2 jaar vind ik dan ook niet echt een tijdspanne om betrouwbaarheid aan te geven voor een (nieuwe, toch?) auto. En mensen doen lacherig omdat het net een invalidenautootje is, niet omdat ie onbetrouwbaar zou zijnquote:Op zondag 29 maart 2020 10:45 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat klopt geloof ik ook niet hoor, er zullen vast mensen zijn die weleens gezeik met een Toyota gehad hebben. Maar ik zou ook een Japans merk kiezen
Suzuki rij ik zelf: een Celerio, daar word soms heel lacherig over gedaan. Maar hij is wel betrouwbaar gebleken in de twee jaar tijd, dat ik de auto rij.
Nee gebruikt, word dit jaar vijf jaar oud. En genoeg auto's die dan al tientallen problemen gehad hebben.... waaronder Volkswagen en Renault.quote:Op zondag 29 maart 2020 10:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
2 jaar vind ik dan ook niet echt een tijdspanne om betrouwbaarheid aan te geven voor een (nieuwe, toch?) auto. En mensen doen lacherig omdat het net een invalidenautootje is, niet omdat ie onbetrouwbaar zou zijn
Klopt, dan gaat er meer kapot van klimaatinvloeden dan van slijtage. Daarom is een hoge(re) km stand ook lang niet altijd slechter. Het hangt er ook veel vanaf hoe je ermee om gaat. En dat weet je bij een tweedehands auto niet.quote:Op zondag 29 maart 2020 11:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nee gebruikt, word dit jaar vijf jaar oud. En genoeg auto's die dan al tientallen problemen gehad hebben.... waaronder Volkswagen en Renault.
Maar Japans is niet automatisch betrouwbaar: daar rijden gewoon veel oude mensen in, die 1x per week ermee naar de kerk rijden.
Als je dan als consumenten bond een enquête houdt, dan zullen die eigenaren allemaal aangeven: hun auto heeft ze nog niet in de steek gelaten. Terwijl ze in werkelijkheid niet eens 10.000km per jaar rijden en als je weinig autorijdt, gaat ook vrijwel niets kapot.
Het is wel een heel specifiek probleem en ik heb er helemaal geen meldingen van kunnen vinden op internet. Natuurlijk geen zekerheid dat het bij een andere Clio niet zou kunnen gebeuren, maar de kans lijkt me vrij klein. Het gaat om een beschadiging op de krukas die door de keerring loopt. Is een productiefout dan wel ontstaan bij een eerdere reparatie.quote:Op zondag 29 maart 2020 10:40 schreef heyhallodaar het volgende:
Fiesta is inderdaad fijn. Kia Rio of Hyundai I20 kun je ook naar kijken, ook prettige auto's.
Ergens positief ingesteld dat je overweegt een Clio weg te doen omdat problemen, om vervolgens gewoon weer exact dezelfde Clio terug te kopen :-) Is wel een beetje bijzonder toch, zou heel gek zijn als het puur exemplarisch is.
Wegenbelasting:quote:Op zondag 29 maart 2020 10:55 schreef daNpy het volgende:
Wat is het verschil in vaste lasten tussen die 2?
Ik heb hier nog op geprobeerd te zoeken, maar niets gevonden. Was dit dezelfde versie motor en EDC bak? Het enige was ik veel vind is dat er bij de Kadjar problemen waren met schokkerig rijden, maar die zijn verholpen na een software update blijkbaar. Heeft schijnbaar wel 2 jaar geduurd volgens veel posts op internet.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 15:59 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
De automaat van die 120pk versie staat volgens mij ook niet zo denderend te boek. Weet niet of je Het Spaanse Dorp hebt gekeken, maar een stelletje reed dat type en moest constant naar de garage vanwege de automaat
Ik had eerder al gereageerd dat ik inderdaad ook niks er over kon vinden. Dacht dat ik het wel vaker had gelezen maar zal iets anders geweest zijn. Die in het programma was een GT 120 Estate automaat.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:34 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik heb hier nog op geprobeerd te zoeken, maar niets gevonden. Was dit dezelfde versie motor en EDC bak? Het enige was ik veel vind is dat er bij de Kadjar problemen waren met schokkerig rijden, maar die zijn verholpen na een software update blijkbaar. Heeft schijnbaar wel 2 jaar geduurd volgens veel posts op internet.
Omdat er anders sowieso 1500 à 2000 bij inschiet, aangezien deze garage me compenseert in de gemaakte reparatiekosten. Verder vind ik een Clio ansich een prima auto en vind ik ook geen bewijs van structurele problemen met de Clio's geleverd tussen 2012 en 2019.quote:Op zondag 29 maart 2020 22:43 schreef Hyperdude het volgende:
Steek nou geen cent meer in die kutgarage of hun kutreno's.
Waarom doorgaan met deze shit
'niks mis mee'quote:Op zondag 29 maart 2020 22:56 schreef Pap89 het volgende:
Auto van 2014 die zo vaak bij de garage staat, dan toch weer voor een zelfde fransoos gaan.
Jammer, maar lijkt mij de juiste beslissing.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:49 schreef Schuifpui het volgende:
Auto niet meer opgehaald en ¤6000 terug gehad. Waren dure 10 maanden auto rijden. ¤10.300 - ¤6.000 = ¤4.300 afschrijving op een Clio van 5 jaar oud en nog eens ¤1.200 onderhoud. ¤5.500 in één jaar en daarvoor 14 garagebezoeken gehad.
Ik ga weer treinen en fietsen en doe niet meer aan auto's.
Goedkoop gaat me het niet perse om. Ik wil gewoon oké kunnen rijden tegen een normale prijs. Maandelijkse vaste kosten bij voorkeur niet te gek hoog, maar ik ga niet in een of ander roestbak uit 1994 rijden.quote:Op maandag 30 maart 2020 18:30 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Je kunt toch ook gewoon wat cheaps nemen? Clio verkopen aan de dealer en dan een Starletje nemen ofzo, weet je zeker dat je goedkoop rijdt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |