achterwand gezet en vervolgens open planken als bovenkastjes. Heeft 500 euro gekost en het ziet er veel groter en moderner uit.
Resistance is futile.
pi_192346689
Als die achterwand groene tegeltjes heeft, dan zou ik daar eerder iets aan doen :X
Somebody that I used to know
pi_192346793
Degene die je huis koopt zal het waarschijnlijk naar eigen smaak verbouwen en/of aanpassen, so why bother? Veel plezier op je eigen nieuwe woonplek alvast!
P.S. ik vind de groene tegels het leukste van de hele foto
pi_192346833
Dit is vrij eenvoudig op te leuken maar eerlijk gezegd zou ik dat de zorgen van de koper maken
  zondag 29 maart 2020 @ 23:27:30 #11
338319 ZarB
Piña colada
pi_192346869
Je kunt een keuken tot in ieder detail precies zo maken zoals jij het wilt hoor _O- hoogglans wit is lelijk. Uberhaupt wit. Zwart _O_

Wij gaan ons huis ook verkopen en kregen de tip om echt geen geld te investeren in dat soort zaken. Dikke kans dat de koper een andere smaak heeft en alsnog gaat verbouwen. Een keuken of badkamer zorgt niet voor waardevermeerdering.

Je kunt iig de tegeltjes vervangen. Gewoon dat het net ff wat strakker oogt, maar geef er niet teveel geld aan uit.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192347218
Hooguit tegeltjes vervangen. (Plaat ervoor oid)
Nieuwe keuken heeft geen zin, die klapt de koper er toch wel in.
Alius aliud dicit
pi_192348844
Met de prijs die ik wil vragen heeft de koper geen geld over om er een nieuwe keuken in te zetten
:)
Het moet echt een soort turn key met wow factoren worden.
Ik moet denk ik zo'n zwarte keuken maar eens in het echie gaan bekijken.
Wie herinnert zich de matzwarte auto's van een paar jaar geleden nog?
Het leek net of ze nog in de grondverf stonden.
Inmiddels zijn ze zo goed als uit het straatbeeld verdwenen.



[ Bericht 0% gewijzigd door Fokkiebaby op 30-03-2020 05:27:55 ]
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_192348861
quote:
P.S. ik vind de groene tegels het leukste van de hele foto
Maar zou je er 7 ton voor betalen, voor zo'n woning met een groene tegel keuken?!

Het betreft een jaren dertig bouwsel en de vorige eigenaar vond de groene tegeltjes in die stijl passen.
Wacht maar tot je de vloer ziet, daar heeft de mijn voorganger m.i. de echte flater geslagen

Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_192348868
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 05:27 schreef Fokkiebaby het volgende:
Maar zou je er 7 ton voor betalen, voor zo'n woning met een groene tegel keuken?!
Dat ligt eraan waar het bouwsel staat en hoe groot het is.
So we just called him Fred too
  maandag 30 maart 2020 @ 05:32:06 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192348872
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 05:17 schreef Fokkiebaby het volgende:
Met de prijs die ik wil vragen heeft de koper geen geld over om er een nieuwe keuken in te zetten
:)
Het moet echt een soort turn key met wow factoren worden.
Ik moet denk ik zo'n zwarte keuken maar eens in het echie gaan bekijken.
Wie herinnert zich de matzwarte auto's van een paar jaar geleden nog?
Het leek net of ze nog in de grondverf stonden.
Inmiddels zijn ze zo goed als uit het straatbeeld verdwenen.

[ afbeelding ]
Mat zwarte keukens zijn super trendy en sjiek. Hoogglans wit was 2 jaar geleden al voorbij.
Resistance is futile.
  maandag 30 maart 2020 @ 05:37:01 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192348883
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 05:17 schreef Fokkiebaby het volgende:
Met de prijs die ik wil vragen heeft de koper geen geld over om er een nieuwe keuken in te zetten
:)
Het moet echt een soort turn key met wow factoren worden.
Ik moet denk ik zo'n zwarte keuken maar eens in het echie gaan bekijken.
Wie herinnert zich de matzwarte auto's van een paar jaar geleden nog?
Het leek net of ze nog in de grondverf stonden.
Inmiddels zijn ze zo goed als uit het straatbeeld verdwenen.

[ afbeelding ]
Mat zwarte keukens zijn super trendy en sjiek. Hoogglans wit was 2 jaar geleden al voorbij.
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 05:27 schreef Fokkiebaby het volgende:

[..]

Maar zou je er 7 ton voor betalen, voor zo'n woning met een groene tegel keuken?!

Het betreft een jaren dertig bouwsel en de vorige eigenaar vond de groene tegeltjes in die stijl passen.
Wacht maar tot je de vloer ziet, daar heeft de mijn voorganger m.i. de echte flater geslagen

[ afbeelding ]
7 ton met wow factoren en dan denken over een witte hoogglans keuken :+ .
Resistance is futile.
pi_192348889
quote:
De vraag is aan wie je denkt te verkopen, daar zou je je keus op af moeten stemmen.

Mee eens. En ik ben bang dat aspirant kopers momenteel zo'n matzwarte keuken willen
:?
Makelaars en stylisten hebben daar in de regel kijk op,
(Grijs)groen wordt ook als modekleur voor 2020 genoemd.
Mijn angst is dat het over een paar jaar wéér anders is met de kleuren
Mode is wellicht per definitie afschuwelijk en bizar
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_192348896
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 05:41 schreef Fokkiebaby het volgende:
Mee eens. En ik ben bang dat aspirant kopers momenteel zo'n matzwarte keuken willen
[...]
Mijn angst is dat het over een paar jaar wéér anders is met de kleuren
Mode is wellicht per definitie afschuwelijk en bizar
Ga je nú verbouwen om over een paar jaar te verkopen?
So we just called him Fred too
pi_192348900
quote:
7 ton met wow factoren en dan denken over een witte hoogglans keuken :+ .
LOL ja. Ik loop kennelijk hopeloos achter de feiten aan :)
Eerlijk gezegd vond ik zo'n hoogglans keuken ook al niet zo mooi.
De woning die ik aan het renoveren ben is gebouwd in de jaren 30.
Dat betekent wel veel ruimte en licht.
Misschien moet ik er maar aan wennen aan dat zwart.
Of er dwars tegen in gaan,
maar mijn ervaring is dat Nederlanders met geld behoudende smaak hebben.
Stond het gebouw in New York dan had ik meer gedurfd.
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_192348902
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 05:47 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Ga je nú verbouwen om over een paar jaar te verkopen?
De verbouwing zal in delen plaats moeten vinden om financiële redenen. En om het feit dat de woning nu nog bewoond is. Ik had al een ontwerp van de keuken gemaakt want dat kost geen geld, enkel tijd. Goed dat ik nog niet begonnen was met de uitvoering :)
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_192348909
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 05:52 schreef Fokkiebaby het volgende:
De verbouwing zal in delen plaats moeten vinden om financiële redenen. En om het feit dat de woning nu nog bewoond is.
Dan zou ik je plan nog eens heroverwegen. Je zit dan én jaren in de rommel én je loopt altijd achter de feiten aan(je moet steeds weer alles updaten om aan de wow-factor te blijven voldoen) én dan moet je nog hopen dat iemand op dat moment het gewenste bedrag weer neerleggen.
So we just called him Fred too
  maandag 30 maart 2020 @ 06:10:54 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192348924
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 05:41 schreef Fokkiebaby het volgende:

[..]

Mee eens. En ik ben bang dat aspirant kopers momenteel zo'n matzwarte keuken willen
:?
Makelaars en stylisten hebben daar in de regel kijk op,
(Grijs)groen wordt ook als modekleur voor 2020 genoemd.
Mijn angst is dat het over een paar jaar wéér anders is met de kleuren
Mode is wellicht per definitie afschuwelijk en bizar
Wie is je koper dan? Groen is prachtig op de muren maar in een keuken is het té trendgevoelig.
Resistance is futile.
  maandag 30 maart 2020 @ 06:12:06 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192348926
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 05:52 schreef Fokkiebaby het volgende:

[..]

De verbouwing zal in delen plaats moeten vinden om financiële redenen. En om het feit dat de woning nu nog bewoond is. Ik had al een ontwerp van de keuken gemaakt want dat kost geen geld, enkel tijd. Goed dat ik nog niet begonnen was met de uitvoering :)
Wanneer denk je te gaan verkopen?
Resistance is futile.
  maandag 30 maart 2020 @ 06:26:30 #25
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_192348947
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 05:27 schreef Fokkiebaby het volgende:

[..]

Maar zou je er 7 ton voor betalen, voor zo'n woning met een groene tegel keuken?!

Het betreft een jaren dertig bouwsel en de vorige eigenaar vond de groene tegeltjes in die stijl passen.
Wacht maar tot je de vloer ziet, daar heeft de mijn voorganger m.i. de echte flater geslagen

[ afbeelding ]
Pff voor zeven ton verwacht ik een woning dat ruim genoeg is dat mijn wasmachine niet in de keuken hoeft te staan. En wat een mini koelkast . Hopelijk is er plek voor een grotere? Ik hou persoonlijk wel van kleurtjes maar de meeste mensen niet dus als je nog geen verkoper hebt kun je die beter weg doen ja. Maar de kastdeurkleur is lelijk en daar stoor ik mij meer aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door madeliefff op 30-03-2020 06:45:50 ]
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  maandag 30 maart 2020 @ 06:38:47 #26
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_192348955
Waarom geef je ze dan niet gewoon korting ipv een keukenblok als ze geen geld hebben voor een keukenblok.

En een witte simpele keukenblok van deze tijd met andere achterwand is ook al beter dan dit blok. Dan is het geen droomkeuken maar wel minder uitgesproken en een makkelijker te accepteren product ( ik kan ffe niet op het woord komen :p )
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  maandag 30 maart 2020 @ 06:39:50 #27
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192348956
Ik zou hem authenthiek jaren '30 stylen. Dat is het enige wow dat past in zo'n woning en het enige dat zo'n hok voor 7 ton rechtvaardigt. Je koopt toch geen echt jaren '30 pand als er een lelijke jaren '20 keuken in zit, die je in elk pand kunt vinden of anders eenvoudig zelf kunt plaatsen?
  maandag 30 maart 2020 @ 09:00:07 #28
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_192349631
Ik zou bovendien de indeling wijzigen, zo’n recht blok spreekt minder aan dan een hoekkeuken. Maar het valt of staat met de periode waarin je wilt verkopen. Ik zou niet de komende jaren (!) verbouwen als je het turn-key wilt verkopen, maar nu een grote verbouwklapper slaan en dan meteen de verkoop in.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 30 maart 2020 @ 09:21:44 #29
248821 Rauw.
op je bord.
pi_192349864
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 05:17 schreef Fokkiebaby het volgende:
Met de prijs die ik wil vragen heeft de koper geen geld over om er een nieuwe keuken in te zetten
:)
Wat ik ook wel eens gezien heb:
Een keukentegoed van "nieuwprijs keuken" bij de koop van een huis. zodat de koper in z'n eigen stijl een keuken kan uitkiezen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_192349937
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:00 schreef monsterd. het volgende:
Ik zou bovendien de indeling wijzigen, zo’n recht blok spreekt minder aan dan een hoekkeuken. Maar het valt of staat met de periode waarin je wilt verkopen. Ik zou niet de komende jaren (!) verbouwen als je het turn-key wilt verkopen, maar nu een grote verbouwklapper slaan en dan meteen de verkoop in.
Ik heb inderdaad de indeling al gewijzigd (in mijn ontwerp dan)
We weten nog niet wat de invloed van de coronacrisis op de huizenmarkt zal zijn.
Ik had vóór de lockdown diverse aspirant kopers maar nu is het weer even stil (logisch).
Ik heb mezelf voorgenomen vóór zomer 2025 te verkopen, maar zelfs al zou ik nooit verkopen dan zou dat op zich geen probleem zijn.
Verbouwen kan alleen als mijn huurders weg gaan en ik heb geen geld genoeg om ze uit te kopen.
Bovendien, als mijn huurders er uit gaan valt mijn bron van inkomsten weg en dus ook mijn geld voor de verbouwing.

Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
  maandag 30 maart 2020 @ 09:35:43 #31
338319 ZarB
Piña colada
pi_192350034
7 ton? Ik dacht aan de keuken te zien dat dit een gemiddeld appartementje betrof in de randstad ofzo? En een wasmachine in de keuken. Voor 7 ton?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192350038
quote:
Pff voor zeven ton verwacht ik een woning dat ruim genoeg is dat mijn wasmachine niet in de keuken hoeft te staan.
Er zijn 2 wasmachines. Eentje in de keuken beneden en eentje in de badkamer boven. Heel ruim is de woning niet, maar de locatie is erg gewild.
quote:
En wat een mini koelkast . Hopelijk is er plek voor een grotere?
Is in mijn ontwerp al aan gedacht. Alleen denk ik dat de Amerikaan die ik uitkoos niet de trapbocht kan maken :) Ik heb ook aan een Smeg gedacht. Bij diverse buren in de keuken zien staan en toen vond ik hem toch te log.



quote:
Ik hou persoonlijk wel van kleurtjes maar de meeste mensen niet dus als je nog geen verkoper hebt kun je die beter weg doen ja. Maar de kastdeurkleur is lelijk en daar stoor ik mij meer aan.
Momenteel zie ik in de buurt waarin ik wil verkopen voor de prijs waarvoor ik wil verkopen eigenlijk alleen zo'n beetje dit:



Bovenstaande keuken uit woning gebouwd in 1922 bij mij in de buurt
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_192350099
quote:
[..]

Wie is je koper dan? Groen is prachtig op de muren maar in een keuken is het té trendgevoelig.
Groen zou op zich in de jaren '30 stijl passen. Daar had de vorige eigenaar in feite geen ongelijk in. Alleen bij een groen tegeltje op de muur had dan een granieten vloer gemoeten om in stijl te blijven. Nu is de oude keuken nét niet goed en dus helemaal fout.
Mijn huurders vinden hem overigens niet lelijk. Maar een huurder is geen koper.
Wie mijn koper is weet ik nog niet.
Makelaars en stylisten weten dat vaak wel daarom kijk ik op Funda voor inspiratie.
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_192350125
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 06:39 schreef Lunatiek het volgende:
Ik zou hem authenthiek jaren '30 stylen. Dat is het enige wow dat past in zo'n woning en het enige dat zo'n hok voor 7 ton rechtvaardigt. Je koopt toch geen echt jaren '30 pand als er een lelijke jaren '20 keuken in zit, die je in elk pand kunt vinden of anders eenvoudig zelf kunt plaatsen?
Ik heb daar ook aan gedacht. De woning heeft nog diverse details uit die tijd en die zou ik graag behouden. Ik zou het leuk vinden om te verkopen aan iemand die de originele details kan waarderen. Maar iedereen die richting mijn vraagprijs wil betalen is natuurlijk mijn favoriete koper :)
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
  maandag 30 maart 2020 @ 09:44:52 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192350141
Dus je hebt er tot 2025 huurders inzitten, geen geld en wil er een hele trendy keuken inzetten? Die eerst 5 jaar door de huurders gebruikt gaat worden?
Mensen die 7 ton kunnen neerleggen willen geen cent meer neerleggen voor een gebruikte keuken van 5 jaar oud in verouderde stijl. Houd dat geld liever in je zak.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192350155
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:35 schreef ZarB het volgende:
7 ton? Ik dacht aan de keuken te zien dat dit een gemiddeld appartementje betrof in de randstad ofzo? En een wasmachine in de keuken. Voor 7 ton?
Er zijn twee wasmachines.
Eentje op de bovenverdieping in de badkamer en eentje op de benedenverdieping in de keuken.
De maisonnette bevindt zich in één van de meest gewilde buurten van Nederland.
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_192350185
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:44 schreef LXIV het volgende:
Dus je hebt er tot 2025 huurders inzitten, geen geld en wil er een hele trendy keuken inzetten? Die eerst 5 jaar door de huurders gebruikt gaat worden?
Mensen die 7 ton kunnen neerleggen willen geen cent meer neerleggen voor een gebruikte keuken van 5 jaar oud in verouderde stijl. Houd dat geld liever in je zak.
Mijn huurders mogen blijven zo lang als ze willen, dat schrijft de wet voor.
Maar mijn ervaring is dat geen enkele huurder eeuwig blijft zitten.
Daarna kan ik gaan verbouwen en dat moet ik snel doen voordat mijn geld op is :)
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
  maandag 30 maart 2020 @ 09:47:58 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192350188
Ik mijn huis van een vergelijkbare prijsklasse zaten een badkamer en keuken van 40 jaar oud. Ik vond dat prima, want zo wist ik dat ik geen geld ging betalen voor dingen die ik er toch uit ging slopen. Beter een keuken van 40 jaar oud dan een van 5 jaar oud.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192350204
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:21 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Wat ik ook wel eens gezien heb:
Een keukentegoed van "nieuwprijs keuken" bij de koop van een huis. zodat de koper in z'n eigen stijl een keuken kan uitkiezen.
Dat gaat bij de prijs die ik wil vragen niet werken. Ik praat hier over de bovenkant van de markt.
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
  maandag 30 maart 2020 @ 09:49:08 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192350209
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:47 schreef Fokkiebaby het volgende:

[..]

Mijn huurders mogen blijven zo lang als ze willen, dat schrijft de wet voor.
Maar mijn ervaring is dat geen enkele huurder eeuwig blijft zitten.
Daarna kan ik gaan verbouwen en dat moet ik snel doen voordat mijn geld op is :)
Ok, dus eigenlijk is het een probleem van later zorg.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192350213
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2020 06:12 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wanneer denk je te gaan verkopen?
Tussen nu en zomer 2025. Maar als ik tijdens mijn leven niet verkoop zou dat ook geen ramp zijn.
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_192350242
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok, dus eigenlijk is het een probleem van later zorg.
Of niet. Want één van de huurders wil al langer weg. Alleen weet hij het zelf nog niet LOL.
De coronacrisis strooit roet in mijn eten.
Ondertussen houd ik Funda in de gaten voor de concurrentie, en ineens zag ik overal die zwarte keuken waar het voorheen nog wit glimmend was. Terug naar de tekentafel dus...
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_192350355
quote:
[..]

Wie is je koper dan?
Daarnet schreef ik wel dat ik dat niet weet, maar op de statistieken van mijn website wordt vermeld dat er voornamelijk vrouwen van tussen de 25 en 34 jaar kijken. De volgende groep is tussen de 55 en 64 jaar.
Ik realiseer me dat kijkers nog geen kopers zijn. Kunnen ook makelaars of verkopers zijn die de concurrentie verkennen net als ik.

Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_192350401
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 06:39 schreef Lunatiek het volgende:
Ik zou hem authenthiek jaren '30 stylen. Dat is het enige wow dat past in zo'n woning en het enige dat zo'n hok voor 7 ton rechtvaardigt. Je koopt toch geen echt jaren '30 pand als er een lelijke jaren '20 keuken in zit, die je in elk pand kunt vinden of anders eenvoudig zelf kunt plaatsen?
Dit.

Mat zwart, brrr. Ziet er voor mij uit als goedkope schoolborfkrijtverf. En maakt donker/klein.

Misschien wel sjiek, maar ik denk dat het heel trendgevoelig is
Somebody that I used to know
pi_192350410
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:47 schreef LXIV het volgende:
Ik mijn huis van een vergelijkbare prijsklasse zaten een badkamer en keuken van 40 jaar oud. Ik vond dat prima, want zo wist ik dat ik geen geld ging betalen voor dingen die ik er toch uit ging slopen. Beter een keuken van 40 jaar oud dan een van 5 jaar oud.
Interessant dat je er op die manier tegenaan kijkt.
Alles draait wat dat betreft om wat mijn buurtgenoten met hun huizen in de verkoop doen.
Als mijn buren er een nieuwe keuken in knallen, moet ik dat helaas ook doen, anders kiest de koper voor het huis van mijn buren.
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_192350572
quote:
Dit.

Mat zwart, brrr. Ziet er voor mij uit als goedkope schoolborfkrijtverf. En maakt donker/klein.

Misschien wel sjiek, maar ik denk dat het heel trendgevoelig is
Dat vind ik dus eigenlijk ook. Matzwart en matwit wekken bij mij altijd de indruk dat de boel pas in de grondverf staat en nog afgewerkt moet worden :)
Ik zal een keuze moeten maken. De afwerking zal minimaal zo goed moeten zijn als een huis dat verderop te koop staat, en eigenlijk beter. Dus óf het modernste van het modernste, óf inderdaad gokken op een koper die jaren '30 stijl charmant vindt.
Dit geschreven hebbende, moet ik opmerken dat de vorige eigenaar op zijn manier in jaren '30 stijl heeft geprobeerd te blijven wat m.i. jammerlijk is mislukt.

Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_192350687
Da’s geen mislukte jaren 30 stijl, da’s een vreselijk goedkoop ratjetoe. De groene tegeltjes vind ik prachtig, maar de rest is doffe ellende die me aan een rommelig studentenhuis doet denken.
Tzt ga je naar wat keukenzaken/ikea en laat je hen dingen tekenen en dan zie je wel weer verder.
pi_192350692
Kiezen voor jaren '30 stijl kan best riskant zijn.
Ik zal dan toch voornamelijk met moderne middelen moeten werken, of custom made, maar custom made is duur.
En een moderne keuken in jaren '30 stijl kan ook nét verkeerd uitpakken.
Ik vond onderstaand plaatje.
Overigens wél met Amerikaanse koelkast die waarschijnlijk toch niet door mijn trapbocht past :)

Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_192350732
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:21 schreef Fokkiebaby het volgende:
Kiezen voor jaren '30 stijl kan best riskant zijn.
Ik zal dan toch voornamelijk met moderne middelen moeten werken, of custom made, maar custom made is duur.
En een moderne keuken in jaren '30 stijl kan ook nét verkeerd uitpakken.
Ik vond onderstaand plaatje.
Overigens wél met Amerikaanse koelkast die waarschijnlijk toch niet door mijn trapbocht past :)

[ afbeelding ]
Ieuw, hoe Amerikaans wil je het hebben? Brrr, zulke ellende zie ik ook vaak bij de Bouwbroers op tv.
Maar kijk eens rond op funda bij jaren 30 huizen en doe daar inspiratie op, en dan niet alleen in je eigen buurt, maar gewoon door heel Nederland. Dan zie je prachtige dingen en ook veel voorbeelden van hoe het niet moet.
  maandag 30 maart 2020 @ 10:25:07 #50
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_192350736
Geen verstand van stijl hier maar een oven en koelkast naast elkaar is soberso een no go.
And so is the past
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')