abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192331478
Ik zie vaak situaties waarbij een groepje vreemden elkaar voor het eerst ontmoeten er altijd wel een soort hiërarchie ontstaat. Er is dan altijd wel één die een 'hoge status' krijgt in de groep en waar iedereen mee aan probeert te pappen. Zulke types praten veel, nemen te leiding en zijn op een positieve manier dominant dat het anderen ook aantrekt.
Aan de andere kant van het spectrum heb je weer de personen die sociaal onhandig zijn maar ook geen initiatief (durven) tonen. Daartussen in zit dan nog een groep mensen, waaronder mijzelf die zelf wel actief initiatief neemt tot contact maar genegeerd/afgewimpeld wordt omdat mensen liever luisteren/praten met de populaire persoon in de groep.

Ik heb weleens geprobeerd om na een serie succesvolle SOVA trainingen met veel zelfvertrouwen contact te leggen met mensen in diverse clubjes, verenigingen en op reis maar dan krijg ik alsnog het idee dat ze mij een soort weirdo vinden. Soms gaat het ook wel goed maar vaker niet. Bijvoorbeeld op reis bij een dagtocht waar je pas last minute je medereizigers ontmoet. Ik mocht wel overal bij zijn, ook bij de afterparty maar er werd totaal niet tegen mij gepraat. Ondanks eigen input was ik een soort van derde wiel aan de wagen. Kon me nog herinneren dat ik een beetje achter het groepje aanliep terwijl zij onderling volop aan het lachen waren. Dat zijn momenten dat ik mijzelf afvraag wat ik fout heb gedaan om als onderste in de pikorde te eindigen.

Ik vraag mij toch af wat bepaalde personen uitstralen waardoor mensen graag met de persoon in kwestie in discussie willen...

Als persoon die zelf nooit sociaal succes heeft gehad, een pestverleden heeft met een belastende thuissituatie ben ik me ervan bewust dat er nog een hoop te leren valt. Toch valt het mij tegen dat zelfs wanneer ik me maximaal inspan, op basis van de SOVA training initiatief en interesse toon, mensen probeer te helpen... soms letterlijk nog met hun rug naar mij toe gaan staan. Dan kan ik wel blijven investeren maar dan voelt het na verloop van tijd dat ik aan een dood paard aan het trekken ben. Meestal verlaat ik zulke groepen dan weer, te bang dat het afglijd naar pesten. Want de grens tussen iemand negeren en pesten is klein, dan kies ik liever eieren voor mijn geld en probeer ik het in een nieuw groepje.

Het is echt niet zo dat ik een sociale imbeciel ben, heb vrienden en kan over het algemeen prima met mensen een gesprekje voeren. Het gaat er mij vooral om dat wanneer ik in een groep zit,met nieuwe mensen in aanraking kom mensen nogal wantrouwend tegen me zijn. Ik wil wat vlotter worden in het opdoen van nieuwe contacten. Vertrouwde indruk geven dat mensen ook eens een keer tegen mij gaan praten zonder steeds weer te moeten gaan trekken.

Wat straal ik uit waardoor mensen (ondanks ik initiatief neem) geen praatje met mij willen maken?

Mensen die dit soort situaties herkennen?

[ Bericht 22% gewijzigd door osodevo op 29-03-2020 06:21:35 ]
pi_192331501
Ik wil trouwens benadrukken dat het hier expliciet gaan om sociale contacten en met name de groepsdynamiek. Hoe je jezelf het beste in de groep kunt zetten, voorkomend dat je de 'laagstgewaardeerde' persoon wordt.

[ Bericht 31% gewijzigd door osodevo op 29-03-2020 06:10:18 ]
  zondag 29 maart 2020 @ 01:56:48 #3
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192331507
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 01:53 schreef osodevo het volgende:
Ik zie vaak situaties waarbij een groepje vreemden elkaar ontmoeten er altijd wel een soort hiërarchie ontstaat. Er is dan altijd wel één die (door een bepaald soort gedrag te vertonen) een hoge status krijgt in de groep en waar iedereen mee aan probeert te pappen. Aan de andere kant van het spectrum heb je weer de personen die sociaal wat onhandig zijn maar ook geen initiatief tonen. Daartussen in zit dan nog een groep mensen, waaronder mijzelf die zelf wel initiatief neemt tot contact met andere mensen maar genegeerd wordt omdat mensen liever aanpappen met de 'popular guy'.

Als persoon die zelf nooit sociaal succes heeft gehad, een pestverleden heeft met een belastende thuissituatie ben ik me ervan bewust dat er nog een hoop te leren valt.

Ik vraag mij toch af wat bepaalde personen uitstralen waardoor mensen graag met de persoon in kwestie in discussie willen. Ik heb weleens geprobeerd om met veel zelfvertrouwen contact te leggen met mensen maar dan krijg ik alsnog het idee dat ze mij een weirdo vinden. Andersom heb ik nog nooit meegemaakt dat mensen tegen mij aan gingen praten.

Wat straal ik uit waardoor mensen geen praatje met mij willen maken?
Ik heb het omgekeerde, zodra ik de straat op ga klampen mensen me aan, hele levensverhalen. Misschien moet je je open stellen en ik minder open :)
  zondag 29 maart 2020 @ 05:09:54 #4
240618 Micson
The lonely stoner
pi_192331944
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 01:56 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik heb het omgekeerde, zodra ik de straat op ga klampen mensen me aan, hele levensverhalen. Misschien moet je je open stellen en ik minder open :)
'Jezelf open stellen', wat een holle frase. Het is een onbewuste houding en uitstraling die jou benaderbaar maken en TS onbenaderbaar. Dat is niet zomaar weg door je 'open te stellen'.

Ik snap TS wel. Soms voel ik bij mensen vanaf de eerste ontmoeting een vage antipathie jegens mij die ik niet kan plaatsen. Zo wilden mijn vrienden eens op Lowlands met een groepje wijven optrekken die ze kenden van de studentenvereniging. En ik merkte gewoon dat de meeste van die meisjes geen zin hadden om met mij te praten, niet luisterden als ik iets in de groep gooide, door mij heenpraatten, etc. Dat is een onprettige gewaarwording, vooral omdat je niet weet waar het aan ligt. Gelukkig gebeurt het ook dat ik in een groep met onbekende mensen sta op een verjaardag en dat ik merk dat men mij goed gezind is, maar het blijft een ongrijpbaar iets. Je sociale lot in de groep kan binnen een paar tellen geveld zijn, zo voelt het soms, zonder dat je inzicht krijgt in het vonnis.

Ik heb zelf niet het idee dat ik me snel negatief opstel tegen mensen, en zeker niet als ik nauwelijks met ze heb gepraat. Waarom sommigen dat wel doen, is mij een raadsel.
pi_192332162
Ik ben zo'n leider.
Toon verder weinig initiatief, dingen komen zoals ze komen.
En als het niet loopt dan loopt het maar niet.
Waarom energie kwijtraken aan wetmatigheden.

Ik word al gek van je onmacht hier, dat moeten mensen kunnen aanvoelen.

Dus bij deze.. Doe eens fucking chill.

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2020 07:48:08 ]
pi_192333362
Ik vermoed omdat mensen voelen dat je probeert een rol aan te nemen op basis van je aannames
Als er iets 'onaantrekkelijk' is, is iemand die een rol speelt en/of heel hard probeert
Accepteer jezelf voor wie je bent ook al is dat niet haantje de voorste
pi_192333370
Je lijkt het te willen forceren.
Leef gewoon in het moment en trekt het je niet aan of het goed of slecht loopt.
Alles is energie, frequentie & vibraties. Niets moet je persoonlijk aantrekken, het is een kwestie van de energie & frequenties in dat moment. Eens je jezelf overgeeft en niet denkt in termen van mijn ego moet dit/dat , zal je onbewust veel positiever dingen in je leven aantrekken. Accepteer jezelf.. Het begint allemaal bij Self Love. Als je jezelf niet accepteert hoe je bent, kan je dit ook niet van andere verwachten.
pi_192333792
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 01:53 schreef osodevo het volgende:
Ik zie vaak situaties waarbij een groepje vreemden elkaar voor het eerst ontmoeten er altijd wel een soort hiërarchie ontstaat. Er is dan altijd wel één die een 'hoge status' krijgt in de groep en waar iedereen mee aan probeert te pappen. Zulke types praten veel, nemen te leiding en zijn op een positieve manier dominant dat het anderen ook aantrekt.
Aan de andere kant van het spectrum heb je weer de personen die sociaal onhandig zijn maar ook geen initiatief (durven) tonen. Daartussen in zit dan nog een groep mensen, waaronder mijzelf die zelf wel actief initiatief neemt tot contact maar genegeerd/afgewimpeld wordt omdat mensen liever luisteren/praten met de populaire persoon in de groep.

Ik heb weleens geprobeerd om na een serie succesvolle SOVA trainingen met veel zelfvertrouwen contact te leggen met mensen in diverse clubjes, verenigingen en op reis maar dan krijg ik alsnog het idee dat ze mij een soort weirdo vinden. Soms gaat het ook wel goed maar vaker niet. Bijvoorbeeld op reis bij een dagtocht waar je pas last minute je medereizigers ontmoet. Ik mocht wel overal bij zijn, ook bij de afterparty maar er werd totaal niet tegen mij gepraat. Ondanks eigen input was ik een soort van derde wiel aan de wagen. Kon me nog herinneren dat ik een beetje achter het groepje aanliep terwijl zij onderling volop aan het lachen waren. Dat zijn momenten dat ik mijzelf afvraag wat ik fout heb gedaan om als onderste in de pikorde te eindigen.

Ik vraag mij toch af wat bepaalde personen uitstralen waardoor mensen graag met de persoon in kwestie in discussie willen...

Als persoon die zelf nooit sociaal succes heeft gehad, een pestverleden heeft met een belastende thuissituatie ben ik me ervan bewust dat er nog een hoop te leren valt. Toch valt het mij tegen dat zelfs wanneer ik me maximaal inspan, op basis van de SOVA training initiatief en interesse toon, mensen probeer te helpen... soms letterlijk nog met hun rug naar mij toe gaan staan. Dan kan ik wel blijven investeren maar dan voelt het na verloop van tijd dat ik aan een dood paard aan het trekken ben. Meestal verlaat ik zulke groepen dan weer, te bang dat het afglijd naar pesten. Want de grens tussen iemand negeren en pesten is klein, dan kies ik liever eieren voor mijn geld en probeer ik het in een nieuw groepje.

Het is echt niet zo dat ik een sociale imbeciel ben, heb vrienden en kan over het algemeen prima met mensen een gesprekje voeren. Het gaat er mij vooral om dat wanneer ik in een groep zit,met nieuwe mensen in aanraking kom mensen nogal wantrouwend tegen me zijn. Ik wil wat vlotter worden in het opdoen van nieuwe contacten. Vertrouwde indruk geven dat mensen ook eens een keer tegen mij gaan praten zonder steeds weer te moeten gaan trekken.

Wat straal ik uit waardoor mensen (ondanks ik initiatief neem) geen praatje met mij willen maken?

Mensen die dit soort situaties herkennen?
Herkenbaar, maar je hebt uit ervaring geleerd dat heel erg proberen om geaccepteerd te worden en in je hoofd heel erg bezig zijn met de situatie te analyseren niet werkt. Daar kun je dan dus ook mee stoppen, want dan denk ik dat je minder angst zal ervaren. Maar dat is niet iets wat een knop heeft die je om kunt zetten en daarom is het adviseren ook behoorlijk zinloos, tenzij je actieg bezig wilt gaan met meditatie (het middel tegen alles :') ) of zo.
Heb je vaak drugs gebruikt hiervoor, welke soorten? Niet dat drugsverslaving de oplossing is maar ik vraag me af of er drugs of voedingssupplementen zijn die je angst wegnemen. En in hoeverre alcohol dat doet, al is dat geen oplossing. Je kunt niet iedere dag bezopen zijn natuurlijk. Kan wel maarja... Erger probleem dan dit.
Je moet iets vinden waarmee je stopt met analyseren over dingen waar je juist niet mee bezig moet zijn omdat het alleen maar angst veroorzaakt die je sociale presteren in de weg zit. Ik heb het zelf ook nog niet gevonden helaas. Ik zeg tegen mezelf dat ik niet over sociake hiërarchie, mijn misluktheid etc na moet denken als ik bij anderen ben omdat ze me anders helemaal zien als iemand die alleen met zichzelf bezig is en ik me niet kan richten op hen. Dat helpt een beetje maar niet genoeg. Want als ik dan helemaal naar die anderen luister en zelf niet met iets kom vinden ze weer dat ik hen niet kan entertainen. Het idee dat ik ook eigen inbreng moet hebben zou ik hebben opgegeven want niet iedereen kan nou eenmaal gezellig zijn als het niet zo was geweest dat zelfs mijn beste en enige vrienden hierover regelmatig opmerkingen maken. Of als ik niet regelmatig afgewezen werd omdat ik niet gezellig en extravert genoeg overkwam voor het team, levenloze recruiters :') maarja, ze hebben wel gelijk helaas.

[ Bericht 0% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 29-03-2020 11:22:01 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_192333833
Self love? Dat is toch verdomd moeilijk als je op zo'n manier steeds afgewezen wordt. Ik denk dat de personen die zo reageren dat niet echt doorhebben... maar het opent wel vragen waarom ik die behandeling krijg.

Qua benaderen... Ik heb hier verschillende keren mee geëxperimenteerd. De keren dat ik een ''chill'' houding aannam en wat afwachtend was had ik nog altijd minder succes dan wanneer ik met meer energie ging forceren. Want dan kan ik nog wel zo chill zijn maar dan word je niet gezien, dan is het beter om soms dingen te forceren waardoor je een stuk beter zichtbaar bent.

Het moeilijke is dat ik niet kan vragen aan deze mensen ''Waarom praten jullie niet met mij?'' Want dat zou gelijk negatieve spanning in de groep leggen waarbij het alleen maar op ruzie uit zou kunnen lopen.

Persoonlijk heb ik iets meer succes door soms wat asociaal te forceren dan de chille passieve gozer uit te hangen. Ervaring leert dat zonder ingrijpen niemand tegen je gaat praten.
pi_192333895
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:13 schreef osodevo het volgende:
Houding aannam
forceren


dit dus

En je kunt toch best op een neutrale manier een vraag stellen aan mensen?
Zo van 'hey dit is voor mij een leerproces en ik probeer te groeien. Ik merk dat ik groepen lastig vind en dat ik dan er wat buiten kom te staan. Zou je mij uit kunnen leggen wat jij ziet gebeuren?'

Ik ken je niet maar vind nu de 'kan niet, mensen snappen niet hoe zwaar blabla' houding nu al irritant
Het leven bevat voor iedereen dingen die zwaar kut zijn en niemand anders voor je op gaat lossen hoor
Elk huisje heeft zijn kruisje. Het punt is: hoe draag je dat kruis
pi_192333923
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:11 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Herkenbaar, maar je hebt uit ervaring geleerd dat heel erg proberen om geaccepteerd te worden en in je hoofd heel erg bezig zijn met de situatie te analyseren niet werkt. Daar kun je dan dus ook mee stoppen, want dan denk ik dat je minder angst zal ervaren. Maar dat is niet iets wat een knop heeft die je om kunt zetten en daarom is het adviseren ook behoorlijk zinloos, tenzij je actieg bezig wilt gaan met meditatie (het middel tegen alles :') ) of zo.
Heb je vaak drugs gebruikt hiervoor, welke soorten? Niet dat drugsverslaving de oplossing is maar ik vraag me af of er drugs of voedingssupplementen zijn die je angst wegnemen. En in hoeverre alcohol dat doet, al is dat geen oplossing. Je kunt niet iedere dag bezopen zijn natuurlijk. Kan wel maarja... Erger probleem dan dit.
Je moet iets vinden waarmee je stopt met analyseren over dingen waar je juist niet mee bezig moet zijn omdat het alleen maar angst veroorzaakt die je sociale presteren in de weg zit. Ik heb het zelf ook nog niet gevonden helaas. Ik zeg tegen mezelf dat ik niet over sociake hiërarchie, mijn misluktheid etc na moet denken als ik bij anderen ben omdat ze me anders helemaal zien als iemand die alleen met zichzelf bezig is en ik me niet kan richten op hen. Dat helpt een beetje maar niet genoeg. Want als ik mij dan helemaal op die anderen richt vinden ze weer dat er zo weinig vanuit mezelf komt en ik hen niet kan entertainen.
Angst is niet het probleem meer. Dat heb ik opgelost door hard tegen mezelf te zijn en assertiever te zijn omdat bij een passieve houding je het minste resultaat boekt, althans mijn ervaring na talloze keren experimenteren.

Natuurlijk kun je er schijt aan hebben of je wel/niet geaccepteerd wordt in de groep maar vergeet niet dat mensen sociale dieren zijn en ook behoefte hebben aan acceptatie. Elke keer alleen eindigen terwijl andere mensen voor je neus lol zitten te maken hakt er best in.
pi_192334143
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:19 schreef Allures het volgende:

[..]

dit dus

En je kunt toch best op een neutrale manier een vraag stellen aan mensen?
Zo van 'hey dit is voor mij een leerproces en ik probeer te groeien. Ik merk dat ik groepen lastig vind en dat ik dan er wat buiten kom te staan. Zou je mij uit kunnen leggen wat jij ziet gebeuren?'
Groepsdyanmiek is best wel complex en op deze manier jezelf kwetsbaar opstellen tegen een groep die je amper kent en waarvan je van sommige een bepaalde vijandigheid ervaart moet je wel uitkijken dat daar geen misbruik van gemaakt wordt. Mij was eerder afgeraden om dat te vragen, vandaar dat ik nog steeds met deze vraag zit.
quote:
Ik ken je niet maar vind nu de 'kan niet, mensen snappen niet hoe zwaar blabla' houding nu al irritant
Het leven bevat voor iedereen dingen die zwaar kut zijn en niemand anders voor je op gaat lossen hoor
Elk huisje heeft zijn kruisje. Het punt is: hoe draag je dat kruis
[/quote]Dat begrijp ik, maar zo ben ik IRL beslist niet. Natuurlijk ga ik niet negatief doen en zeiken, weet ook wel dat dat mensen ontzettend afschrikt.

Ik weet wel dat behandelaars mij omschrijven als een kwetsbaar persoon... vriendelijk, sociaal maar kwetsbaar. Dan wordt er vooral op gedoeld dat wanneer ik in een groep terecht kom met giftige dynamiek (met pester aan de top) ik dan vaak de klappen krijg. Vooral in groepen waarin vrouwen de regie hadden had ik de meeste pestervaringen. Het leek erop dat deze vrouwen (type supersociaal met bepaalde dominantie) niet konden omgaan met het feit dat ik wat nature wat introvert ben waardoor zij mij als creep proberen te bestempelen. Mannen kunnen er ook wat van maar vrouwen zijn daarin toch een stuk 'slimmer'.

Daarom dat ik probeer uit te zoeken welke criteria ervoor zorgt dat een persoon een hoge status krijgt binnen de groep en wie wordt uitgekotst.
pi_192334163
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:36 schreef osodevo het volgende:

[..]

Groepsdyanmiek is best wel complex en op deze manier jezelf kwetsbaar opstellen tegen een groep die je amper kent en waarvan je van sommige een bepaalde vijandigheid ervaart moet je wel uitkijken dat daar geen misbruik van gemaakt wordt. Mij was eerder afgeraden om dat te vragen, vandaar dat ik nog steeds met deze vraag zit.
[..]

Dat begrijp ik, maar zo ben ik IRL beslist niet. Natuurlijk ga ik niet negatief doen en zeiken, weet ook wel dat dat mensen ontzettend afschrikt.

Ik weet wel dat behandelaars mij omschrijven als een kwetsbaar persoon... vriendelijk, sociaal maar kwetsbaar. Dan wordt er vooral op gedoeld dat wanneer ik in een groep terecht kom met giftige dynamiek (met pester aan de top) ik dan vaak de klappen krijg. Vooral in groepen waarin vrouwen de regie hadden had ik de meeste pestervaringen. Het leek erop dat deze vrouwen (type supersociaal met bepaalde dominantie) niet konden omgaan met het feit dat ik wat nature wat introvert ben waardoor zij mij als creep proberen te bestempelen. Mannen kunnen er ook wat van maar vrouwen zijn daarin toch een stuk 'slimmer'.

Daarom dat ik probeer uit te zoeken welke criteria ervoor zorgt dat een persoon een hoge status krijgt binnen de groep en wie wordt uitgekotst.
Maar je bent zo wel
En 'nep'
Mensen voelen dat echt wel hoor en dan lopen ze met een boog om je heen. Of gaan je pesten
pi_192334180
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:38 schreef Allures het volgende:

[..]

Maar je bent zo wel
En 'nep'
Mensen voelen dat echt wel hoor en dan lopen ze met een boog om je heen. Of gaan je pesten
Yes yes yes girl.
Vakman pur sang
pi_192334234
Neem je misschien te veel een afwachtende houding aan?

In zekere zin herken ik het wel een beetje, maar tegelijkertijd herken ik ook dat als ik een paar drankjes op heb, en ik dus meer ''schijt'' heb, ik juist altijd zélf tot het middelpunt van de groep behoor.

Dus niet dat ik dan dronken ben, maar wel dat mijn normale remming wat meer weg is, waardoor ik assertiever en minder twijfelachtig ben. Dit is geen poging om je aan te sporen te gaan drinken, maar dit heeft mijzelf wel laten inzien dat je zélf je positie in een groep moet pakken, en niet moet (ver)wachten op dat andere mensen jou dat podium gaan geven, als het ware :)

Je hebt wel gelijk dat het iets ongrijpbaars is. Ik heb het ook altijd meteen door wanneer mensen try-hards zijn en wanneer mensen gewoon tevreden zijn met zichzelf, op een gezonde manier. Je moet zorgen dat je dat ook wel een beetje uitstraalt. Misschien ook een beetje meer uitgaan van het besef dat jij die anderen uiteindelijk niet nodig hebt om te overleven. Dat maakt de druk in zo'n groepje misschien ook wat minder hoog, waardoor je natuurlijker en minder geforceerd over komt.
pi_192334242
Wat is er nep? Het is niet zo dat ik echt 1:1 mensen kopieer. Natuurlijk probeer ik altijd mezelf te zijn maar ik wil ook een positieve indruk op mensen maken, geven en nemen. Doelstelling is ervoor te zorgen dat ik daardoor beter aansluiting vind in groepen, daarom had ik ook die sova training gehad.

Als jij dit nep vind, wat is dan een goede oplossing? Zonder een goede indruk gaan mensen je alleen nog meer vermijden.
pi_192334261
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:43 schreef osodevo het volgende:
Wat is er nep? Het is niet zo dat ik echt 1:1 mensen kopieer. Natuurlijk probeer ik altijd mezelf te zijn maar ik wil ook een positieve indruk op mensen maken, geven en nemen. Doelstelling is ervoor te zorgen dat ik daardoor beter aansluiting vind in groepen, daarom had ik ook die sova training gehad.

Als jij dit nep vind, wat is dan een goede oplossing? Zonder een goede indruk gaan mensen je alleen nog meer vermijden.
jezelf zijn
Je kopieert mensen wel. Je loopt hier allerlei observaties en aannames te verkondigen en hoe jij je handelen daar dan op aan past
Dat is nep
pi_192334276
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:45 schreef Allures het volgende:

[..]

jezelf zijn
Je kopieert mensen wel. Je loopt hier allerlei observaties en aannames te verkondigen en hoe jij je handelen daar dan op aan past
Dat is nep
Vind jij jezelf sociaal Allures?
Vakman pur sang
pi_192334427
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:43 schreef Scrapyard het volgende:
Neem je misschien te veel een afwachtende houding aan?

Zo was ik vroeger... maar ook dan werd ik volledig genegeerd. Alleen toen had ik er meer vrede mee en had ik niet zo'n behoefte om te gaan pleasen om geaccepteerd te worden. Ik was toen ook meer een echte zolderautist die het niet kon boeien. Nu is dat toch wel anders, wil graag aan mijn sociale vaardigheden werken en leren om beter aansluiting te vinden.

Geen Sova training die daartegen bestand is, vandaar dat ik met trial and error bezig ben om te kijken wat wel en niet werkt.
pi_192334467
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:45 schreef Allures het volgende:

[..]

jezelf zijn
Dan hebben boeken als How to Win Friends and Influence People ook geen zin? Dat zou dus inhouden dat je altijd jezelf moet zijn ook al geeft dit een slechte eerste indruk op mensen?
pi_192334479
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:21 schreef osodevo het volgende:
Angst is niet het probleem meer. Dat heb ik opgelost door hard tegen mezelf te zijn en assertiever te zijn omdat bij een passieve houding je het minste resultaat boekt, althans mijn ervaring na talloze keren experimenteren.

Natuurlijk kun je er schijt aan hebben of je wel/niet geaccepteerd wordt in de groep maar vergeet niet dat mensen sociale dieren zijn en ook behoefte hebben aan acceptatie. Elke keer alleen eindigen terwijl andere mensen voor je neus lol zitten te maken hakt er best in.
Je geeft zelf al aan het hakt er best in. Dus dan kun je nog zo hard voor jezelf zijn, daarmee is het feit dat je er later mee zit als je alleen eindigt dus niet weggegaan. Ik kan me niet voorstellen dat je tijdens sociaal contact je gevoelens op commando uitschakelt en dat het alleen daarna er ineens inhakt als je alleen blijft.
Ja mensen zijn sociale dieren (wat die eveneens holle frase dan ook mag inhouden), maar er zijn ook mensen die het zich geen reet kunnen schelen als ze tijdens een sociale bijeenkomst alleen blijven. Die het mss een beetje jammer vinden maar waarbij het er niet inhakt omdat ze immers al weten dat ze niet populair zijn, boeiend. En die dan weer gewoon verder gaan met waarmee ze gebleven waren.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_192334535
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:55 schreef osodevo het volgende:

[..]

Dan hebben boeken als How to Win Friends and Influence People ook geen zin?
duh
Nou ja de schrijver leeft er goed van waarschijnlijk
quote:
Dat zou dus inhouden dat je altijd jezelf moet zijn ook al geeft dit een slechte eerste indruk op mensen?
nee. Jezelf zijn en daar een goede versie van zijn is niet het zelfde als een rol aannemen
  zondag 29 maart 2020 @ 12:02:39 #23
240618 Micson
The lonely stoner
pi_192334603
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:36 schreef osodevo het volgende:

Dat begrijp ik, maar zo ben ik IRL beslist niet. Natuurlijk ga ik niet negatief doen en zeiken, weet ook wel dat dat mensen ontzettend afschrikt.

Ik weet wel dat behandelaars mij omschrijven als een kwetsbaar persoon... vriendelijk, sociaal maar kwetsbaar. Dan wordt er vooral op gedoeld dat wanneer ik in een groep terecht kom met giftige dynamiek (met pester aan de top) ik dan vaak de klappen krijg. Vooral in groepen waarin vrouwen de regie hadden had ik de meeste pestervaringen. Het leek erop dat deze vrouwen (type supersociaal met bepaalde dominantie) niet konden omgaan met het feit dat ik wat nature wat introvert ben waardoor zij mij als creep proberen te bestempelen. Mannen kunnen er ook wat van maar vrouwen zijn daarin toch een stuk 'slimmer'.

Daarom dat ik probeer uit te zoeken welke criteria ervoor zorgt dat een persoon een hoge status krijgt binnen de groep en wie wordt uitgekotst.
Die criteria kun je zelf wel bedenken toch? Charisma, adrem zijn, er aantrekkelijk uitzien. Als je dat niet bent, dan verlies je de strijd om status in statusgevoelige groeperingen. De vraag is of dat erg is. Waarom zou je toenadering zoeken tot groepen waar criteria belangrijk zijn waaraan jij niet voldoet?

Genoeg groeperingen waar de sfeer vriendelijk is voor de sociaal minder vlotten. Ik heb achter de bar gewerkt van een cultuurcentrum en daar kwam vaak een toneelclub borrelen. Dat waren allemaal wat alternatievere types, met hele zwaarlijvige Dungeons & Dragonsfiguren maar ook schattige meisjes en de sfeer schatte ik altijd als heel vriendelijk in. Er werd geen gehakt gemaakt van de nerds. In die groep zou een dominante bitch juist uitgekotst worden. Jij zal toch ook wel karaktereigenschappen hebben die door bepaalde mensen aantrekkelijk gevonden worden? Sluit je dan aan bij de groepen waarin die mensen zitten.
pi_192334665
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:02 schreef Micson het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar zo ben ik IRL beslist niet. Natuurlijk ga ik niet negatief doen en zeiken, weet ook wel dat dat mensen ontzettend afschrikt.

Ik weet wel dat behandelaars mij omschrijven als een kwetsbaar persoon... vriendelijk, sociaal maar kwetsbaar. Dan wordt er vooral op gedoeld dat wanneer ik in een groep terecht kom met giftige dynamiek (met pester aan de top) ik dan vaak de klappen krijg. Vooral in groepen waarin vrouwen de regie hadden had ik de meeste pestervaringen. Het leek erop dat deze vrouwen (type supersociaal met bepaalde dominantie) niet konden omgaan met het feit dat ik wat nature wat introvert ben waardoor zij mij als creep proberen te bestempelen. Mannen kunnen er ook wat van maar vrouwen zijn daarin toch een stuk 'slimmer'.

Daarom dat ik probeer uit te zoeken welke criteria ervoor zorgt dat een persoon een hoge status krijgt binnen de groep en wie wordt uitgekotst.
Die criteria kun je zelf wel bedenken toch? Charisma, adrem zijn, er aantrekkelijk uitzien. Als je dat niet bent, dan verlies je de strijd om status in statusgevoelige groeperingen. De vraag is of dat erg is. Waarom zou je toenadering zoeken tot groepen waar criteria belangrijk zijn waaraan jij niet voldoet?

Genoeg groeperingen waar de sfeer vriendelijk is voor de sociaal minder vlotten. Ik heb achter de bar gewerkt van een cultuurcentrum en daar kwam vaak een toneelclub borrelen. Dat waren allemaal wat alternatievere types, met hele zwaarlijvige Dungeons & Dragonsfiguren maar ook schattige meisjes en de sfeer schatte ik altijd als heel vriendelijk in. Er werd geen gehakt gemaakt van de nerds. In die groep zou een dominante bitch juist uitgekotst worden. Jij zal toch ook wel karaktereigenschappen hebben die door bepaalde mensen aantrekkelijk gevonden worden? Sluit je dan aan bij de groepen waarin die mensen zitten.
[/quote]
Ook daar kom je niet ver als je als je dingen doet als: 'ik ben bewust asociaal om contact te forceren'
pi_192334797
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:02 schreef Micson het volgende:

[..]

Die criteria kun je zelf wel bedenken toch? Charisma, adrem zijn
Inderdaad. Maar hoe leer en pas je dat toe?

Natuurlijk kun je accepteren niet die eigenschappen te hebben maar ik zou graag niet steeds de outcast willen zijn. Daarom is het toch niet gek om te leren hoe ik beter sociaal wenselijk gedrag kan tonen?

Ik heb genoeg mensen waarbij ik het prima kan vinden maar ik zou graag mijn kring willen uitbreiden en meer likeable gevonden willen worden. Het is altijd handig als je snel aansluiting kunt vinden en nieuwe vrienden maken.
  zondag 29 maart 2020 @ 13:10:28 #26
240618 Micson
The lonely stoner
pi_192335624
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:14 schreef osodevo het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar hoe leer en pas je dat toe?

Natuurlijk kun je accepteren niet die eigenschappen te hebben maar ik zou graag niet steeds de outcast willen zijn. Daarom is het toch niet gek om te leren hoe ik beter sociaal wenselijk gedrag kan tonen?

Ik heb genoeg mensen waarbij ik het prima kan vinden maar ik zou graag mijn kring willen uitbreiden en meer likeable gevonden willen worden. Het is altijd handig als je snel aansluiting kunt vinden en nieuwe vrienden maken.
Ook om meer likeable te worden is een toneelclub niet gek. Ik heb wel eens een les meegedaan en de eerste opdracht was om te doen alsof een haai je been eraf had gebeten. Ik stond daar met een :') op mijn gelaat, maar al die mensen gingen er vol voor, dus dan moet je wel. Of een cursus als 'durven zingen', retorica of stand up comedy.

Dit soort cursussen dwingen je om uit je schulp te kruipen en om je te uiten ten overstaan van een groep. Naarmate je dit vaker doet, word je er beter in en dit komt tot uiting in je reguliere presentatie. Minder fucks geven, niet de hele tijd denken: hoe kom ik over en wat vindt men van mij?

Ik weet vrij zeker dat je aan deze performatieve oefenvormen van jezelf uiten meer hebt dan met een psycholoog een derdepersoonsperspectief op jezelf aan te nemen en je gedrag te analyseren. Zelfhulpboeken idem dito. Je analyseert al genoeg en waarschijnlijk is dit juist een deel van je probleem.
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 13:19:38 #27
441859 crew  Lenny77
pi_192335775
Mensen voelen het meteen als je probeert te pleasen en als je een plekje wil opeisen of likeable wil zijn. En mensen houden daar niet van. Dat gaat heel instinctief, ze doen het niet eens bewust!
Groepsdynamiek is iets natuurlijks, daar heb je geen controle op. In sommige groepen sta je hoog, in andere laag. En dat gebeurt al bij peuters en kleuters, daar kan je al zien welk kind meer een leidertje is en welk een volgertje. Dat is dus een heel stuk aangeboren karakter.
Jij wil een plek opeisen die niet de jouwe is (klinkt eigenlijk best slecht om te zeggen) maar straalt dat natuurlijke niet uit. Dus dat werkt niet! Je moet sowieso wat meer gaan filteren op groepen. Ik weet zeker dat ik in duizenden groepjes niet zal thuishoren omdat wij niet gelijkgestemd zijn. Maar dat probeer ik dan niet eens! Heb geen zin om een showke op te voeren voor ergens bij te passen... Bah.
Ik zoek dan wel een ander groepje wat bij mij past.
Jij wil je in om het even welke groep kunnen gooien gewoon omdat je denkt dat dat iedereen lukt, maar dat is dus niet waar.
Het moet gewoon klikken. En daar zitten heel andere mechanismen achter dat te experimenteren hoe je je moet houden. Een klik is iets ongrijpbaars en niet forceerbaar.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_192336216
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_192336498
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:43 schreef osodevo het volgende:
Wat is er nep? Het is niet zo dat ik echt 1:1 mensen kopieer. Natuurlijk probeer ik altijd mezelf te zijn maar ik wil ook een positieve indruk op mensen maken, geven en nemen. Doelstelling is ervoor te zorgen dat ik daardoor beter aansluiting vind in groepen, daarom had ik ook die sova training gehad.

Als jij dit nep vind, wat is dan een goede oplossing? Zonder een goede indruk gaan mensen je alleen nog meer vermijden.
Maar wie ben je, afgezien van die enorme behoefte aan contact willen krijgen?

Wat zijn je interessegebieden naast je R&P stokpaardje? Wat komt uit jou om te willen delen met mensen en niet for the sake of effect?

Je gaf aan dat je het nodige gereisd hebt. Wat zijn je top 3 bestemmingen en waarom? Wat heb je daar gedaan dat het de leukste ervaringen tot nu toe waren?

Ipv truukjes alsof je een kwartje in de ander gooit voor het gewenste effect, kun je beter een marketing/brandingplan over jezelf maken. Wat je wel te bieden hebt, waar je wel over wil en kan praten, etc.
pi_192336591
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:08 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Maar wie ben je, afgezien van die enorme behoefte aan contact willen krijgen?

Wat zijn je interessegebieden naast je R&P stokpaardje? Wat komt uit jou om te willen delen met mensen en niet for the sake of effect?

Je gaf aan dat je het nodige gereisd hebt. Wat zijn je top 3 bestemmingen en waarom? Wat heb je daar gedaan dat het de leukste ervaringen tot nu toe waren?

Ipv truukjes alsof je een kwartje in de ander gooit voor het gewenste effect, kun je beter een marketing/brandingplan over jezelf maken. Wat je wel te bieden hebt, waar je wel over wil en kan praten, etc.
Er is maar één manier en dat is schijt hebben wat een ander van je denkt en gewoon je passie maar ook geouwehoer op tafel legt. Dan blijven je echte vrienden over en de fake nemen afstand van je.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 14:18:54 #31
5428 crew  miss_sly
pi_192336628
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:08 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Maar wie ben je, afgezien van die enorme behoefte aan contact willen krijgen?

Wat zijn je interessegebieden naast je R&P stokpaardje? Wat komt uit jou om te willen delen met mensen en niet for the sake of effect?

Je gaf aan dat je het nodige gereisd hebt. Wat zijn je top 3 bestemmingen en waarom? Wat heb je daar gedaan dat het de leukste ervaringen tot nu toe waren?

Ipv truukjes alsof je een kwartje in de ander gooit voor het gewenste effect, kun je beter een marketing/brandingplan over jezelf maken. Wat je wel te bieden hebt, waar je wel over wil en kan praten, etc.
Dat is hem allemaal al meerdere keren gevraagd, maar hij geeft nooit antwoord.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 29 maart 2020 @ 14:38:10 #32
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_192336826
Ik wil even zeggen dat ik dit een heel goed topic van jou vind. Dit raakt veel meer de kern dan topics over hoe je nog snel genoeg scharrels kan regelen om de gemiste tijd in te halen.

Daarbij moet ik helaas zeggen dat ik het lastig vind. Groepsdynamiek kan heel ongrijpbaar zijn. Post #4 is heel herkenbaar. Ook ik heb mij in de situatie bevonden dat je je de ongewenste indringer in de groep voelt en het is moeilijk te zeggen waar dat hem in zit. Vroeger gebeurde dat meer dan nu en ik weet van mezelf dat ik brutaler ben geworden, maar uiteindelijk is mijn oplossing ook altijd geweest om een 'dan niet' houding aan te nemen en mijn aandacht te investeren in anderen, waarbij ik dit niet voel.

Echter als je dit probleem in de meerderheid van de nieuwe groepen waarmee je in aanraking komt hebt, dan wordt dat toch lastiger. Alleen ga ik me dan afvragen of het niet ook te maken heeft met welke groepen jij nou precies opzoekt. In het andere topic las ik dat je qua vrouwen toch de jongere dames opzoekt, terwijl je zelf al 30+ bent. Dat is op zich een heel makkelijke manier om de creep en de indringer te worden, als je 'die oude gast bent', zeker als je al niet zo'n vlotte babbel hebt. Verder vormen buitenbeentjes ook weer hun eigen groepen die vaak een zachtere groepsaard hebben. Dat lijkt me geschikter voor jou dan een groep mensen die heel erg op status gericht zijn.
pi_192337702
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:08 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Maar wie ben je, afgezien van die enorme behoefte aan contact willen krijgen?

Wat zijn je interessegebieden naast je R&P stokpaardje? Wat komt uit jou om te willen delen met mensen en niet for the sake of effect?

Je gaf aan dat je het nodige gereisd hebt. Wat zijn je top 3 bestemmingen en waarom? Wat heb je daar gedaan dat het de leukste ervaringen tot nu toe waren?

Ipv truukjes alsof je een kwartje in de ander gooit voor het gewenste effect, kun je beter een marketing/brandingplan over jezelf maken. Wat je wel te bieden hebt, waar je wel over wil en kan praten, etc.
Sociale interesses - hobby's en dingen die je leuk vindt - zijn echt een aanjager wat betreft het opdoen van sociale contacten en het maken van vrienden.

Als je bijvoorbeeld van toneelspelen houdt, kun je gaan toneelspelen. Je ontmoet nieuwe mensen, hebt gelijk gespreksstof (het toneelspelen zelf) en je bent werkelijk enthousiast, wat ook weer aanstekelijk werkt.

Vrienden maken om het vrienden maken is lastig. Vooral als je ook nog eens niet zo'n sociale aanleg hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 29-03-2020 15:47:47 ]
pi_192337909
Waarom wil je vrienden?
Je wil toch juist jezelf zijn bij je vrienden
Dus een goede indruk ok, maar ik zou me daar niet teveel op focussen, maar gewoon juist jezelf zijn.
  zondag 29 maart 2020 @ 17:19:52 #35
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_192339288
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:13 schreef osodevo het volgende:
Self love? Dat is toch verdomd moeilijk als je op zo'n manier steeds afgewezen wordt. [..]
Zelfliefde is sowieso kansloos als je dat laat afhangen van iets in de externe wereld. Dan is het niet echt zelfliefde.

Ergens vind ik het wel tragisch voor je, dat zelfwaardering bij jou altijd lijkt af te hangen van externe factoren. En dan ook nog externe factoren die je zelf tot buitengewoon grote proporties opblaast. Uiteraard gaat dat dan mis en is er weer bronmateriaal voor een topic op Fok!...
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_192347577
Is dit syndroom?
  maandag 30 maart 2020 @ 03:58:25 #37
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_192348684
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 00:39 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Is dit syndroom?
is dit deezertje?
pi_192348852
Wel tragisch verhaal als ik dit zo lees, maar aan de andere kant weer erg positief dat je probeert er het beste van te maken. Zelf was en ben ik niet altijd even sociaal in groepen en dat ligt inderdaad gewoon aan de groepsdynamiek. Soms bevalt deze en raak je er als vanzelf bij betrokken en soms niet en dan hou ik de boel zelf ook wat meer op afstand. Ik mag sowieso eerst graag even de kat uit de boom kijken...kan je iedereen even scannen :P

Misschien zijn 'groepen mensen' ook gewoon niet zo je ding, want dat kan ook natuurlijk. Ik ben er voor mezelf achter gekomen dat ik over het algemeen niet zo'n groepsmens ben. Dat is ook nog iets wat je jezelf kunt afvragen. Je ontkomt er ook niet altijd aan natuurlijk. Wat ik zelf in ieder geval wel heb is dat ik ergens zonder teveel verwachtingen aanschuif en dat zorgt denk ik wel voor een vrij relaxte houding en dat vinden mensen vaak wel fijn geloof ik. Snap dat het lastig is voor iemand die een verleden zoals jou heeft mbt sociale contacten. Het is ook niet echt te oefenen, maar het is vooral de instelling of hipper gezegd 'mindset' waarmee je erin stapt. Hou je het ongedwongen of hangt er iets van ''ik MOET vrienden maken'' boven je hoofd, oftewel gedwongen?

Succes ermee in ieder geval! :)
pi_192350393
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 01:53 schreef osodevo het volgende:
Ik zie vaak situaties waarbij een groepje vreemden elkaar voor het eerst ontmoeten er altijd wel een soort hiërarchie ontstaat. Er is dan altijd wel één die een 'hoge status' krijgt in de groep en waar iedereen mee aan probeert te pappen. Zulke types praten veel, nemen te leiding en zijn op een positieve manier dominant dat het anderen ook aantrekt.
Aan de andere kant van het spectrum heb je weer de personen die sociaal onhandig zijn maar ook geen initiatief (durven) tonen. Daartussen in zit dan nog een groep mensen, waaronder mijzelf die zelf wel actief initiatief neemt tot contact maar genegeerd/afgewimpeld wordt omdat mensen liever luisteren/praten met de populaire persoon in de groep.

Ik heb weleens geprobeerd om na een serie succesvolle SOVA trainingen met veel zelfvertrouwen contact te leggen met mensen in diverse clubjes, verenigingen en op reis maar dan krijg ik alsnog het idee dat ze mij een soort weirdo vinden. Soms gaat het ook wel goed maar vaker niet. Bijvoorbeeld op reis bij een dagtocht waar je pas last minute je medereizigers ontmoet. Ik mocht wel overal bij zijn, ook bij de afterparty maar er werd totaal niet tegen mij gepraat. Ondanks eigen input was ik een soort van derde wiel aan de wagen. Kon me nog herinneren dat ik een beetje achter het groepje aanliep terwijl zij onderling volop aan het lachen waren. Dat zijn momenten dat ik mijzelf afvraag wat ik fout heb gedaan om als onderste in de pikorde te eindigen.

Ik vraag mij toch af wat bepaalde personen uitstralen waardoor mensen graag met de persoon in kwestie in discussie willen...

Als persoon die zelf nooit sociaal succes heeft gehad, een pestverleden heeft met een belastende thuissituatie ben ik me ervan bewust dat er nog een hoop te leren valt. Toch valt het mij tegen dat zelfs wanneer ik me maximaal inspan, op basis van de SOVA training initiatief en interesse toon, mensen probeer te helpen... soms letterlijk nog met hun rug naar mij toe gaan staan. Dan kan ik wel blijven investeren maar dan voelt het na verloop van tijd dat ik aan een dood paard aan het trekken ben. Meestal verlaat ik zulke groepen dan weer, te bang dat het afglijd naar pesten. Want de grens tussen iemand negeren en pesten is klein, dan kies ik liever eieren voor mijn geld en probeer ik het in een nieuw groepje.

Het is echt niet zo dat ik een sociale imbeciel ben, heb vrienden en kan over het algemeen prima met mensen een gesprekje voeren. Het gaat er mij vooral om dat wanneer ik in een groep zit,met nieuwe mensen in aanraking kom mensen nogal wantrouwend tegen me zijn. Ik wil wat vlotter worden in het opdoen van nieuwe contacten. Vertrouwde indruk geven dat mensen ook eens een keer tegen mij gaan praten zonder steeds weer te moeten gaan trekken.

Wat straal ik uit waardoor mensen (ondanks ik initiatief neem) geen praatje met mij willen maken?

Mensen die dit soort situaties herkennen?
Je hebt misschien de timing en de woorden (de theoretische strategie), maar niet de houding, blik, toon, intonatie, volume van iemand met enig zelfvertrouwen.

En je verwacht dat groepen mensen die elkaar mogelijk al jaren kennen, je zomaar direct als gelijke gaan zien omdat jij initiatief toont?

[ Bericht 2% gewijzigd door Cockwhale op 30-03-2020 10:09:00 ]
  maandag 30 maart 2020 @ 20:46:51 #40
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_192360353
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 03:58 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

is dit deezertje?
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_192363663
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:01 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Je hebt misschien de timing en de woorden (de theoretische strategie), maar niet de houding, blik, toon, intonatie, volume van iemand met enig zelfvertrouwen.

En je verwacht dat groepen mensen die elkaar mogelijk al jaren kennen, je zomaar direct als gelijke gaan zien omdat jij initiatief toont?
Ik heb het expliciet over groepen die elkaar pas net hebben leren kennen. Zonder één woord uit te spreken trekken mensen naar anderen toe, dus houding zal zeker een rol spelen maar het verbaast me dat ook uiterlijk kennelijk een rol speelt.
  Moderator maandag 30 maart 2020 @ 23:48:04 #42
5428 crew  miss_sly
pi_192363762
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:39 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik heb het expliciet over groepen die elkaar pas net hebben leren kennen. Zonder één woord uit te spreken trekken mensen naar anderen toe, dus houding zal zeker een rol spelen maar het verbaast me dat ook uiterlijk kennelijk een rol speelt.
Ik denk eerder leeftijd. Ik heb nooit problemen met contacten, maar ik denk dat wanneer ik bij een groep studenten ga staan en mee wil doen, ze mij ook niet inner groep opnemen. Het plaatje klopt dan niet, het is raar, voelt niet goed, en kan zelfs creepy voelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192363926
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:39 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik heb het expliciet over groepen die elkaar pas net hebben leren kennen. Zonder één woord uit te spreken trekken mensen naar anderen toe, dus houding zal zeker een rol spelen maar het verbaast me dat ook uiterlijk kennelijk een rol speelt.
Houding is uiterlijk. Je hebt een objectief uiterlijk, puur de meetbare verhoudingen en fysieke kenmerken. Daarnaast bestaat een deel van het uiterlijk uit een innerlijke reflectie, houding, expressie, bewegen, etc. Dat is minstens zo belangrijk.
pi_192366016
Maar hoezo speelt uiterlijk dan zo'n grote rol of je likeable vent?

Ik ken ook een veertiger die met studentes omgaat , dus hoezo kan hij het dan wel?
pi_192366196
Misschien zoek je je contacten bij de verkeerde type mensen. Dat had ik ook en op den duur heb ik geleerd dat het bij de een type mens beter klikt dan de ander.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_192366239
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 05:09 schreef Micson het volgende:
Zo wilden mijn vrienden eens op Lowlands met een groepje wijven optrekken die ze kenden van de studentenvereniging. En ik merkte gewoon dat de meeste van die meisjes geen zin hadden om met mij te praten, niet luisterden als ik iets in de groep gooide, door mij heenpraatten, etc.
Dat heeft niks met jou te maken. Dat is gewoon arrogant en onbeschoft gedrag die je moet negeren en gewoon niet de type mens waar jij je druk om moet maken. Er zijn leukere mensen op de wereld die jou wel interessant vinden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_192367144
Weetje wat het is TS: Je bent constant hier mee bezig. Mensen hebben dat door. Een gesprek gaat nooit goed werken wanneer je aanvoelt dat iets anders/apart/vreemd is.
Ik had ooit een baan in de nacht en elke nacht kwam er een gast een 'praatje' maken. Zonder al te veel input en hij keek gewoon raar en hij was gewoon sociaal onhandig. Hartstikke sneu, maar hij pushte het te veel. Dat was gewoon ongemakkelijk en daardoor bereikte het niet het doel dat hij voor ogen had.

Het is hard om te zeggen, maar je moet normaal doen, niet te moeilijk denken, en minder onzeker zijn.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  dinsdag 31 maart 2020 @ 09:31:22 #48
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_192367214
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:27 schreef Treinhoer het volgende:
Weetje wat het is TS: Je bent constant hier mee bezig. Mensen hebben dat door. Een gesprek gaat nooit goed werken wanneer je aanvoelt dat iets anders/apart/vreemd is.
Ik had ooit een baan in de nacht en elke nacht kwam er een gast een 'praatje' maken. Zonder al te veel input en hij keek gewoon raar en hij was gewoon sociaal onhandig. Hartstikke sneu, maar hij pushte het te veel. Dat was gewoon ongemakkelijk en daardoor bereikte het niet het doel dat hij voor ogen had.

Het is hard om te zeggen, maar je moet normaal doen, niet te moeilijk denken, en minder onzeker zijn.
👍🏾
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_192367706
Je maakt het jezelf ook wel heel erg moeilijk door meteen de leider van de groep te willen zijn en alleen te willen neuken met 20 jarigen
  dinsdag 31 maart 2020 @ 10:41:50 #50
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_192368190
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:39 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik heb het expliciet over groepen die elkaar pas net hebben leren kennen. Zonder één woord uit te spreken trekken mensen naar anderen toe, dus houding zal zeker een rol spelen maar het verbaast me dat ook uiterlijk kennelijk een rol speelt.
Hangt heel erg van de groep af.

Jouw probleem is dat je die 'lang leve de lol' groepen opzoekt. Uitgaan, vakantie e.d.
Daar speelt uiterlijk idd een grotere rol, ook voor jou die daarin stapt om die hete meid van 20 te scoren...

Bij groepen die meer over hobby/inhoud gaan speelt uiterlijk veel minder een rol.
Maar daar ben jij zelf niet zo in geinterreseerd.
Jij bent het zelf die de focus op uiterlijk legt en situatie s zoekt waarin dat de hoofdmoot is.
Het is een self fulfilling prophecy. Jij bent enkel bezig met jezelf (negatief) bevestigen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')