abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192329602
Taxichauffeurs willen ook corona-compensatie, mogelijk demonstratie op Malieveld

Een groot aantal taxichauffeurs wil ook aanspraak kunnen maken op de compensatieregeling die bedoeld is voor ondernemers die gedupeerd zijn door het coronavirus. Omdat dat nu niet mogelijk is, zijn er plannen voor een demonstratie op het Malieveld in Den Haag.



De chauffeurs kwamen er de afgelopen dagen, toen ze hun zogeheten SBI-code invoerden, achter dat ze geen gebruik kunnen maken van de regeling. AT5 ontving veel berichten van bezorgde chauffeurs. 'Dit betekent dat er rekening wordt gehouden met alle branches behalve die van ons', schreef een van de chauffeurs.

Buffer op
'Ik heb net mijn buffer uitgegeven in januari en februari, dat zijn de stille maanden. In maart verwachte ik weer inkomsten', zei een ander. 'Mijn maandelijkse kosten zijn al gauw 1500 euro per maand. Het is verschrikkelijk. Mijn buffer raakt op... help.'

Inmiddels zijn er verschillende Whatsappgroepen aangemaakt waarin chauffeurs wordt opgeroepen op dinsdag op het Malieveld te protesteren. Dat protest moet om 14.00 uur beginnen en er worden chauffeurs uit het hele land verwacht. Ook bestuurders van Toegestane Taxi Organisatie's (TTO's) zouden bezig zijn met de organisatie van een demonstratie.

Tent sluiten
'Als we nu niks doen, kan straks iedereen netjes de tent sluiten met resterende BPM- en BTW-schulden. En oh ja, niet te vergeten de overeind blijvende leasecontracten', stelt een chauffeur in een van de Whatsappgroepen.
Deelnemers aan de demonstratie wordt opgroepen om, vanwege het coronavirus, dinsdagmiddag op het Malieveld niet uit de taxi te stappen.
https://www.at5.nl/artike(...)stratie-op-malieveld
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192329683
Weet niet of het zo slim is om met z'n allen naar het Malieveld te gaan...
pi_192329710
Hoeveel moet zo'n taxi chauffeur dan gecompenseerd krijgen? Het is niet zo dat ze zonder werk zitten: de taxi's zijn niet gedwongen om hun deuren te sluiten.

Alleen jammer voor hun, dat niemand een dure taxi wilt nemen en iedereen thuis werkt.
pi_192329760
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Weet niet of het zo slim is om met z'n allen naar het Malieveld te gaan...
Mwa, als ze idd allemaal in hun auto blijven zitten, zitten ze gauw minstens 1,5 meter van elkaar af, in hun eigen bubbeltje.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 23:22:23 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192329784
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:21 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Mwa, als ze idd allemaal in hun auto blijven zitten, zitten ze gauw minstens 1,5 meter van elkaar af, in hun eigen bubbeltje.
Daar ligt net nieuw gras. En als ze die vernielen kunnen ze gelijk die 4k pp inleveren op dat gras te fixen.
pi_192329805
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:21 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Mwa, als ze idd allemaal in hun auto blijven zitten, zitten ze gauw minstens 1,5 meter van elkaar af, in hun eigen bubbeltje.
Met 1000 taxi's het Malieveld op rijden en naar een toespraak luisteren met geopende raampjes? Of hoe zie jij het anders voor je? Uitstappen en het Malieveld oplopen kan helemaal niet en ik denk niet dat Den Haag het leuk gaat vinden om met 1000 auto's dat veld op te rijden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192329886
Ik vraag me af of het nu wel zin heeft om te demonstreren. Ik vraag me af of het recht om te demonstreren in deze tijd nog bestaat. Nederland is al vrij snel veranderd in een politiestaat en dwarsliggers worden nu niet meer getolereerd. Als de chauffeurs niet uitkijken dan wordt het 400 euro boete per chauffeur wegens samenscholing.
pi_192329897
Tokkiechauffeurs.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_192329916
Iedere ZZP'er krijgt toch gewoon een vergoeding?
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 23:31:28 #10
408813 crew  trein2000
pi_192329961
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:27 schreef MakkieR het volgende:
Ik vraag me af of het nu wel zin heeft om te demonstreren. Ik vraag me af of het recht om te demonstreren in deze tijd nog bestaat. Nederland is al vrij snel veranderd in een politiestaat en dwarsliggers worden nu niet meer getolereerd. Als de chauffeurs niet uitkijken dan wordt het 400 euro boete per chauffeur wegens samenscholing.
Het demonstratierecht staat nog overeind. De noodverordening geldt niet voor bijeenkomsten die vallen onder de Wom.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192329970
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:29 schreef KINGIEE het volgende:
Iedere ZZP'er krijgt toch gewoon een vergoeding?
[img]De chauffeurs kwamen er de afgelopen dagen, toen ze hun zogeheten SBI-code invoerden, achter dat ze geen gebruik kunnen maken van de regeling. AT5 ontving veel berichten van bezorgde chauffeurs. 'Dit betekent dat er rekening wordt gehouden met alle branches behalve die van ons', schreef een van de chauffeurs.[/img]
pi_192329972
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:29 schreef KINGIEE het volgende:
Iedere ZZP'er krijgt toch gewoon een vergoeding?
Dat sowieso niet. Je moet bijvoorbeeld een minimum aantal uur per week zzp werk gedaan hebben over een lange periode. Ik geloof 24 uur per week.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192329992
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:27 schreef MakkieR het volgende:
Ik vraag me af of het nu wel zin heeft om te demonstreren. Ik vraag me af of het recht om te demonstreren in deze tijd nog bestaat. Nederland is al vrij snel veranderd in een politiestaat en dwarsliggers worden nu niet meer getolereerd. Als de chauffeurs niet uitkijken dan wordt het 400 euro boete per chauffeur wegens samenscholing.
Waarom heb je al die individuele vrijheden voor nodig? Om gewoon lekker stoer, rebels, en tegendraads te doen? Om de maatschappij en de overheid op te zadelen met je waardeloos verzet en ongehoorzaamheid? En daarmee op kosten te drijven (zoals de kosten van rechtsprocessen, handhaving e.d.)?

Sommige mensen hebben bewezen niet om te kunnen gaan met teveel vrijheid.

Wat is er mis met recht en orde, als het in ons algemeen belang is?
pi_192330011
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

[ [url=De chauffeurs kwamen er de afgelopen dagen, toen ze hun zogeheten SBI-code invoerden, achter dat ze geen gebruik kunnen maken van de regeling. AT5 ontving veel berichten van bezorgde chauffeurs. 'Dit betekent dat er rekening wordt gehouden met alle branches behalve die van ons', schreef een van de chauffeurs.]afbeelding[/url] ]
Ik ben ZZP'er maar heb geen SBI-Code hoeven in te vullen hoor.
pi_192330115
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:21 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Mwa, als ze idd allemaal in hun auto blijven zitten, zitten ze gauw minstens 1,5 meter van elkaar af, in hun eigen bubbeltje.
Totdat een of andere klungel motorpech krijgt of een ongeluk.
pi_192330121
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het demonstratierecht staat nog overeind. De noodverordening geldt niet voor bijeenkomsten die vallen onder de Wom.
We leven in een vreemde tijd en in vreemde tijden krijg je draconische maatregelen. Ik denk niet dat het demonstratierecht onaantastbaar is als hiermee recht en orde in het geding komt. Vooral nu zal de regering elk excuus gebruiken om demonstranten de mond te snoeren. Nu is het niet de tijd en we hebben wel wat anders aan onze hoofd is het bekende geluid van de regering. In het debat zag je dit trouwens ook.
pi_192330185
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:39 schreef MakkieR het volgende:

[..]

We leven in een vreemde tijd en in vreemde tijden krijg je draconische maatregelen. Ik denk niet dat het demonstratierecht onaantastbaar is als hiermee recht en orde in het geding komt. Vooral nu zal de regering elk excuus gebruiken om demonstranten de mond te snoeren. Nu is het niet de tijd en we hebben wel wat anders aan onze hoofd is het bekende geluid van de regering. In het debat zag je dit trouwens ook.
Klopt. Nu breng je volksgezondheid in gevaar vanwege corona. Iedere chauffeur arresteren die op komt dagen en gelijk in quarantaine zetten. In goede tijden waren die lui ook hufters. 👍
  zaterdag 28 maart 2020 @ 23:44:32 #18
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_192330197
Kan op zo een drone eigenlijk gemakkelijk een Walter P99 gemonteerd worden en kan die dan ook nog op afstand bestuurd worden?
Non possumus non loqui
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 23:45:33 #19
408813 crew  trein2000
pi_192330210
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:39 schreef MakkieR het volgende:

[..]

We leven in een vreemde tijd en in vreemde tijden krijg je draconische maatregelen. Ik denk niet dat het demonstratierecht onaantastbaar is als hiermee recht en orde in het geding komt. Vooral nu zal de regering elk excuus gebruiken om demonstranten de mond te snoeren. Nu is het niet de tijd en we hebben wel wat anders aan onze hoofd is het bekende geluid van de regering. In het debat zag je dit trouwens ook.
Allemaal leuk en aardig deze onzin. Maar het verbieden van demonstraties is een bevoegdheid van de burgemeester. De regering gaat er simpelweg niet over.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192330218
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:44 schreef Knip het volgende:
Kan op zo een drone eigenlijk gemakkelijk een Walter P99 gemonteerd worden en kan die dan ook nog op afstand bestuurd worden?
De moordende robotdrones. 🤭

Daarna krijgen die taxichauffeurs wel een gratis rit. Helemaal naar het ziekenhuis.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 23:47:04 #21
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_192330236
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:46 schreef KI1234 het volgende:

[..]

De moordende robotdrones. 🤭

Daarna krijgen die taxichauffeurs wel een gratis rit. Helemaal naar het ziekenhuis.
De IC's liggen vol. De kans is groter dat ze direct naar het Crematorium gereden worden.
Non possumus non loqui
pi_192330286
Waarom nou weer demonstreren? Regel gewoon een goed gesprek met degene die hier over gaat (lobbyen) en zorg dat je ook meegenomen wordt in alle maatregelen. Veel constructiever.
Somebody that I used to know
  zondag 29 maart 2020 @ 00:00:17 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192330439
Bijna allemaal verkapte ondernemers en oplichters zijn het.
Geen cent horen ze te krijgen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_192335220
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:51 schreef Postbus100 het volgende:
Waarom nou weer demonstreren? Regel gewoon een goed gesprek met degene die hier over gaat (lobbyen) en zorg dat je ook meegenomen wordt in alle maatregelen. Veel constructiever.
Degenen welke daarover gaan zijn doof voor mensen in financiële nood, zijn dus min of meer marionetten van rijkere families.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:52:26 #25
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192335369
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:27 schreef MakkieR het volgende:
Als de chauffeurs niet uitkijken dan wordt het 400 euro boete per chauffeur wegens samenscholing.
Je moet wel strek in je schoenen staan hoor wil je dat doorvoeren... Het zijn tenslotte wel taxichauffeurs... die diender hangen ze in alleen zijn ondergoed in de hoogste boom! :Y
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 13:26:10 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192335900
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:44 schreef Knip het volgende:
Kan op zo een drone eigenlijk gemakkelijk een Walter P99 gemonteerd worden en kan die dan ook nog op afstand bestuurd worden?
kan wel maar je hebt niet genoeg bereik om iets boeiends te doen

maar het klinkt wel echt superc00l
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_192370128
quote:
Politie verwacht toch demonstrerende taxichauffeurs, verwarring over dichtgooien A12
De politie is bang dat een aangekondigde demonstratie van taxichauffeurs op het Malieveld toch doorgaat. Het protest werd gisteren verboden door waarnemend burgemeester Johan Remkes. Bij de ANWB ontstond korte tijd verwarring over het afsluiten van de snelweg A12 vanuit de richting Utrecht, maar dit bleek niet het geval.
https://www.ad.nl/den-haa(...)gooien-a12~a7e503e2/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 31 maart 2020 @ 12:47:32 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192370207
Kunnen die jojo's niet gewoon digitaal actie voeren?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')