Gewoon altijd richting aangeven. Kleine moeite. Kun je het ook bijna nooit "vergeten".quote:
Wat heeft het voor nut om 4 uur s'nachts? Ik ga toch ook niet staan wachten voor rood als er verder niemand is.quote:Op maandag 1 juni 2020 18:04 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Gewoon altijd richting aangeven. Kleine moeite. Kun je het ook bijna nooit "vergeten".
Oh! Je rijdt ook nog door rood? En dan hautain doen over een middelvinger? Beetje zelfreflectie zou op zijn plaats zijn.quote:Op maandag 1 juni 2020 18:06 schreef RTR het volgende:
[..]
Wat heeft het voor nut om 4 uur s'nachts? Ik ga toch ook niet staan wachten voor rood als er verder niemand is.
Ik zou je een held vinden als je dat ook deed bij een roodlichtcamera, En dat je het ook in bezwaar gaat wegens gebrek aan overig verkeer.quote:Op maandag 1 juni 2020 18:06 schreef RTR het volgende:
[..]
Wat heeft het voor nut om 4 uur s'nachts? Ik ga toch ook niet staan wachten voor rood als er verder niemand is.
quote:Op maandag 1 juni 2020 18:06 schreef RTR het volgende:
[..]
Wat heeft het voor nut om 4 uur s'nachts? Ik ga toch ook niet staan wachten voor rood als er verder niemand is.
Ik doe het zelf ook weleens. Net zoals ik gewoon inhaal bij een doorgetrokken streep als het overzichtelijk is. Ze moeten wat meer plaatsen dan een verfstreep om mij achter een slak te laten hangen GAS EROP is het belangrijkste en efficiëntste.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 22:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik kan er eigenlijk niet al te boos op worden, al ben ik zelf wel iemand die denk ik relatief vaak op niemand wacht in de auto.
Hier is vaak andersom. 1 strook wordt bij een kruising 2 stroken voor rechtdoor (en niet terug naar 1 daarna, blijven 2). Staan er soms 10 auto's rechts en links niemand. Waardoor ik de linkerstrook niet kan bereiken en 2 cyclussen van de verkeerslichten mis Elke ochtend weerquote:Op woensdag 3 juni 2020 08:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Vanochtend ook weer, kom ik op een kruispunt af met 2 stroken rechtdoor. Rechts staan 3 auto's, links niemand, zie hem al op groen springen dus ik kan mooi door. Gaat er toch eentje van die 3 naar links om dan als een slak daar naast te blijven rijden. Dan wil ik alweer moorden hoor
Oh ja dat had ik vroeger ook voor m'n huis. Maximale benutten van asfalt interesseert de meeste geen zier, als zij het stoplicht zelf maar halen. Helaas was er in mijn situatie geen berm waar je doorheen kon, maar een 50 cm hoge stoepquote:Op woensdag 3 juni 2020 08:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier is vaak andersom. 1 strook wordt bij een kruising 2 stroken voor rechtdoor (en niet terug naar 1 daarna, blijven 2). Staan er soms 10 auto's rechts en links niemand. Waardoor ik de linkerstrook niet kan bereiken en 2 cyclussen van de verkeerslichten mis Elke ochtend weer
Regelmatig half door de berm geploegd om er langs te komen
Maar, geen moord gepleegd?quote:Op woensdag 3 juni 2020 08:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik doe het zelf ook weleens. Net zoals ik gewoon inhaal bij een doorgetrokken streep als het overzichtelijk is. Ze moeten wat meer plaatsen dan een verfstreep om mij achter een slak te laten hangen GAS EROP is het belangrijkste en efficiëntste.
Vanochtend ook weer, kom ik op een kruispunt af met 2 stroken rechtdoor. Rechts staan 3 auto's, links niemand, zie hem al op groen springen dus ik kan mooi door. Gaat er toch eentje van die 3 naar links om dan als een slak daar naast te blijven rijden. Dan wil ik alweer moorden hoor
Mensen zijn gewoon bang om van rijstrook te wisselen / cq gebruiken hun spiegels wss niet.quote:Op woensdag 3 juni 2020 08:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier is vaak andersom. 1 strook wordt bij een kruising 2 stroken voor rechtdoor (en niet terug naar 1 daarna, blijven 2). Staan er soms 10 auto's rechts en links niemand. Waardoor ik de linkerstrook niet kan bereiken en 2 cyclussen van de verkeerslichten mis Elke ochtend weer
Regelmatig half door de berm geploegd om er langs te komen
Op de snelweg heb ik het idee van wel, om mensen naar rechts te krijgenquote:Op woensdag 3 juni 2020 13:42 schreef Messina het volgende:
Ik vraag me altijd af of het dan helpt, kleven?
Gewoon rechts inhalen. Veel veiliger als kleven, hebben ze toch niet in de gaten. En als je gaat kleven lok je alleen maar "ik a langzamer rijden", of ze gaan kijken wanneer jij naar rechts gaat en dan ook naar rechts, etc uit.quote:Op woensdag 3 juni 2020 14:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Op de snelweg heb ik het idee van wel, om mensen naar rechts te krijgen
Op een enkelstrooksweg vraag ik het me af.
Nee ws niet... Ben pas op die tweebaansweg echt paar seconden wat dichter achter m gaan rijden en toen ging hij (zij het tergend langzaam) naar rechts en kon ik er langsquote:Op woensdag 3 juni 2020 13:42 schreef Messina het volgende:
Ik vraag me altijd af of het dan helpt, kleven?
Mijn advocaat adviseert om daarover niets op Fok te posten.quote:
Alleen eventjes als teken van dat je er langs wil. Daarna niet meer. Ik doe het ook zelden, probeer liever wat afstand te houden zodat je overzicht hebt en je voor kan bereiden op een inhaalmanoeuvrequote:Op woensdag 3 juni 2020 13:42 schreef Messina het volgende:
Ik vraag me altijd af of het dan helpt, kleven?
Yep. 120 op de linkerbaan gaat prima. En voor het milieu 100 rijden, heeft bij mijn auto weinig zin. Ik neem de boetes wel op de koop toe. Natuurlijk wel een beetje opletten voor de camera's in de berm.quote:Op woensdag 3 juni 2020 14:41 schreef Hyperdude het volgende:
Begin mij flink te ergeren aan die 100 kmh. Toen het nog Corona-rustig was, 100-105 op de cruise en wat appen; dikke prima.
Nu het wat drukker wordt gaat het nergens meer over. Gebakjes die met 95 vrachtwaggels inhalen die dik 90 rijden. Ik voorspel veel meer kopstaart shit als het slechter weer/donkerder wordt.
Rij nu maar weer 120 in de linkerbaan, net zoals voorheen. Veel relaxter dan L-R hoppen.
Met de Opel combo waar ik in rij gaat het verbruik naar 1/12 ofzo bij 130kmh, 1/17 bij 100kmh en 1/22 bij 80kmh.quote:Op woensdag 3 juni 2020 18:54 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Yep. 120 op de linkerbaan gaat prima. En voor het milieu 100 rijden, heeft bij mijn auto weinig zin. Ik neem de boetes wel op de koop toe. Natuurlijk wel een beetje opletten voor de camera's in de berm.
Ik rij eerlijk gezegd al jaren Vmax +30 op de snelweg en door FM 0 boetes.quote:Op woensdag 3 juni 2020 18:54 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Yep. 120 op de linkerbaan gaat prima. En voor het milieu 100 rijden, heeft bij mijn auto weinig zin. Ik neem de boetes wel op de koop toe. Natuurlijk wel een beetje opletten voor de camera's in de berm.
Ja, het gebruik ligt aan zoveel factoren. Versnellingsbak, aerodynamica, motorinhoud, soort brandstof,soort motor enzovoorts.quote:Op woensdag 3 juni 2020 19:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met de Opel combo waar ik in rij gaat het verbruik naar 1/12 ofzo bij 130kmh, 1/17 bij 100kmh en 1/22 bij 80kmh.
Scheelt toch wel echt flink met zo een blokhut.
3000 toeren hier bij 130...... Bij 1500 toeren zit ik 60 kmh te rijden ofzo.quote:Op woensdag 3 juni 2020 19:26 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ja, het gebruik ligt aan zoveel factoren. Versnellingsbak, aerodynamica, motorinhoud, soort brandstof,soort motor enzovoorts.
Het toerental bij mijn auto is rond de 1500 toeren bij 120. Zal niet zoveel schelen met 100. Mijn automaat heeft 8 versnellingen en de 8e is heel lang. Het zou zelfs mogelijkerwijs efficienter zijn om 120 te rijden ipv 100. Maar die cijfers heb ik niet.
+30 over de snelheidslimiet is mij iets te gortig in Nederland. Ik vind dan het snelheidsverschil te groot met ander verkeer. En de boetes zijn mij te hoog . Maar als de weg leeg is wil ik af en toe als ik haast heb wel wat sneller rijden maar nooit boven +40 over de snelheidslimiet.quote:Op woensdag 3 juni 2020 19:16 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik rij eerlijk gezegd al jaren Vmax +30 op de snelweg en door FM 0 boetes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |