abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 maart 2020 @ 19:19:22 #1
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_192324361
In Duitsland is controverse ontstaan nadat Adidas en H&M hebben aangekondigd geen huur meer te betalen, zo meldt onder andere Der Spiegel. De Duitse regering heeft een noodwet aangenomen waarmee het mogelijk is om het betalen van de huur in de periode april t/m juni uit te stellen tot juni 2022.

De regeling is schijnbaar bedoeld om te voorkomen dat kleine ondernemers over de kop gaan, maar wordt nu aangegrepen door grote ondernemingen waarvan je zou verwachten dat ze wel enige financiële reserves hebben.
Bron (Duitstalig): https://www.spiegel.de/wi(...)ba-a4af-c7628a7a0421

Kwalijke zaak dat de grote ondernemingen nu de lasten afwentelen op de verhuurders. Geeft wel aan wat je aan solidariteit mag verwachten uit die hoek. :N
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_192324492
En hoe moeten ze de huur betalen zonder inkomsten dan? Als er geen klanten binnen mogen? De verhuurder maakt ook geen kosten ivm een leegstaand pand. Die betaalt hoogsten de nutsen, zoals electra en water, wat ook minder zullen zijn. Dus misschien hoogstens die kosten op de bedrijven verhalen - de nutsvoorzieningen.
pi_192324567
Ach als ze het toch nog moeten betalen achteraf maakt het toch niks uit?
pi_192324596
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:23 schreef KI1234 het volgende:
En hoe moeten ze de huur betalen zonder inkomsten dan? Als er geen klanten binnen mogen? De verhuurder maakt ook geen kosten ivm een leegstaand pand. Die betaalt hoogsten de nutsen, zoals electra en water, wat ook minder zullen zijn. Dus misschien hoogstens die kosten op de bedrijven verhalen - de nutsvoorzieningen.
Huurbaas heeft ook kosten...
pi_192324753
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:27 schreef descon het volgende:

[..]

Huurbaas heeft ook kosten...
Klopt, de nuutsvoorzieningen. Daarom stelde ik voor die als enige door te laten betalen.
pi_192324884
Als Duitsland juist deze bedrijven nou eens geen overheid steun zou geven....
  zaterdag 28 maart 2020 @ 19:45:55 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192324997
Het lijkt Maaskantje wel. Maar hoeven die huurbazen dan geen rente meer te betalen aan de banken?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192325000
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:35 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Klopt, de nuutsvoorzieningen. Daarom stelde ik voor die als enige door te laten betalen.
Hypotheek is ook niet uitzonderlijk
  zaterdag 28 maart 2020 @ 19:46:11 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192325004
Gewoon stoppen met die onzin van lockdown. Mooi genoeg geweest nu.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192325017
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:35 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Klopt, de nuutsvoorzieningen. Daarom stelde ik voor die als enige door te laten betalen.
Wel meer dan dat. Verhuurders hebben vaak ook salarissen te betalen, en belastingen. En wellicht rust er een hypotheek op hun onroerend goed.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_192325075
Wat een stuitende brutaliteit. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:46 schreef LXIV het volgende:
Gewoon stoppen met die onzin van lockdown. Mooi genoeg geweest nu.
Onzin? Zijn jullie in Boxtel verschoond gebleven dat je dit soort dingen zegt?
pi_192325131
mooi hoef ik mn huur ook niet meer te betalen, fuck die grote bedrijven. fuck aandeelhouders.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 19:58:21 #13
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192325224
Goh, bedrijven grijpen alle mogelijkheden aan om te voorkomen dat ze failliet gaan en er tienduizenden mensen op straat komen te staan.

OPHEF!!! :')
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 28 maart 2020 @ 20:05:19 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192325374
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:50 schreef Hamzoef het volgende:
Wat een stuitende brutaliteit. :')
[..]

Onzin? Zijn jullie in Boxtel verschoond gebleven dat je dit soort dingen zegt?
Verre van dat..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192325404
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:19 schreef Eix het volgende:
In Duitsland is controverse ontstaan nadat Adidas en H&M hebben aangekondigd geen huur meer te betalen, zo meldt onder andere Der Spiegel. De Duitse regering heeft een noodwet aangenomen waarmee het mogelijk is om het betalen van de huur in de periode april t/m juni uit te stellen tot juni 2022.

De regeling is schijnbaar bedoeld om te voorkomen dat kleine ondernemers over de kop gaan, maar wordt nu aangegrepen door grote ondernemingen waarvan je zou verwachten dat ze wel enige financiële reserves hebben.
Bron (Duitstalig): https://www.spiegel.de/wi(...)ba-a4af-c7628a7a0421

Kwalijke zaak dat de grote ondernemingen nu de lasten afwentelen op de verhuurders. Geeft wel aan wat je aan solidariteit mag verwachten uit die hoek. :N
Dan zouden de pandeigenaren ook geen hypotheek hoeven te betalen aan de banken.
pi_192325430
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Verre van dat..
Ook geen mensen van jouw leeftijd of jonger, die er ernstig aan toe zijn?
Indien wel begrijp ik je redenatie niet zo.
Ik heb jou eigenlijk nooit aangezien voor zo'n 'economy first' type.
pi_192325438
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:19 schreef Eix het volgende:
De regeling is schijnbaar bedoeld om te voorkomen dat kleine ondernemers over de kop gaan, maar wordt nu aangegrepen door grote ondernemingen waarvan je zou verwachten dat ze wel enige financiële reserves hebben.
Waarom zou je van grote ondernemingen meer reserves verwachten dan van kleine?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 20:17:32 #18
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_192325647
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:08 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Waarom zou je van grote ondernemingen meer reserves verwachten dan van kleine?
Ook een groot bedrijf kan uiteraard omkiepen. Zoals V&D in het verleden.

Maar een bedrijf als Adidas zou wel wat vet op het bot moeten hebben. Als ik even zo google op Adidas en winst lees ik miljarden bedragen: https://www.telegraaf.nl/(...)s-trekt-een-sprintje

Verder stort in mijn beleving de hele economie als een kaartenhuis in elkaar als uitgerekend dit soort grote bedrijven de knip gesloten gaan houden. Juist nu is solidariteit belangrijk.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 28 maart 2020 @ 20:20:44 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192325712
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:07 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ook geen mensen van jouw leeftijd of jonger, die er ernstig aan toe zijn?
Indien wel begrijp ik je redenatie niet zo.
Ik heb jou eigenlijk nooit aangezien voor zo'n 'economy first' type.
Natuurlijk ken ik via-via wel mensen die gestorven zijn, maar allemaal toch wel boven de 70.
Het gaat mij niet om economy-first. Maar eerder om het -westerse- idee dat iedereen recht heeft om 90 te worden en dat wanneer je je lichaam en conditie verwaarloost, de overheid in geval van crisis dan maar alles opzij moet schuiven om jou te redden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192325816
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk ken ik via-via wel mensen die gestorven zijn, maar allemaal toch wel boven de 70.
Het gaat mij niet om economy-first. Maar eerder om het -westerse- idee dat iedereen recht heeft om 90 te worden en dat wanneer je je lichaam en conditie verwaarloost, de overheid in geval van crisis dan maar alles opzij moet schuiven om jou te redden.
Ik ben verbaasd dat je er zo in staat, omdat het niet klopt. Wat je zegt voor wat betreft het eindeloos rekken van levens, daar ben ik het mee eens. Een nieuwe knie voor een 80+ er vind ik ook niet per se de juiste inzet van zorg.

Maar daar gaat het helemaal niet om. Meer dan de helft van de patiënten op de IC is onder de 50.
Als we geen maatregelen nemen het virus in te dammen is er dadelijk geen plek meer op de IC's, ook niet voor dertigers en veertigers.

Ik begrijp niet waarom je doet alsof het alleen om bejaarden gaat. Ik kom ook uit Brabant en ken meerdere dertigers die er niet goed aan toe zijn. Gelukkig zijn zij in goede medische handen, en zal het wel goed komen. Maar als we helemaal geen maatregelen zouden nemen zou de zorg echt overspoeld raken, en niet alleen de IC's.
pi_192325830
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk ken ik via-via wel mensen die gestorven zijn, maar allemaal toch wel boven de 70.
Het gaat mij niet om economy-first. Maar eerder om het -westerse- idee dat iedereen recht heeft om 90 te worden en dat wanneer je je lichaam en conditie verwaarloost, de overheid in geval van crisis dan maar alles opzij moet schuiven om jou te redden.
Hoe zijn ze hun lichaam aan het verwaarlozen dan?
  zaterdag 28 maart 2020 @ 20:34:58 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192326017
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ben verbaasd dat je er zo in staat, omdat het niet klopt. Wat je zegt voor wat betreft het eindeloos rekken van levens, daar ben ik het mee eens. Een nieuwe knie voor een 80+ er vind ik ook niet per se de juiste inzet van zorg.

Maar daar gaat het helemaal niet om. Meer dan de helft van de patiënten op de IC is onder de 50.
Als we geen maatregelen nemen het virus in te dammen is er dadelijk geen plek meer op de IC's, ook niet voor dertigers en veertigers.

Ik begrijp niet waarom je doet alsof het alleen om bejaarden gaat. Ik kom ook uit Brabant en ken meerdere dertigers die er niet goed aan toe zijn. Gelukkig zijn zij in goede medische handen, en zal het wel goed komen. Maar als we helemaal geen maatregelen zouden nemen zou de zorg echt overspoeld raken, en niet alleen de IC's.
Ja, apart want ik ken eigenlijk helemaal geen 30-ers in het ziekenhuis. De mensen waarvan ik gehoord heb dat ze op de IC zijn, zijn dan bekenden van mijn moeder of de buren. Allemaal echt ouderen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192326193
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, apart want ik ken eigenlijk helemaal geen 30-ers in het ziekenhuis. De mensen waarvan ik gehoord heb dat ze op de IC zijn, zijn dan bekenden van mijn moeder of de buren. Allemaal echt ouderen.
Ik wel, maar dat is niet zo boeiend.

Het is toch gewoon bekendst de meeste coronapatienten die aan de beademing liggen onder de 50 zijn? Of denk je dat ziekenhuizen daar over liegen of zo? 😟
  zaterdag 28 maart 2020 @ 22:47:49 #24
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_192328968
Ben benieuwd in hoeverre de grote bedrijven gematst worden met publiek geld.

Wat mij betreft mogen onzinnige claims zwaar bestraft worden.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_192330015
Knot (DNB) had hier geloof ik ook iets over gezegd en dat is dat hij de hele schakel wilt aanpakken. Dat betekent in uiterste geval dat de huurder zijn huur niet hoeft te betalen, de verhuurder hoeft niet aan de bank te betalen en de bank krijgt hiervoor geld van de ECB. Er bestaan al plannen dat men in werking wil stellen. Als het niet anders kan lijkt me dit een goed plan. Je wilt gewoon niet dat alles omvalt. Maar wel als het echt niet meer kan.
  zondag 29 maart 2020 @ 00:01:28 #26
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192330456
Grote bedrijven doen niet aan maatschappelijk belang en liefdadigheid.
Winst maken is het enige wat telt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 29 maart 2020 @ 08:16:31 #27
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_192332290
Gewoon aanmaning/deurwaarder sturen voor de huur, gezien ze deze gewoon moeten betalen.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  zondag 29 maart 2020 @ 09:17:31 #28
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192332559
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 08:16 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Gewoon aanmaning/deurwaarder sturen voor de huur, gezien ze deze gewoon moeten betalen.
Artikel niet gelezen?

quote:
De Duitse regering heeft een noodwet aangenomen waarmee het mogelijk is om het betalen van de huur in de periode april t/m juni uit te stellen tot juni 2022.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192332672
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:45 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt Maaskantje wel.
Ik betaal helemaal niet meer!
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_192332772
Schandalig als die bedrijven ontzien worden, als hun buffers groot genoeg zijn.
Hopelijk houdt iemand dit soort berichtgeving bij en krijgen we als deze crisis over is een overzicht van hoe bedrijven zich gedragen hebben.
Ook richting hun personeel. (Zie McDonald’s in vs bijvoorbeeld).
pi_192332851
Vrij eenvoudig, kantoor van die bedrijven binnenvallen om de boekhouding te controleren, blijkt dat ze genoeg reserves hebben (en ze hebben allemaal miljarden :') ), directie oppakken met desnoods internationaal arrestatiebevel.

Net zo hard zijn zoals ze in IJsland destijds met de oplichters van een bankiers zijn omgegaan.

Maar ja, slappe maatschappij en overheid is slap, niemand durft meer te doen wat noodzakelijk is om toekomstige baantjes niet op het spel te zetten van politici.
pi_192333145
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ben verbaasd dat je er zo in staat, omdat het niet klopt. Wat je zegt voor wat betreft het eindeloos rekken van levens, daar ben ik het mee eens. Een nieuwe knie voor een 80+ er vind ik ook niet per se de juiste inzet van zorg.

Maar daar gaat het helemaal niet om. Meer dan de helft van de patiënten op de IC is onder de 50.
Als we geen maatregelen nemen het virus in te dammen is er dadelijk geen plek meer op de IC's, ook niet voor dertigers en veertigers.

Ik begrijp niet waarom je doet alsof het alleen om bejaarden gaat. Ik kom ook uit Brabant en ken meerdere dertigers die er niet goed aan toe zijn. Gelukkig zijn zij in goede medische handen, en zal het wel goed komen. Maar als we helemaal geen maatregelen zouden nemen zou de zorg echt overspoeld raken, en niet alleen de IC's.
2/3 tot 80% van de mensen op de IC heeft overgewicht.

50,2% van de nederlanders heeft overgewicht. (In 2018)

Wat kunnen we hieruit concluderen? Naast dat corona vooral ouderen dood ook mensen met overgewicht eerder sterven. Laat dat nu net iets zijn wat mensen zelf in de hand hebben.

Ja maar ziektes maken me dik, nee gewoon cico werkt ook als je pcos hebt alleen ligt je tdee lager.

Mensen met een ongezondere levensstijl sterven hieraan eerder. Moet heel Nederland op slot om bejaarden een paar jaar langer te laten leven? Of om mensen met overgewicht hun condequenties te laten ontlopen?

Ik zou zeggen ja voor een maand misschien 2. Maar een halfjaar opslot lijkt mij totaal het doel voorbijschieten.

Bron 80%:
1https://www.rtlnieuws.nl/(...)care-lichaamsgewicht
2:https://www.rtvnoord.nl/n(...)s-hebben-overgewicht

Bron overgewicht:
https://www.loketgezondle(...)n-feiten-overgewicht
pi_192333300
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vrij eenvoudig, kantoor van die bedrijven binnenvallen om de boekhouding te controleren, blijkt dat ze genoeg reserves hebben (en ze hebben allemaal miljarden :') ), directie oppakken met desnoods internationaal arrestatiebevel.

Net zo hard zijn zoals ze in IJsland destijds met de oplichters van een bankiers zijn omgegaan.

Maar ja, slappe maatschappij en overheid is slap, niemand durft meer te doen wat noodzakelijk is om toekomstige baantjes niet op het spel te zetten van politici.
Mee eens, de grote bedrijven hebben zeer zeker voldoende reserves om de huur te kunnen betalen. Helaas, wordt er pas streng opgetreden als iemand met een minimuminkomen het zou vertikken om de huur te betalen, dan is er ineens wel voldoende mankracht en niet bij de grotere vissen
pi_192333490
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ben verbaasd dat je er zo in staat, omdat het niet klopt. Wat je zegt voor wat betreft het eindeloos rekken van levens, daar ben ik het mee eens. Een nieuwe knie voor een 80+ er vind ik ook niet per se de juiste inzet van zorg.

Maar daar gaat het helemaal niet om. Meer dan de helft van de patiënten op de IC is onder de 50.
Als we geen maatregelen nemen het virus in te dammen is er dadelijk geen plek meer op de IC's, ook niet voor dertigers en veertigers.

Ik begrijp niet waarom je doet alsof het alleen om bejaarden gaat. Ik kom ook uit Brabant en ken meerdere dertigers die er niet goed aan toe zijn. Gelukkig zijn zij in goede medische handen, en zal het wel goed komen. Maar als we helemaal geen maatregelen zouden nemen zou de zorg echt overspoeld raken, en niet alleen de IC's.
Dat van de helft op de IC is onder de 50 is een fabeltje. Zie de onderste grafiek.

https://www.stichting-nice.nl/

10% is onder de 50. Voor de rest heb je gelijk.
pi_192333501
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:51 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat van de helft op de IC is onder de 50 is een fabeltje. Zie de onderste grafiek.

https://www.stichting-nice.nl/

10% is onder de 50. Voor de rest heb je gelijk.
Was dat alleen in het Amphia in Breda zo dan?
pi_192333514
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Was dat alleen in het Amphia in Breda zo dan?
Wellicht en dat nieuwsbericht is alweer bijna twee weken oud.
pi_192333801
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk ken ik via-via wel mensen die gestorven zijn, maar allemaal toch wel boven de 70.
Het gaat mij niet om economy-first. Maar eerder om het -westerse- idee dat iedereen recht heeft om 90 te worden en dat wanneer je je lichaam en conditie verwaarloost, de overheid in geval van crisis dan maar alles opzij moet schuiven om jou te redden.
Als je zo enorm moreel failliet bent, heb je dan nog wel geld voor de huur?

Hoe kom je er bij dat de mensen die overleden zijn hun lichaam verwaarloosden? Mijn oom bijvoorbeeld niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192333907
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:20 schreef soeverein het volgende:

[..]

2/3 tot 80% van de mensen op de IC heeft overgewicht.

50,2% van de nederlanders heeft overgewicht. (In 2018)

Wat kunnen we hieruit concluderen? Naast dat corona vooral ouderen dood ook mensen met overgewicht eerder sterven. Laat dat nu net iets zijn wat mensen zelf in de hand hebben.

Ja maar ziektes maken me dik, nee gewoon cico werkt ook als je pcos hebt alleen ligt je tdee lager.

Mensen met een ongezondere levensstijl sterven hieraan eerder. Moet heel Nederland op slot om bejaarden een paar jaar langer te laten leven? Of om mensen met overgewicht hun condequenties te laten ontlopen?

Ik zou zeggen ja voor een maand misschien 2. Maar een halfjaar opslot lijkt mij totaal het doel voorbijschieten.

Bron 80%:
1https://www.rtlnieuws.nl/(...)care-lichaamsgewicht
2:https://www.rtvnoord.nl/n(...)s-hebben-overgewicht

Bron overgewicht:
https://www.loketgezondle(...)n-feiten-overgewicht
Wat? Mensen met overgewicht krijgen sneller / vaker ernstige complicaties bij problemen met hun ademhaling? Wow, wat totaal onverwacht zeg.

En nee, Nederland gaat op slot zodat we geen tsunami van patienten op de IC krijgen waardoor die vol raken.

Maar het is wel weer duidelijk hoor. Jij kan geen medemenselijkheid meer opbrengen, dus de dikkerdjes en ouderen krijgen de schuld.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192334144
Maak je geen zorgen, er komt gewoon een moment waar echt keuzes gemaakt worden. Nu nog omdat beademen voor echt oude mensen sowieso niet goed meer helpt (dus zinloos) en straks omdat er te vee mensen zijn met grotere kans op overleven.

Het is niet anders.

Tot nu gaat het redelijk vind ik. Ik verwacht over een paar weken dat de boel stap voor stap weer open gaat. Dan gaan we zien of er een tweede golf komt of dat de boel met voldoende testen en isoleren weer in te dammen is.

Ik vrees mbt test capaciteit het ergste. Daar wordt voor zover ik hoor toch wat weinig prioriteit aan gegeven. Net als het bepalen wie er immuun is. Want juist die mensen kunnen gewoon weer aan het werk zonder grote risico’s.
Whatever...
pi_192334564
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:20 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat? Mensen met overgewicht krijgen sneller / vaker ernstige complicaties bij problemen met hun ademhaling? Wow, wat totaal onverwacht zeg.

En nee, Nederland gaat op slot zodat we geen tsunami van patienten op de IC krijgen waardoor die vol raken.

Maar het is wel weer duidelijk hoor. Jij kan geen medemenselijkheid meer opbrengen, dus de dikkerdjes en ouderen krijgen de schuld.
Lol.

Alles is een afweging tussen gezondheid en andere zaken. Waarom geven we niet 100% van het belastingeld uit aan zorg? Omdat wegen/dijken/onderwijs etc ook belangrijk zijn.

Dat heeft niks met medemenselijkheid hebben of niet te maken. De vraag is hoeveel is het leven van een persoon waard. Want we laten elk jaar veel mensen sterven die we misschien hadden kunnen redden als we er wat extra miljoenen tegenaan hadden gegooid.

Dat is met corona niet anders.

Als de hele economie stil staat dan komt de zorg op termijn ook in het geding omdat er geen geld meer voor is. Daarnaast is een slechtere economie ook nog is direct verantwoordelijk voor een lagere kwaliteit van leven en ook een slechtere gezondheid.

Mensen met minder geld en meer stress zijn minder gezond. Maar dat is allemaal te genuanceerd dus laten we gewoon zeggen dat ik iedereen met een bmi van 25 of hoger dood wil hebben en iedereen boven de 67 ook.
pi_192334747
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:00 schreef soeverein het volgende:

[..]

Lol.

Alles is een afweging tussen gezondheid en andere zaken. Waarom geven we niet 100% van het belastingeld uit aan zorg? Omdat wegen/dijken/onderwijs etc ook belangrijk zijn.

Dat heeft niks met medemenselijkheid hebben of niet te maken. De vraag is hoeveel is het leven van een persoon waard. Want we laten elk jaar veel mensen sterven die we misschien hadden kunnen redden als we er wat extra miljoenen tegenaan hadden gegooid.

Dat is met corona niet anders.

Als de hele economie stil staat dan komt de zorg op termijn ook in het geding omdat er geen geld meer voor is. Daarnaast is een slechtere economie ook nog is direct verantwoordelijk voor een lagere kwaliteit van leven en ook een slechtere gezondheid.
Inderdaad een complexe afweging.

quote:
Mensen met minder geld en meer stress zijn minder gezond. Maar dat is allemaal te genuanceerd dus laten we gewoon zeggen dat ik iedereen met een bmi van 25 of hoger dood wil hebben en iedereen boven de 67 ook.
Kom dan ook niet met achterlijke uitspraken als "Moet heel Nederland op slot om bejaarden een paar jaar langer te laten leven? Of om mensen met overgewicht hun condequenties te laten ontlopen?"

Want dat is simpelweg niet waarom het land nu op slot gaat. Dat doen we omdat we ons zorgstelsel niet willen overbelasten, wat veel meer gevolgen heeft dan voor alleen de dikke/oude corona-patiënten.

Als je langer dan 1 seconde over het huidige beleid na zou denken, dan realiseer je je hopelijk dat dat 'uitsmeren van de crisis zodat het allemaal enigszins behapbaar blijft' er dus ook gewoon toe leidt dat uiteindelijk de meeste mensen hier wel ziek door raken. En het dus echt geen ene fuck te maken heeft met 'de economie om zeep helpen om dikke / oude mensen te redden'.

We schaden de economie, zodat we hopelijk nog genoeg zorgcapaciteit over houden. Omdat de schadelijke effecten (voor zowel volk als economie) een significant stuk heviger zullen zijn wanneer we dat niet meer hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 29-03-2020 12:20:40 ]
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 29 maart 2020 @ 12:59:20 #42
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_192335450
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:44 schreef Hamzoef het volgende:
Ook richting hun personeel. (Zie McDonald’s in vs bijvoorbeeld).
Wat is de McDonald's aan het uitspoken dan?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_192336549
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vrij eenvoudig, kantoor van die bedrijven binnenvallen om de boekhouding te controleren, blijkt dat ze genoeg reserves hebben (en ze hebben allemaal miljarden :') )
Welnee, huidig investeringsmantra is dat reserves dood kapitaal is en aan de aandeelhouders uitgekeerd moet worden.

En als een PE partij de eigenaar is dan lenen zij ook nog eens geld (met hoge rente) uit aan de tent zodat op papier de winst compleet afgeroomd wordt.
pi_192339760
Moet je eens zien wanneer een gewone burger de huur niet gaan betalen. Dan is de wereld opeens te klein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')