abonnement Unibet Coolblue
pi_192321206
Ik ben van plan een MacBook te halen, via Marktplaats.
Het betreft een A1502/emc2835.

2 vragen:

- Als ik het apparaat opzoek, krijg ik meerdere varianten te zien:
Hoe weet ik welke het precies is?

- Kan er, net zoals bij een iPhone, een onoverkomelijke lock op staan of iets dergelijks?
Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht.
pi_192321316
Zou je niet gewoon zo'n winkel opzoeken waar ze 2e hands Apple shit verkopen, als je het zo graag 2e hands wil doen?
pi_192321460
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:58 schreef Wigle het volgende:
Zou je niet gewoon zo'n winkel opzoeken waar ze 2e hands Apple shit verkopen, als je het zo graag 2e hands wil doen?
Is dat niet irrelevant, gezien de vraagstelling?
Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht.
pi_192321650
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:50 schreef DenHeldert het volgende:
Ik ben van plan een MacBook te halen, via Marktplaats.
Het betreft een A1502/emc2835.

2 vragen:

- Als ik het apparaat opzoek, krijg ik meerdere varianten te zien:
Hoe weet ik welke het precies is?

- Kan er, net zoals bij een iPhone, een onoverkomelijke lock op staan of iets dergelijks?
Wat moet je met die ouwe meuk man? :')
pi_192331613
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:50 schreef DenHeldert het volgende:
Ik ben van plan een MacBook te halen, via Marktplaats.
Het betreft een A1502/emc2835.

2 vragen:

- Als ik het apparaat opzoek, krijg ik meerdere varianten te zien:
Hoe weet ik welke het precies is?
Niet met alleen die info. Vraag ook naar CPU specs, RAM, opslag en GPU. Je kan een hoop laten aanpassen als je 'm koopt namelijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:50 schreef DenHeldert het volgende:
- Kan er, net zoals bij een iPhone, een onoverkomelijke lock op staan of iets dergelijks?
Een firmware password kan een probleem zijn ja. Als dat erop staat kan je 'm niet booten vanaf een andere schijf om hem te herinstalleren en de enige manier om dat eraf te halen is het password weten of met een USB stick met een code die alleen door Apple te genereren is aan de hand van een unieke key in het specifieke apparaat i.c.m. een sleutel die alleen Apple heeft. Dat doen ze alleen als je de originele factuur hebt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:24 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Wat moet je met die ouwe meuk man? :')
Ligt aan de prijs, de staat en het precieze model, mijn topmodel 15" MacBook Pro uit 2014 is nog steeds sneller dan een hoop huidige instapmodellen, ze draaien nog steeds de laatste macOS, en met de modellen t/m 2015 heb je minder dongles nodig als je iets wil aansluiten. En MagSafe, dat dat er niet meer is is nog steeds zwaar treurig.
Enige echt jammere van die eerdere Retina modellen is het scherm, ze delamineren allemaal wel een keer.

Waar je wel goed op moet letten is hoe de accu behandeld is, die van mij heeft na ruim vijf jaar iets meer dan 300 laadcycli doorlopen en kan nog best even mee (de accu spec is 80% capaciteit over na 1000 cycli), maar als ie echt zwaar misbruikt is (vaak helemaal leeg laten lopen, of juist nooit) kan het een heel ander verhaal zijn.

Het is natuurlijk wel zo dat je nooit helemaal zeker kan weten of er iets aan mankeert, ik zelf gebruik mijn computers liever tot ze van ellende uit elkaar vallen en koop dan gewoon een nieuwe.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fleischmeister op 29-03-2020 03:31:36 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')