Er liggen er nu 977. Het kraakt. Aan alle kanten. Dat er nog enkele plekken zijn wil niet zeggen dat het goed gaat he.quote:Op zondag 29 maart 2020 19:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat zien we dan wel weer. Tot nu is het nog goed gegaan terwijl er geroepen werd dat we vandaag al te weinig plaats zouden hebben op de IC. Ik leef gewoon van dag tot dag.
quote:Op zondag 29 maart 2020 19:47 schreef polderturk het volgende:
Ik begin door al dat slechte nieuws te hyperventileren. Hebben meer mensen daar last van?
Bron: NOSquote:Burgemeester Jack Mikkers van Den Bosch adviseert het kabinet om de coronamaatregelen nog tot zeker 1 mei te verlengen. Mikkers, die ook voorzitter is van de Veiligheidsregio Brabant-Noord, deed zijn oproep in het actualiteitenprogramma 1Vandaag. Volgens hem kunnen de maatregelen ook niet "met een big bang worden afgeschaft".
Het kabinet besluit dinsdag of de maatregelen worden verlengd.
Lijkt mij ook. Piek medio april, dat begrijp ik. Maar het aantal... Verwacht het RIVM een derde golf?quote:Op zondag 29 maart 2020 19:48 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens vraag ik me af hoe ze aan 2500 komen, want ze communiceren zelf:
[..]
https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus
Ervan uitgaande dat op een gegeven moment de instroom net zo groot is als de uitstroom zou je dan toch max op 23*80 = 1840 patiënten komen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:https://eu.cincinnati.com(...)lization/2935414001/
The FDA-authorized Battelle can sterilize 10,000 surgical masks in Ohio each day. Battelle said it has the capacity to sterilize 160,000 masks in the state daily.
The FDA sent a letter to Battelle on Saturday, authorizing the decontamination of 10,000 masks per day at Battelle's headquarters. The letter says Battelle must provide a plan and supportive data before an additional scale-up. The letter does not address why Battelle can decontaminate only 10,000 masks daily instead of its full capacity.
Het is als iemand die van 100 hoog naar beneden springt en bij verdieping 60 roept: gaat prima, ik leef nog.quote:Op zondag 29 maart 2020 19:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Er liggen er nu 977. Het kraakt. Aan alle kanten. Dat er nog enkele plekken zijn wil niet zeggen dat het goed gaat he.
Het zou pas goed gaan als er elke dag minder en minder mensen in het ziekenhuis en op de IC kwamen en het einde in zicht was.
Dat is nog lang niet het geval. Dus ik vind het eigenlijk helemaal niet goed gaan.
daar zullen wel goede redenen voor zijn.quote:Op zondag 29 maart 2020 19:59 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat voor raar regels-zijn-regels spelletje speelt de FDA?
Dus bedrijf Battelle mag dagelijks maar 10k maskers ontsmetten terwijl ze de capaciteit hebben voor 160k, maar krijgen niet de FDA toestemming hiervoor
[..]
Waarvan 21 in één district van Istanbul...ik neem het met en ongezonde dosis zout.quote:Op zondag 29 maart 2020 19:47 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
23 doden in Turkije? Dat doen ze netjes met zoveel mensen (80 miljoen).
Hier in NL met 17 miljoen zitten we al op 100...
dat heb ik vaker gehoord en dan uiteindelijk na afloop viel het allemaal mee. De eerste keer dat ik dit hoorde was bij het jaar 2000, daarna wo3 bij 9/11 en de atoomwapens van irak en ga zo maar door....quote:Op zondag 29 maart 2020 20:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is als iemand die van 100 hoog naar beneden springt en bij verdieping 60 roept: gaat prima, ik leef nog.
Terwijl het al duidelijk was waar het zou eindigen toen diegene sprong. Dat is hier nu ook. De vraag is alleen wanneer het fout gaat.
quote:Op zondag 29 maart 2020 19:59 schreef THEFXR het volgende:
Israeli doctor in Italy says new, innovative treatments ‘flattening the curve’
https://www.timesofisrael(...)lattening-the-curve/
Wow!quote:One technique he said had yielded dramatic results was to have patients lie on their stomach instead of on their back while on a ventilator. “Suddenly the oxygen level in the blood jumped by hundreds of percents,” he said.
Dat doen ze toch al weken overal?quote:
Is alleen maar goed; door te hyperventileren wordt je bloed alkalischer en daar kan het virus niet tegen!quote:Op zondag 29 maart 2020 19:47 schreef polderturk het volgende:
Ik begin door al dat slechte nieuws te hyperventileren. Hebben meer mensen daar last van?
En zeker niet de lui die van die nepgangstergebaartjes maken de hele tijd, zoals op dat filmpje. Knurften.quote:Op zondag 29 maart 2020 19:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Geen grote verrassing, genoeg van de prof-voetballers stonden echt niet vooraan toen het uitgedeeld werd...
bij schevenigen?quote:Op zondag 29 maart 2020 20:04 schreef _I het volgende:
Nu op het nieuws.
RIVM verwacht dat de aantallen opnames stijgen, maar Brabant laat een daling zien.
Zuid-Holland stijgt sterker dan de rest van het land.
Ja wij kijken ookquote:Op zondag 29 maart 2020 20:05 schreef _I het volgende:
Nieuws: Medicijnen dreigen op te raken, hoewel de vraag stijgt.
Tot nu toe hebben ze t nog gered, daar heb ik t over. Wat helpt t om maar steeds te roepen dat het fout gaat ? Het is al erg genoeg als dat daadwerkelijk zo is. Nu is het gelukkig nog niet zo ver. Mja ik heb ook altijd al een hekel gehad aan ongeluk voorspellingen.quote:Op zondag 29 maart 2020 19:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Er liggen er nu 977. Het kraakt. Aan alle kanten. Dat er nog enkele plekken zijn wil niet zeggen dat het goed gaat he.
Het zou pas goed gaan als er elke dag minder en minder mensen in het ziekenhuis en op de IC kwamen en het einde in zicht was.
Dat is nog lang niet het geval. Dus ik vind het eigenlijk helemaal niet goed gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |