abonnement Unibet Coolblue
pi_192335257
Ik ben best een loner. Dat wil zeggen dat ik me alleen prima kan vermaken. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van een biertje in de kroeg en van gezelligheid, maar een middag met een boek, een game of zinnenprikkelend beeldmateriaal is voor mij ook prima.

Daarnaast ben ik kalend, wat betekent dat ik m'n haar millimeter met een tondeuse. Geen kappersproblematiek voor mij.

Ervaren jullie ook dat bepaalde nadelen nu voordelen zijn geworden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2020 12:44:50 ]
  zondag 29 maart 2020 @ 12:45:08 #2
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_192335271
Ik kan ineens heel veel sparen voor de bruiloft omdat ik thuis toch niks uitgeef
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  zondag 29 maart 2020 @ 12:47:01 #3
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_192335307
Normaal gesproken gaf ik wat geld uit voor koffie op het station, eten tijdens de lunchpauze en moest ik mijn reiskosten voorschieten. Met het thuiswerken en thuisblijven bespaar ik deze kosten.
pi_192335462
Ik hoef me niet meer kut te voelen in het weekend als er niemand is om iets mee te doen, want iedereen zit thuis. Dus geen FOMO :P
pi_192335665
lekker heel de dag thuis met t gezin, snap niet dat mensen in deze tijden elkaar t hoofd in willen slaan als ze thuis zitten. Het toont mooi aan dat de huidige mens helemaal geen hobbies heeft of weet wat die met zn vrije tijd moet doen.
pi_192335684
Het is hier heerlijk rustig in de supermarkt (als je een beetje de tijdstippen in de gaten houdt). Mensen pakken waar ze voor komen en geen geneuzel en hangouderen bij de koffiemachine.

Het is op straat lekker rustig voor kort rondje te wandelen of fietsen.
Geen verplichte omgang met collega's in de kantoortuin.
Geen reistijd naar het werk (OV).
Tijd om te gamen onder werktijd, ipv op de lege momenten van je werk doelloos te internetten.
Goede koffie (nadeel meer kosten: koffie, wc papier, verwarming, licht).
Eigen WC.
Genoeg tijd om lekkere avondmaaltijden te maken.
Nog laat in de avond een film opzetten.
Niet naar de kapper hoeven.

ja, ik kan nog wel ff doorgaan :)
Always look on the bright side of life
pi_192335701
Voor mij is er werkelijk niets veranderd.
Nou ja, ik moet 's zaterdags zorgen dat ik vroeg in de super sta.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_192336004
Ik ga mijn haren ook afscheren
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_192336356
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:15 schreef marc0871 het volgende:
Voor mij is er werkelijk niets veranderd.
Nou ja, ik moet 's zaterdags zorgen dat ik vroeg in de super sta.
Voor het ouderen uurtje? :+
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  zondag 29 maart 2020 @ 14:18:16 #10
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_192336616
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:13 schreef Roman_Craig het volgende:
Het is hier heerlijk rustig in de supermarkt (als je een beetje de tijdstippen in de gaten houdt). Mensen pakken waar ze voor komen en geen geneuzel en hangouderen bij de koffiemachine.

Je moet er alleen geen corona oplopen.

M'n ouders griezelen bij de gedachte dat ik nog weleens een winkel in zou kunnen lopen (omgekeerd ook wel, maar ik wil ze ook weer niet opsluiten :') ).
pi_192336694
Ja je spaart veel geld nu, omdat je het toch niet uit kunt geven.... mits je niet je baan en dus inkomen verloren hebt. Maar dat is ook zo'n beetje het enige voordeel.

Voor de rest is het een grote deprimerende crisis: een financiële crisis, vind ik niet zo erg. Merk ik als klootjesvolk toch niks van. Wel die dikkoppen die allemaal ontslagen worden :)
pi_192336759
Ik zie weinig voordelen eerlijk gezegd.
Eh.
pi_192336799
Geld sparen terwijl er 5 triljoen wordt bij-geprint. :') 3 Maanden van je leven afschrijven omdat je enkel binnen zit.

Enige voordeel misschien dat het hyper-kapitalisme op de schop gaat.
  zondag 29 maart 2020 @ 14:36:46 #14
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_192336806
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:44 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Ik ben best een loner. Dat wil zeggen dat ik me alleen prima kan vermaken. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van een biertje in de kroeg en van gezelligheid, maar een middag met een boek, een game of zinnenprikkelend beeldmateriaal is voor mij ook prima.

Daarnaast ben ik kalend, wat betekent dat ik m'n haar millimeter met een tondeuse. Geen kappersproblematiek voor mij.

Ervaren jullie ook dat bepaalde nadelen nu voordelen zijn geworden?
Dit had mijn verhaal kunnen zijn, al zit ik thuis met een zieke vrouw. Ik heb al jaren getraind om zonder mokken binnen te kunnen zitten en stiekem geniet ik daar van. Toch vind ik het vreselijk wat er allemaal aan de hand is, maar het is ergens ook weer interessant om te zien hoe de wereld hier mee omgaat.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_192336880
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:59 schreef Kalgoorlie het volgende:
Ik hoef me niet meer kut te voelen in het weekend als er niemand is om iets mee te doen, want iedereen zit thuis. Dus geen FOMO :P
Krijg je niet juist last van FOMO, omdat je je afvraagt of anderen niet stiekem tóch dingen aan het doen zijn?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 29 maart 2020 @ 14:44:44 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192336905
Het beste vind ik dat mensen hun prioriteiten weer op orde krijgen. Ik hoor niemand meer over zwarte piet of over genderneutrale toiletten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_192336913
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:58 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Voor het ouderen uurtje? :+
Zo oud ben ik nou ook nog weer niet :+
Maar het wilde wel eens gebeuren dat ik om 16:30 er pas aan ging denken dat de boodschappen nog gedaan moesten worden.
In het verleden kwam ik daar vaak nog goed mee weg.
Toen ik 2 weken geleden om 13:45 in de winkel kwam, was het vlees op, het brood, de meeste verse groente, pasta, rijst en nog meer vakken die grote gaten vertoonden.

Vorige week was ik net na achten in de winkel.
Nog steeds grote gaten en lege rekken, maar wat ik nodig had, was er.
Nu was ik er even voor negen.
Geen centje pijn.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 29 maart 2020 @ 15:21:39 #18
338319 ZarB
Piña colada
pi_192337400
Veel sparen!

En op een of andere manier veel meer contact met familie en vrienden via skype, omdat toch iedereen thuis zit. Niemand hoeft meer wat dus als je random iemand belt via skype is de kans groot dat ze opnemen :D Normaal skype ik nooit.

Het is allemaal heel basic. Niemand maakt echt wat mee momenteel, maar dat maakt het allemaal wat relaxter.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 29 maart 2020 @ 15:22:11 #19
338319 ZarB
Piña colada
pi_192337409
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:45 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Ik kan ineens heel veel sparen voor de bruiloft omdat ik thuis toch niks uitgeef
Gefeliciteerd Aber, wie is de gelukkige? *O*
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 29 maart 2020 @ 15:41:56 #20
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_192337723
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:22 schreef ZarB het volgende:

[..]

Gefeliciteerd Aber, wie is de gelukkige? *O*
Bedankt. Het is Pierre (zie 10.000 klbtopics)
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_192337844
Dat ik nu niet meer awkward hoef te vertellen wat mijn weekendplannen zijn (geweest) tegen collega's.
pi_192338496
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:12 schreef funnywell het volgende:
lekker heel de dag thuis met t gezin, snap niet dat mensen in deze tijden elkaar t hoofd in willen slaan als ze thuis zitten. Het toont mooi aan dat de huidige mens helemaal geen hobbies heeft of weet wat die met zn vrije tijd moet doen.
Met dat laatste mee eens. Maar ik kan me best voorstellen dat mensen met kinderen, die ook nog moeten thuiswerken, niks gedaan krijgen. Dat is ook waarom mannen nog niet zoveel papa-verlof opnemen volgens mij, die gaan naar het werk voor hun rust ;)

quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:18 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Je moet er alleen geen corona oplopen.

M'n ouders griezelen bij de gedachte dat ik nog weleens een winkel in zou kunnen lopen (omgekeerd ook wel, maar ik wil ze ook weer niet opsluiten :') ).
Dat klopt, maar persoonlijk kan ik me daar niet druk om maken. De regels volgen en hygiënisch blijven. Verder is het wat het is.
  zondag 29 maart 2020 @ 16:55:55 #23
338319 ZarB
Piña colada
pi_192338853
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:41 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Bedankt. Het is Pierre (zie 10.000 klbtopics)
Ah ja, ik heb wel eens wat voorbij zien komen! ^) Félicitations pour tes fiançailles, dan maar 8-)
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192338872
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:45 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Ik kan ineens heel veel sparen voor de bruiloft omdat ik thuis toch niks uitgeef
Bruiloft?

*O* Ge-feli-cit-eerd, Abertje *O*
pi_192338889
Ik heb de vaste lasten hier en daar gefilterd.
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')