Die volgorde is voor veel mensen lastig. Vergelijkbaar met mensen die op de snelweg eerst naar links gaan en pas halverwege richting aangeven...quote:Op vrijdag 12 juni 2020 23:03 schreef Tyr80 het volgende:
Als je afslaat naar een niet bijzonder populaire weg of een oprit van een huis, dan is het toch eerst knipperen en dan remmen? Of heb ik het nou fout?
Doet de politie niets mee.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:47 schreef leroytje het volgende:
Vandaag op een ritje van 300 km 2x gebeld ivm idioten op de weg. 1e keer een busje dat met piepende banden op de snelweg een ongeluk op mijn achterkant weet te voorkomen (hij was zwaar aan het kleven en ik moest remmen omdat dat voor mij ook flink gebeurde). Ook na dat voorval ging meneer rustig door met kleven. Ik heb hem erlangs gelaten en daarna ging hij kleven bij de volgende, rechts inhalen, mensen klem rijden. Dat moet je niet doen met een bedrijfsnaam op je bus. (mevrouw die de telefoon opnam, reageer heel correct trouwens).
Half uurtje later een klassiekertje. Ik rij op de linkerbaan, invoegstrook met 3 auto's erop. De achterste schiet meteen naar de linkerbaan waar ik rijd. Ik moet flink remmen, dus ik claxoneer en knipper met mijn groot licht. Meneer vindt het nodig om tot 3x toe hard op de rem te trappen. Hij blijft links rijden (ik ga naar rechts) en kom naar hem te rijden. Ik kijk hem aan en hij begint meteen boos te gebaren. Ik tik met mijn hand op men hoofd dat hij niet goed is. Voor ik het weet slingert hij zijn auto naar rechts en ik gok dat hij me op 5cm na niet raakt. Ik kan daar zo boos om worden, want je speelt echt met mensenlevens. Ik gebaar dat hij maar gewoon door moet rijden. Dus de politie gebeld, verteld wat we gebeurde en zijn kenteken doorgegeven. Ik hoop dat ze hem nog tegen zijn gekomen.
Die kans is vrij groot, alhoewel de man die ik aan de telefoon had wel na 2 minuten vroeg waar we op dat moment reden en hij zei: even kijken of we daar iemand hebben rijden. Maargoed voor hetzelfde geld hebben ze meer klachten op dat kenteken (hij zei dat hij daar ook naar ging kijken) en zoeken ze hem een keer op. Ook goed.quote:
Nouja bij een heterdaadje (of dashcam bij écht gevaarlijke zaken) wordt het anders. Maar alles los daarvan is erg lastig natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 08:50 schreef leroytje het volgende:
[..]
Die kans is vrij groot, alhoewel de man die ik aan de telefoon had wel na 2 minuten vroeg waar we op dat moment reden en hij zei: even kijken of we daar iemand hebben rijden. Maargoed voor hetzelfde geld hebben ze meer klachten op dat kenteken (hij zei dat hij daar ook naar ging kijken) en zoeken ze hem een keer op. Ook goed.
Voor een beschonken bestuurder doen ze wel wat meer werk. Dus gewoon zeggen , dat je vermoedt dat je hem zag zuipen achter het stuur.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 08:50 schreef leroytje het volgende:
[..]
Die kans is vrij groot, alhoewel de man die ik aan de telefoon had wel na 2 minuten vroeg waar we op dat moment reden en hij zei: even kijken of we daar iemand hebben rijden. Maargoed voor hetzelfde geld hebben ze meer klachten op dat kenteken (hij zei dat hij daar ook naar ging kijken) en zoeken ze hem een keer op. Ook goed.
.quote:Op donderdag 18 juni 2020 09:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Vandaag weer eens een dwaasje op de A8, reed nog geen eens 70. Gewoon in een redelijk nette Golf dus geen excuus dat je auto naar de klote is ofzo. Iedereen vol op de rem, rammen auto naar links zonder op te letten, vrachtwagens die in gaan halen etc. Complete chaos doordat 1 iemand een beetje brandstof wil besparen
Het wordt steeds erger lijkt wel. En het lijkt ook steeds vaker, dat mensen dan kwaad worden als je ze inhaalt waar het gewoon mag. Zelfs een opinie artikel in de Autoweek maakte er een melding van. Dat er langzamer wordt gereden en veel mensen negatief staan tegenover inhalen. Er zijn mensen die achter een tractor blijven rijden tussen Maastricht en Margraten.quote:Op zondag 21 juni 2020 20:27 schreef incel het volgende:
Sowieso iedereen die onder de maximale snelheid rijdt op plekken waar je niet in kan halen.
Kijk als je nou met een hijskraan rijdt of paardentrailer of wat dan ook prima maar anders ben je gewoon een eikel.
En inb4 maximum snelheid geen minimumsnelheid we weten allemaal dat het gewoon zo is.
Ja omdat dat een gevaarlijke weg is om in te halen. Heb daar bijna een ongeluk gehad terwijl ik goed zicht had op alles.quote:Op donderdag 25 juni 2020 01:04 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Het wordt steeds erger lijkt wel. En het lijkt ook steeds vaker, dat mensen dan kwaad worden als je ze inhaalt waar het gewoon mag. Zelfs een opinie artikel in de Autoweek maakte er een melding van. Dat er langzamer wordt gereden en veel mensen negatief staan tegenover inhalen. Er zijn mensen die achter een tractor blijven rijden tussen Maastricht en Margraten.
Als er zo'n sliert auto's achter zo'n tractor zit zou het wel netjes zijn als die tractorbestuurder bij een parkeerhaventje even aan de kant gaat om alles te laten passeren.quote:Op donderdag 25 juni 2020 01:04 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Er zijn mensen die achter een tractor blijven rijden tussen Maastricht en Margraten.
Niet echt een weg waar een tractor eventjes andere voorbij kan laten gaan en ook geen weg wat inhalen bevorderd. Gewoon even geduld, alles komt goed in t leven.quote:Op donderdag 25 juni 2020 08:07 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Als er zo'n sliert auto's achter zo'n tractor zit zou het wel netjes zijn als die tractorbestuurder bij een parkeerhaventje even aan de kant gaat om alles te laten passeren.
Zijn althans genoeg plekken waar dat kan. Even uit m'n hoofd: keerberg genoeg parkeerplekken, extra rondje bij de rotonde in Cadier&Keer, stukje daarna ligt een bushalte, Bie D'r Mathieu ligt een parking, bij het Amerikaans kerkhof.....quote:Op donderdag 25 juni 2020 08:13 schreef funnywell het volgende:
[..]
Niet echt een weg waar een tractor eventjes andere voorbij kan laten gaan en ook geen weg wat inhalen bevorderd. Gewoon even geduld, alles komt goed in t leven.
Je hebt gelijk, maar ik zie dat juist precies andersom. Je leven is niets waard en je leeft maar 1x, gewoon inhalen met alle risico's van dienquote:Op donderdag 25 juni 2020 08:13 schreef funnywell het volgende:
[..]
Niet echt een weg waar een tractor eventjes andere voorbij kan laten gaan en ook geen weg wat inhalen bevorderd. Gewoon even geduld, alles komt goed in t leven.
Het is ook niet veel waard nee, vraag maar aan de VVDquote:Op donderdag 25 juni 2020 11:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik zie dat juist precies andersom. Je leven is niets waard en je leeft maar 1x, gewoon inhalen met alle risico's van dien
Ik ben die tweede, maar de snelweg waar ik elke dag rij was sowieso al 100quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:55 schreef dick_laurent het volgende:
2 = "fuck it, ik rijd nog steeds gewoon 120/130 op de linkerbaan, boeit me geen zak"
Gevaarlijk? Kom op! Ik haal daar een tractor nog veilig in met een 60pk autootje. Super overzichtelijk en meerendeels kaarsrecht. Het probleem is, dat inhalen ongewoon wordt voor teveel mensen en daardoor niet durven. Dikke pech dan voor de mensen die te laf niet durven in te halen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 07:26 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ja omdat dat een gevaarlijke weg is om in te halen. Heb daar bijna een ongeluk gehad terwijl ik goed zicht had op alles.
Ik ben meestal nr2. Maar als ik iets van 105 op de klok wil rijden, is dat vrij irritant. Ga je inhalen,heb je bumperklevers en blijf je rechts, zit je of achter een vrachtwagen of achter iemand die dus tussen de 90 en 100 rijdt. Ik heb laatst een heel traject op de adaptieve cruise control gereden. Ik had hem boven de 100 ingesteld en bleef zoveel mogelijk rechts. Mijn snelheid zakte dus vaker af naar 60km/u. En dat terwijl het niet druk was. En bij bijna elke oprit iemand die naast mij gaat rijden en verwacht, dat ik even opschuif.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:55 schreef dick_laurent het volgende:
Ik rijd niet veel aangezien ik nog steeds veelal thuiswerk.... maar mij was ook opgevallen dat (zeker op de snelweg, die paar keer dat ik er op heb gezeten ) je eigenlijk twee typen automobilisten ziet nu:
1 = "ik rijd 97 km/u op mijn teller ofwel 93 km/u gps en dit blijf ik doen no matter what, ook al haal ik een vrachtwagen in"
2 = "fuck it, ik rijd nog steeds gewoon 120/130 op de linkerbaan, boeit me geen zak"
Ik heb het ook niet over margratenquote:Op donderdag 25 juni 2020 16:03 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Gevaarlijk? Kom op! Ik haal daar een tractor nog veilig in met een 60pk autootje. Super overzichtelijk en meerendeels kaarsrecht. Het probleem is, dat inhalen ongewoon wordt voor teveel mensen en daardoor niet durven. Dikke pech dan voor de mensen die te laf niet durven in te halen.
Inderdaad, gewoon een kwestie van timen, enkele tientallen meters afstand erachter houden zodat je er en normaal langs kan kijken en even een aanloop kunt nemen om vaart te maken. Dan ben je mooi op snelheid gekomen als de tegenligger passeert en je je voorganger kunt inhalen. Slechts 3 of 4 seconden op de linkerbaan en klaar alweer.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:03 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Gevaarlijk? Kom op! Ik haal daar een tractor nog veilig in met een 60pk autootje. Super overzichtelijk en meerendeels kaarsrecht. Het probleem is, dat inhalen ongewoon wordt voor teveel mensen en daardoor niet durven. Dikke pech dan voor de mensen die te laf niet durven in te halen.
Huh? Maar je reageerde op mijn post over de weg tussen Maastricht en Margraten.quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:00 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over margraten
Huh? Maar je reageerde op mijn post over de weg tussen Maastricht en Margraten.quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:00 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over margraten
Precies! Wordt ook vaak gezegd bij Stop Politie! op de tv.quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:07 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon een kwestie van timen, enkele tientallen meters afstand erachter houden zodat je er en normaal langs kan kijken en even een aanloop kunt nemen om vaart te maken. Dan ben je mooi op snelheid gekomen als de tegenligger passeert en je je voorganger kunt inhalen. Slechts 3 of 4 seconden op de linkerbaan en klaar alweer.
Sommige idioten zitten er vlak achter, en als er dan een gat is, schuiven ze naar de linkerbaan en kunnen dan pas volgas geven... Nou, voordat je goed op tempo bent gaan meerdere seconden verloren... Seconden die wel even het verschil kunnen maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |